امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۸:۴۵  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ | کد خبر : 28204
    ارسال خبر چاپ خبر
  •    گزارش ارسالی محسن شیشه گرها مربی تیم ملی جوانان و مربی سید پوریا عمرانی از وضعیت این بازیکن           همانگونه که اطلاع دارید فدراسیون جهانی تنیس روی میز چندین برنامه را در دستور کار خود قرار دارد که یکی از آن برنامه ها از انحصار خارج کردن پینگ پنگ از…

     

     گزارش ارسالی محسن شیشه گرها مربی تیم ملی جوانان و مربی سید پوریا عمرانی از وضعیت این بازیکن

     

     

     

     

     

    همانگونه که اطلاع دارید فدراسیون جهانی تنیس روی میز چندین برنامه را در دستور کار خود قرار دارد که یکی از آن برنامه ها از انحصار خارج کردن پینگ پنگ از کشورهایی نظیر چین،ژاپن،چین تایپه،کره و…. می باشد که در این ارتباط اردو های مختلفی را برگزار می نماید تشکیل وکمپ نخبگانITTF نیز در راستای برنامه های هدفمند فدراسیون جهانی می باشد در این اردو ها ضمن اجرا نمودن تمرینات مختلف و آزمایش بازیکنان و نخبگان سراسر جهان و زیر ذره بین بردن آنها در جهت های مختلف تمرینی و ارزیابی مسابقات مختلف نخبگان در نهایت تشکیل گروهی از بهترین بازیکنان نخبه جهان را دنبال می کنند که بتواند مقابل ستارگان کشورهای چشم بادامی مقابله نمایند.

    پیتر کارلسون که یکی از بهترین ستارگان اروپا و جهان محسوب می شود در طی یک هفته اردوی آمادگی تمامی بازیکنان دعوت شده و از جمله پوریا عمرانی را زیر نظر داشت واز استیل وتکنیک پوریا بسیار راضی بود چراکه دیگر بازیکنان دعوت شده از لحاظ استیل و تکنیک در اجرای ضربات کم وبیش ضعف داشتند.

    همچنین در طول مدت اردو پوریا عمرانی تمرینات بسیار خوبی را انجام داد و در مسابقاتی که در اردو در اخر تمرینات کارلسون برنامه ریزی می کرد، اکثر بازیکنان کره ای را مغلوب خویش ساخت و همین امر موجب شد تا نظر کارلسون را به سوی خود جلب نماید.

    مسابقات اپن کره جنوبی که در شهر دایجون برگزار گردید از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و بازیکنان بسیار خوبی از کره جنوبی و همچنین از کشورهای چین تایپه، ژاپن، استرالیا، تایلند ونخبگان ITTF حضور داشتند اگر بخواهم در کل عملکرد بازیکنان و جوانان ITTF پسر را تحلیل نمایم به نظر بنده به جهت خستگی در اردوی آمادگی و فشاری که به انها وارد آمد باعث شد تا در مسابقات اپن نتیجه دلخواه را نگیرند چراکه به هر حال سطح آمادگی جسمانی و تحمل بار تمرینی در میان بازیکنان کره به مراتب بیشتر از نخبگان فدراسیون جهانی بود وآنها عملکرد بهتری در مسابقات اپن داشتند چراکه در مسابقه ای که قبل از شروع مسابقات آزاد برگزار گردید بازیکنان ITTF عملکرد خوبی داشتند و رفته رفته انرژی آنان در جریان مسابقات اپن تحلیل رفت.

     فدراسیون جهانی در مسابقات اپن ۲ تیم را در جوانان پسر در این مسابقات معرفی کردکه یک تیم پوریا عمرانی از کشورمان به همراه اوجو آنا لاپو از نیجریه ونیلسن کالوس از دانمارک بود واین تیم در گروه موفق شد تیم ژاپن را مغلوب خویش نموده وبا شکست در برابر تیم ملی جوانان الف کره جنوبی به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله دوم شد و در این مرحله ۳ بر یک در مقابل تیم ملی جوانان کره جنوبی ب مغلوب شد و درست با همین نتیجه دیگر تیم منتخب ITTF در بازی بعد مغلوب شد.

    پوریا عمرانی بازیکن دعوت شده به این اردو ومسابقات نیز در تمرینات عملکرد بسیار خوبی داشت وموفق شد که بسیاری از بازیکنان خوب کره جنوبی را در مسابقاتی که در جریان تمرینات برگزار می شد شکست دهد ولی تا شروع مسابقات انرژی او به تدریج تحلیل رفت چراکه فشار زیادی در اردو به وی وارد شد البته شاید یکی از اهداف پیتر کارلسون ارزیابی بازیکنان و نخبگان وارزیابی انها در حالت فشار بار تمرینی بود.به هر حال کارلسون اردوی با کیفیتی در کره برگزار نمود وبازیکنان دعوت شده را از جهت های مختلف مورد ارزیابی قرار دارد.

    البته باید این توضیح را بدهم که پوریا عمرانی ۵ برد در کره به دست آورد که به دلیل اجلاس سران که در تهران در جریان بود چند برد وی انعکاس داده نشد.

    بنده به عنوان مربی تیم ملی جوانان که پوریا عمرانی عضو آن می باشد به این اردو مسابقات اعزام شدم وپس از انجام یک هفته اردوی تمرینی طبق برنامه چهار بازیکن منتخبITTF می بایست مسابقه ای را با تیم ملی کره جنوبی برگزار می کردند.

    این مسابقه به صورت ارنج چهار نفره بر روی دو میز برگزار گردید که هدایت یک میز با کارلسون بود وهمچنین هدایت و کوچینگ میز دیگر را به اینجانب واگذار نمود که به یاری خداوند توانستم این مسئولیت را به خوبی انجام دهم. همچنین در جریان مسابقات اپن کره جنوبی نیز با توجه به حضور دیگر مربیان از کشورهای مختلف هدایت یک تیم منتخب جوانان فدراسیون جهانی را به اینجانب محول کردند.

    نکته: به نظر مدیر سایت باتوجه به برخی اتفاقات و دل مشغولیهای مسئولین فدراسیون اعزام و خصوصا بردهای موفقیت امیز سید پوریا عمرانی هرگز آنطوری که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت ومتاسفانه لابلای برخی حوادث کمرنگ گردید.

    در هر صورت این جوان دوست داشتنی روند روبه رشد وموفقیت آمیزی را در حال طی کردن است والبته این منطقی نیست که بازیکنان را با یکدیگر مقایسه کنیم بلکه منصفانه ترین مقایسه این است که بازیکن را با واقعیات فیزیکی و وجودی و ذاتی خود آنان مقایسه نماییم.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش ارسالی آقای شیشه گرها در باره عملکرد پوریا عمرانی+نکته"
    تازه ترین اخبار