امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۲:۳۶  آخرین بروزرسانی : دی ۹ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ | کد خبر : 34152
    ارسال خبر چاپ خبر
  • بازیکن خوزستانی تیم‌ملی امید تنیس روی میز می‌گوید باتوجه به این‌که این رشته زمان‌بر و هزینه‌بر است، برای پیشرفت و نتیجه‌گرفتن باید طرز فکرمان حرفه‌ای شود.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،شاکر شجیراتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: امکانات سخت‌افزاری تنیس روی میز خوزستان نسبت…

    بازیکن خوزستانی تیم‌ملی امید تنیس روی میز می‌گوید باتوجه به این‌که این رشته زمان‌بر و هزینه‌بر است، برای پیشرفت و نتیجه‌گرفتن باید طرز فکرمان حرفه‌ای شود.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،شاکر شجیراتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: امکانات سخت‌افزاری تنیس روی میز خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است ولی به نظرم توجه خوبی به رده‌های سنی پایه نشده است هر چند سرمایه‌گذاری روی این رده‌ها نسبت به گذشته کمی بهتر بوده است.

     

    وی ادامه‌داد: تنیس روی میز رشته‌ای است که ۱۰ تا ۱۲ سال زمان می‌برد تا یک بازیکن در آن رشد کند و می‌توان گفت رشته دیر بازده‌ای است پس باتوجه به این موضوع می‌طلبد که مسوولان، سرمایه‌گذاری خوبی روی آن انجام دهند.

     

    این تنیسور خوزستانی بیان‌کرد: در حال حاضر چند بازیکن خوزستانی در رده‌های سنی مختلف، عضو تیم‌ملی هستند و به نظرم اگر ما بتوانیم روی رده‌های سنی پایه کار کنیم، خواهیم توانست بازیکنان بیشتری را به تیم‌ملی معرفی کنیم.

     

    وی یادآورشد: کار خوبی که امسال هیات استان انجام داد، این بود که با همکاری آموزش و پرورش و سپاه، مسابقاتی را برگزار کرد که جنبه استعدادیابی داشت. این اقدام موجب شد تا نخبه‌هایی در این رشته شناسایی شوند.


    شجیراتی عنوان‌کرد: فدراسیون تنیس روی میز یک تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش کشور منعقد کرد که طی آن قرار شد تنیس روی میز، در مدارس آموزش داده شود. اکنون طی این تفاهم‌نامه مدارس تهران یک ساعت در هفته را به آموزش این رشته اختصاص داده‌اند.


    وی با بیان این‌که در این زمینه هنوز به استان‌ها ابلاغی نشده است، افزود: با این اقدام استعدادهای این رشته شناسایی می‌شوند و به نظرم اگر این کار در استان ما نیز انجام شود، صد درصد می‌توانیم بازیکنان بسیاری را به کشور معرفی کنیم.

     

    این بازیکن خوزستانی به شهرستان‌های فعال استان در این رشته اشاره‌کرد و گفت: اکنون اهواز، آبادان و ماهشهر روی این رشته به خوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. البته ماهشهر بیشتر روی بُعد قهرمانی این رشته کار می‌کند تا بومی‌گرایی. معتقدم خوزستان در تنیس روی میز جای پیشرفت بسیاری دارد.

     

    وی بااشاره به این‌که مشکل اصلی ما کم‌بودن زمان تمرینی است، ادامه‌داد: استان‌هایی ازجمله تهران و اصفهان روزی پنج ساعت تمرین می‌کنند در حالی که ما هفته‌ای هشت ساعت تمرین می‌کنیم و آن هم به این دلیل است که مربی‌ای که تمام وقت خود را به این رشته اختصاص دهد، نداریم.

     

    شجیراتی خاطرنشان‌کرد: در چند ماه اخیر در این رشته پیشرفت داشته‌ایم چرا که بعد از این همه سال، اکنون متوجه شده‌ایم که برای رسیدن به پیشرفت باید کار خود را از پایه آ‌غاز کنیم.

     

    وی در ادامه درباره وضعیت این رشته در کشور گفت: زمانی‌که عضو تیم‌ملی نوجوانان بودم، اردوهای‌مان طولانی‌مدت بود و شاید شش، هفت‌ماه به خانه نمی‌آمدیم. آن زمان زیرنظر مربی کره‌ای کار می‌کردیم و حریف تمرینی خوبی نیز داشتیم.

     

    این‌ تنیسور خوزستانی با بیان این‌که اکنون زمان زیادی است که اردو‌ی تیم‌ملی برگزار نمی‌شود، افزود: فدراسیون بودجه زیادی ندارد که آن هم به دلیل شرایط اقتصادی فعلی می‌باشد و به همین علت بودجه خود را روی دو، سه نفر معطوف کرده است. به نظرم اگر اعزام‌‌ها و اردو‌های ما بیشتر شود، عملکرد تنیسور‌های‌مان بهتر خواهد شد.

     

    وی در پایان درباره نوشاد عالمیان گفت: نوشاد اکنون در رنکینگ ۴۰ جهان قرار دارد و شکی نیست که او از بهترین‌های این رشته است. او می‌تواند تا یکی، دو سال آینده مدال جهانی را کسب کند. برادر او نیما نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و جای پیشرفت دارد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "شجیراتی:مشکل‌مان کم‌بودن زمان تمرین است"
    1. تیموبول گفت:

      من عاشقتم


    تازه ترین اخبار