امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۰:۱۲  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 10906
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک که به تازگی به همراه رییس این کمیته از نشست مجمع جهانی در چین به تهران بازگشته است، در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد که ایران در این حوزه در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور؛غلامرضا ابراهیمی اظهار داشت: اگرچه هنوز در…

    دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک که به تازگی به همراه رییس این کمیته از نشست مجمع جهانی در چین به تهران بازگشته است، در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد که ایران در این حوزه در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور؛غلامرضا ابراهیمی اظهار داشت: اگرچه هنوز در قسمت سخت افزاری و امکانات میزبانی در سطح قابل قبولی قرار نداریم اما از نظر مدال آوری و برقراری ارتباطات گسترده با جهانیان و در مجموع بخش فنی و اجرایی در سطح قابل قبولی قرار داریم.
    وی افزود: در بخش میزبانی مشکلات متعددی داریم که فرصت میزبانی رویدادهای جهانی را از ایران می گیرد اما در برخی دیگر از بخش ها به حدی پیشرفت کرده ایم که تحسین جامعه جهانی را برانگیخته ایم.
    وی در ادامه، نشست دو روزه مجمع عمومی پارالمپیک در پکن را پربار ارزیابی کرد و گفت: اعضای حاضر در این مجمع در جریان جدیدترین اخبار و رویدادهای ورزش پارالمپیک و نیز رقابت های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن قرار گرفتند.
    وی با بیان اینکه ۱۱۰ کشور در این مجمع که در مرکز همایش های پکن برگزار شد، حضور پیدا کردند، اظهار داشت: پیشنهاد اضافه شدن پنج کشور از جمله جزایر سلیمان، زامبیا، سن مارینو، آفریقای مرکزی و ساحل عاج مطرح شد که در نهایت به تصویب رسید.
    ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد که از نظر کمیته بین المللی پارالمپیک کشورها به سه دسته توسعه یافته، در حال توسعه و کمتر توسعه یافته تقسیم بندی می شوند و در این قالب در مجمع دور هم جمع می شوند و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.
    دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به نقش پررنگ درآمدزایی و حامیان مالی در عرصه ورزش گفت: برخی کشورها همچون برزیل در بعد اسپانسرینگ و بازاریابی پیشرفت های چشم گیری داشته اند که ما هم به دنبال الگو برداری از آنان در این حوزه هستیم.
    ** هنوز ارزیابی از استقلال رشته های جانبازان نداریم
    دبیر کمیته پارالمپیک ایران با اشاره به طرح استقلال رشته های ورزشی جانبازان و معلولین در قالب فدراسیون های ورزشی نیز گفت: این طرح حدود ۱۰ ماه است که به صورت پایلوت در ورزش تنیس روی میز انجام شده است.
    وی افزود: هنوز در خصوص فواید و معایب این طرح ارزیابی در ایران صورت نگرفته است چرا که معتقدیم باید ۳ تا ۴ سال از اجرای آن بگذرد تا بتوان در خصوص آن تصمیم گیری کرد.
    ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: البته این طرح از اواخر سال ۲۰۰۸ در جهان مطرح شد و برخی از کشورها در همان زمان این طرح را آغاز کردند که برخی موفق بوده اند و برخی نتایج منفی کسب کرده اند.
    ** ابراز نگرانی برای حضور بی دغدغه در پارالمپیک لندن
    دبیر کل کمیته پارالمپیک در ادامه با اشاره به اینکه شرایط روز به روز برای انجام امور مسافرتی ملی پوشان کشورمان به لندن دشوارتر می شود، اظهار داشت: هنوز نتوانسته ایم که مشکلات انتقال وجه را با این کشور برطرف کنیم اما امیدواریم به زودی این مشکل را از پیش رو برداریم.
    وی افزود: برای کاهش مشکلات احتمالی از هم اکنون حق عضویت ملی پوشان خود را در رشته های مختلف ورزشی پرداخت کرده ایم
    ** ارایه گزارش میزبانی مسابقات آتی از سوی کشورها
    دبیر کمیته پارالمپیک در ادامه به گزارش کشورهای میزبان مسابقات آتی جهان تا سال ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: میزبانان رقابت های آتی از جمله روسیه (سوشی) ۲۰۱۴، برزیل (ریو) ۲۰۱۶، و کره جنوبی (پیونگ یانگ) ۲۰۱۸ گزارشی از برنامه های مدنظر خود ارایه کردند.
    ** به دنبال تثبیت روزی برای بزرگداشت پارالمپیک هستیم
    دبیرکل کمیته پارالمپیک در ادامه با اشاره به اینکه در سفر اخیر تلاش شد اقدامات ایران در خصوص بزرگداشت روز پارالمپیک از طریق لوح فشرده به اطلاع جهانیان برسد، اظهار داشت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا روزی ثابت برای بزرگداشت این روز به تصویب برسد.
    وی گفت: در این نشست جلساتی با ‘فیلیپ کریون’، رییس کمیته بین المللی پارالمپیک و ‘زینال ابوزرین’، رییس پارالمپیک آسیا داشتیم.
    ** ورزشکار معلول برتر ماه نباید از طریق شبکه های اجتماعی انتخاب شود
    دبیرکل پارالمپیک در ادامه با انتقاد از نحوه انتخاب برترین ورزشکاران معلول ماه از طریق رای گیری در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر اظهار داشت: در گفت وگو با مسوولان بین المللی از آنان خواستیم تا شرایطی را ایجاد کنند که از طرق مختلف بتوان در این رای گیری شرکت کرد.
    وی افزود: آنان نیز قول دادند تا چند ماه دیگر، پایگاه اطلاع رسانی کمیته بین المللی پارالمپیک توانایی رای گیری در این خصوص را داشته باشد و صرفا به شبکه های اجتماعی محدود نشود.
    ** نظارت خوبی بر اردوها داریم
    دبیر کل کمیته پارالمپیک اظهار داشت: تکلیف ۹۰ درصد کاروان پارالمپیک ایران تا پایان سال ۱۳۹۰ مشخص خواهد شد و ناظران ما نظارت خوبی بر اردوهای در حال برگزاری دارند تا آنجا که ما به ورزشکارانی که استحقاق دریافت پاداش دارند حتی در صورتی که مقامی کسب نکنند، جایزه می دهیم.
    ابراهیمی در ادامه به ورزشکارانی که انتظارات از آنان بالا رفته است، اخطار داد که اگر به دلایل غیر معقول نتوانند به خواسته ها پاسخ دهند، از دریافت پاداش محروم می شوند
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "کمیته پارالمپیک ایران در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است"
    تازه ترین اخبار