امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۶:۱۰  آخرین بروزرسانی : آذر ۹ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 10113
    ارسال خبر چاپ خبر
  • اصل ارتباطات و روابط عمومی فرصتی گران سنگ برای پاسداشت حرفه ای است که فلسفه وجودی آن خدمت به انسان و جامعه است، حرفه ای که بر پایه علم آگاهی و دانش روز شکل می گیرد و با استفاده از مهارتهای روز با هدف خدمت به انسان حرکت می کند. روابط عمومی آنقدر درجوامع از…

    اصل ارتباطات و روابط عمومی فرصتی گران سنگ برای پاسداشت حرفه ای است که فلسفه وجودی آن خدمت به انسان و جامعه است، حرفه ای که بر پایه علم آگاهی و دانش روز شکل می گیرد و با استفاده از مهارتهای روز با هدف خدمت به انسان حرکت می کند.
    روابط عمومی آنقدر درجوامع از اهمیت و برجستگی خاصی برخوردار است که   نامگذاری یک روز برای  این مسئولیت خطیر     کمترین آن محسوب می شود. هر چند نامگذاری  این روز بهانه ای است برای بازنگری فعالیتها، رفع تنگناها و مشکلاتی که کارگزاران این بخش با آنها روبرو می شوند و درتلاشند تا از آسیبها و تهدیدها فرصت بسازند.
    روابط عمومی   آغازی دیگر برای توسعه فعالیتها، افزایش کارآمدی و تسری پاسخگویی به مردم و تنویر افکارعمومی  وهمچنین  برقراری روابط سرد  وتجمیع تفریقهاست .

    روابط عمومی از بدو خلقت بشر چنان با زندگی انسانی همراه و عجین بوده که بدون برقراری یک ارتباط ساده زندگی اجتماعی عملا غیر ممکن بوده و خواهد بود.از زمانی که تحولات زندگی بشر سرعت گرفت، نیاز به اطلاعات و ارتباطات نیز هر روز رو به افزایش است و امروزه داشتن اطلاعات دقیق و به روز برابر است با کسب موفقیت در حوزه کاری مرتبط. چراکه بزرگان گفته اند دانستن برابر است با توانستن .
    امروزه روابط عمومی خود را در مقابل هجمه ای از اطلاعات، فن آوری و تکنولوژی  وفتنه ها وفراز و نشیبها یی  می بیند که سراسر جهان را در می نوردد و کسی که می خواهد در این حرفه موفق باشد، بی نیاز ازفرا گیری این دانش و تکنولوژی نیست .
    بنابراین با بهره گیری از تحقیق و پژوهش و به روز رسانی دانش و اطلاعات، حرکت نظام مند و صحیح خود را ضمانت می بخشد تاافکار عمومی را که در واقع صدای مردم هر جامعه است در خصوص عملکرد دستگاه روشن سازد.

     

    روابط عمومی پیش از این که طبق تعاریف یک فن و هنر باشد، یک اندیشه و فکر است و بی جهت نیست که بزرگان این حوزه، روابط عمومی را مهندسی افکار نامیده اند. شاید تفاوتی که کارگزار روابط عمومی با دیگر کارکنان داشته باشد این است که کسی که تفکرروابط عمومی داشته باشد در هر حوزه ای که فعالیت کند این اندیشه به صورت اثر بخش بر نحوه فعالیت وی تاثیر می گذارد.البته وقتی سخن ازحرفه روابط عمومی به میان می آید به نظر کاری ساده می رسد اما به واقع باید گفت روابط عمومی کاری است سهل وپیچیده، به نظر ساده می آید اما پیچیدگی های خاص خود را دارد . در این راه بایدعشق و علاقه را چاشنی دانش و تخصص نمود تا به نتیجه رسید.
    یک مدیر موفق روابط عمومی کسی است  که همواره در تلاش است تا با اطلاع رسانی واقعی ،دقیق و بخردانه  خصوصا تعدیل پیغامها ونیشهای گزنده تند …پیام آور روشنگری   و مودت و نزدیکی باشند .
    حال اینکه  روابط عمومی  فدراسیون تنیس روی میز می بایست در اتفاقات و اعتراضات رخ داده  که مطمئنا ضرر و زیانهای جبران ناپذیری  را برپیکره مظلوم این رشته وارد نمود ه ؛پیش بینی و پیشدستی وهمچنین تدابیر لازم را برای جلوگیری از آن مدیریت میکرد.
    مطمئنا اگر دراین اتفاقات  وحتی بعد از آن مدیریت جامعی در حوزه روابط عمومی صورت می گرفت  نه تنها این اتفاقات رخ نمی داد بلکه از اینهمه شایعه پراکنی وجو سازی و شکستن حرمتها و …جلوگیری بعمل می آمد.

    مسئولین و دست اندرکاران روابط عمومی  بعنوان رابط و پل ارتباطی بین مخالفان و مسئولین خصوصا جناب رئیس ؛می بایست حرفهای تند و از روی احساسات و خشم آن عده مخالف را یا به مسئولین وجناب رئیس گزارش نمیکردند یااینکه درصورت گزارش؛لازم بود که با تعدیل شدید  ونرمی این پیغامها ؛تهدیدها و ترعیبها تبدیل به ناراحتیهای گذار  مبدل گردد نه اینکه برآتش نیمه افروخته برخی اتفاقات حکم ریختن بنزین بر آتش باشد.
    متاسفانه  در حوادث جاری یکی از ضعفهای اساسی در سیستم فدراسیون کم توانی سیستم روابط عمومی  درارتباط  با  کنترل مدیریت بحران بود.
    مسئولان روابط عمومی ودست اندرکاران باید با  تجربه گرفتن  از اتفاقات  گذشته باهوش تر و توانمند تر از گذشته به مسئولیت خطیر وبرجسته خود جامه عمل پوشانده و باهوش تر از هر زمان  اتفااقت و جریانها را پیش بینی و رصد نموده و بجای برجستگی آن نزد مسئولان  نقش یک حکم یا میانجی کاملا بی طرف را بازی نمایند.ودرحکم همچون آبی باشند بر آتشهای احتمالی.
    از یاد نبریم که درهای فدراسیون، ساعتی باز و ساعتی دیگر بسته می شوند. و این آغوش باز روابط عمومی است که همواره پذیرای اهل این رشته  خواهد بود.
    روابط عمومی نباید از یک سوراخ دوبارگزیده شود.
    برای مدیر روابط عمومی  ودست اندرکاران فدراسیون آرزوی موفقیت دارم.

    مدیر سایت: سید منصور علوی

     
     
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آسیب شناسی اتفاقات واعتراضات (این بارنقش روابط عمومی)"
    1. amidi گفت:

      با سلام ممنون از تذکر شما .اعتقاد بنده این است که بعنوان یک مسلمان و انسان این وظیفه همه است نه تنها روابط عمومی ها .بهر حال بازم ممنون

    2. fariba -ghavamzadeh گفت:

      باسلام, به نظر اینجانب پخته ترین افراد رشته را باید در این جایگاه قرار دادکار فنی از هر جوان دوره دیده ای بر میاید اما کار ارتباط مواسر و موفق و رهگشا نیاز به شناخت عمیق و تجربه بالا در آمر اطلاع رسانی دارد که متاسفانه سالها ست فدراسیون ما از آن محروم است. . . امید که دیدن نحوه اطلاع رسانی و ارتباط شما تکانی به این بخش از فدراسیون ما بدهد و تلاش کنند که از شما سبقت بگیرند.

    3. هادی صداقت گفت:

      این همه مشکل در این فدراسیون وجود دارد و بعد شما صحبت از روابط عمومی می کنید.خیلی از کمیته ها رئیس ندارد یا اگر دارند تعدادی از افراد حاضر در فدراسیون در چند نقش ،رل بازی می کنند آن هم در نقش سرپرست و معلوم نیست که چرا این احکام با عنوان سرپست صادر می شود.بدبخت پینگ پنگ که با ایتهمه سرپرست ،بی سرپرست افتاده است.


    تازه ترین اخبار