امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۶:۲۲:۲۸  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 11523
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نشست خبری رییس فدراسیون پینگ پنگ در محل آکادمی تنیس روی میز مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و محمد زارع‌پور پیش از آغاز نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دهه فجر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از ایسنا: محمد زارع‌پور رییس فدراسیون پینگ پنگ در آغاز افتتاحیه نخستین…

    نشست خبری رییس فدراسیون پینگ پنگ در محل آکادمی تنیس روی میز مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و محمد زارع‌پور پیش از آغاز نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دهه فجر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از ایسنا: محمد زارع‌پور رییس فدراسیون پینگ پنگ در آغاز افتتاحیه نخستین دوره رقابت‌های پینگ‌پنگ بین‌المللی فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: من پیش از هر چیز باید از رسانه‌هایی که در طول دو سال گذشته نسبت به پوشش اخبار تنیس روی میز پیگیر و فعال بودند تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم اخبار مفید پینگ‌پنگ برای علاقه‌مندان این رشته ورزشی همچنان توسط رسانه‌های مختلف مجازی، مکتوب و شنیداری و دیداری منعکس شود. همانطور که می‌دانید این نخستین دوره رقابت‌های پینگ‌پنگ بین‌المللی دهه فجر است که نتایج آن در رنکینگ جهانی لحاظ می‌شود. البته در سال‌های گذشته هم مسابقه‌های فجر برگزار می‌شد، اما دارای رنکینگ جهانی نبود. طبق قوانین فدراسیون بین‌المللی چنین مسابقه‌ای باید در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار شود و همان طور که پیشتر در خبرها داشتیم در ۲۳ تا ۲۶ مهرماه سال جاری رقابت‌های جام فجر بانوان در استان گلستان برگزار شد.
    وی افزود: خوشبختانه با همکاری و حمایت استاندارد محترم گلستان، این مسابقه‌ها در بهترین شرایط برگزار شد و در حاشیه آن دستاورد بزرگی برای پینگ‌پنگ به دست آمد و آن این بود که طبق یک قرارداد سه طرفه بین اداره کل، استانداری و فدراسیون تنیس روی میز، زمینی در مرکز استان گلستان برای احداث خانه پینگ‌پنگ اختصاص یافت تا همه تیم‌ها بتوانند در آنجا تمرین کنند و بویژه خانه پینگ‌پنگ استان بستری برای گسترش و توسعه این ورزش برای پینگ‌پنگ‌بازان بومی باشد.
    زارع‌پور با اشاره به آغاز رقابت‌های پینگ‌پنگ بین‌المللی فجر از فردا گفت: جام فجر در بخش آقایان از ۲۷ تا ۳۰ آذر در محل آکادمی بین‌المللی تنیس روی میز مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌شود و امشب نیز مراسم افتتاحیه آن را خواهیم داشت. امیدوارم ما میزبان خوبی برای این دوره از رقابت‌ها باشیم. همانطور که می‌دانید در این مسابقه‌ها ۵۸ ورزشکار از ۶ کشور خارجی به نام‌های مجارستان، بلاروس، قزاقستان، پاکستان و آذربایجان و همچنین چهار تیم و ۳۶ ورزشکار از کشور ایران شرکت می‌کنند. ترکمنستان نیز برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بود اما به دلیل مشکلات روادید، نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند.
    رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر بحث استعدادیابی در این رشته تاکید کرد: امیدواریم که بازیکنان جوان و نوجوان ما بتوانند با شرکت در رقابت‌های اینچنین، رنکینگ‌های خود را در رده جهانی ارتقا دهند. جایزه نقدی این رقابت‌ها ۷ هزار و ۵۰۰ دلار است. همچنین ورزشکاران برای ارتقای رنکینگ جهانی خود با یکدیگر به رقابت می پردازند. امیدواریم هر سال با تلاش بیشتر شاهد بهبود این وضعیت باشیم. در این دوره بازیکنان بزرگی از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند. تیم ملی اصلی مجارستان به ایران می‌آید که بهترین بازیکن آن‌ها دارای رنکینگ ۱۴۴ جهانی است. همچنین یک ورزشکار با رنکینگ ۱۸۸ از کشور بلاروس به ایران می‌آید. باید یادآور شوم که بهترین ورزشکار ما نوشاد عالمیان در رتبه ۱۳۴ قرار دارد و امیدواریم پس از این مسابقه‌ها شاهد ارتقای رتبه وی نیز باشیم.
    زارع‌پور با تاکید بر اهمیت توجه بیشتر به داوری پینگ‌پنگ خبر داد: صباغیان به عنوان اولین داور ایرانی که قرار است در رقابت‌های المپیک قضاوت کند، مسئولیت نظارت بر تیم داوری رقابت‌های بین‌المللی پینگ‌پنگ فجر را بر عهده دارد.
    در حاشیه این نشست یکی از خبرنگاران با استناد به برگزاری رقابت‌های پینگ‌پنگ فجر با حضور کشورهای خارجی در سال‌های گذشته در ایران از زارع‌پور پرسید به چه دلیل می‌گویید این نخستین دوره این رقابت‌هاست؟ زارع‌پور در جواب گفت: ما بر اساس سوابق فدراسیون ایران و همچنین استعلام از فدراسیون بین‌المللی چنین ادعایی را مطرح کردیم. من پیش از این نیز گفتم قبلا مسابقه‌هایی با این عنوان در کشور برگزار می‌شد که دارای رنکینگ جهانی نبود اما نتایج این دوره از مسابقه‌ها در رنکینگ بازیکنان موثر است. شرط دیگر اینکه یک رقابت در رنکینگ جهانی مد نظر قرار گیرد این است که در هر دو بخش آقایان و بانوان به صورت همزمان برگزار شود و حداقل ۵ کشور خارجی در این رقابت‌ها شرکت کنند.
    زارع‌پور تاکید کرد: من در طول ۲ سالی که در خدمت جامعه ورزش بودم، همواره صادقانه در مورد عملکرد تیم‌های ملی و فدراسیون صحبت کرده‌ام حتی زمانی که نتیجه نگرفتیم هم با صداقت مسئولیت‌ها را پذیرفتم. ما در مسابقه‌های لوکزامبورگ برای نخستین بار شاهد بودیم که نوشاد عالمیان مدال طلا گرفت و این موفقیتی بزرگ بود و ما نیز روی این موضوع تاکید کردیم. متاسفانه وقتی که من امور فدراسیون را در دست گرفتم آرشیو عکس و فیلم و اطلاعات جامع از ورزشکاران موجود نبود اما ما سعی کردیم این اطلاعات را و عکس‌ها را از صداوسیما و ارگان‌های مختلف جمع‌آوری کنیم و طبقه‌بندی کنیم تا لااقل کسانی که بعد از ما به فدراسیون می‌آیند، با مشکلات ما درگیر نشوند. من می‌دانم که این میزها به کسی وفا نمی‌کند زیرا آن‌هایی که قبل از ما پشت میزها بودند خیلی بهتر بودند و دیگر این میزها به ما نمی‌رسید.
