امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۸:۳۱  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۴ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر : 75060
    ارسال خبر چاپ خبر
  • رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا در حالی برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید که خبری از بهبود عملکرد کاروان اعزامی در چین نبود. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ ایران وبه نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی مردان و بانوان آسیا از هفته گذشته به میزبانی شهر ووشی در…

    رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا در حالی برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید که خبری از بهبود عملکرد کاروان اعزامی در چین نبود.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ ایران وبه نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی مردان و بانوان آسیا از هفته گذشته به میزبانی شهر ووشی در چین آغاز شد و فردا (یکشنبه) با معرفی نفرات برتر در برخی از بخش‌های باقیمانده خاتمه خواهد یافت.

    در این رقابت‌ها ۱۳۱ ورزشکار از ۲۸ کشور در بخش مردان و ۱۲۴ ورزشکار از ۲۶ کشور در بخش بانوان حضور داشتند و با یکدیگر در حال رقابت هستند. تیم مردان ایران با ترکیب افشین نوروزی، امین احمدیان، میعاد لطفی، حمیدرضا طاهرخانی و محمدعلی رویین‌تن و تیم بانوان نیز با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، صبا صفری، مریم صامت و فاطمه جمالی‌فر در سه بخش انفرادی، دو نفره و تیمی شرکت کرد.

    * جمالی‌فر، بهترین چهره اعزامی به چین
    بیست‌وسومین دوره این رقابت‌ها در حالی به روز ما قبل پایانی رسیده که کار نمایندگان کشورمان روز گذشته با حذف فاطمه جمالی‌فر تمام شد.

    این پینگ‌پنگ‌باز ۱۸ ساله در بخش انفرادی بانوان موفق به حضور در جمع ۳۲ بازیکن برتر شد و این در حالی بود که حتی موفق شد نفر ۹۳ جهان از کشور هند را نیز مغلوب کند، اما در سید ۲ مسابقات راهی از پیش نبرد و کنار رفت.

    جمالی‌فر دو سال قبل و در دوره قبلی این تورنمنت در همان بازی نخست طعم حذف را چشیده بود، اما این بار ۲ پیروزی کسب کرد تا نشان بدهد که پتانسیل صعود به جمع بزرگان قاره کهن را دارد.

    * مقایسه نتایج تیمی و دونفره در دو دوره اخیر؛ خبری از پیشرفت نبود
    نتایجی که در رقابت‌های ۲۰۱۷ رقم خورد، چندان هم خوب نبود و طبق معمول، فدراسیون دل‌خوش به گرفتن یک گیم از برخی بازیکنان بزرگ بود. تیم مردان ایران در این دوره با ۲ رتبه سقوط در رده نهم قرار گرفت و تیم بانوان نیز با تکرار رتبه قبلی‌اش باز هم دوازدهم شد.

    در بخش دونفره مردان تیم‌های کشورمان در همان دور اول باختند و حذف شدند. در بخش بانوان نیز تیم اشتری-صفری در دور دوم حذف شد و تیم شهسواری-صامت پس از استراحت و پیروزی مقابل ازبکستان، در دور سوم مغلوب ژاپن شد و از صعود به جمع ۸ تیم برتر باز ماند. این در حالی بود که در دوره قبلی تیم‌های شهسواری-جمالی‌فر و صامت-عمرانی پس از برتری مقابل تیم‌هایی از بنگلادش، در دور دوم به ترتیب مقابل تایلندی‌ها با نتایج مشابه ۳ بر صفر شکست خوردند. در بخش مردان نیز تیم میعاد لطفی-پوریا عمرانی فقط یک دور صعود کرد، اما تیم نوشاد و نیما عالمیان پس از غلبه بر نپال و قزاقستان، ۳ بر ۲ مغلوب هنگ‌کنگ و کنار رفت.

    * ناکامی در انفرادی در غیاب برادران عالمیان
    بخش انفرادی در حالی برگزار شد که افشین نوروزی پس از هماهنگی با فدراسیون و به دلیل برخی مشکلات، به ایران بازگشت تا نتایج زیر کسب شود:

    * حمیدرضا طاهرخانی: دور اول برتری ۳ بر ۲ مقابل نماینده مغولستان/ دور دوم شکست ۳ بر صفر مقابل نماینده ژاپن
    * میعاد لطفی: دور اول برتری ۳ بر صفر مقابل نماینده ماکائو/ دور دوم باخت ۳ بر یک مقابل حریفی از هنگ‌کنگ
    * محمدعلی رویین‌تن: دور اول برتری ۳ بر صفر مقابل نماینده قرقیزستان/ دور دوم باخت ۳ بر یک مقابل حریف چینی
    * امین احمدیان: دور اول برتری ۳ بر صفر مقابل حریف اردنی/ دور دوم باخت ۳ بر صفر مقابل نماینده کره‌جنوبی
    * مریم صامت: دور اول برتری ۳ بر صفر مقابل نمیانده قرقیزستان/ دور دوم باخت ۳ بر صفر به حریف هنگ‌کنگی
    * ندا شهسواری: دور اول برتری ۳ بر صفر مقابل حریف لبنانی/ دور دوم شکست ۳ بر صفر مقابل نماینده چین تایپه
    * مهشید اشتری: دور اول برد ۳ بر صفر مقابل حریف بنگلادشی/ دور دوم شکست ۳ بر صفر برابر نماینده هنگ‌کنگ
    * صبا صفری: دور اول شکست ۳ بر صفر مقابل نماینده هنگ‌کنگ
    * فاطمه جمالی‌فر: دور اول برد ۳ بر صفر برابر حریف اردنی/ دور دوم برتری ۳ بر ۲ مقابل نماینده هند/ دور سوم (حضور در جمع ۳۲ نفر) باخت ۳ بر صفر برابر نماینده چین

