امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۱:۲۵  آخرین بروزرسانی : شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | کد خبر : 46820
    ارسال خبر چاپ خبر
  • سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تائید اینکه به خاطر یکسری مسائل و دلخوری‌ها از رئیس فدراسیون در جلسه اخیر کمیته فنی شرکت نکرد، از اینکه تصمیم لغو مسابقات دسته برتر در غیاب وی گرفته شد، انتقاد کرد و گفت: آقایان کارهای مربوط به خودشان که موظفند به آنها رسیدگی کنند را انجام نمی‌دهند…

    سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تائید اینکه به خاطر یکسری مسائل و دلخوری‌ها از رئیس فدراسیون در جلسه اخیر کمیته فنی شرکت نکرد، از اینکه تصمیم لغو مسابقات دسته برتر در غیاب وی گرفته شد، انتقاد کرد و گفت: آقایان کارهای مربوط به خودشان که موظفند به آنها رسیدگی کنند را انجام نمی‌دهند اما در کارهای دیگران دخالت می‌کنند.

     

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از  مشرق، ابراهیم علیدخت که بابت لغو برگزاری مسابقات دسته برتر در موعد مقرر اولیه یعنی روزهای ۹ و ۱۰ شهریورماه دلخور است، در گفتگو با مهر ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بعد از مسابقات کره‌جنوبی قرار شد برای تیم ملی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. همان زمان گفتم تا ۱۰ شهریورماه وضعیت بازیکنان برای حضور در تیم ملی مشخص شود زیرا در این مقطع تیم ملی نداریم و باید بازیکنان را برای تشکیل ترکیب جدید ارزیابی کنیم. بر همین اساس قرار شد مسابقات رده‌بندی در این دو تاریخ برگزار شود.

     

    وی تصریح کرد: البته خیلی به مسابقات رده‌بندی اعتقاد ندارم چون گاهی بازیکن با یک باخت نهم می‌شود. البته به همین دلیل است که دست من سرمربی برای انتخاب بازیکنان به صورت انتصابی باز گذاشته شده است. مانند محمدرضا اخلاق‌پسند که برای مسابقات قهرمانی آسیا به صورت انتصابی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

     

    سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه بر اساس برگزاری مسابقات دسته برتر در تاریخ ۹ و ۱۰ شهریورماه، برنامه‌های خود برای آماده‌سازی تیم ملی را ارائه کردم، خاطرنشان کرد: طبق این برنامه قرار بود از اول مهرماه کار آماده‌سازی آغاز شود. وقتی هم قرار است از مهرماه کار را شروع کنیم باید فرصت لازم برای برنامه‌ریزی به خصوص در مورد اعزام‌ها را داشته باشیم زیرا نمی‌شود دو روزه کارهای ثبت‌نام را انجام داد، موافقت شورای برون مرزی را گرفت و …؛ اما با همه اینها آقایان تصمیم به لغو مسابقات در تاریخ مقرر و تاخیر در برگزاری آن گرفتند.

     

    “دلیل تصمیم گرفته شده برای تاخیر در برگزاری مسابقات دسته برتر چه بود”؟، وی در پاسخ به این پرسش مهر گفت: نمی‌دانم چرا مسابقات به تعویق افتاد. در حالیکه پیش از این طی جلسه‌ای برگزاری مسابقات در این تاریخ به تصویب رسیده بود. حتی کمیته مسابقات و آقای ضرغام‌پور هم کاملا در جریان بودند. نمی‌دانم چرا آن زمان کسی در مورد تاریخ پیشنهادی (۹ و ۱۰ شهریورماه) ایراد نگرفت.

     

    علیدخت یادآور شد: البته گفته شده به خاطر پوریا عمرانی و حضور این بازیکن در بازی‌های آسیایی جوانان مسابقات به تعویق افتاد. در حالیکه وقتی زمان برگزاری مسابقات تصویب شد، در مورد این بازیکن گفته بودم که مشکلی نیست چون قرار نیست بعد از برگزاری مسابقات دسته برتر، بازیکنان انتخابی در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و به رویدادی اعزام شوند. این مسابقات صرفا برای آغاز اردو برنامه‌ریزی شده و اینکه بدانیم چه بازیکنانی را باید در اردو داشته باشیم. به همین دلیل گفته بودم می‌توانیم از عمرانی هم در اردو استفاده کنیم.

     

    وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دو سه هفته پیش مهران احدی طی تماسی با من مصدومیت مچ پایش را مطرح کرد. اما من با آن مخالفت کردم چون اگر قرار بود درخواست او را اجرا می‌کردم بعدا با درخواست‌های دیگری از دیگر بازیکنان مواجه می‌شدم که دیگر نمی‌توانستم مقابل آنها مقاومت کنم و نپذیرم.

     

    “درخواست مهران احدی دقیقا چه بود”؟، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش یادآور شد: اینکه مسابقات به تاخیر بیفتد یا به نوعی در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد، در حالیکه چنین مواردی فقط و فقط شامل حال بازیکنی می‌شود که به خاطر تیم ملی ایران نیست. تازه موضوع آن و اینکه می‌تواند در تیم ملی قرار بگیرد یا نه هم باید در کمیته فنی بررسی شود. در هر صورت من با درخواست احدی مخالفت کردم و این بازیکن هم خیلی منطقی پذیرفت.

     

    وی با اشاره به اینکه در غیاب وی کمیته فنی رای به لغو مسابقات داد، یادآور شد: من که نبودم، مسئول کمیته مسابقات هم که برای این رقابت‌ها و زمان آن برنامه‌ریزی کرده بود، غیبت داشت. در غیاب ما کمیته باشگاه‌ها و مربیان تصمیم گرفتند مسابقات در زمان دیگری برگزار شود. یکی نیست بگوید آقای حسنی شما در اولین جلسه کمیته مربیان موظف شدید مربیان فعال و غیرفعال را معرفی کنید. الان پنج ماه از آن جلسه گذشته اما هنوز این کار و خیلی کارهای دیگر که قرار بود به آنها رسیدگی کنید را انجام نداده‌اید. این آقا کار خودش را انجام نداده آنوقت در کار من دیگران می‌کند.

     

    دبیر کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: یک ماه و نیم پیش برگزاری مسابقات دسته برتر در ۹ و ۱۰ شهریورماه مصوب شد. چرا در این مدت هیچ تصیمیمی گرفته نشد و درست دو روز مانده به مسابقات آن را لغو کردند. می‌گویند مدعی کمک به تنیس روی میز هستیم اما آیا با حاشیه‌سازی و خرابکاری می‌توان کمک کرد. خود را مدعی دلسوزی برای این رشته نشان می‌دهند اما این ادعا با کدام سابقه دلسوزانه، مدیریتی، آموزشی و ورزشی گفته می‌شود.

     

     

     

    وی در پاسخ به این پرسش که “دلیل غیبت شما در کمیته فنی چه بود”؟، اظهارداشت: من به رئیس فدراسیون گفته بودم که در این نشست شرکت نمی‌کنم.

     

    “پس چطور آقای زارع پور در گفتگو با مهر عنوان کرده که دلیل غیبت شما را نمی‌دانسته؟ آیا با او اختلافی دارید”؟، علیدخت در پاسخ به این پرسش گفت: شاید هنوز موضوع برای ایشان خیلی شفاف نشده بود. ضمن اینکه بحث اختلاف هم نیست. من به خاطر یکسری دلخوری‌هایی که داشتم، گفته بودم در جلسه شرکت نمی‌کنم اما انتظار این را هم نداشتم که در غیاب من چنین تصمیمی گرفته شود به خصوص وقتی خودم در کار دیگر کمیته‌ها به هیچ وجه دخالت نمی‌کنم.

     

    وی اضافه کرد: با این تصمیمی که گرفته شد به خصوص در شرایطی که من برای تیم ملی برنامه‌ریزی کرده بودم، خیلی کارها ممکن است به مشکل بخورد. حتما آن زمان من باید پاسخگو باشم زیرا سرمربی هستم. تصمیم را دیگران بگیرند و من پاسخگو باشم!

     

    “دلخوری شما از رئیس فدراسیون تنیس روی میز دقیقا سر چه موضوعی بود”؟، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به این پرسش چنین پاسخ داد: یک روز پیش از کمیته فنی دو بازیکن (طاهرخانی و میرالماسی) را برای تمرین به آکادمی فرستادم. در واقع آنها از من اجازه گرفتند و من گفتم موقع ظهر و زمانیکه سالن خالی است بروید تا تمرین شما با زمان تمرین تیم جوانان تداخل پیدا نکند اما به آنها اجازه ورود و تمرین ندادند.

     

    وی افزود: ناراحتی من از همین بود. اگر با بازیکنان مشکل دارید به آنها نگوئید. باید به خود من گفته شود. ببینید من در کار کسی دخالت نمی‌کنم و نمی‌توانم دخالت دیگران را هم تحمل کنم. به همین دلیل می‌گویم اختیار تام می‌خواهم. البته منظورم هم این نیست که تمام امور فدراسیون را زیر نظر داشته باشم اما وقتی سرمربی هستم یعنی اینکه تیم ملی حوزه اختیار من است.

     

    ” در هر صورت صحبت‌هایی مبنی بر استعفا یا به نوعی برکناری شما از سرمربیگری تیم ملی و دبیری کمیته فنی شنیده می‌شود که البته غیبت در جلسه کمیته فنی آن را تشدید کرده است. این موضوع را تائید می‌کنید”؟ علیدخت در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: تا زمانیکه بتوانم و احساس کنم حضورم مفید است به کارم ادامه می‌دهم اما زمانیکه چنین احساسی نداشته باشم کنار می‌روم.

     

    وی همچنین ادامه داد: هر زمان هم فکر کنم فرد دیگری وجود دارد که می‌تواند بهتر از من کار کند، کمکش می‌کنم. اصلا اسم من را سرمربی نگذارید، به من بگوئید تدارکاتچی! چون اسم سرمربی کمک نمی‌کند. کار من کمک می‌‎کند. اگر من علیدخت ایراد دارم، بگویند، انتقاد کنند اما تخریب نه؛

     

    این مربی یادآور شد: من در تنیس روی میز همه را می‌شناسم، آنها هم همین طور؛ تا حالا این رشته و فدراسیون یک توپ هم نگرفته‌ام. نیامده‌ام سند این رشته را به نام من بزنند. اگر هم آقایان پیشنهادی دارند، در نشست‌ها مطرح کنند نه اینکه کمیته فنی تصمیم بگیرد. بعد آنها نامه بزنند به رئیس و پیشنهادشان را بگویند. این شیطنت را نشان می‌دهد. مانند اینکه من تصمیم به اعزام نوشاد و نیما به برزیل گرفتم اما آقای حسنی نامه زده بود که این اعزام به صلاح نیست. می‌خواهم بدانم این آقا چه کاره است که در کار من دخالت می‌کند؟

     

    وی در بخش پایانی گفتگو با خبرنگار مهر به موارد دیگری هم اشاره کرد و گفت: زمانی انتقاد می‌شد که چرا چهار بازیکن را به تیم ملی دعوت می‌کنم. در حالیکه تیم در آستانه اعزام قرار داشت و نمی‎‏توانستم بیشتر از این تعداد دعوت کنم اما حالا که اعزامی در کار نیست تعداد بیشتری بازیکن را به اردو دعوت می‌کنم تا مراحل پیشرفت و در کل وضعیت آنها را از نزدیک بررسی کنم.

     

    علیدخت همچنین به گفتگوی رسانه‌ای افشین نوروزی که چند روز پیش انجام داده بود اشاره کرد و گفت: نوروزی گفته ۶ ماه است که تیم ملی برنامه‎ای ندارد در حالیکه از اول فروردین تا حالا تیم ملی چند اعزام داشته است. پس چطور ما هیچ برنامه‌ای نداشته‌ایم؟ اصلا این بازیکن سال پیش به خاطر یکسری مسائل محروم شد. مشکل این بازیکن که دست من نیست. اصلا قرار نیست من به تک تک بازیکنان زنگ بزنم و آنها را از کارهایم مطلع کنم.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "علیدخت:به‌من بگوئید تدارکاتچی نه سرمربی تیم‌ملی"
    تازه ترین اخبار