امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۵:۵۳  آخرین بروزرسانی : خرداد ۷ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 75210
    ارسال خبر چاپ خبر
  • پنجاه‌وچهارمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز انفرادی، دوبل و میکس قهرمانی جهان از فردا (دوشنبه) در شهر دوسلدورف آلمان آغاز خواهد شد. به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، این دوره از رقابت‌ها در حالی طی روزهای ۲۹ می تا ۵ ژوئن (۸ تا ۱۵ خرداد) در شهر دوسلدورف…

    پنجاه‌وچهارمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز انفرادی، دوبل و میکس قهرمانی جهان از فردا (دوشنبه) در شهر دوسلدورف آلمان آغاز خواهد شد.

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، این دوره از رقابت‌ها در حالی طی روزهای ۲۹ می تا ۵ ژوئن (۸ تا ۱۵ خرداد) در شهر دوسلدورف واقع در کشور آلمان برگزار خواهد شد که ۳۳۶ بازیکن از ۱۰۶ کشور در بخش مردان و ۲۷۴ بازیکن از ۹۲ کشور در بخش بانوان در سه بخش انفرادی، دوبل و میکس به میدان خواهند رفت.

    تیم‌های مردان و بانوان کشورمان نیز با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی، امین احمدیان، ندا شهسواری، مرصم صامت، مهشید اشتری و صبا سفری و با هدایت جمیل لطف‌الله‌نسبی و فاطمه کیوانی در این مسابقات و در بخش‌های انفرادی و دوبل حضور خواهند داشت.

    * در انتظار تکرار قدرت‌نمایی چینی‌ها
    بازیکنان چینی قدرت بلامنازع تنیس روی میز جهان طی سال‌های اخیر بوده‌اند. در دوره قبلی این رقابت‌ها همه عناوین قهرمانی به نمایندگان چین رسید. ما لونگ و دینگ‌نینگ در بخش انفرادی، تیم‌های چین در دوبل مردان و بانوان و تیم مشترک بازیکنانی از چین و کره جنوبی در بخش میکس توانستند بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند.

    * رویای دست نیافتنی‌ برای غیر چینی‌ها
    سال‌هاست که از قهرمانی یک بازیکن غیر چینی در بخش انفرادی می‌گذرد. آخرین بازیکن غیر چینی که قهرمان مردان شد، یک پینگ‌پنگ‌باز اتریشی در سال ۲۰۰۳ بود. در بخش بانوان اما این اتفاق از دو دهه گذشته و به سال ۱۹۹۳ بازمی‌گردد که بازیکنی از کره جنوبی بر سکوی نخست ایستاد.

    در بخش دوبل نیز تیمی از چین تایپه در سال ۲۰۱۳ در بخش مردان و تیمی از کره جنوبی در سال ۱۹۸۷ در بخش بانوان توانسته‌اند آخرین قهرمانی غیرچینی‌ها را به خود اختصاص بدهند.

    * عملکرد ضعیف بازیکنان ایرانی در دوره قبل
    دوره گذشته این مسابقات به میزبانی شهر سوژو در چین برگزار شد که البته با ناکامی کامل بازیکنان ایرانی و حذف همه آنها در دور اول همراه بود.

    نوشاد عالمیان ۴ بر صفر به ما لونگ از چین باخت، افشین نوروزی ۴ بر یک مقابل گاردوس از اتریش شکست خورد، نیما عالمیان با همین نتیجه مغلوب «کیم مین سئوک» از کره جنوبی شد و در بخش بانوان نیز ندا شهسواری ۴ بر صفر به «تیان یوان» از کرواسی باخت و حذف شد.

    در بخش دوبل نیز تیم برادران عالمیان ۴ بر ۳ مقابل تیمی از روسیه، تیم نوروزی و پوریا عمرانی ۴ بر صفر برابر تیم پرتغال و تیم ندا شهسواری و مریم صامت با همین نتیجه مقابل تیمی از سنگاپور مغلوب شدند و زا گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

    * درخشش نوشاد در پاریس
    پنجاه و دومین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۳ به میزبانی پاریس برگزار شد و نوشاد عالمیان با داشتن رنکینگ ۳۵ دنیا، تنها نماینده کشورمان بود. عالمیان عملکرد بسیار خوبی داشت. او ابتدا ۴ بر ۳ آندره سیلوا از پرتغال را شکست داد و در دور دوم ۴ بر یک آدرین ماتنت از فرانسه را مغلوب کرد، اما در دور سوم ۴ بر ۳ به «وانگ هائو» از چین نایب قهرمان همان دوره باخت و حذف شد.

    نکته جالب توجه اینکه نوشاد در سال ۲۰۱۱ نیز تنها نماینده ایران بود و با شکست ۴ بر صفر مقابل «زوران پریموراک» از کرواسی از راهیابی به دور دوم باز ماند.

    * پینگ‌پنگ‌بازان ایران، با روحیه بالا به دنبال صعود
    سیدبندی مسابقات سال ۲۰۱۷ روز گذشته اعلام شد که طی آن نوشاد عالمیان در سید ۵۷، نیما عالمیان در سید ۸۴، افشین نوروزی در سید ۱۲۹ و امین احمدیان در سید ۱۹۴ قرار گرفتند. همچنین در بخش بانوان ندا شهسواری در سید ۱۱۹، مهشید اشتری در سید ۱۸۸ و صبا صفری در سید ۱۹۱ ایستادند.

    روی کاغذ شاید نتوان با توجه به سیدبندی صورت گرفته به بازیکنان ایرانی امیدوار بود، اما این نفرات در هفته گذشته و در جریان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نشان دادند که نباید آنها را دست‌کم گرفت. در این بازی‌ها تیم‌های مردان و بانوان و همچنین نوشاد عالمیان در انفرادی مردان بر سکوی قهرمانی ایستادند. این در حالی بود که کشورهای آذربایجان، قطر و ترکیه از بازیکنان چینی بهره می‌بردند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نگاهی به پنجاه‌وچهارمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان"
    1. مستحقی راد گفت:

      باسلام مطالب فوق اصلا صحت ندارد چون در مسابقات جهانی چین نیما وافشین با کسب مقام اول در جدول گروهی برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز دوبازیکن دیگر بجز نوشاد در جمع ۱۲۸ بازیکن برتر جهان قرار گرفتند ودر دوبل نیز برای اولین بار دوتیم از ایران در جمع ۶۴ تیم دوبل برتر جهن قرار گرفتند


    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار