امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۲:۰۴  آخرین بروزرسانی : دی ۱۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12572
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه ورزش همگانی با هدف ارتقاسطح سلامتی، شادی و نشاط اجتماعی، از ورزش به عنوان شاخص قدرت ملتها و انسجام و اتحاد ملی نام برد. به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان، غلامعلی حداد عادل که بعنوان میهمان ویژه در نخستین همایش مشترک معاونان،…

    نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه ورزش همگانی با هدف ارتقاسطح سلامتی، شادی و نشاط اجتماعی، از ورزش به عنوان شاخص قدرت ملتها و انسجام و اتحاد ملی نام برد.
    به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان، غلامعلی حداد عادل که بعنوان میهمان ویژه در نخستین همایش مشترک معاونان، مدیران کل استانها و ستادی وزارت ورزش و جوانان حضور داشت، با ضروری خواندن ورزش برای افراد جامعه، تاثیر این پدیده منحصر بفرد رااز دو بعد فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار داد.
    وی گفت: با توجه به گسترش زندگی شهرنشینی و صنعتی، ورزش در
    ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته که در نگاه نخست ارتقا سطح سلامتی،ایجاد شادی و نشاط از تاثیرات مستقیم آن بر افراد است.
    حدادعادل افزود:این درحالی است که بسیاری از ورزش به عنوان یک تفریح سالم نام می برند و دربرنامه ریزی ها از این مقوله برای پرکردن اوقات فراغت افراد جامعه به ویژه جوانان برای تخلیه انرژی شان بهره می گیرند.
    نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:درجامعه ای که ورزش عمومی شود هزینه ی سنگین درمان بیماری های ناشی از بی تحرکی حذف می گردد.
    وی به اهمیت ورزش در بعد اجتماعی و بین المللی پرداخت و از آن بعنوان اسباب افتخار و اقتدار کشورها نام برد و اظهار داشت: ورزش در بعد اجتماعی و سیاسی خاصیت همبستگی دارد و مردم را در قالب یک ملت منسجم و متحد می سازد، از این رو است که ملت
    ها قهرمانانشان را بدون توجه به قومیتها دوست دارند و به آنها عشق می ورزند.
    حداد عادل در ادامه برای ارتقاء سطح همبستگیهای ملی، پرورش قهرمانان ملی را بطور بومی و محلی پیشنهاد کرد و از مسوولان حاضر خواست تا با شناسایی ظزفیتها و استعدادهای ورزشی در هر استان یا شهرستان،آنها را پرورش داده و به سمت و سوی ورزش قهرمانی سوق دهند تا حس غرور در میان استانهای مختلف افزایش پیدا کند.
    وی تاکید کرد: ورزش همگانی و ورزش قهرمانی هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند، هرچند بر این باوریم که عمومی کردن ورزش به دلیل ویژگی هایی که دارد می تواند نقش بسزایی بر افراد جامعه در
    هر حوزه ایفا کند، با این حال اما نباید از شناسایی نخبگان ورزشی از دل ورزش همگانی غافل ماند.
    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه ورزش قهرمانی، تعامل با آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر آنچه که در ورزش دانش آموزی بکارید در میادین بین المللی درو خواهید کرد، بنابر این برای رسیدن به این مرحله باید بعنوان متولی ورزش و جوانان از نظر علمی، زیر ساختها و تخصص های ورزشی به کمک آموزش و پرورش بروید، دراین صورت است که ورزش از حاشیه به بطن جامعه سوق داده می شود.
    وی گسترش ورزش اخلاقی را مورد توجه قرار داد و نگاه قهرمانی صرف مبتنی بر برد، باخت و کسب درآمد را آفت ورزش در دنیای امروز بویژه ورزش غرب عنوان کرد و افزود: ورزش در غرب به صورت لجام گسیخته به سمت سرمایه داری و درآمدزایی پیش می رود که درواقع این نگرش ورزش رااز معنا و محتوای واقعی خود دور می کند.
    حداد عادل به ورزش ملی و سنتی ایران(ورزش باستانی)اشاره کرد و گفت: دراین ورزش برد و باخت معنا ندارد، بلکه هدف در این رشته پرداختن به تمرینات ورزشی بااهداف عالیه اخلاقی با پیش زمینه دینی است .
    وی افزود: اگر دینداری و تقوای حاکم بر ورزش ملی را به سایر محیطهای ورزرشی تعمیم دهیم علاوه برگسترش طهارت روح درجامعه، ورزش را نیز به اصل ذاتی خود سوق داده ایم.
    نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ورزش بدون توجه به دینداری آفت است، گفت: ورزشکار و هنرمند در مقایسه با سایر اقشار مردم بیشتر در معرض خطر هستند،بنابراین بیشتر از یک انسان معمولی در اجتماع نیازمند تزکیه نفس می باشند.
    شایان ذکر است همایش مشترک معاونان، مدیران کل استانها و ستادی با وزیر ورزش و جوانان از صبح روز گذشته در آکادمی ملی المپیک آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گردهمایی معاونین، مدیران کل ستادی و استانی /حداد عادل: ورزش شاخص قدرت ملتها و انسجام و اتحاد ملی است"
    تازه ترین اخبار