    رییس فدراسیون تنیس روی میز با تشریح برنامه‌های خود برای آینده گفت: ما یک برنامه ۵ ساله برای پینگ‌پنگ تدوین کرده‌ایم که حدود ۴۵ روز قبل رونمایی شد و قرار است آن را بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک در هیات‌ها به اجرا بگذاریم و حتما در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. اهداف فدراسیون در زمینه نونهالان و نوجوانان، تشکیل و توسعه تیم‌های ملی است. همچنین تیم بانوان در اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن ماه در رقابت‌های مجارستان و اسلونی شرکت می‌کند.
    وی با تاکید بر بحث استعدادیابی در رشته پینگ‌پنگ گفت: در نظر داریم ۳۰ بازیکن از هر استان شناسایی شود و زیر نظر کمیته استعدادیابی فدراسیون قرار گیرد. همان طور که می‌دانید فرشید کوکبی از مربیان باسابقه و استاد دانشگاه مدتی است که این مسئولیت را بر عهده گرفته است. همچنین سمینار توجیهی برای مربیان از ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه برگزار می‌کنیم و از همه مربیان و مدرسان تحصیل کرده برای شرکت در این سمینار دعوت به عمل خواهیم آورد که جزئیات آن را در زمان مناسب به اطلاع عموم خواهیم رساند.
    زارع‌پور با یادآوری سخنان رییس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: رییس جمهور تاکید کردند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ شاهد حضور گسترده‌تر بانوان در رقابت‌های مختلف باشیم. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم تیم‌های بانوان ایران در رقابت‌های مختلف شرکت کندو همان طور که می‌دانید برای اولین بار در بخش انفرادی مریم ساعی موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در یک رقابت بین‌المللی شد و شهسواری هم به مقام سومی دست یافت. در حال حاضر بانوان ما در دسته سوم جهان و آقایان در دسته دوم جهان قرار دارند و ما در نظر داریم تا سال ۲۰۱۶ شاهد ارتقای تیم‌های ایرانی در سیدبندی جهانی باشیم.
    زارع‌پور درباره همکاری‌های انجام شده با فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: با توافق صورت گرفته با فدراسیون جانبازان خانم یوسفی به عنوان رابط تام‌الاختیار معرفی شد و قرار شد سیاست‌گذاری برای پینگ‌پنگ جانبازان از طرف ما و اجرای آن بر عهده فدراسیون جانبازان و معلولین باشد. همچنین یک تفاهم‌نامه را با آقای کیومرث هاشمی داشتیم و امیدواریم این تفاهم‌نامه اجرا شود تا در مقاطع ابتدایی و راهنمایی مدارس شاهد رشد و توسعه ورزش پینگ‌پنگ باشیم.
    به گزارش ایسنا رقابت‌های بین‌المللی پینگ‌پنگ فجر از روز ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه سال جاری در دو بخش صبح و عصر برگزار می‌شود و ورزشکاران در سه رده تیمی، انفرادی و دوبل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
    طبق اعلام فدراسیون، جوایز و مدال‌های قهرمانان در پایان هر روز به آن‌ها اهدا می‌شود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "زارع‌پور در نشست خبری: خوب می‌دانم میز به کسی وفا نمی‌کند امیدوارم میزبان خوبی برای نخستین دوره رقابت‌های دهه فجر باشیم"
    1. صمد ممد گفت:

      باسلام وادب واحترام

      ۱-آیا فدراسیون جهانی اعلام کردند اولین دوره جام فجر است بیاییدواقع بین باشیم برگزاری مسابقات جام فجر مربوط به فدراسیون قبلی نیست بلکه قبل ازآنها نیزبرگزار میشدوبدلایل اینکه سازمان بعدا بودجه ای مجزا برای آن اختصاص نداد برگزاری جام فجر در اکثر رشته ها که دردهه مبارک فجر زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار میشدکمرنگتر شد وهمه اهالی ورزش به خوبی زمان برگزاری مسابقات دهه مبارک فجر را در خاطره ها دارنداین توجیه شما میباشد که چون قبلا رنکینگ نداشته اولین دوره جام فجر میباشد بهتر بود به اطلاعات همکاران پینگ پنگی خود درفدراسیون نیزرجوع میکردیدوبعدا اظهار عقیده میکردید مسابقاتی که دارای رنکینگ باشد دراصل مسابقات پرتور میباشددرچه زمانی درخواست برگزاری این مسابقات را کرده ودر تقویم فدراسیون جهانی کدام زمان ثبت شده در اول یا آخر سال ۲۰۱۱
      ۲-آیا مدال گرفتن نوشاد را به خودتان انتصاب میفرماییدچرا که ایشان قبل از حضورجنابعالی نیز شروع به پیمودن پله های ترقی کرده بودند مانند پیروزی بر ماتسودایا قهرمان ژاپنی و….
      ۳- انصاف فرماییدقبل از اینکه جنابعالی رییس شوید همیشه از فدراسیون قبلی درسمینارها و…دفاع میکردید واگر ایرادات جدی داشت استعفا ندادید مثل افرادی که بعد از شما استعفا کردند عضو هیئت رئیسه بودید و…. منظورم این نیست که فدراسیون قبلی قابل نقد نبوده واشکالاتی نداشته ولی آیا در ان زمان انتقاد کردید جناب آقای رییس آن همه تخریبی که از تمامی قبلی های فدراسیون وهمه اعمالشان انجام دادید ما رابعنوان افرادورزشی با عنایت به حضور شما درهیئت رئیسه فدراسیون قبلی همه رامتعجب ساخت(که هیچگاه درفدراسیونهای قبلی دیده نشده بود)
      ۳-بعد از ۲ سال تازه به فکر افتاده اید که بدون نظر خواهی از همه کارشناسان معتبر این رشته برنامه ۵ ساله را درحالی که با انتخاب مجدد دوباره خودتان ۲ سال فرصت دارید تدوین ونهایی کردید شما این برنامه را حتی به استانهانیز اعلام نکردید که نظرات را جمع بندی وارسال نمایند جناب آقای رییس در سایر فدراسیونها ورزشی ونهادهای ستادی ورزش اعم از دانشگاهی و… برنامه های ورزشی بعد از کارشناسی متعدد درکارگروهای مختلف طوری تدوین واجرایی میشود که رییس فرصت زمانی مقتضی نظارت واجرای
      آن برنامه را داشته باشد
      ۴- از همه اهالی پینگ پنگ و ورزشی ها میخواهم اصلا تعجب نکنند آقای رییس حدود ۱ ماه پیش که قبلا نیز فرموده بودند اعلام نمودندتا سال ۲۰۱۴ در سکو خواهیم بود الان میفرمایند ۲۰۱۶ حتما بعد از ۱ ماه دیگر خواهند فرمود ۲۰۱۸
      ۵- بعد از این همه اعتراض به عدم تدوین برنامه های استعدا د یابی خوب است به فکر افتاده اید آنهم در رده سنی نوجوانان وجوانان، البته جناب آقای عمیدی قبلا فرموده بودند این مهم را باید هیاتهای استانها انجام دهند وفدراسیون کارهای دیگری داردامیدوارم سنین پایه خردسالان ونونهالان رانیزدر استعداد یابی دیدهو مورد لطف خود نیز قرار دهید انشااله
      ۶- اشاره به تفاهمنامه با آموزش وپرورش جناب آقای کیومرث هاشمی را داشتیدحدود یکسال است در مصاحبه و برنامه تلویزیونی زنده و…به این تفاهمنامه کلی که مفا د که تعهدات طرفین و مسئولیتها وزمان اجرا ی آن معلوم نیست مرتب در فرمایشاتتان اشاره دارید تا اهالی پینگ پنگ خوشبین باشند که کاری میخواهد صورت گیرد امیدوارم این کار ارزنده نهایی بشود
      ۷- سیاستگذاری را شفاف بفرمایید آیا منظورتان تعیین مربیان تیمهای ملی ومسئولین مسابقات جانبازان میباشد باتشکر ازمدیریت محترم سایت

    2. محمدی گفت:

      به نظر من اگر رئیس فدراسیون از اول بجای تناقض در گفته ها وقولها بدنبال حل مشکلات پینگ پنگ بود الان وضعیت این رشته این چنین نبود . تا کی باید رئیس بدنبال نادیده گرفتن روسای قبلی باشیم . البته از افراد پینگ پنگی درون فدراسیون انتقاد سخت کرد چرا که وقتی رئیس برود آنها چگونه می توانند جلوی جامعه پینگ پنگ سر بلند کند .
      ممنون از شما

    3. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.اطلاع ندارم که ایا کشورهای شرکت کننده بدون انگیزه و با بازیکنان درجه چندمی شرکت کرده اند یا خیر این مهم باید بررسی ودبیر محترم و رئیس فدراسیون بهتر است شفاف جوابگو و توضیحات لازم را به دلسوزان ورزش ارائه نمایند چراکه هزینه از بیت ا لمال و در این شرایط حساب شده هزینه کردن به نفع این ورزش است .احساس میکنم بیشتر فعالیتهای برون مرزی این رشته با هدف تبلیغات داخلی است و رندان واسطه کاملا در این موارد استفاده اعتباری خود را خواهند برد از هم اکنون به فکر انتخابات غرب اسیا و کنفدراسیون اسیا برای جمع اوری رای از طریق همین کشورها و همین طور ارتباطات اقتصادی را شاید دخیل وگرنه از کیسه این ملت مظلوم که هزینه میشود باید شرط و شروط شرکت کشورها با همه توان نیز مطرح شود .سال ۱۳۷۵ یا ۶ بود تیم کارخانه ای به عنوان تیم چین جهت همین مسابقات توسط همین افتها به ایران امدند که واقعا باعث خجالت بود علیهذا باید دقت کرد منافع طلبان دو ملیتی با هماهنگی خارجی ها بما نخندند و هزینه ها بجا و جهت توسعه این ورزش با شد نه جهت توسعه محصولات و کسب کرسیهایی که تا کنون به جز ضرر هیچ نفعی برای کشور عزیزمان نداشته است و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون این بار افرادی با صلاحیت و کارا را حتی به هزینه نیاوردن کرسی به کنفدراسیون اسیا و جهانی معرفی کنند چرا که در غیر این صورت عوامل خود انها را فقط با نام ایرانی تقویت کرده ایم انشائالله با توضیحات مسئول محترم دلسوزان متوجه خواهند شد که همه این موارد مد نظر بوده و اگر هزینه ای از بیت المال شده باعث پیشرفت و نتیجه ان مثبت است منتظریم .با تشکر.

    4. برهان منطقی گفت:

      این رئیس زیاد دروغ می گویدوداریم که دروغگو کم حافظه است.گفتن سال ۲۰۱۶ به جای ۲۰۱۴ و غیره زیاد برای ایشان مهم نیست.به وعده هایی که می دادند رجوع کنید خواهید دیدکه هیچکدام محقق نشده است.
      من از رئیس گله ای ندارم. گله مندی بنده از دوستان پینگ پنگی ای است که هم اکنون در جایی وباکسی همکاری می کنند که خودشان نیز بارهاوبارها به کرامات لایتغیر او از قبیل دروغگویی ،عدم مدیریت صحیح ،تحت تاثیر این وآن بودن،دهن بینی وهزارویک صفت بی خاصیت دیگر،چه درخفا وچه علنی اذعان کرده اند.
      چگونه در جایی که بزرگش اینگونه است تن به همکاری می دهید؟
      در حافظه تاریخی پینگ پنگی ها، جایگاه بسیاربدی دارید.هرگزشک نکنید.

    5. سعید منتصری گفت:

      باسلام به همه پینگ پنگی های مظلوم وتبریک به نوشادعزیز بابت قهرمانی در جام فجر جناب اقای زارع پور باز هم جامعه پینگ پنگ رابا بیانات کارشناسانه سوپرایز فرمود ایشان یادشان رفته سال پیش هنگام انتخابات در برنامه ورزش شبکه ۲ قول بالا رفتن از سکوی اسیا را ظرف مدت ۲ سال داده بودند واقعا جای تاسف دارد که با این همه نا رضایتی اهالی پینگ پنگ ایشان همچنان دو دستی میز ریاست را چسبیده وول کن هم نیست


    تازه ترین اخبار