امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۶:۱۲:۲۴  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 10929
    ارسال خبر چاپ خبر
  • ۱-تفکیک مربیگری و داوری:هرکس فقط دریکی از این دو مقطع به فعالیت بپردازد ۲-٫از بازیکنان در ادامه ی روندفعالیت برای مربیگری واز علاقه مندان و تئوریسین ها و مبصران برای داوری استفاده شود. ۳-٫حداقل ۲ سال بهترین مربیان استان ها و شهرستان ها به آموزش پایه پرداخته و زیرنظرمستقیم این مهم را قراردهند. ۴-این مربیان…

    ۱-تفکیک مربیگری و داوری:هرکس فقط دریکی از این دو مقطع به فعالیت بپردازد
    ۲-٫از بازیکنان در ادامه ی روندفعالیت برای مربیگری واز علاقه مندان و تئوریسین ها و مبصران برای داوری استفاده شود.
    ۳-٫حداقل ۲ سال بهترین مربیان استان ها و شهرستان ها به آموزش پایه پرداخته و زیرنظرمستقیم این مهم را قراردهند.
    ۴-این مربیان در سرتاسر کشور ۳۰ استان حداقل ۶۰ نفر شناسایی و برگزیده و زیر نظر فدراسیون آموزش مجدد تکمیلی(میتواندتحت عنوان سطح ۱ بین الملل باشد)وحتی مدرک دریافت کرده و به صورت سیستمی آموزش در سرتاسر کشور به صورت یکسان اساسی توسط این مربیان داده شود.
    ۵-هرمربی درهر استان ۱۵ نفر بازیکن جمعا۳۰ نفر به عنوان مدرسه ی عالی پینگ پنگ تحت آموزش پایه ای و سیستمی قرار گیرند.کلیه ی بازیکنان برگزیده شده با مشخصات کامل در سایت مربوطه زیرنظرمستقیم کمیته ی مربیان پیشرفت آن ها رصد و پی گیری شود.
    ۶-کلیه ی مربیان تیم ملی و باشگاه های کشور از بین این مربیان باتوجه به فعالیت و ارزش داشتن مدارک مربیگری برگزیده و بدین ترتیب باتقویت سیستم باشگاهی کشور هزینه ی این طرح تامین خواهد شد.
    ۷-کلیه ی قوانین مدونی که تحت عنوان اساسنامه ی کمیته ی مربیان کشور دراین راستا تدوین میشود برای همه و همیشه یکسان اجرا گردد.حتی من حقیر جنابعالی و پسرخاله و آفت پشت پرده.

    باتشکر ترکان.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحول در آموزش و مربیگری"
    1. برهان منطقی گفت:

      تفکیک مربیگری ومدرسی.

    2. مختاری گفت:

      با سلام و ادب حضور مدیریت محترم سایت آقای علوی
      ضمن تقدیر و تشکر از استاد ارجمندم آقای ترکان باید گفت که ایشان با تجربه و درایت و مدیریتی که در کار مربیگری و کارشناسی این ورزش دارند حق مطلب را بطور کامل ادا کرده و بصورت خیلی دقیق و کامل جهت پیشرفت هر چه سریعتر و آکادمی شدن این ورزش در راستای اهداف بلند مدت قهرمانی و نیز پهلوانی قدم برداشتند .
      ایشان با این طرح علاوه بر پیشرفت بازیکنان و نخبگان کشور قدمی بزرگ در پیشرفت سطح مربیگری در کشور برداشته اند . از فدراسیون محترم تقاضا دارم از تجربیات و طرح های بسیار خوب این کارشناس زبده کمال استفاده را برده و باعث پیشرفت هر چه سریعتر این ورزش در کشور باشیم . با تشکر

    3. علی زند گفت:

      حسن آقا پیشنهادمی گردیده باشد تا نقطه گذاری و کاما گذاری و…..بفرموده تامخاطب دراین مهم بهترمتوجه میبود.

    4. صادق راستگو گفت:

      هر مربی در هر استان ۱۵ نفربازیکن جمعا ۳۰ نفر نمی شود.با این طرح شما ریاضی دردنیا متحول می شود.

    5. amidi گفت:

      با سلام دوستان واقعا فکر میکنید این حرفها به معنی تحول در اموزش است .سالهاست که ۹۸%جدا سازی داوری از مربیگری انجام شده و حتی بزودی داوری از برگزاری هم جدا میشود.اموزش های تکمیلی دائم انجام میشود و مطالب جدید ارائه میشود همین مطالب اموزشی سایت فدراسبون و سایت تی تی راکت بخش عمده ای از ان مال همکاران کمیته اموزش است.دوست داشتم نکاتی اموزنده بشنوم و مطلبی یاد بگیرم و اصلاحی اتجام دهم که برای پینگ پنگ مفید باشد مثلا سرفصلی اموزشی جدید طراحی و ارائه شود و خودتان هم بیایید در هم اندیشی ها ارائه کنید.بخدا مشکل در اموزش داده شده نبست .دزستان مربیان ما بسیار اموخته انذ و حتی بعضا بیشتر از مربیات خارجی میداتتد لیکن ساز و کار برای اموزش فراهم نشده،تا مربیگری شغل نباشدو در امد و امنیت شغلی و قرارداد معتبر نباشد نمیشود به نتیجه امید چندانی داشت.همین کارگاه اموزشی جدیدی که در سایت فدراسیون اعلام شده هنوز تعدادمتقاضیان به حد نصاب نرسیده و مطالب ان همه جدید است ولی عده ای که متاسفانه سالهاست از مطالب اموزشی جدید دورندو این دریچه های جدید علمی را درنیافته اند بدون اگاهی فقط فریاد وامصیبتا در داده اند .لااقل مانند تعدادی دیگر از دوستان بیایید گوش بدهید اظهار نظر کنید بعد بگویید مفید نیست.

    6. سپهری گفت:

      با عرض سلام و احترام
      من با تمامی موارد موافق هستم به خصوص مورد ۷که باعث میشودسلیقه ها از بین برودو اساس نامه مخصوص این رشته برای تمامی کمیته های فدراسیون تدوین شود.
      با تشکر فراوان .

    7. amidi گفت:

      باسلام برهان منطقی عزیز اخر اگر کسی خودش مربی و بازیکن نبوده باشه مگر میتونه مربیگری تدریس کنه؟ما علوم ورزشی را از دروس عملی و تئوری پینگ پنگ حدا کرده ایم ولی مدرس داوری خودش باید داور باشه و مدرس مربیگری خودش مربی . این شرط لازم است ولی کافی نیست باید قدرت بیان و تحلیل و مدیریت و خیلی چیزهای دیگر باشدتا یک مدرس موفق باشد.

    8. برهان منطقی گفت:

      جناب عمیدی
      منظور بنده مربیگری تیم های ملی است. ضمناً تعداد بسیار زیادی ازمدرسان شما کارمربیگری راهرگزانجام نداده اند ونمی توانند عملاً کارکنند.بنده هم به کارعملی اعتقادراسخ دارم.اما مشکل اساسی در نحوه آموزش است که بسیار فشرده و غیرعملی و تئوریک است.دریای بی انتهای پینگ پنگ را نمیتوان در چهار کوزه(درجات مربیگری) جاداد.این شیوه برگزاری کلاس های مربیگری سالیان سال است که بدون خروجی قابل توجهی ادامه دارد.برگزاری اینهمه کلاس فقط برای درآمدزایی برای فدراسیون ومدرسان وارائه آمارهای دهن پرکن بی خاصیت وپرورش مدعی (نه مربی)به درد می خورد نه چیز دیگری.
      باتشکر

    9. amidi گفت:

      متاسفم بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات کارشناسیم

    10. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شماره ۴ ممنون از تذکر شما
      شماره ۵ : هر مربی ۱۵ نفر و در هر استان ۲ مربی جمعا ۳۰ نفر البته ریاضی من ضعیف است و سعی میکنم بهتر شوم
      و اما آقای عمیدی عزیز : اعلام کرده بودید جهت تحول در آموزش از پیشنهادات استقبال میکنید این حقیر هم تمکین کردم . نفی مطالب فوق توسط جنابعالی مستلزم ارائه طریق بهتر میباشد این فرهنگی بوده که توسط اینجانب در این سایت همیشه استفاده شده .با توجه به گفته های شما احساس میکنم مطالب فوق را متوجه نشده اید پیشنهاد میکنم عمیق مطالعه فرمائید . برای مطلع شدن موارد جدید لازم است انسان ذهن خود را از مطالب سنتی قبل که تئوریک و هرگز تبدیل به فعل نشده اند پاک کرده تا بهتر متوجه به عمق مطالب شود . توضیحات لازم ذیلا به استحضار میرسد .
      ۱ – تفکیک مربیگری و داوری منظور فرد واجد شرایط یا مربیگری کند یا داوری فقط یکی انتخاب شود و در یک راستا حرکت و حق فعالیت رسمی داشته باشد نه اینکه فقط کمیته ها در فدراسیون تفکیک شود و در این رابطه بازیکنان این رشته پس از اتمام دوره بازیگری به مربیگری و مبصران و علاقه مندان و تئوریسین ها که بازیکن نبوده اند به داوری . هم اکنون ۹۰ درصد مدرسان مربیگری و داوطلبان شرکت در کلاسهای مربیگری آیا بازیکن در حد متعارف این رشته بوده اند ؟ بخدا قسم بزرگترین مشکل ما تا کنون درآموزش بوده است .
      ۲ – دور بودن از مبصران بدلیل حل نشدن در افکار سنتی است . اتفاقا در رابطه با علم ورزش تنیس روی میز چندین برابر نزدیک بوده ایم . توجیه و استفاده از مطالبی که نقل از مبصران است شایسته جنابعالی نیست .
      ۳ – در رابطه با شغل نبودن مربیگری منصف باشیم بهانه ای بیش نیست . مربیان باشگاهی و لیگ برتر و دسته یک اکثرا چه کسانی هستند ؟ مبصرند یا مربی ؟ اگر این مهم درست برنامه ریزی شود از مربیان ذیصلاح که بوسیله فدراسیون با توجه به مدارک و فعالیتهای آنها معرفی میشوند مشکل هزینه حل و هر مربی موظف به آموزش ۱۵ بازیکن در هر استان و در هر استان ۳۰ نفر خواهند بود و این مهم تحت عنوان مدرسه عالی پینگ پنگ با نظارت دقیق کمیته مربیان فدراسیون و کمیته مربیان استانها تبدیل به فعل خواهد شد و برخورد با عدالت با مربیان شایسته سالاری و جایگاه تخریب شده مربیگری تیم ملی و …. را ترمیم و این معضل نیز حل میشود .
      ۴ – اساسنامه ارسالی از طرف سازمان در رابطه با کمیته های مختلف فدراسیون کلی است میبایستی هر کمیته اساسنامه داخلی را مناسب این رشته منشعب از اساسنامه وزارتخانه تدوین و با توجه به ضرورت امر تبدیل به فعل نماید . اگر اعلام میکنید ۹۰ درصد موارد اجرا شده شاید بصورت ذهنی و آماری است لطفا کمی بخاطر ورزش تعمق فرمائید . با تشکر از جنابعالی که متمعنم بدنبال ارائه طریقها و نوآوری ها جهت پیشبرد این رشته هستید و مهم نیست از دهان و نظر که برآید .

    11. لركي پور گفت:

      باسلام یک داور ممکن است نیازی به مربی گری نداشته باشد ولی یک مربی باید از کلیه قوانین داوری با اطلاع باشد تا بتواند بازیکن را به نحو مطلوب هدایت کند، مشکل اغلب مربیان وبازیکنان اینست که از مقررات تنیس بخوبی مطلع نیستند وقتی دریک مسابقه ای داور از بازیکن در سطح بالا خطایی می گیرد با اعتراض بازیکن ومربی مواجه میشود بنظر من ضرورت دارد که مربیان محترم از قوانین داوری اطلاع کاملی داشته باشند.

    12. فاطمه رجبي گفت:

      با سلام خدمت همه ی اساتیدی که در این برنامه ریزی کارشناسی نظرات خود را داه اند اینجانب به عنوان عضو کوچکی در تنیس روی میزکاملا با تفکیک حیطه های داوری و مربی گری مخالفم مگر ما در ایران چندداور با مدرک بالا داریم که احیانامربی تراز اول باشند ؟ اگر شخصی در دو حیطه تخصص و توانایی دارد چرا باید فقط در یک حیطه فعالیت کند؟ تفکیک در صورتی ضروری است که فعالیت در یک حیطه خللی در حیطه ی دیگروارد کند اما در ایران عزیز ما اشخاصی که در داوری و مربی گری حتی بین االمللی دارند در سال یک داوری و مربی گری سهمشان نمی شود چه تداخلی در کار موجود است ؟بهتراست به جای بحث تفکیک بر کیفیت کلاس های مربیگری و داوری توجه داشته باشیم متاسفانه تنیس روی میز جزو تنها رشته هایی است که داور بین المللی با سن های حتی زیر ۲۵ سال دارد چون در ارتقا کلاسها نه مدت سالی که باید از گرفتن کارت فبلی میگذرد رعایت میشود نه تجربه داوری در این مدت، اما در رشته های دیگر تا داور در مدت بین دو کارت خود تعداد مشخصی داوری رسمی و حتی لیگ نکرده باشد نمی تواند در کلاس های ارتقا شرکت نماید
      مورد بعدی سطح کیفی وکمی کلاس ها است مطالب آموزشی کلاس های داوری ۳،۲،۱وملی کاملا یکیست فقط جداول در هر سطح بزرکتر می شود و ما فقط در کلاس درجه ۳ عملی داریم و در درجات بالاتر کلاس تئوریست مگر چند نفر از این افراد کارت دار قرار است سرداور شوند و مسابقه برکزار کنند که این همه کلاس تئوری می گذرانند و اصلا به صورت عملی که ضروری است کار نمی کنند و از این قبیل که از حوصله بحث خارج است اما اینجانب در مورد شیوه های برگزاری هر چه بهتر کلاس های مربی گری و داوری خدمت دوست واستاد ارجمندم جناب آقای عمیدی خیلی حرف دارم.

    13. برهان منطقی گفت:

      بهتر است متاسف نباشیم وبه جای آن کمی واقع بین باشیم.
      در کلاس درجه سه ،تکنیکهای پینگ پنگ سمبل کاری می شود وتا اینگونه تدریس گردد همان مشکلات تکنیکی که عمده ترین مشکل ورزشکاران ماست پابرجاخواهدماند.
      امتحان عملی نیز سرسری برگزارمی شود وخروجی این سیستم ، مربیانی است که دارای درجه ممتازند که دراجرای ابتدائی ترین تکنیکها مشکل دارند.
      بعضی از این عزیزان نیز با توجه به خوش آمد دوستان نه براساس لیاقت وبرخلاف نظر کارشناسی شده شما که می بایست مربی شوند وبعد مدرس ،بدون داشتن هیچگونه تجربه مربیگری به جرگه مدرسی واردمی شوندودرحالیکه خود می بایست بیاموزند ،آموزگارمی شوندولی پولی به جیب می زنندکه درطول سال مبلغ قابل توجهی است که پرواضح است که درصدی هم به هیئت خود نمی پردازند.
      بعضی از قلمروها تعریف شده است وبرای مثال تدریس کلاس درجه یک مخصوص بعضی عزیزان است که برای شروع هم شرایط خودرابه هیئت برگزارکننده اعلام می کنند که ما اینقدرحق الزحمه می خواهیم وهتل فلان وبعضاًنیزخانواده خود را ازکیسه خلیفه همراه خود می کنندکه آنها هم هوایی تازه کنندو…
      دربعضی کلاسها شخص مدرس ،نفری فلان تومان می گیرد و همه را قبول می کند.
      درمورد نظر کارشناسی هم باید به عرض برسانم که موجوداست وموجب تحول خواهدشدودرآن افرادی که هم اکنون در درجه یک تدریس می کنند وخود نمی توانندبرای مثال بکهند لوپ را به درستی اجرا کنند جایی نخواهند داشت.
      اگر بنده مسئول این کمیته شدم ارائه خواهم کرد.البته رزومه ام نیز برای احراز این پست آماده است که انشاالله پس از عزل رئیس ،خدمتتان ارسال خواهد شد.
      در خاتمه باید عرض کنم که حضرتعالی دبیرفدراسیون ومسئول کمیته آموزش هستید واین وظیفه شماست که فکری به حال این کمیته و وضعیت اسفبار آن بفرمایید نه بنده بی برهان ومنطق.
      باتشکر
      برهان منطقی


    تازه ترین اخبار