امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۲:۴۵  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر : 75071
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نگاهی به رشته‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی - ۱

    تنیس روی میز به دنبال تکرار مدال در دومین حضور

    چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی به میزبانی باکو برگزار خواهد شد که رشته تنیس روی میز دومین حضور خود را در این مسابقات تجربه می‌کند. به گزارش   پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کاروان ورزشی کشورمان قرار است در چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کند….

    تسنیم

    چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی به میزبانی باکو برگزار خواهد شد که رشته تنیس روی میز دومین حضور خود را در این مسابقات تجربه می‌کند.

    به گزارش   پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کاروان ورزشی کشورمان قرار است در چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کند. یکی از این رشته‌ها، تنیس روی میز است؛ رشته‌ای که پس از رقابت‌های سال ۲۰۰۵ دومین حضورش در این تورنمنت را تجربه خواهد کرد.

    * ۶ روز رقابت در سالن سرحدچی

    مسابقات تنیس روی میز قرار است طی روزهای ۱۷ تا ۲۲ می (۲۷ اردیبهشت تا اول خرداد) در سالن سرحدچی شهر باکو برگزار شود.

    درباره رشته تنیس روی میز با به این نکته اشاره کرد که اولین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۱۹۲۶ به میزبانی لندن برگزار شد. همچنین این ورزش در سال ۱۹۸۸ اولین حضورش در المپیک را تجربه کرد و از آن به بعد همواره پای ثابت این رویداد بوده است.

    * ۲ نقره و ۲ برنز در اولین دوره حضور

    در اولین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی، کشورمان در رشته تنیس روی میز مردان ۵ بازیکن به نام‌های مهران احدی، محمدرضا اخلاق‌پسند، شهرام سربخشیان، افشین نوروزی و میدیا لطف‌الله‌نسبی را به عربستان اعزام کرده بود که حاصل تلاش آنها ۲ نقره و ۲ برنز بود.

    در بخش انفرادی اخلاق‌پسند صاحب مدال برنز شد، در دونفره تیم احدی و نوروزی به نایب قهرمانی بسنده کرد و تیم اخلاق‌پسند و سربخشیان در رده سوم ایستاد و در بخش تیمی نیز تیم کشورمان با شکست مقابل مصر بر سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.

    تنیس روی میز در دوره سوم این بازی‌ها به میزبانی اندونزی حضور نداشت و حالا در باکو قرار است مسابقات این رشته در انفرادی و تیمی برگزار شود.

    * ایران با تمام قدرت در باکو

    تیم‌های مردان و بانوان ایران قرار است راهی باکو شوند. نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی و امین احمدیان در بخش مردان و ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم صامت و صبا صفری در بخش بانوان اعزام خواهند شد.

    از میان این نفرات، نوروزی و احمدیان و همچنین همه بانوان اعزامی، در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین حضور داشتند. البته نوروزی فقط در بخش انفرادی شرکت کرد و سپس به ایران بازگشت.

    در زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز برادران عالمیان اردوی آماده‌سازی خود را زیر نظر جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی تیم ملی در مازندران پیگیری کردند و بسیار امیدوارند تا بتوانند در باکو روی سکو بروند.

    * هدف، فتح سکو

    لیست نفرات اعزامی به باکو و صحبت‌هایی که در این خصوص صورت گرفته، نشان می‌دهد که باید در انتظار کسب مدال از تنیس روی میز بود.

    افشین نووزی که در سال ۲۰۰۵ توانست دو نقره در دونفره و تیمی کسب کند، گفت: «هدف اول ما حضور روی سکو است و سپس به دنبال کسب مدال طلا خواهیم بود.»

    نیما عالمیان نیز با اشاره به آمادگی بالای تیم اعزامی عنوان کرد: «شانس‌مان برای مدال و حتی قهرمانی زیاد است و می‌توانیم در باکو مدال کسب کنیم.»

    همچنین مهرداد علی‌قارداشی، رئیس فدراسیون تصریح کرد: «قولی که به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دادیم، کسب مقام سوم در هر دو بخش تیمی بانوان و مردان بود، اما با بررسی‌های انجام دادیم، مقام اول یا دومی را برای مردان و سوم، چهارم را برای بانوان می‌بینم. سطح بازی در بخش انفرادی بالاتر است و رنکینگ بازیکنان بالا است. از این رو نمی‌توانیم قول مدال بدهیم و بستگی به آمادگی بازیکنان دارد.»

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تنیس روی میز به دنبال تکرار مدال در دومین حضور"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار