امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۷:۲۰  آخرین بروزرسانی : دی ۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12130
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مهدی قدمی درباره طرح نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی گفت: سعی کردیم مطابق الگوهای علمی، جایگاه و تعاملات کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی را در چارچوب نظامند شکل دهیم. نایب رییس اول کمیته ملی المپیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام طرح نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی در مجمع…

    مهدی قدمی درباره طرح نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی گفت: سعی کردیم مطابق الگوهای علمی، جایگاه و تعاملات کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی را در چارچوب نظامند شکل دهیم.
    نایب رییس اول کمیته ملی المپیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام طرح نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: بحث برای نظامندکردن جایگاه و تعاملات کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی از گذشته صورت می‌گرفت. کمیته تدارکاتی جزو اولین چارچوب‌های اصلی کمیته ملی المپیک است. شاید در قدم‌های اولیه کار پشتیبانی و تدارکاتی انجام شود، اما به تدریج برای این که ورزش برنامه محور باشد باید در قالب چارچوب نظامند شود و بر روی برنامه‌ها نظارت صورت گیرد.
    وی با بیان این که از حدود هفت سال پیش تعریف جدیدی در قالب ستاد هماهنگی برنامه‌ریزی و نظارت بین کمیته ملی المپیک و سازمان وقت تربیت بدنی شکل گرفت، تاکید کرد: وظیفه این ستاد بر عهده کمیته ملی المپیک بود. کمیته در بازی‌هایی که ماهیت گروهی دارد و زیر نظر IOC برگزار می‌شود، مسئول است. بنابراین نیاز بود این مدل ارتباطی برای تعیین چارچوب و براساس نظم و با رعایت اصول علمی طراحی شود. بنابراین وضعیت موجود را در ارتباط با گذشته مدل‌سازی کردیم و به سمتی رفتیم که سیستم‌ برنامه‌ریزی و نظارت با ماهیت فرایندی داشته باشیم، تا تاثیرگذاری افراد به حداقل برسد و چارچوب سیستمی حرف اول را بزند.
    مسئول تدوین این طرح اضافه کرد: ایده این طرح زمانی که معاون ورزش سازمان تربیت بدنی بودم، به ذهنم رسید، ولی از آنجایی که این کار باید در جایگاه کمیته ملی المپیک انجام می‌شد، زمانی که به این کمیته آمدم، کار را آغاز کردم و این طرح در قالب یک سیستم‌ مدرن در آمد. مباحث و مشکلات این طرح در چندین نشست هیات اجرایی مطرح و اصلاح شد. سعی شده در این طرح از مدل‌های سازماندهی و طراحی و ساختار استفاده شود. در این طرح دو محور رعایت شده. ما نیم نگاهی به مدل‌های طراحی سیستم‌ مفاهیم علمی، مدیریت و سازماندهی ماهیت چارت و ساختار به وسیله مدل طراحی ماتریسی داشتیم.
    وی با بیان این که در این طرح کمیته تدارکاتی پیشین مسئول است، یادآور شد: ما سعی کردیم خیلی از چارچوب اساسنامه کمیته ملی المپیک عدول نکنیم. به عنوان مثال در اساسنامه داریم هیات رییسه کمیته تدارکاتی باید مستقل و شامل هفت نفر باشد. در این بین چهار نفر از مدیران کمیته هستند، طبق این طرح به جای این که سه نفر به صورت مستقل انتخاب شوند، پیشنهاد شده که دو نفر از مدیران وزارت ورزش و جوانان در حوزه مرکز حرفه‌ای و قهرمانی، معاونت بانوان و یک نفر از کمیته پاراالمپیک انتخاب شوند. این اقدام برای ارتقای تعامل در سطوح بالا صورت گرفته تا اعضای هیات رییسه به طور مستقیم از وزارت ورزش و جوانان باشند.
    نایب رییس اول کمیته ملی المپیک درباره وضعیت ناظران در این طرح به ایسنا گفت: در مدل قدیمی ناظران از رشته‌های ورزشی مختلف بازدید می‌کردند که این کار با حواشی روبرو بود. طبق این طرح برای هر رشته شش کمیته شامل کمیته برنامه و بودجه (که نیازهای مدیریتی را می‌گیرد)، کمیته ارزیابی و تحلیل فنی و … نظر می‌دهند و کار رشته‌های مختلف را کنترل می‌کنند. بنابراین دیگر نیازی نیست که یک ناظر به عنوان مثال به اردوی کشتی سر بزند. پس از اعلام وضعیت رشته‌های مختلف توسط این کمیته‌ها، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور روسای فدراسیون‌ها درباره آخرین وضعیت رشته‌های ورزشی قبل از المپیک بحث و بررسی می‌کنند. از میان ۲۵ ناظر کمیته ملی المپیک ۱۳ نفر به عنوان اعضای شورا عملکرد رشته‌های ورزشی را تحلیل می‌کنند که ریاست این شورا هم بر عهده علی رغبتی است.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "طرح نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی اجرایی می‌شود"
    تازه ترین اخبار