امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۵۴:۰۲  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | کد خبر : 20484
    ارسال خبر چاپ خبر
  • رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به پایان کار نمایندگان ایران در تورنمنت جهانی قطر بدون کسب سهمیه المپیک گفت: گاهی اوقات شانس تعیین کننده است ما هم در این مسابقات شرکت کردیم تا شانس خود را امتحان کنیم .   به گزارش پایگاه خبری تنیس روی میز ، محمد زارع‌پور در گفتگو با…

    رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به پایان کار نمایندگان ایران در تورنمنت جهانی قطر بدون کسب سهمیه المپیک گفت: گاهی اوقات شانس تعیین کننده است ما هم در این مسابقات شرکت کردیم تا شانس خود را امتحان کنیم .

     

    به گزارش پایگاه خبری تنیس روی میز ، محمد زارع‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه پینگ‎پنگ‎بازان اعزامی ایران به تورنمنت جهانی و انتخابی المپیک در قطر، جدا از کسب نتیجه و از نظر عملکرد نمایش خوبی داشتند، اظهارداشت: تمام پینگ‎پنگ‏بازانی که از کسب سهمیه لازم برای حضور در بازی‌های المپیک جا مانده بودند، در این رقابت‎ها شرکت کرده بودند. بیشتر این بازیکنان رنکینگ زیر ۲۰۰ داشتند.

     

    وی با بیان اینکه تورنمنت جهانی قطر آخرین میدان برای توزیع سهمیه المپیکی تنیس روی میز بود، خاطرنشان کرد: حضور بازیکنان با رنکینگ بالا در این مسابقات و انگیزه‎ای که برای المپیکی شدن داشتند، سرنوشت همه شرکت کنندگان را تحت تاثیر قرار داده بود. به هر حال همیشه شانس وجود دارد و گاهی هم تعیین کننده است. بازیکنان ایران هم در این رقابت‌ها شانس خود را امتحان کردند.

     

    رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: بازیکنان ایران در مسابقات قطر سهمیه نگرفتند اما خوب بازی کردند. به خصوص نیما و پوریا نتایج خوبی در مصاف با حریفان خود که رده‎های جهانی بالایی هم داشتند، کسب کردند. آنها خیلی خوش شانس بودند اگر در رقابت با این بازیکنان سهمیه می‎گرفتند. البته پینگ‎پنگ‏بازان ایران به این سهمیه نرسیدند اما تجربه‎ای به دست آوردند که می‎توانند سالیان سال از آن استفاده کنند.

     

    “فکر نمی‎کنید اگر از ترکیب با تجربه‎تری برای سفر به قطر استفاده می‎شد، تنیس روی میز ایران شانس بیشتری برای المپیکی شدن پیدا می‌کرد؟ اصلا تجربه به دست آمده به سهمیه المپیکی که از دست رفت، می‎ارزد؟”، زارع‎پور به این پرسش پاسخ داد و تصریح کرد: خیلی خوب بود اگر می‎توانستیم سهمیه‎های المپیکی تنیس روی میز ایران را بیشتر کنیم اما ما بیشتر به فکر آینده بودیم و اینکه تجربه‎هایی را به دست آوریم که ما را در دستیابی به اهداف‌مان کمک حال باشد.

     

    وی تاکید کرد: شاید نتایجی که پینگ‌پنگ‌بازان ایران در کوتاه مدت به دست می‌آورند خوشایند کسی نباشد اما در دراز مدت تنیس روی میز ایران در رسیدن به اهدافش یاری می‌کند.

     

    رئیس فدراسیون تنیس روی میز در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برنامه‎های در نظر گرفته شده برای نوشاد عالمیان و ندا شهسواری جهت حضور در بازی‎های المپیک لندن توضیح داد و یادآور شد: برنامه‎های آماده سازی المیپیکی‎های تنیس روی میز از ۲۷ اردیبهشت و با اعزام نوشاد و ندا به تورنمنت کره‎جنوبی آغاز می‎شود.

     

    زارع‌پور با یادآوری اینکه در سفر تیم ملی به چین عالمیان و شهسواری شرکت نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: بعد از رقابت‌های چین، نوشادعالمیان همراه با دو بازیکن دیگر اردویی در کمپ اشلاگر خواهد داشت. همزمان برای ندا شهسواری و دو بازیکن دیگر حضور در اردوی مجارستان پیش‎بینی شده است یا اینکه سه، چهار بازیکن از این کشور به عنوان حریف تمرینی به ایران بیایند.

     

    رئیس فدراسیون گفت: سفر به مراکش و شرکت در مسابقات این کشور آخرین برنامه‎ای است که برای پینگ‎پنگ‎بازان المپیکی در نظر گرفته شده است. بعد از این رقابت‎ها ندا شهسواری و نوشاد عالمیان باید مهیای سفر به لندن شوند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "زارع پور: بازیکنان ایران در قطراز نظر عملکرد نمایش خوبی داشتند"
    1. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.در رابطه با بازیکنان بانوان مشگل اساسی امادگی جسمانی است و رقبا از این نظر قویترندواکر از هم اکنون بخصوص در رابطه با فاکتور سرعت تمهیدات لازم بوسیله یک مربی بدن ساز اشنا به رشته و تکنیکهای تنیس روی میز اندیشیده نشود ندا شهسواری اخرین المپیکی این کشور در بانوان خواهد بود.
      در رابطه با نیما رفلکس بدنی ایشان با نوشاد متفاوت و تمرینات عادتی و مشابه نوشاد در ارتقا مشارالیه موثر نیست ایشان جهت موفقیت در میادین بین المللی نیاز به یک تغییر استراتزی و تمرینات مناسب ان را دارد.
      در رابطه با عمرانی سبک بازی ایشان در ایران موفق و تکیه و اشراف روی کنترل خوب بکهندش موثر در مسابفات داخلی است.ایشان بایستی به حملات فورهند اعتماد بیشتری داشته و در مفابل بازیکنان خارجی و رقبا که چهار چهارم میز را حمله بخصوص با ضربات قوی فورهند دارند این متد و تاکتیک را در دستور کار قرار داده و تمرینات مناسب ان را انجام دهدوغافل شدن از پیشرفت سریع با تکیه بر سن و سال کم خودش که زیاد وقت دارد برای ایشان مضر و باید به خود تلقین کند ۲۰ ساله است و در ان شرایط به فکر پیشرفت باشد در این صورت همیشه ۴ سال جلو است.با تشکر


    تازه ترین اخبار