امروز: چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۸:۵۹  آخرین بروزرسانی : تیر ۳۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 24579
    ارسال خبر چاپ خبر
  • کاروان اعزامی تنیس روی میز ایران به المپیک لندن نه تنها نوشاد عالمیان را به عنوان پدیده پینگ پنگ ایران به همراه دارد بلکه برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی در کشور یک بانوی راکت بدست ایرانی هم به المپیک می رود.   به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولین حضور پینگ پنگ…

    کاروان اعزامی تنیس روی میز ایران به المپیک لندن نه تنها نوشاد عالمیان را به عنوان پدیده پینگ پنگ ایران به همراه دارد بلکه برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی در کشور یک بانوی راکت بدست ایرانی هم به المپیک می رود.

     

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولین حضور پینگ پنگ ایران در المپیک به سال ۱۹۹۲ باز می گردد که ابراهیم علیدخت ملی نماینده ایران در بارسلونا بود و در مرحله گروهی بین چهار پینگ پنگ باز چهارم شد و با کسب جایگاه ۴۹ جهان از دور مسابقات کنار رفت.

     

    ایران در سال ۲۰۰۰ با مجید احتشام زاده در المپیک حضور داشت که این ملی پوش هم عملکردی مشابه عیلدخت در المپیک داشت. محمدرضا اخلاق پسند در سال ۲۰۰۴ المپیکی پینگ پنگ ایران شد که در این دوره با توجه به این که دیگر مرحله گروهی وجود نداشت، اخلاق پسند از ابتدا در مرحله حذفی بدون پیروزی کنار رفت.

    افشین نوروزی نماینده پینگ پنگ ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن بود که او هم با باخت به حریف ایتالیایی از مسابقات کنار رفت تا چهار نماینده پینگ پنگ ایران در ادوار المپیک طعم پیروزی را نچشیده باشند.

     

    پینگ پنگ در المپیک

     

    پینگ پنگ یا تنیس روی میز رشته ای است که از سال ۱۹۸۸ در بخش یک نفره و دو نفره در المپیک حضور دارد و از سال ۲۰۰۸ رشته های تیمی مردان و زنان وارد المپیک شد. در این سال ها کشور چین با کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۳ نقره و ۸ برنز بیشترین افتخار المپیک را در این رشته به دست آورده است و پس از آن کره جنوبی با فاصله فاحشی و کسب سه طلا ، دو نقره و ۱۲ برنز پس از چین بیشترین مدال آوری را در این رشته به خود اختصاص داده است . در این بین سوئد با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز در جدول مدال آوری المپیک در جایگاه سوم قرار دارد. جالب است که تنها این سه کشور توانسته اند مدال طلا بگیرند و سلطه چینی ها بر پینگ پنگ جهان باعث شده سایر کشورها روی مدال طلای این رشته حساب نکنند.

    ایران تاکنون نه تنها نتوانسته است جایی را در جدول مدال آوران المپیک داشته باشد بلکه هیچ پیروزی مقابل نام ایرانی ها در المپیک ها ثبت نشده است.

    دو نماینده ایران به دنبال اولین پیروزی تاریخی!

    اما ایران در المپیک لندن دو نماینده دارد که هر دو نماینده امیدوارند اولین برد را برای تاریخ پینگ پنگ ایران در المپیک ها به ثبت برسانند. عالمیان و شهسواری در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک لندن منطقه آسیایی میانه در تهران مجوز حضور در رقابت های سال ۲۰۱۲ را کسب کردند.

    لندن، المپیکی متفاوت برای پینگ پنگ ایران

    المپیک ۲۰۱۲ لندن برای پینگ پنگ ایران نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود که دلیل آن حضور ندا شهسواری اولین بانوی ایرانی و نوشاد عالمیان با رنکینگ ۷۷ در بزرگترین رویداد ورزشی جهان است. به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند که عالمیان با کارنامه قابل قبول خود در رقابت های بین المللی می تواند حداقل یک پیروزی را برای پینگ پنگ ایران از این رقابت ها به ارمغان بیاورد؛ اتفاقی که می تواند دریچه ای جدید را بر روی آینده ایران باز کند.

    همچنین نباید از حضور اولین بانوی پینگ پنگ ایران در المپیک به سادگی عبور کرد. هر چند ندا شهسواری با رنکینگ ۴۹۱ فاصله زیادی با سایر رقیبان خود در المپیک دارد و در این بین کسی هم انتظار معجزه و شگفتی سازی را در اولین تجربه حضور بانوان در المپیک ندارد اما حضور ایران در این بخش نشان دهنده توانایی بانوان در این رشته ورزشی است که شهسواری می تواند با یک بازی خوب مهر تاییدی بر این موضوع باشد.

     

     

     

     

     

     

    ندا شهسواری

     

     

    بیوگرافی ندا شهسواری

    متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۵ – کرمانشاه

    دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی – مجرد

    عناوین قهرمانی:

    مقام سومی انفرادی پینگ‌پنگ در مسابقات کشورهای اسلامی تهران،

    دومی انفرادی کاپ فجر گرگان،

    قهرمانی مسابقات آسیای میانه در سال ۸۳ تهران،

    سومی تیمی مسابقات غرب آسیا در سال ۸۰ قزاقستان،

    قهرمانی مسابقات آسیای میانه و کسب سهمیه المپیک تنیس روی میز ـ تهران دی ماه ۹۰ .

    شهسواری از سال ۷۵ ورزش پینگ‌پنگ را آغاز کرده و از سال ۸۰ عضو تیم ملی است.