    این نتایج در حالی رقم خورد که دوره قبلی به میزبانی تایلند، فقط نیما عالمیان توانست به جمع ۳۲ بازیکن برتر راه پیدا کند و سایر نمایندگان کشورمان در بخش‌های مردان نهایتاً حضور در جمع ۶۴ بازیکن را تجربه کردند.

    * فقط ۵ بازیکن جدید به چین رفتند
    در بیست‌سومین دوره این رقابت‌ها تیم‌های کشورمان در حالی اعزام شدند که ۵۰ درصد از ترکیب اعزامی (۵ نفر از مجموع ۱۰ بازیکن اعزامی) نسبت به دوره قبل تغییر کرده بود. این در حالی بود که فدراسیون تنیس روی میز چندین بار در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که ۷ بازیکن اعزامی به چین برای نخستین بار حضور در این تورنمنت را تجربه کرده‌اند و همین مسئله باعث جوانگرایی نیز شده است.

    در زیر نگاهی به ترکیب تیم‌های اعزامی در این دوره و همچنین دوره گذشته و میانگین سنی آنها می‌اندازیم:

    تیم مردان در سال ۲۰۱۷: افشین نوروزی، امین احمدیان، میعاد لطفی، حمیدرضا طاهرخانی و محمدعلی رویین‌تن (میانگین سنی حدوداً ۲۴ سال)

    تیم مردان در سال ۲۰۱۵: نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، میعاد لطفی، پوریا عمرانی، افشین نوروزی (میانگین سنی حدوداً ۲۳٫۵ سال)

    تیم بانوان در سال ۲۰۱۷: ندا شهسواری، مهشید اشتری، صبا صفری، مریم صامت و فاطمه جمالی‌فر (میانگین سنی حدوداً ۲۲٫۵ سال)

    تیم بانوان در سال ۲۰۱۵: ندا شهسواری، مریم صامت، محجوبه عمرانی، فاطمه جمالی‌فر و صبا صفری (میانگین سنی حدوداً ۲۲٫۵ سال)

    این مسئله نشان می‌دهد که هیچ جوانگرایی صورت نگرفته و فدراسیون با اعلام اینکه ترکیب تیم ۲۰۱۷ جوان و جدید، اما تیم ۲۰۱۵ کامل و باتجربه بوده، سعی دارد تا نتایج خود را توجیه کند و به نوعی فرار به جلو داشته باشد.

    باید در اینجا به این نکته نیز اشاره کنیم که برادران عالمیان به دلیل حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، شرایط برای سفر آنها به چین فراهم نشد. همچنین محجوبه عمرانی در ۲۸ سالگی به دلیل برخی مسائل از جمله زندگی متاهلی و … از تیم ملی خداحافظی کرد. اگر بازی‌های کشورهای اسلامی در این مقطع زمانی برگزار نمی‌شد و عمرانی نیز خداحافظی نمی‌کرد، با توجه فیکس بودن آنها، دیگری خبری از بازیکنان جوان و موضوع جوانگرایی نمی‌شد.

    توضیح مدیر سایت:

    با تاسف و تاثر در حالی که از مدتها قبل از آغاز رقابتهای آسیایی از طرف ما هیچگونه اخباری در ارتباط با این مسابقات منتشر نگردید باز هم شاهد شکستهای تلخ و حیثیتی در این زمینه بودیم وبدتر از آن بجای عذرخواهی از افکار فهیم عمومی وقبول سلسله شکستها در یک سال گدشته از قبیل نتایج سیاه المپیک و…..در عین ناباوری شاهد بزرگ نمایی وانتشار پاره ای اخبار واطلاعات غیر واقعی در این حوزه می باشیم!

    انشاالله بزودی اخبار واطلاعاتی در باره میانگین سنی این دوره با دوران قبل(احمد سعادتمند)ونتایج بدست آمده و …..جهت تنویر هرچه بیشتر افکار عمومی منتشر خواهیم کرد.

    در اینجا لازم است که برخی رسانه ها ی مستقل کشور را به بازنگری جدی به جای تقلید کورکورانه از اخبار غیر واقعی دعوت نمایم واز خبرگزاری هایی که مرد ومردانه خدا محور بوده وبه معنای واقعی کلمه مستقل هستند تشکر ویژه ای داشته باشم….

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بزرگ‌نمایی نتایج تنیس روی میز در آسیا/نه جوانگرائی شد ونه از بهبود عملکردخبری بود+توضیح مدیر سایت"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار