امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۷:۲۵  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 10458
    ارسال خبر چاپ خبر
  • معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان؛ پخش نشدن مسابقات ورزشی زنان در تلویزیون را با  استناد به قانون دانست و گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمرینات و مسابقات زنان باید در اماکن ویژه باشد و مردان اجازه آمد و شد در این اماکن را ندارند. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ…

    معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان؛ پخش نشدن مسابقات ورزشی زنان در تلویزیون را با  استناد به قانون دانست و گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمرینات و مسابقات زنان باید در اماکن ویژه باشد و مردان اجازه آمد و شد در این اماکن را ندارند.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور؛’ مرضیه اکبرآبادی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: برخی رشته های ورزشی زنان مانند تیر و کمان یا تیراندازی با تفنگ و تپانچه  که همراه با جنب و جوش زیاد نیست، امکان پخش تلویزیونی دارد.
    وی افزود: ضمن آنکه همه رشته های ورزشی زنان امکان بلیت فروشی دارند و زنان علاقمند به رشته های مختلف ورزشی می توانند این مسابقات را در استادیوم یا سالن ورزشی و از نزدیک تماشا کنند.
    اکبر آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که عدم امکان پخش تلویزیونی یا زمینه برای تبلیغات مهم ترین دلیل بخش خصوصی در عدم حمایت از ورزش زنان عنوان می شود، گفت: با توجه به نداشتن توجیه اقتصادی برای حمایت بخش خصوصی از ورزش زنان و حمایت از زنان ورزشکار ، تفاهم نامه ای میان سازمان تربیت بدنی و تمامی فدراسیون های ورزشی امضا و از دو سال پیش جبنه اجرایی یافته است.
    معاون وزیر ورزش اضافه کرد: به موجب این تفاهم نامه  همه  فدراسیون ها باید حداقل ۴۰ درصد اعتبارات و درآمدهایشان را در حوزه ورزش زنان هزینه کنند.
    وی سطح حمایت بخش خصوصی را خارج از کنترل و نظارت وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: مساله تیم هایی که تحت پوشش باشگاههای خصوصی هستند کاملا متفاوت است اما هیاتهای استانی به تاسی از فدراسیونها باید از ورزش های زنان را در رشته های مختلف حمایت کنند.
    اکبر آبادی ادامه داد: از سوی دیگر هیاتهای استانی علاوه بر اعتباراتی که از فدراسیون ها دریافت می کنند ، امکان جذب اعتبار از سایر بخش ها و سازمان ها و نیز مجوز آموزش رشته های مرتبط و کسب درآمد را دارند و می توانند از این محل نیز  برای حمایت از ورزش زنان و تیم داری استفاده کنند.
    معاونت امور بانوان و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تغییر دیدگاه های جامعه و مدیریت ورزش در سالهای اخیر گفت: بپذیریم در سالهای اخیر شاهد تحولات زیادی در ورزش زنان بوده ایم ، امروز زنان می توانند در رشته های مختلف ورزشی فعالیت کنند .در بسیاری از عرصه های ورزشی بین المللی ، آسیایی و جهانی حضور یابند و مدال های رنگارنگ بگیرند.
    وی تصریح کرد: قطعا این تغییر رویکرد ادامه خواهد داشت و تحولات بیشتر و بهتری برای زنان در پی دارد.آنها می توانند حضور فعال تری در عرصه های ورزشی اعم از همگانی و قهرمانی داشته باشند.
    اکبرآبادی نگاه نظام و مدیران ورزشی را ‘حمایت صد در صدی از ورزش زنان’ دانست و افزود: برای رعایت عدالت اجتماعی باید به ورزش زنان همچون ورزش مردان توجه کرد اما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که اعتبارات تخصیص یافته باید براساس جمعیت مخاطب باشد و تجهیزات و امکانات استانی بر همان اساس توزیع شود.
    به گفته وی هنوز نسبت زنانی که در حوزه های ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت می کنند نسبت به مردان کمتر است.
    اکبر آبادی در مورد تخصیص ساعت های مرده باشگاهها و سالن های ورزشی در استانها به ورزش زنان گفت: وزارت خانه و فدراسیونها تاکید دارند، تا زنان در ساعات مورد نظر و مطلوب برای تمرین و مسابقاتشان از سالن ها و استادیوم های ورزشی استفاده کنند و اگر این اتفاق نمی افتد باید مراتب ابتدا به فدراسیون ها و سپس به معاونت امور بانوان وزارت ورزش گزارش شود.
    وی بخشی از کم توجهی به ورزش زنان یا احیانا تخصیص زمانهای مرده برای  تمرین یا مسابقات زنان را ناشی از کم کاری یا پیگیری ناکافی زنان دانست و اضافه کرد: زنان به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه حقوق خود را مطالبه کنند و برای کسب آنان پیگیری خوبی داشته باشند.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اکبرآبادی:ممنوعیت پخش تلویزیونی مسابقات زنان قانونی است"
    1. رامين صفي خاني گفت:

      متاسفانه یکی از قویترین دلایل رکود و بازهم متاسفانه پسرفت ورزش حرفه ای در بین بانوان کشور عزیزمان همین محدودیت پخش وتماشای مسابقات ورزشی شیرزنان این مملکت میباشد که خودمیتواند نوعی تبلیغ فرهنگ درست و مثبت ورزش در بین بانوان جامعه اسلامی ما باشد.آخر کجای این کار مورد دارد؟دیدن بانوانی که در حین انجام رقابتهای ورزشی در حالی که از کاملترین نوع حجاب بهره میبرند چه موردی دارد؟در کدام کشور اسلامی به غیر از ایران و افغانستان پخش رقابتهای ورزشی بانوان ممنوع است؟ اگر اسلام ما بااسلام دیگر ممالک اسلامی دنیا متفاوت است؟ چرا حدود۴۳% مدالهای کسب شده در المپیک گذشته توسط کشوری مثل چین مربوط به بانوان بوده واین آمار در کشور ما قابل ذکر نمیباشد؟ فراموش نکنیم که کشور عزیزمان ایران مملو از شیرزنانیست که در سایه توجه وحمایت مسئولین توانایی برافراشتن پرجم ونواخته شدن سرود ملی کشور عزیزمان ایران اسلامی را در میادین بین المللی دارا هستند .راستی مگر رقابتهای بانوانی که گاها دررشته های پر جنب و جوش بین المللی شرکت میکنند از کانالهای تلویزیونی سراسر جهان که میلیونها مخاطب وبیننده دارد پخش نمیشود ؟ چشمها را باید شست جور دیگر باید دید ..


    تازه ترین اخبار