    باید خوب بازی کنم، حتی اگر ببازم

    شهسواری درباره حضورش در المپیک به ایسنا می‌گوید: ” برخی از مردم انتظار مدال‌آوری در المپیک دارند اما قشر دیگری هم که می دانند کسب سهمیه در بخش پینگ پنگ بانوان چقدر دشوار است انتظار ندارند که در المپیک مدال‌ بگیریم. هر چقدر آمار موفقیت‌های یک ورزشکار افزایش یابد انتظار از او هم بالاتر می‌رود که این موضوع مسوولیت سنگین یک ورزشکار را نشان می‌دهد. امیدوارم نمایش خوبی در رقابت‌های لندن داشته باشم و اگر مسابقه خود را واگذار کردم این اتفاق با یک بازی خوب همراه باشد. “

    او درباره این که به عنوان اولین بانوی پینگ پنگ باز ایرانی به المپیک اعزام می شود هم می گوید که تا حدودی مطمئن بوده می تواند سهمیه المپیک لندن را به دست آورد. حتی در المپیک قبلی هم شانس کسب سهمیه را داشته اما چون تنها یک سهمیه در آن سال توزیع می شده است با رتبه چهارمی خود نتوانسته است به المپیک دوره قبل برود.

    این بانوی المپیکی پینگ پنگ ایران هدف اصلی خود در المپیک را ارتقاء رنکینگ خود می داند.

     

     

     

     

     

     

    نوشاد عالمیان

     

    بیوگرافی نوشاد عالمیان

    متولد ۳۰ آبان ۱۳۷۰ در بابلسر

    دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی

     

    شروع فعالیت از سال ۱۳۷۳

     

    عناوین قهرمانی

    کسب دو مقام پنجمی جهان در مسابقات جهانی ۲۰۰۸ اسپانیا و ۲۰۰۹ ژاپن در رده جوانان

    کسب مقام قهرمانی در مسابقات اپن مراکش در رده امیدها در سال ۲۰۱۲

     

    کسب مقام چهارمی در مسابقات کاپ آسیا چین – رده بزرگسالان در سال ۲۰۱۲

    تمام توانم را می گذارم

     

    عالمیان تاکید دارد که نمی تواند برای نتیجه ای که در المپیک می گیرد پیش بینی داشته باشد چون تاکنون تجربه حضور در المپیک را نداشته است اما در عین حال می گوید: “از ابتدا صرف المپیک برایم اهمیتی نداشته است و هیچ گاه دوست نداشتم که افتخارم این باشد که المپیک رفته ام بلکه عملکردم در این رقابت ها مهم است و این که چگونه در این مسابقات بازی خواهم کرد. تنها چیزی که می دانم این است که تمام رقبایم در المپیک بسیار سخت هستند. من هم تمام توان خود را خواهم گذاشت تا نتیجه بگیرم و وقتی به المپیک فکر می کنم خود را روی سکو می بینم”.

     

    این ملی پوش المپیکی پینگ پنگ تاکید می کند که اولین افسوس زندگی ورزشی اش درشرایطی رقم خواهد خورد که نتواند نتیجه ای که می خواهد را در لندن کسب کند.

     

    آیا می دانید؟

     

    – پرافتخارترین پینگ پنگ باز المپیک، وانگ نان ورزشکار زن چینی است که چهار مدال طلا و یک مدال نقره در این رقابت ها کسب کرده است.

     

    – از المپیک سال ۱۹۹۲ تاکنون قهرمان رقابت های تنیس روی میز انفرادی المپیک در بخش زنان توانسته در همان دوره قهرمانی بخش دوبل را هم به دست بیاورد.

     

    – از سال ۱۹۹۲ تاکنون ورزشکاران چینی در هر دوره از المپیک حداقل یک مدال را به خود اختصاص داده اند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "قدم به قدم با المپیکی های ایران – تنیس روی میز"
    1. شمين مرادي گفت:

      برای این دو قهرمان راکت به دست ایرانی و با افتخار سهمیه المپیک را کسب کرده اند آرزوی بهترین قرعه،بهترین بازی و موفقیت های بیش از پیش را دارم.

      ندای عزیز،

      مطمئنا همه ی ما آرزو داشتیم هریک به جای تو بودیم اما این را هم بدان همه ی ما با دعاهایمان تورا بدرقه ی این سفر ورزشی تاریخی و افتخار آمیز می کنیم.

      اهمیت کسب سهمیه المپیک تو در اندازه ایست که باید پرچم دار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه باشی .
      از خدای بزرگ در اولین روز ماه رمضان آرزو می کنم با بازی قوی ات بیش از پیش استعداد ها و پتانسیل های پینگ پنگ بازان دختر ایرانی را به نمایش جهانیان بگذاری ، بازهم این افتخار را به تو تبریک می گم و برات آرزوی بهترین موفقیت ها را دارم.

    2. amidi گفت:

      با سلام از نظر ما حضور ندا در المپیک خود پیروزی است وانشاالله سراغاز پیروزیهای بانوان در این رشته خواهد بود. نوشاد هم امید است با حضور در بین ۱۶ نفر برتر نشان بدهد که این شیر بچه مازنی هنوز حرفهایی برای گفتن دارد

    3. سیده مریم ابوالحسنی کومله گفت:

      ندا و نوشاد عزیز همیشه یادتون باشه : چه ببازید چه نبازید سرفرازید.”
      دوستتون داریم….


    تازه ترین اخبار