امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۰۶:۵۰:۰۲  آخرین بروزرسانی : اسفند ۷ام, ۱۳۹۵
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر : 75021
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مصاحبه هایی که هرگز در سایت فدراسیون منتشر نمی شود!

    عمیدی:بودجه فدراسیون فقط صرف عده محدود و خاص می شود

    منتخبی از مصاحبه جالب امیر عمیدی با یکی از رسانه ها در ارتباط با وضعیت حال حاضر تنیس روی میز کشور! کارشناس تنیس روی میز کشورمان معتقد است که تیم ملی با شرایط فعلی شانس بسیار کمی برای موفقیت در عرصه های آسیایی و جهانی دارد. امیر عمیدی کارشناس تنیس روی میز کشورمان در گفت…

    عمیدی

    منتخبی از مصاحبه جالب امیر عمیدی با یکی از رسانه ها در ارتباط با وضعیت حال حاضر تنیس روی میز کشور!

    کارشناس تنیس روی میز کشورمان معتقد است که تیم ملی با شرایط فعلی شانس بسیار کمی برای موفقیت در عرصه های آسیایی و جهانی دارد.

    امیر عمیدی کارشناس تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت این روز های تنیس روی میز با توجه به تغییرات صورت گرفته توضیحاتی ارائه داد.

    بودجه فدراسیون فقط صرف عده محدود و خاص می شود

    عمیدی ابتدا و در مورد نحوه استفاده از بودجه فدراسیون گفت: دیدیم که در وزنه برداری حضور پیدا نکردن قهرمان المپیک در تمرینات باعث حذف وی از مسابقات شد. به نظرم کار صحیحی نیست که ورزشکاری بخواهد با تکیه به تمایلات خود در مورد حضور یا غیبت در تمرینات تصمیم بگیرد. هموراه باید مشارکت میان بازیکنان و مربیان برای برنامه ریزی وجود داشته باشد تا این اتفاق ها رخ ندهد که با گرما و سرما بازیکنی تصمیم بگیرد تا در مسابقات حاضر نشود البته اگر انتصاب بازیکنان با توجه به این موضوع است که ما در مسابقات به دنبال حفظ حیثیت ورزشی هستیم جای کمی بحث دارد اما هیچ جای دنیا این گونه نیست، به خاطر داریم که در یک مسابقه بازیکنی چینی پیراهن خود را پاره کرد و به همین دلیل با محرومیت شدیدی مواجه شد و سرانجام پس از تلاش بسیار دوباره توانست به مسابقات بازگردد.

    وی افزود: یکی دیگر از مشکلات آن جاست که بودجه یک میلیارد و پانصد میلیونی فدراسیون تنها هزینه ۵ – ۶ ورزشکار می شود و دقیقا همان روش گلخانه ای در حال اجراست من معتقدم اگر بازیکنان مانند نیما عالمیان نمی خواهند راهی مسابقاتی مانند قطر شود خودشان هزینه شان را پرداخت کنند نه این که فدراسیون این هزینه را متقبل شود اگر کسی پیراهن تیم ملی را دوست دارد باید مانند مربیان و داوران که بدون دریافت هزینه ای از جانب فدراسیون زحمت می کشند، برخورد کنند.

    کارشناس تنیس روی میز کشورمان در مورد نحوه برگزاری مسابقات کشور و شکل گیری تور های ایرانی عنوان کرد: باید به تغییرات صورت گرفته در این مسابقات از چند منظر نگاه کنیم. ابتدا آن که در روش قدیمی اگر کسی می خواست شانس حضور در تیم ملی را داشته باشد باید از دسته های پایین شروع می کرد و پس از حضور در مسابقات دسته سوم، دوم، اول و برتر پس از مدت زمانی راهی مسابقات انتخابی می شد. باید گفت در این میان با توجه به حضور بازیکنان سطح بالا در رقابت ها و خستگی بازیکنان جدید در طی مدتی نسبتا طولانی مسابقات، چنین امری به راحتی امکان پذیر نبود. همچنین فشار مسابقات و خستگی بازیکنان جدید باعث می شد که آن ها به سادگی شانس حضور در مسابقات را از دست بدهند.

    عمیدی افزود: شکل گیری تورهای ایرانی مانند هر مسابقه دیگری دارای معایب و محاسنی بود که به آن اشاره می کنم. بزرگترین حُسن این روش آن است که هر بازیکن برای حضور باید بودجه ای را پرداخت کند تا در جدول قرار بگیرد. در این مسابقات بازیکنان قوی تر در ادامه بازی ها و پس از مرحله مقدماتی به دیگر بازیکنان اضافه می شوند و بازیکنان جدید شانس دارند تا با غلبه بر رقبا به مصاف بهترین های ایران بروند. همین موضوع حتی باعث ترس بازیکنان برتر و مطرح هم می شود زیرا مسابقات حذفی است و امکان آن هم وجود دارد تا بهترین بازیکنان هم لز دور کنار بروند. زیرا این بازی ها فشرده است و به صورت حذفی برگزار می شود.

