امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۵:۰۴:۳۱  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 10790
    ارسال خبر چاپ خبر
  • تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان جانبازان و معلولان در حالی فردا به مسابقات آسیایی و اقیانوسیه در هنگ‌کنگ اعزام خواهد شد که اعضای تیم ملی تنها دو هفته در اردوی آمادگی به سر بردند، اما سرمربی تیم ملی از آمادگی کامل پینگ پنگ بانوان خبر داده است و ملی پوشان به کسب سهمیه غیر مستقیم در…

    تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان جانبازان و معلولان در حالی فردا به مسابقات آسیایی و اقیانوسیه در هنگ‌کنگ اعزام خواهد شد که اعضای تیم ملی تنها دو هفته در اردوی آمادگی به سر بردند، اما سرمربی تیم ملی از آمادگی کامل پینگ پنگ بانوان خبر داده است و ملی پوشان به کسب سهمیه غیر مستقیم در این رقابت ها امیدوار هستند.
    سیما لیموچی ، درباره اعزام تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان جانبازان و معلولان به مسابقات آسیایی ـ اقیانوسیه اظهار کرد: مسابقات آسیایی و اقیانوسیه تنیس روی میز معلولان از روز جمعه ۲۵ آذر در هنگ کنگ برگزار خواهد شد که از نظر رنکینگ بسیار مسابقات ارزشمندی است و پینگ‌پنگ بازانی که بتوانند به مقام اولی این رقابت‌ها برسند، به صورت مستقیم به پاراالمپیک راه خواهند یافت.
    وی ادامه داد: تیم ملی بانوان ایران با شش پینگ‌پنگ باز در بخش ایستاده و نشسته به صورت انفرادی به رقابت‌ خواهند پرداخت.
    سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان جانبازان و معلولان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم ملی وضعیت بسیار خوبی دارد و من کسب یکی ، دو سهمیه را برای ایران پیش‌بینی می‌کنم البته نتایج در این مسابقات بسیار دشوار است و بستگی دارد که مشکل خاصی به وجود نیاید اما در مجموع به کسب سهمیه در این مسابقات امیدواریم.
    وی با اشاره به این که حریفان اصلی در این رقابت‌ها کشورهای چین و کره جنوبی هستند، افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم عملکرد مطلوبی را در این دوره از رقابت‌ها داشته باشیم.
    لیموچی درباره وضعیت اردوهای آمادگی ملی‌پوشان هم گفت: تنها دو اردوی یک هفته‌ای برای پینگ‌پنگ بازان برگزار شد که اگر به صورت منطقی بخواهیم نگاه کنیم این اردوها کافی نیست، اما با توجه به این که هزینه اردوهای جانبازان و معلولان نسبت به سایر ورزشکاران بیشتر است، چون بحث حمل و نقل و تجهیزات آن‌ها متفاوت است نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که فدراسیون تمام این هزینه‌ها را تقبل کند.
    وی گفت: وزارت ورزش و جوانان باید مشکل فدراسیون جانبازان و معلولان را در بحث بودجه برطرف کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی را برای تیم‌های ملی داشته باشیم.
    سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان جانبازان و معلولان خاطر نشان کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان با توجه به وسعت رشته‌ها و ملی‌پوشانش خود به عنوان یک وزارت ورزش مطرح است، اما در اینجا جای سوال است که آیا وزارت ورزش بودجه مورد نیاز را در اختیار فدراسیون قرار می‌دهد.
    وی ادامه داد: چرا برای فوتبال تا این اندازه هزینه می‌شود در حالی که در این رشته نتوانسته‌ایم به جایگاه مطلوبی هم دست پیدا کنیم و در حالی که پیش از این قهرمان آسیا بودیم، حالا تیم‌های دیگر ما را کنار می‌زنند، اما این جای سوال است که برای قهرمانانی که در المپیک مدال آور بوده‌اند چقدر هزینه کرده‌ایم ؟
    لیموچی اضافه کرد: ما در بخش ورزش بانوان با مشکل اسپانسر روبرو هستیم که دلیل آن هم نداشتن پخش تلویزیونی رقابت‌ها است، پس با توجه به این موضوع باید خود وزارتخانه مشکل اسپانسر را برطرف کند. من هم اعتقاد دارم که تعداد اردوهای تیم ملی کافی نیست و دوست دارم که ملی‌پوشان حدود شش ماه در اختیارم باشند تا برای مسابقات حاضر شوند، اما واقعیت این است که به دلیل کمبود بودجه چنین موضوعی امکان پذیر نیست.
    وی درباره رویکرد فدراسیون مبنی بر غیر متمرکز کردن اردوهای آمادگی تیم ملی گفت: در این مدت تنها توانستم به دو استان سربزنم و برنامه‌های مورد نیاز را به ملی‌پوشان دادم، اما معتقدم که برگزاری اردوهای متمرکز کمک بسیار خوبی برای ما است و اردوهای غیر متمرکز آن گونه که باید جوابگو نیست، اما باید شرایط و واقعیت‌ها را در نظر گرفت.
    سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان جانبازان و معلولان در خصوص عضویت خود در کمیته زنان فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشجویی گفت: در این کمیته ۱۰ کشور همچون کره جنوبی، فنلاند، آمریکا، الجزایر، ترکیه و … حضور دارند و این موقعیت بسیار مناسبی است تا ایران هم در کنار این کشورها حضور داشته باشد.
    وی ادامه داد: اگر وزارت ورزش و جوانان و سازمان‌های متولی کشور مسیر مناسبی را در مقابل بانوان قرار دهند، مطمئن باشید که کرسی‌های بهتری در سطح بین‌المللی از سوی بانوان به دست خواهد آمد.
    لیموچی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنم که در این کمیته از نظر علمی و ارائه مطالب روز دنیا در سطح مناسبی قرار گیرم و ایران را آن گونه که در شان کشورمان است، نشان دهم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "لیموچی: تنها دو اردو ی یک هفته‌ای داشتیم"
    1. nasrin ramezani گفت:

      استاد عزیز سرکار خانم لیموچی
      موفقیت شما را در کسب کرسی بین المللی فدراسیون ورزشهای دانشجویان جهان تبریک می گویم و امیدوارم مانند همیشه در همه مراحل زندگی موفق و موید باشید .


    تازه ترین اخبار