امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۰:۴۷  آخرین بروزرسانی : شهریور ۱۳ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ | کد خبر : 46648
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نوبسنده نیلوفرحامدی منبع خبر روزنامه پر بیننده گل پرونده ناکامی‌های فدراسیون تنیس روی میز ایران در چهار سال اخیر آن‌قدر روی هم انباشته شده که تنها افتخارمان کسب یک ست مقابل تیمی مثل عربستان است. رقابت‌های نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در قطر سقوط آزاد پینگ‌پنگ ایران بود. پس از اینکه ملی‌پوشان در بخش تیمی…

    نوبسنده نیلوفرحامدی

    منبع خبر روزنامه پر بیننده گل

    پرونده ناکامی‌های فدراسیون تنیس روی میز ایران در چهار سال اخیر آن‌قدر روی هم انباشته شده که تنها افتخارمان کسب یک ست مقابل تیمی مثل عربستان است.

    رقابت‌های نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در قطر سقوط آزاد پینگ‌پنگ ایران بود. پس از اینکه ملی‌پوشان در بخش تیمی به عنوان نهمی بسنده کردند، در قسمت انفرادی هم نتوانستند به موفقیت برسند. جالب اینکه در مقابل این‌همه شکست هیچ‌کس در فدراسیون پاسخگوی اهالی رسانه نیست.

     

    نسل طلایی پینگ‌پنگ ایران در حال سوختن

    پس از اینکه ملی‌پوشان پینگ‌پنگ ایرانی در بخش تیمی در جایگاه نهم آسیا قرار گرفتند، نتایج انفرادی اسفبار‌تر بود. در بخش پسران هر چهار نماینده ایران در مرحله گروهی با شکست از بازیکنان آسیا‌ی‌شرقی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

    در بخش دونفره هم بهترین نتیجه ایران، گرفتن یک ست مقابل عربستان و تایلند بود.

    این نتایجی است که پیش از این هم در بازی‌های آسیایی نانجینگ و حتی قبل‌تر از آن در مسابقات آسیایی داخل سالن کره به وجود آمده بود.

    اما هر بار سرپوشی تازه از سوی مسوولان، صدای هر نوع انتقادی را در نطفه خفه کرد. در این مسابقات هم بهترین نیروهای پینگ‌پنگ کشور حضور داشتند. امثال سروش امیری‌نیا، متین لطف‌ا…نسبی و پوریا عمرانی که در سن خودشان، شاخص‌ترین‌های ایران محسوب می‌شوند اما بی‌برنامگی‌های متداوم این نسل طلایی را تبدیل به نسل سوخته کرده است!

     

    با این‌همه شکست یک نفر هم پاسخگو نیست

    ۳/۹/۸۸، تاریخ دقیق روزی است که این فدراسیون به مجموعه مدیریتی محمد زارع‌پور تحویل داده شد.

    از آن روز تا به حال، حال و احوال این رشته آن‌قدر وخیم شد که این اواخر حتی نامی مثل نوشاد عالمیان هم نمی‌تواند برای پینگ‌پنگ آبروداری کند.

    چرا که پس از مدت‌ها سرمایه‌گذاری متنوع روی این ملی‌پوشان حالا دیگر از تیم‌ملی چیزی جز اردوهای چندروزه و بی‌برنامه باقی نمانده است. البته آمار فعلی چندان هم عجیب نیست. نمی‌شود خلاف جریان آب شنا کرد و انتظار غرق شدن نداشت!

    حالا حتی طعنه زدن به مشاوره‌های امثال افشین بدیعی هم دردی از این رشته دوا نمی‌کند. شاید از همان روزی که فواد کاسب قید هدایت تیم ملی را زد یا زمانی که دبیرهای فدراسیون پشت سر هم تغییر می‌کردند یا حتی وقتی که کشورهایی مثل سریلانکا، تایلند، عربستان، قزاقستان و قطر به عنوان رقیب پینگ‌پنگ ایران محسوب شدند، باید به فکر می‌بودیم نه حالا که حتی یک مقام مسوول در این فدراسیون خود را موظف به پاسخگویی نمی‌داند!

    زارع‌پور که مدت‌هاست سیاست عدم رابطه با رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های منتقد را در پیش گرفته اما به جز او فرد دیگری هم برای پاسخگویی وجود ندارد. نه باقری، دبیر فدراسیون و نه حتی میلاد حسینی، سخنگوی فدراسیون که آخرین گزینه برای توضیح عملکرد ملی‌پوشان محسوب می‌شود!

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گل: پینگ‌پنگ دست‌خالی‌تر از همیشه در آسیا / فقط یک ست از عربستان!"
    تازه ترین اخبار