امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۵:۳۵  آخرین بروزرسانی : تیر ۴ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 22829
    ارسال خبر چاپ خبر
  • محققان آزمایشگاه Syyn Labs در لس‌آنجلس دست به ساخت نوعی میز تنیس تعاملی زده‌‌اند که از سخت‌گیری زیادی در سطح آماتور برخوردار بوده و کمتر به آنها جنبه مثبت می‌دهد.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،این محققان با بخشیدن جنبه اجتماعی بیشتر نسبت به حالت رقابتی به این بازی، پتانسیل رقابت یک سویه…

    محققان آزمایشگاه Syyn Labs در لس‌آنجلس دست به ساخت نوعی میز تنیس تعاملی زده‌‌اند که از سخت‌گیری زیادی در سطح آماتور برخوردار بوده و کمتر به آنها جنبه مثبت می‌دهد.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،این محققان با بخشیدن جنبه اجتماعی بیشتر نسبت به حالت رقابتی به این بازی، پتانسیل رقابت یک سویه را از آن حذف کرده و میزی ساخته‌اند که بر حسب تقاضا شیب‌دار شده و بازی برای حرفه‌ای‌ها نیز سخت می‌شود.

     

    محققان با استفاده از ابزار موجود در انبارها مانند یک قطعه مستطیلی شکل پلکسی‌گلاس به عنوان لپ‌تاپ استفاده کرده و برای ساخت بخش شیب‌دار از پیستون‌های بادی باقی مانده در یک نمایشگاه علمی بهره‌بردند.

     

    نمونه اولیه کار که سال گذشته ساخته شده از ابعاد و وزن زیادی برخوردار بود اما مهندسان با استفاده از یک چارچوب چوبی در زیر سطح آکرلیک و جایگزین کردن پایه‌ها با ضایعات فلزی کم‌وزن توانستند به محصول نهایی دلخواه خود دست یابند.

     

    از دیگر امکانات این میز جالب می‌توان به چراغهای چشمک روی آن اشاره کرد که رقیب را کور کرده و بازی را رقابت‌جویانه‌تر می‌کند.

     

    مرکز عصبی این میز یک ریزکنترلگر Arduino، چهار دریچه مغناطیسی سیم‌پیچ کهربایی و سه منبع قدرت مختلف است که در یک جعبه دریل قدیمی جمع شده است.

     

    برای متحرک کردن این میز، محققان یک کلید خودر از راه دور را برای علامت دادن به تخته Arduino استفاده کردند. داور بازی با کنترل کلید از راه دور، میز را شیب‌دارتر کرده و با تماس هر دکمه، دریچه مغناطیسی مربوطه، میزانی از هوای کمپرسور زیر میز راآزاد می‌کند.

     

    این میز همچنین از یک تور متحرک خودکار برخوردار است که به بازنده بازی جایزه می‌دهد.

     

    یک موتور الکتریکی به حرکت یک سیستم کمربند و قرقره برای جلو و عقب کردن تور در سطح میز می‌پردازد. در زمان ضربه بازیکن، داور با کلید تماس برقرار می‌کند و در پی آن تور برای کوچک کردن محل هدف حرکت می‌کند.

     

    در مورد سرویس بازی نیز ابتدا قرار بود هر دو بازیکن به طور همزمان از کلید از راه دور و راکت برخوردار باشند و در بازی یکدیگر اختلال کنند؛ اما در ننسخه نهایی، مکانیزم سرویس‌گیری خودکار طراحی شده که در زمان فعال شدن آن، یک دریچه مغناطیسی به انتشار موجی از هوا و توپ به مرکز میز، روی تور و بازیکن مقابل می‌پردازد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "میز تنیس چشمک‌زن …حتما ببینید!"
    تازه ترین اخبار