    ملی پوشان از مسابقات تور های ایرانی راضی نیستند

    شاید بتوان گفت بزرگترین مشکل مسابقات تور ایرانی نارضایتی ملی پوشان از آن است زیرا این مسابقات بسیار سنگین است و به دلیل حذفی برگزار شدن آن ممکن است که بهترین ها هم نتوانند به خوبی بدرخشند و در همان ابتدای راه حذف شوند. همان طور که تاکنون دیده ایم بازیکن جوانی مانند شمس توانسته امثال نیما عالمیان را در این مسابقات به چالش بکشاند. شاید همین فشار مسابقات بود که باعث شد بازیکنی مانند مهران احدی به دلیل فشار بسیار بالا از رقابت ها کنار بکشد. در بخش بانوان هم شرایط بهتر از این نیست و همان طور که دیدیم بهترین های بانوان هم در مراحل مقدماتی از دور مسابقات کنار رفتند.

    عمیدی افزود: دیگر بدی مسابقات این است که بازیکنان نمی توانند به خوبی تقسیم انرژی داشته باشند و ممکن است به دلیل حذفی بودن مسابقات به راحتی کنار بروند. اگر توجه کنیم می بینیم که بازیکنان ما در مسابقات لیگ فشار زیادی را تحمل نمی کنند آن ها در مجموع و حداکثر در ماده های دوبل و انفرادی در کل فصل ۲۰ بازی انجام می دهند در حالی که در مسابقات تور ایرانی مجبورند بازی های زیادی را با فشار بسیار بالا تحمل کنند. همچنین این فشار در مسابقات انتخابی تیم ملی هم وجود دارد به همین دلیل بسیاری از بازیکنان خیلی زود می گویند مصدوم شده اند و یا می خواهند که در تیم ملی انتصاب شوند. به هر صورت معتقدم که باید یک تجدید نظر اساسی در انتخابی تیم ملی صورت بگیرد زیرا بازیکنی که می خواهد پیراهن تیم ملی را بپوشد باید نسبت به این پیراهن عرق داشته باشد.

    بازیکنان به جای تمرین بیشتر خوش می گذرانند

    عمیدی بیان کرد: اگر بخواهیم تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد باید از باشگاه ها به خوبی حمایت کنیم و به آن ها فشار زیادی را وارد کنیم و گرنه با این شرایط که هر بازیکن تنها ۲ بازی در یک مسابقه انجام می دهد و رقم های بالایی هم دریافت می کند نمی توان انتظار درخشش از آن ها راداشت. با این شرایط بازیکنان بیشتر از تمرین به خوش گذرانی می پردازند. معتقدم که باید به بازیکنان فشار اعمال شود تا آن ها بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر قصدمان تنها مقایسه خودمان با خودمان است با این شرایط عملکرد موفقی خواهیم داشت اما در غیر این صورت باید شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که بازیکنان ما در مسابقات خارجی هم بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

    وی افزود: با نگاهی به تیم ها می بینید که تیمی مانند تاید واتر یا ذوب آهن با ترکیبی بسیار جوان به مسابقات می آید و به ندرت و در شرایط خاص می توانند نتیجه بگیرند اما در طرف مقابل تیمی مانند پتروشیمی با در اختیار داشتن افشین نوروزی، نیما عالمیان، مهران احدی، حمید رضا طاهر خانی و عمر عصار به مسابقات می آید و با این شرایط پیروزی تیم ها با ترکیبی قدرتمند طبیعی است و از دیگر تیم ها نمی توان انتظار درخشش داشت.

    با شرایط فعلی نمی توان از تیم ملی انتظار موفقیت داشت

    تیم ملی در این دور از مسابقات و شرایط پر فشاری را سپری کرده است و در تور های ایرانی، مسابقات انتخابی تیم ملی و تورنومنت های مختلف به میدان رفته است و همچنین شنیده ام که قرار است تیم ملی اردویی ۱۰ روزه پیش از آغاز مسابقات کشور های آسیایی در شانگهای داشته باشد. به نظرم با این شرایط به بازیکنان بسیار خوش می گذرد و به طور حتم با این شرایط نمی توان انتظار داشت که بازیکنان ما بتوانند در مسابقات جهانی و آسیایی به موفقیت برسند زیرا فشار کافی به آن ها وارد نمی شود. معتقدم هم اکنون در فدراسیون و تیم ها موضوع بازیکن سالاری وجود دارد زیرا بازیکنان ما به خوبی تمرین نمی کنند. به طور قطع اگر بازیکنان ایرانی بخواهند در مسابقات جهانی و آسیایی موفق باشند باید به گونه ای تمرین کنند که شرایط مسابقه به آن ها هیچ فشاری وارد نکند.

    وی افزود: مسابقات جهانی هر ۲ سال یکبار و به ترتیب در بخش تیمی و انفرادی برگزار می شود. این دوره از مسابقات به صورت انفرادی است و شرایط بسیار سخت و مشکل است. بازیکنان ما باید برای رسیدن به جمع ۳۲ بازیکن سطح بالا، تلاش بسیار زیادی داشته باشند.

    امیر عمیدی در پایان و در مورد مسابقات پیش رو عنوان کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به حضور تیم های بسیار قدرتمند بهترین عنوان قابل کسب برای ما هفتمی است و این تفاوتی را در نحوه اعزام تیم ها ایجاد نمی کند، در خصوص رقابت های کشور های اسلامی هم شانس خوبی داریم و تنها رقیبان جدی ما نمایندگان مصر و نیجریه هستند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "عمیدی:بودجه فدراسیون فقط صرف عده محدود و خاص می شود"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار