امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۴۶:۰۱  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ | کد خبر : 11507
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نشست خبری رییس فدراسیون پینگ پنگ در محل آکادمی تنیس روی میز مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و محمد زارع‌پور پیش از آغاز نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دهه فجر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ به نقل از ایسنا، محمد زارع‌پور رییس فدراسیون پینگ پنگ در آغاز افتتاحیه نخستین دوره…

    نشست خبری رییس فدراسیون پینگ پنگ در محل آکادمی تنیس روی میز مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و محمد زارع‌پور پیش از آغاز نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دهه فجر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ به نقل از ایسنا، محمد زارع‌پور رییس فدراسیون پینگ پنگ در آغاز افتتاحیه نخستین دوره رقابت‌های پینگ‌پنگ بین‌المللی فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: من پیش از هر چیز باید از رسانه‌هایی که در طول دو سال گذشته نسبت به پوشش اخبار تنیس روی میز پیگیر و فعال بودند تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم اخبار مفید پینگ‌پنگ برای علاقه‌مندان این رشته ورزشی همچنان توسط رسانه‌های مختلف مجازی، مکتوب و شنیداری و دیداری منعکس شود. همانطور که می‌دانید این نخستین دوره رقابت‌های پینگ‌پنگ بین‌المللی دهه فجر است که نتایج آن در رنکینگ جهانی لحاظ می‌شود. البته در سال‌های گذشته هم مسابقه‌های فجر برگزار می‌شد، اما دارای رنکینگ جهانی نبود. طبق قوانین فدراسیون بین‌المللی چنین مسابقه‌ای باید در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار شود و همان طور که پیشتر در خبرها داشتیم در ۲۳ تا ۲۶ مهرماه سال جاری رقابت‌های جام فجر بانوان در استان گلستان برگزار شد.
    وی افزود: خوشبختانه با همکاری و حمایت استاندارد محترم گلستان، این مسابقه‌ها در بهترین شرایط برگزار شد و در حاشیه آن دستاورد بزرگی برای پینگ‌پنگ به دست آمد و آن این بود که طبق یک قرارداد سه طرفه بین اداره کل، استانداری و فدراسیون تنیس روی میز، زمینی در مرکز استان گلستان برای احداث خانه پینگ‌پنگ اختصاص یافت تا همه تیم‌ها بتوانند در آنجا تمرین کنند و بویژه خانه پینگ‌پنگ استان بستری برای گسترش و توسعه این ورزش برای پینگ‌پنگ‌بازان بومی باشد.
    زارع‌پور با اشاره به آغاز رقابت‌های پینگ‌پنگ بین‌المللی فجر از فردا گفت: جام فجر در بخش آقایان از ۲۷ تا ۳۰ آذر در محل آکادمی بین‌المللی تنیس روی میز مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌شود و امشب نیز مراسم افتتاحیه آن را خواهیم داشت. امیدوارم ما میزبان خوبی برای این دوره از رقابت‌ها باشیم. همانطور که می‌دانید در این مسابقه‌ها ۵۸ ورزشکار از ۶ کشور خارجی به نام‌های مجارستان، بلاروس، قزاقستان، پاکستان و آذربایجان و همچنین چهار تیم و ۳۶ ورزشکار از کشور ایران شرکت می‌کنند. ترکمنستان نیز برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بود اما به دلیل مشکلات روادید، نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند.
    رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر بحث استعدادیابی در این رشته تاکید کرد: امیدواریم که بازیکنان جوان و نوجوان ما بتوانند با شرکت در رقابت‌های اینچنین، رنکینگ‌های خود را در رده جهانی ارتقا دهند. جایزه نقدی این رقابت‌ها ۷ هزار و ۵۰۰ دلار است. همچنین ورزشکاران برای ارتقای رنکینگ جهانی خود با یکدیگر به رقابت می پردازند. امیدواریم هر سال با تلاش بیشتر شاهد بهبود این وضعیت باشیم. در این دوره بازیکنان بزرگی از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند. تیم ملی اصلی مجارستان به ایران می‌آید که بهترین بازیکن آن‌ها دارای رنکینگ ۱۴۴ جهانی است. همچنین یک ورزشکار با رنکینگ ۱۸۸ از کشور بلاروس به ایران می‌آید. باید یادآور شوم که بهترین ورزشکار ما نوشاد عالمیان در رتبه ۱۳۴ قرار دارد و امیدواریم پس از این مسابقه‌ها شاهد ارتقای رتبه وی نیز باشیم.
    زارع‌پور با تاکید بر اهمیت توجه بیشتر به داوری پینگ‌پنگ خبر داد: صباغیان به عنوان اولین داور ایرانی که قرار است در رقابت‌های المپیک قضاوت کند، مسئولیت نظارت بر تیم داوری رقابت‌های بین‌المللی پینگ‌پنگ فجر را بر عهده دارد.
    در حاشیه این نشست یکی از خبرنگاران با استناد به برگزاری رقابت‌های پینگ‌پنگ فجر با حضور کشورهای خارجی در سال‌های گذشته در ایران از زارع‌پور پرسید به چه دلیل می‌گویید این نخستین دوره این رقابت‌هاست؟ زارع‌پور در جواب گفت: ما بر اساس سوابق فدراسیون ایران و همچنین استعلام از فدراسیون بین‌المللی چنین ادعایی را مطرح کردیم. من پیش از این نیز گفتم قبلا مسابقه‌هایی با این عنوان در کشور برگزار می‌شد که دارای رنکینگ جهانی نبود اما نتایج این دوره از مسابقه‌ها در رنکینگ بازیکنان موثر است. شرط دیگر اینکه یک رقابت در رنکینگ جهانی مد نظر قرار گیرد این است که در هر دو بخش آقایان و بانوان به صورت همزمان برگزار شود و حداقل ۵ کشور خارجی در این رقابت‌ها شرکت کنند.
    زارع‌پور تاکید کرد: من در طول ۲ سالی که در خدمت جامعه ورزش بودم، همواره صادقانه در مورد عملکرد تیم‌های ملی و فدراسیون صحبت کرده‌ام حتی زمانی که نتیجه نگرفتیم هم با صداقت مسئولیت‌ها را پذیرفتم. ما در مسابقه‌های لوکزامبورگ برای نخستین بار شاهد بودیم که نوشاد عالمیان مدال طلا گرفت و این موفقیتی بزرگ بود و ما نیز روی این موضوع تاکید کردیم. متاسفانه وقتی که من امور فدراسیون را در دست گرفتم آرشیو عکس و فیلم و اطلاعات جامع از ورزشکاران موجود نبود اما ما سعی کردیم این اطلاعات را و عکس‌ها را از صداوسیما و ارگان‌های مختلف جمع‌آوری کنیم و طبقه‌بندی کنیم تا لااقل کسانی که بعد از ما به فدراسیون می‌آیند، با مشکلات ما درگیر نشوند. من می‌دانم که این میزها به کسی وفا نمی‌کند زیرا آن‌هایی که قبل از ما پشت میزها بودند خیلی بهتر بودند و دیگر این میزها به ما نمی‌رسید.
    رییس فدراسیون تنیس روی میز با تشریح برنامه‌های خود برای آینده گفت: ما یک برنامه ۵ ساله برای پینگ‌پنگ تدوین کرده‌ایم که حدود ۴۵ روز قبل رونمایی شد و قرار است آن را بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک در هیات‌ها به اجرا بگذاریم و حتما در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. اهداف فدراسیون در زمینه نونهالان و نوجوانان، تشکیل و توسعه تیم‌های ملی است. همچنین تیم بانوان در اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن ماه در رقابت‌های مجارستان و اسلونی شرکت می‌کند.
    وی با تاکید بر بحث استعدادیابی در رشته پینگ‌پنگ گفت: در نظر داریم ۳۰ بازیکن از هر استان شناسایی شود و زیر نظر کمیته استعدادیابی فدراسیون قرار گیرد. همان طور که می‌دانید فرشید کوکبی از مربیان باسابقه و استاد دانشگاه مدتی است که این مسئولیت را بر عهده گرفته است. همچنین سمینار توجیهی برای مربیان از ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه برگزار می‌کنیم و از همه مربیان و مدرسان تحصیل کرده برای شرکت در این سمینار دعوت به عمل خواهیم آورد که جزئیات آن را در زمان مناسب به اطلاع عموم خواهیم رساند.
    زارع‌پور با یادآوری سخنان رییس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: رییس جمهور تاکید کردند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ شاهد حضور گسترده‌تر بانوان در رقابت‌های مختلف باشیم. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم تیم‌های بانوان ایران در رقابت‌های مختلف شرکت کندو همان طور که می‌دانید برای اولین بار در بخش انفرادی مریم ساعی موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در یک رقابت بین‌المللی شد و شهسواری هم به مقام سومی دست یافت. در حال حاضر بانوان ما در دسته سوم جهان و آقایان در دسته دوم جهان قرار دارند و ما در نظر داریم تا سال ۲۰۱۶ شاهد ارتقای تیم‌های ایرانی در سیدبندی جهانی باشیم.
    زارع‌پور درباره همکاری‌های انجام شده با فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: با توافق صورت گرفته با فدراسیون جانبازان خانم یوسفی به عنوان رابط تام‌الاختیار معرفی شد و قرار شد سیاست‌گذاری برای پینگ‌پنگ جانبازان از طرف ما و اجرای آن بر عهده فدراسیون جانبازان و معلولین باشد. همچنین یک تفاهم‌نامه را با آقای کیومرث هاشمی داشتیم و امیدواریم این تفاهم‌نامه اجرا شود تا در مقاطع ابتدایی و راهنمایی مدارس شاهد رشد و توسعه ورزش پینگ‌پنگ باشیم.
    به گزارش ایسنا رقابت‌های بین‌المللی پینگ‌پنگ فجر از روز ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه سال جاری در دو بخش صبح و عصر برگزار می‌شود و ورزشکاران در سه رده تیمی، انفرادی و دوبل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
    طبق اعلام فدراسیون، جوایز و مدال‌های قهرمانان در پایان هر روز به آن‌ها اهدا می‌شود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "زارع‌پور در نشست خبری: خوب می‌دانم میز به کسی وفا نمی‌کند امیدوارم میزبان خوبی برای نخستین دوره رقابت‌های دهه فجر باشیم"
    تازه ترین اخبار