امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۶:۴۷  آخرین بروزرسانی : شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ | کد خبر : 46782
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     نویسنده : نیلوفر حامدی   بی‌نظمی و کیفیت پایین لیگ باعث شده تا ۴باشگاه مطرح این رشته تمایلی برای حضور در لیگ نداشته باشند   برگزاری لیگ‌های برتر ورزشی کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. تغییر مدیران‌عامل در راس باشگاه‌ها باعث شده تا تیمداری در لیگ‌های مختلف به ثانیه‌های آخر کشیده…

     

    GOL1

     

    نویسنده : نیلوفر حامدی

     

    بی‌نظمی و کیفیت پایین لیگ باعث شده تا ۴باشگاه مطرح این رشته تمایلی برای حضور در لیگ نداشته باشند

     

    برگزاری لیگ‌های برتر ورزشی کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. تغییر مدیران‌عامل در راس باشگاه‌ها باعث شده تا تیمداری در لیگ‌های مختلف به ثانیه‌های آخر کشیده شود. در این میان وجود حواشی دیگری در برخی رشته‌ها هم مزید بر علت شده است. تنیس روی میز هم که در این مدت نتوانسته روند طبیعی خود را طی کند با بروز چنین مشکلاتی بیش از پیش ضربه می‌خورد. لیگ برتر پینگ‌پنگ که در سال گذشته با شش تیم پیگیری شد امسال حتی تعداد آن به دو تیم هم نرسیده است. مسوولان این تیم معتقدند دیگر تمایلی برای شرکت در لیگ برتر این رشته ندارند.

     

    جدی گرفته نشدن لیگ ۲۱ساله‌ !

    لیگ پینگ‌پنگ باسابقه ۲۱ساله، قدیمی‌ترین لیگ کشور بعد از رشته‌های فوتبال و والیبال محسوب می‌شود. ابتدا با حضور محمدباقر پسران در سال ۷۲ و پس از سه سال، شاهرخ شهنازی در راس فدراسیون در سال ۷۵، این لیگ روند منظم و البته تخصصی خود را با حضور افراد متخصص طی می‌کرد. کما اینکه این لیگ‌ها عموما با تعداد استاندارد هشت تیم برگزار می‌شدند و حتی بارها پیش آمده که ۱۰ یا ۱۲تیم هم در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند. لیگی که سابقه حضور خارجی‌ها را هم در خود گنجانده، حالا چند سالی است با بی‌نظمی و کیفیت پایینی برگزار می‌شود. پس از اینکه لیگ سال گذشته با حضور تنها شش تیم به پایان رسید، امسال تا به این‌جای کار و بعد از گذشت پنج‌ماه از انتشار اطلاعیه‌ فدراسیون به منظور اعلام آمادگی باشگاه‌ها برای شرکت در لیگ،‌ تنها پتروشیمی با پرداخت ورودیه هشت‌میلیونی ثبت‌نام کرده است. در مقابل اما پنج تیم دیگر هیچ‌گونه اقدامی برای حضور در این مسابقات انجام نداده‌اند.«گل» برای پیگیری این موضوع به سراغ سرمربیان و مسوولان باشگاه‌ها رفت. نقطه مشترک در این گفت‌وگو بی‌رغبتی مسوولان برای تیمداری مجدد در این رشته بوده است!

     

    سرمربی تیم علیصدر: دل‌مان به چه چیز این لیگ خوش باشد؟!

    شاملو، سرمربی تیم همدان علیصدر که سال گذشته در رده ششم قرار گرفته در این‌باره به«گل» گفت:«تیم ما با همفکری مسوولانش به یک برنامه‌ریزی بلندمدت در این رشته اندیشیده بود. ۷۰درصد بازیکن بومی داریم و در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بیشترین تماشاگر را در سطح کشور داشتیم. اما در مقابل این تیمداری هیچ سودی برای مسوولان باشگاه ندارد. ما تمام مشکلات و هزینه‌ها را متقبل می‌شویم و فدراسیون هیچ توجهی به تیم ما نمی‌کند. مشکلات اقتصادی هم که معضلات ما را دوچندان کرده است. مسوولان فدراسیون به راحتی می‌توانند با برخی تمهیدات این مشکلات را حل کنند. به طور مثال در مسابقات آسیایی داخل سالن یا نانجینگ سرپرستان تیم‌های باشگاهی را با تیم ملی روانه مسابقات می‌کردند تا تبلیغاتی برای باشگاه‌ها باشد. لیگ که هیچ پخش زنده‌ای ندارد، پس دل‌مان به چه چیزی خوش باشد؟! با این وضعیت فکر نکنم دیگر باشگاه تمایلی برای تیمداری در پینگ‌پنگ داشته باشد.»

     

    سرمربی دانشگاه آزاد: بی‌نظمی‌های لیگ همه مدیران را کلافه کرده

    سرمربی تیم دانشگاه آزاد هم معتقد است تیم‌های دولتی نیاز به تبلیغات دارند. حمید صابری در این‌باره گفت:«در حال حاضر مدیر باشگاه ما خارج از کشور به سر می‌برد. اما تیم‌های دیگر هم متقاضی حضور در لیگ نیستند. مدیران باشگاه در مقابل هزینه‌های خود از فدراسیون تبلیغات می‌خواهند چیزی که در لیگ ما هیچ توجهی به آن نمی‌شود. این بی‌نظمی‌ها همه مدیران را کلافه و بی‌انگیزه کرده است.»

     

    مربی عسلویه: تمام سود لیگ عاید فدراسیون می‌شود

    صادق‌پور، رییس هیات استان بوشهر و مربی تیم عسلویه هم از وضعیت برگزاری لیگ بسیار ناراضی است:«ما سال ۹۰ با زارع‌پور به توافق رسیدیم که ورودیه دسته یک به حساب هیات استان بوشهر واریز شود اما حالا با گذشت دو سال او مدعی شده باید به خاطر چهار میلیون تومان مبلغ ورودی و شش‌میلیون تومان هم درصد بازیکنان، در مجموعه به فدراسیون بازگردانید. این لیگ هیچ بازخوردی برای باشگاه‌ها ندارد و تمام سود آن عاید فدراسیون می‌شود. ما قصد داشتیم چهار تیم در لیگ برتر و دسته یک معرفی کنیم اما با این وضعیت دیگر شاید در لیگ حضور نداشته باشیم.»

     

    سرمربی نفت سپاهان: تیم‌ها بر سر دوراهی قرار دارند

    در این میان تنها صمد تدبیری منتقد فدراسیون نبود. سرمربی نفت سپاهان تنها عامل عدم ثبت‌نام در لیگ را تغییرات مدیریتی می‌داند:«ما می‌توانیم الان تمام هزینه‌ها را تقبل کنیم اما امکان دارد نیروی مدیریتی بعدی نخواهد در پینگ‌پنگ تیمداری کند. در حال حاضر مسوولان بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. در غیر این صورت ما مشکلی برای حضور در لیگ نداریم.»

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گل: تولد ۲۲سالگی لیگ پینگ‌پنگ با شمع‌های خاموش!"
    تازه ترین اخبار