امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۶:۵۳  آخرین بروزرسانی : شهریور ۸ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر : 75495
    ارسال خبر چاپ خبر
  • 'گزارش جدید فدراسیون جهانی از مربیگری جهانی در ایران

    نشانه های بالا، واکنش برجسته در ایران

    نشانه های بالا، واکنش برجسته در ایران از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ ژوئیه  تهران پایتخت ایران برای برگزاری کلاس مربیگری جهانی سطح یک کانون توجه تنیس روی میز بود. اجرای این کلاس مربیگری تحت نظارت برنامه توسعه ittf  برگزار گردید که بخشی از یک دوره تکنولوژی همبستگی المپیک بود که شامل سه دوره مختلف بود.علاوه…

    نشانه های بالا، واکنش برجسته در ایران

    از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ ژوئیه  تهران پایتخت ایران برای برگزاری کلاس مربیگری جهانی سطح یک کانون توجه تنیس روی میز بود.

    اجرای این کلاس مربیگری تحت نظارت برنامه توسعه ittf  برگزار گردید که بخشی از یک دوره تکنولوژی همبستگی المپیک بود که شامل سه دوره مختلف بود.علاوه بر آن یک دوره ittf  سطح دو جهان نیز برگزار گردید.

    دوره اول شامل کلاس سطح یک به طور معمول در طول بیش از پنج روز برگزار گردید که به دلیل ترجمه فارسی به انگلیسی وبرعکس طولانی تر شد.

    جمیل لطف الله نسبی که بعنوان مدرس بین المللی تائید شده است بعنوان مترجم در این کلاس مربیگری سطح یک بسیار سخت کار کرد.

    رضا نوبهار مترجم کلاس مربیگری سطح دو جهان بود که علاوه بر آن خود نیز یکی از شرکت کنندگان کلس مربیگری سطح یک بود ودر زمانی که جمیل لطف الله نسبی خسته می شد به ترجمه کمک میکرد.

    فرهنگ ایرانی بسیار محترمانه ومودبانه بوده واشتیاق زیادی به سخت کار کردن ویاد گیری علوم جدید دارد.تنیس روی میز ایران در ده سال گذشته کارهای بسیار خوبی را انجام داده است .این ورزش در ایران بسیار محبوب با زیرساختهای بزرگ وامکانات بسیار عالی می باشد.

    ایران  در تعداد مربیان تائید شده فدراسیون جهانی تنیس روی میز بعد از شیلی ومصر قرار دارد .در این کلاس  که با آموزش مدرس نیز همراه بود ۲۲ مربی  این دوره را پشت سرگذاشته و  برای دومین بار هشت مربی بعنوان مدرس پذیرفته شدند.

    هشت مدرس در کلاس مدرسی  شرکت کرده واین دوره را پشت سرگذاشتند.برای اولین بار زنان بیشتر از مردان در این کلاس مربیگری حضور داشتند چون در ایران مربیان زن فقط میتوانند مربی دختران ومربیان مرد  میتوانند مربیان پسران باشند که در حال حاضر باتوجه به اینکه ۴۰ درصد از مربیان خانمها هستند ایران بالاترین درصد را در بین مربیان جهان دارا می باشد.

    نکته مهم اینکه تمام ۲۲ مربی در آزمون عملی حضور داشتند که یک اتفاق نادر ونشان دهنده بالابودن سطح مربیان در ایران است.بسیاری از مربیان دارای مدرک دکترا وکارشناسی ارشد ودر رشته فیزیولوژی  بوده ودر تیمهای ملی یا در آن سطح حضور داشته اند.

    بلافاصله بعد از دوره مربیگری سطح یک جهان آموزش دوروزه مدرسی آغاز شدکه گلن تپر معاون اجرایی ittf در این کلاس کمک می کرد.

    گلن تپر این دوره را ۱۵ سال پیش ایجاد کرده بود ودوره های زیادی در جهان انجام داده است.او یک کارشناس برجسته بوده که مربیان را قادر می سازد از مسیرهای ساده به بازیکنان آموزش بدهند وی همچنین هفت سال پیش من را بعنوان مدرس این دوره قبول کرد که این یک فرصت جالبی بود تا در کنار معلم خود این کلای را در ایران برگزار نمایم.

    ۲۲ مربی که همه آنان طی ساعتهای اضافه تری حضور داشتندآموزش مدرسی شامل سه آزمون می باشد یکی کلاس عملی ودیگری تئوری که در نهایت بصورت کتبی باید امتحان داده شود.

    مربیان باید برای تدریس در کشور خود با نمره بسیار عالی به دانشگاه بروندواگر عالی باشند میتوانند در خارج از کشور نیز آموزش ببیند که اولین دوره در کشور خود برنامه ریزی شده است.

    ایران در حال حاضر دارای دو مدرس بین المللی است .از ۱۵ نفر شرکت کننده ۵ نفر سعی داشتند بصورت انگلیسی  در کلاس شرکت نمایند که شاید بهترین آنان :پیمان ابوالحسنی،نازنین مقدادی،فاطمه کیوانی وحوری آقامیری بودند که سه نفر از آنان زنان بودند وهفت نفر دیگر بعنوان مدرس ملی انتخاب شدند.

    مهمتر از همه قبل از اینکه این دوره بصورت رسمی تائید شود باید یک دوره سطح یک جهان را در طول یک سال در داخل کشور خود برگزار نمایند.

    این تجربه بسیار لذت بخش برای من بود که با چنین مربیان که از سطح تحصیلات بسیار بالا بودند وبسیار باتجربه کار میکردند.تنیس روی میز در ایران آینده ای روشن دارد  زیرا این مربیان بسیار متخصص هستند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نشانه های بالا، واکنش برجسته در ایران"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار