امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۴:۵۸  آخرین بروزرسانی : خرداد ۲۲ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 22116
    ارسال خبر چاپ خبر
  • محمدباقر پسران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت المپیکی‌های پینگ‌پنگ، اظهار کرد: نوشاد عالمیان آمادگی خوبی دارد. او قرار است به اردوی اتریش برود و سپس در یک تور بین‌المللی شرکت کند و پس از آن هم اردوی ۱۲ روزه در تهران داشته باشد. مشکل پینگ‌پنگ این است که…

    محمدباقر پسران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت المپیکی‌های پینگ‌پنگ، اظهار کرد: نوشاد عالمیان آمادگی خوبی دارد. او قرار است به اردوی اتریش برود و سپس در یک تور بین‌المللی شرکت کند و پس از آن هم اردوی ۱۲ روزه در تهران داشته باشد. مشکل پینگ‌پنگ این است که تکلیف مربی مشخص نیست. بارها به کمیته‌ گفته‌ام که حداقل در فاصله دو ماه تا بازی‌های لندن نوشاد نیاز دارد که با مربی خوب خارجی کار کند و به جای این که او را به اردوی اتریش بفرستیم، باید با مربی خارجی در تهران کار کند.

     

    وی ادامه داد: فکر می‌کنم بابادی وند قرار است او را در المپیک هدایت کند. اگر نوشاد عالمیان اردوهای منظمی داشت، می توانست موفقیت‌های خوبی برای اولین بار در پینگ‌پنگ کسب کند. نوشاد شرایطی دارد که می‌تواند در المپیک برد داشته باشد و از گروهش صعود کند. نوشاد با پدر و عمویش در خانه تمرین می‌کند و از شرایطش راضی است. آن‌ها هر چه بلد بودند به نوشاد یاد دادند و دیگر چیز دیگری برای آموزش ندارند. اگر فدراسیون مربی خارجی می‌آورد، نیما عالمیان و تیم ملی هم می توانست همزمان تمرین داشته باشد و از این موقعیت استفاده کند.

     

    ناظر المپیکی پینگ‌پنگ با بیان این که باید ریشه‌ای در باره این رشته بحث کرد، خاطر نشان کرد: بازیکنان پینگ‌پنگ خیلی مظلوم هستند و در حال حاضر فشار زیادی به آن‌ها وارد شده است. دبیر فدراسیون استعفا کرده. من نمی‌خواهم مربیان را تخریب کنم، ولی در پینگ‌پنگ مربی کار بلد نداریم. زندگی ما پینگ‌پنگ است، چرا نباید فدراسیون از سرمایه‌ها استفاده کند، چرا نباید شرایط مناسب باشد که بیاییم و همکاری کنیم؟ فدراسیون راه منطقی را نمی‌رود.

     

    وی ادامه داد: شهنازی بعد از ۱۳ ـ ۱۴ سال کار پینگ‌پنگ را یاد گرفت،‌ او در آسیا و جهان شناخته شد و اعتبار کسب کرد، حالا می بینیم که او را بر می دارند و یک فرد صفر کیلومتر را جایش می‌گذارند. این کار خنده دار است. چه می‌توان گفت. وقتی وزارت تصمیمی می‌گیرد که خوب نیست، حرف‌های ما دیگر فایده‌ای ندارد . متاسفانه شرایط طوری شده که خانواده پینگ‌پنگ بازان می ترسند که حرف بزنند. به عنوان مثال اخلاق پسند دو کلمه حرف انتقادی زد، او را بایکوت کردند. صلاح نیست که دیگر بازیکن حرفی بزند. ما هم باید اگر برای فدراسیون کاری نمی‌کنیم به آن هم آسیب نزنیم.

     

    پسران با تاکید بر این که همیشه واقعیت‌های موجود در پینگ‌پنگ را به کمیته ملی المپیک گزارش می‌دهد در واکنش به تسلط فدراسیون‌های ورزشی بر روی برخی از ناظران المپیک تصریح کرد: من درباره وضعیت المپیکی‌ها همه چیز را به کمیته‌ اطلاع دادم. البته شرایط برای پینگ‌پنگ کاملا مهیا نبوده، فقط سهمیه‌ها کافی بوده است. متاسفانه فدراسیون هیچ برنامه جدی برای المپیک ندارد. برای چه نوشاد عالمیان سه روز به کره می‌رود؟ اگر المپیک موضوع جدی بود، ۱۰ ـ ۱۵ روز زودتر او را به المپیک می فرستادند که تمرین کند نه این که خسته به تهران برگردد. در طول رقابت‌های کاپ آسیا تاکنون هیچ کس مانند نوشاد نتوانسته جزو چهار نفر برتر باشد، متاسفانه وقتی او از مسابقات برگشت و بیمار بود، هیچ کس حالش را هم نپرسید!

     

    وی با بیان این که ناظران کمیته‌ از پیشکسوتان و کاردانان رشته‌های ورزشی مختلف هستند، به ایسنا گفت: گزارش ناظران صریح و بی‌تعارف است. این موضوع را می‌توان از اظهاراتشان در جلسات ناظران متوجه شد. کمیته ملی المپیک هم نمی‌تواند به فدراسیون‌ها زور بگوید. فدراسیون‌ها باید برنامه المپیکی‌شان را به کمیته‌ بدهند تا برایشان برنامه‌ریزی شود، وقتی این کار را نمی‌کنند، کمیته‌ هم نمی‌تواند زور بگوید. فقط می‌تواند به اجرای برنامه‌هایشان کمک کند.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ناظر پینگ پنگ: فدراسیون برنامه‌ای برای المپیک ندارد/ نوشاد در خانه با پدرش تمرین می‌کند!"
    1. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.اقای پسران از بزرگان این رشته و اولین مدرس سیستم نوین این ورزش و بسیار خدمت کردهاند به این خانواده ورزشی.مدیریت ایشان در فدراسیون قابل تفدیر و اثار فعالیتهای ایشان که از ابتدای دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۷۰ در فدراسیون به عناوین مختلف وجود داشت هنوز بوسیله پدر عالمیان و عمی او و پدر اقای عمرانی و ….کاملا محسوس است.
      در رابطه با موارد فوق الاشاره و فرمایشات ایشان ضمن تایید دلیل ان عدم کارایی کمیته فنی و در اختیار بودن این جایگاه مقدس به افرادی است که اغلب سلسله مراتب مربیگری و مدیریت را طی نکرده و ارتباطی تسخیر و باعث این مهم شده اند.با تشکر


    تازه ترین اخبار