امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۵۹:۳۱  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 10931
    ارسال خبر چاپ خبر
  • با کمی تامل و دقت در تنیس روی میز بانوان کشور متوجه فاصله های فراوان بین آقایان و بانوان در این رشته  خواهیم شد. اصولا بانوان تنیس روی میز کشور تاکنون جزو محروم ترین ومظلوم ترین اقشار ورزشی کشور محسوب می شوند. هر چند در روزهای گذشته تصمیمات بسیار خوب و غیرقابل انکاری در این زمینه…

    با کمی تامل و دقت در تنیس روی میز بانوان کشور متوجه فاصله های فراوان بین آقایان و بانوان در این رشته  خواهیم شد.
    اصولا بانوان تنیس روی میز کشور تاکنون جزو محروم ترین ومظلوم ترین اقشار ورزشی کشور محسوب می شوند.
    هر چند در روزهای گذشته تصمیمات بسیار خوب و غیرقابل انکاری در این زمینه گرفته شده است.
    یکی از اساسی ترین و زیر بنایی ترین اتفاقات ورود خانم  لیموچی سلطان  علم وورزش در این رده است.
    همچنین برای اولین بار است که تمام رده های بانوان ما بصورت همزمان در یک اردوی همگانی  دعوت میگردند وبرنامه های خوبی از جمله سفرهای برون مرزی و رقابتهای بین المللی   برای آنان در نظر گرفته شده است.
    خیلی از مشکلات مرتفع شده اما حکایت همچنان باقی است زیرا هنوز مشکلات اساسی فراوانی در این حوزه کماکان باقی مانده است.
    بطور مثال : بازیکنان ملی پوش یا طراز اول دختر کشور که توسط محارم خود یعنی پدر یا برادر ویا عمو ویا دائی خود آموزش دیده  اند تاکنون نتوانسته اند راهکاری برای کوچ شدن از طریق مربیان خود در مسابقاتی که عمدتا با لباس پوشیده  ومورد قبول عرف و شرع باشد  پیدا کنند.
    به نظر کارشناسان وکاربلدان این رشته این خنده دار نیست که پدر یا برادر بازیکنان ملی از دیدن نوع بازی شاگرد خود  در داخل کشوربرای اشکال گیری یا هدایت محروم باشد ؟این در حالی است که دختران محجوب و همیشه قهرمانان ارزشی ایران اسلامی  باید در مسابقات برون مرزی  درملاء عام ان هم در معرض دید بیگانگان به رقابت بپردازند؟
    امیدواریم مسئولین امر با دقت و درایت بیشتری در این باره تامل و تعمق نموده شاید راه حلی مشخص گردد.
    در هر صورت در یک  رویداد قابل توجه  بازیکن ملی پوش خوزستانی  با دعوت پینگ پنگ بازان نونهال ونوجوان شهرستان دزفول با لباس فرم ملی و محجوب  جهت ایجاد انگیزه در بین این نونهالان ونوجوانان حاضر شد و با تمام این بازیکنان تمریناتی انجام داد.
    این رویداد با اقبال عمومی در استان روبرو شده هرچند منتظریم چنانچه ایرادی بر این ماجرا وارد است جهت ترمیم یا بازنگری  به ما اطلاع داده شود.
    عکسهای این تمرین در خانه تنیس روی میز شهرستان دزفول بتاریخ۲۴ آذر بشرح زیر تقدیم میگردد.
    تمنا دارد نظرات و دیدگاههای خود را در  حوزه دینی  وکارشناسی وتخصصی  دراین زمینه ارسال فرمایید:

     

     

     

     

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "یک خبر جالب"
    1. لركي پور گفت:

      سلام – بنده اصلأ فکر نمی کردم که یک مربی نمیتواند شاگرد خودش از جامعه بانوان محجبه را کوچ کند؟.. واقعأ جای تأسف دارد ما در جامعه اسلامی داریم زندگی می کنیم، در جامعه زنان ومردان زیر پرچم اسلام ودر چارچوب قوانین ارزشمند اسلامی امور ورزشی که با رعایت حجاب صورت می گیرد چرا محدودیت ایجاد می کنند ؟این در رشد علم وتکنیک ورزشی تأثیر منفی بسزایی دارد بنده از مسئولین محترم وصاحب نظران دینی انتظار دارم این نقیصه ومحدودیتهای این چنینی را مرتفع نمایند ماباید الگو های بانوان محجبه ورزشی را در همه جای جهان که پرچم دار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند به معرض نمایش قرار دهیم ،آیا با محدودیت هایی که در بالا ذکر شد میتوان به این مهم دست یافت ؟

    2. ابراهیمیان از اصفهان گفت:

      از این اتفاق بسیار خوشحال شدم.چرا که تنها راه پیشرفت خانمها وکم شدن فاصله قهرمانی با آقایان همین راه است .امیدوارم با تعصبات بیجا مانع پیشرفت بانوان ایران زمین نشوند.

    3. رامين صفي خاني گفت:

      با سلام
      جناب آقای علوی
      به داشتن دوستی روشنفکر و دلسوز همانند جنابعالی که شجاعانه اعتقادات درست ومنطقی خود را ابراز داشته و به آنها عمل میکند میبالم.

    4. فرود عطايي گفت:

      منصور خان با احترام
      اصل مساوات وبرابری زن ومرد یعنی همین.ما که کلی به شما مفتخریم.

    5. رامين صفي خاني گفت:

      بانوان ایران زمین برای انجام خیلی از امور با محدودیت های زیادی مواجه هستند.که علت اصلی آن ریشه در رویکرد سلیقه ای موجه شده به نام فقهی علما و فقها داشته است. که یکی از این رویکردها در خصوص ورزش است. دیدن بانوان حتی محجبه در حین انجام فعالیتهای ورزشی تنها به دلایل فقهی ممنوع شده است.در هیچ جای قرآن سراغ نداریم که دیدن زنان کاملا محجبه در حین انجام فعالیتهای ورزشی حرام یا مشروط باشد. در بعضی از حکومت های اسلامی ما شاهد برخورد و ایجاد محدودیت هستیم که جایی بس تاسف دارد.البته بخشی از این محدودیت هایی که ایجاد شده است. به دلیل عدم آگاهی مردم از حقوقییه که دارند و دولت حق دخالت در این موارد را ندارد. جالب اینجاست که در مسابقات برون مرزی دیدن مسابقات بانوان برای عموم آزاد است اگر دیدن اشکال دارد پس دیده شدن هم محل اشکال میتواند باشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      با سپاس

    6. روشنفکر گفت:

      سلام .برای من همیشه جای سوال باقی مونده که چرا در جامعه اسلامی ما اینقد محدودیت واسه ورزش هایی قائل میشن که دختر و پسر در آن هیچگونه تماس فیزیکی با هم ندارند.به قول آقای صفی خانی گل چطور در مسابقات خارج کشور مسئولین کل فدراسیون ها،نماینده حراست و کل ورزشکاران در سالن ها که میرن نگاه به مسابقات خانم های بدون حجاب و پوشش میکنند ولی اینجا در رشته تنیس روی میز اگه روزی مردی با دختری تمرین کرد توبیخش میکنند.تا کی ما کلاه شرعی بذاریم رو سر خودمون شما که میرید خارج اونارو میبیند.شما که به پدران ورزشکاران دختر تیم ملی میگید برید مسابقات خارج کشور بازی فرزندانتون ببینید آخه بخدا دنیا برعکس شده اونجا اشکال نداره ببینند ولی اینجا تو کشور خودمون که همه با حجابن ایراد داره.تا زمانی که اینطور برخورد میکنید ما حقمون جز کشورهای جهان سوم باشیم

    7. محمود ساكياني گفت:

      با سلام. به تصویر کشیدن تمرینات پسر و دختر با رعایت پوشش اسلامی برایم تازگی داشت و نصب تصویر چندین ورزشکار کاملا محجبه بسیار جالب .البته درکلاسهای مربیگری این حالت رایج است ،البته شهرهای ایران دارای فرهنگ های مختلفی هستند ودر بعضی شهرها امری بسیار عادی و در جایی نوعی جرم محسوب میشود. اینکه این امکان فراهم شود تا بانوان ورزشکار توانا و مستعد ایران در صحنه های آسیایی و جهانی پرچم پر افتخار ایران اسلامی را،همانگونه که ورزشکاران زن ایرانی در ووشو آسیایی، به اهتزاز در آوردند ، موجب مباهات است و امید داریم توسط متولیان و متصدیان امر ، محقق شود .ولی این را هم عرض کنم قضاوت در مورد مسائل دینی و فقهی فقط به عهده مراجع است. در پاسخ به دوستم که اظهار داشته اند در هیچ جای قرآن سراغ نداریم که دیدن زنان کاملا محجبه در حین انجام فعالیتهای ورزشی حرام یا مشروط باشد با ید عرض کنم که قرآن کریم کلیات را بیان نموده نه جزئیات را. مثلا گفته شده نماز را به پا دارید ولی نگفته چطور بخوانید. تفسیر چطور خواندنش به عهده مراجع دینی است.لازم به توضیح است کا بی شک تمام بانوانی که صاحب عنوان یا مدالی چه در شهرها،استانها،کشور و حتی مسابقات برون مرزی میشوند قطعا با مربی آقا تمرین میکنند و بصورت توامان مرد و زن.بر اساس تحقیقی که چند سال پیش انجام دادم به این نتیجه رسیدم که تمرین توامان زن و مرد با رعایت پوشش باعث جدیت در تمرین،وقت شناسی،پرهیز از شوخی،متانت و خودشناسی ورزشکار میگردد.


    تازه ترین اخبار