امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۱:۱۲  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۴ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 25786
    ارسال خبر چاپ خبر
  • آسوشیتدپرس روز شنبه از لندن گزارش داد: روش دوپینگ در رشته ورزشی تنیس روی میز (پینگ پنگ) با ورزش های دیگر تفاوت دارد. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور، دوپینگ در این رشته ورزشی ارتباطی با تزریق مواد ممنوعه به بدن ورزشکار ندارد، زیرا پینگ پینگ بازان نیز مانند سایر ورزشکاران به طور منظم…

    آسوشیتدپرس روز شنبه از لندن گزارش داد: روش دوپینگ در رشته ورزشی تنیس روی میز (پینگ پنگ) با ورزش های دیگر تفاوت دارد.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور، دوپینگ در این رشته ورزشی ارتباطی با تزریق مواد ممنوعه به بدن ورزشکار ندارد، زیرا پینگ پینگ بازان نیز مانند سایر ورزشکاران به طور منظم مورد آزمایش قرار می گیرند.

    دوپینگ در این رشته به این صورت است که ورزشکاران مواد بهبود دهنده عملکرد به راکت می مالند تا آن را محکم تر و سرعت توپ را بیشتر کنند. این مواد نام های مختلفی از جمله چسب سرعت، تقویت کننده یا تنظیم کننده دارد.

    به گفته ‘آدام شراره’ رییس فدراسیون بین المللی تنیس روی میز

    (پینگ پنگ)، با اینکه این نهاد اداره کننده بین المللی پینگ پنگ

    توانسته است بخشی از این مشکل را برطرف کند اما هنوز نتوانسته است به طور کامل آن را حل کند.

    در پی برگزاری بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن، فدراسیون بین المللی پینگ پنگ، استفاده از ماده چسب سرعت را که ترکیب بسیار سمی است و با ابتلا به سرطان ارتباط دارد، ممنوع اعلام کرد.

    بازیکنان این رشته از آن برای سفت کردن لاستیک روی راکت و چسباندن آن به راکت هایشان استفاده می کردند. این چسب، لاستیک رویه راکت را منبسط می کرد و موجب می شد توپ ساخته شده از ‘سلولوئید’، سرعت بیشتری گرفته و چرخش بیشتری داشته باشد و مسیر منحنی تری را بپیماید.

    شراره به آسوشیتدپرس گفت: اکنون بازیکنان شروع به یافتن مواد دیگری برای مالیدن روی راکت کرده اند که همین تاثیرها را داشته باشد.

    یکی از دلایل ممنوع اعلام شدن استفاده از چسب سرعت، بهداشتی بود و فدراسیون بین المللی پینگ پنگ نیز راه هایی برای ردیابی آن دارد.

    به گفته شراره، در پی ممنوع اعلام شدن چسب سرعت، بازیکنان رشته پینگ پنگ شروع به یافتن راه دیگری برای برتری یافتن در مسابقات از جمله استفاده از مواد غیرسمی به نام تقویت یا تنظیم کننده کردند که ممنوع نیست و حدود ۸۵ درصد تاثیر چسب سرعت را دارد.

    استفاده از ماده تقویت کننده عمدتا به این دلیل است که فدراسیون بین المللی پینگ پنگ هنوز راهی برای کشف این مواد که از نفت ساخته می شوند، نیافته است.

    شراره گفت: این نهاد می داند کدام بازیکن از این ماده استفاده می کند و پیش بینی کرد بزودی آزمایشی برای کشف آن در دسترس قرار گیرد و احتمالا ممنوع اعلام شود.

    وی افزود: با اینکه ممکن است استفاده از این ماده مجاز باشد اما وی ترجیح می دهد استفاده از آن تا بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو ممنوع شود.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "المپیک لندن/روش های متفاوت دوپینگ در رشته پینگ پنگ"
    تازه ترین اخبار