امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۶:۳۶  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ | کد خبر : 1201
    ارسال خبر چاپ خبر
  • پس از ماهها بلاتکلیفی و سرگردانی در حوزه مدیریت ورزش، انتظار می‌رود فردا گزینه دولت برای تصدی وزارت جدیدالتاسیس ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شده و منتظر رای اعتماد نمایندگان مردم باشد. حضور دومین گزینه رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی در شرایطی رخ می‌دهد که…

    پس از ماهها بلاتکلیفی و سرگردانی در حوزه مدیریت ورزش، انتظار می‌رود فردا گزینه دولت برای تصدی وزارت جدیدالتاسیس ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شده و منتظر رای اعتماد نمایندگان مردم باشد. حضور دومین گزینه رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی در شرایطی رخ می‌دهد که اوضاع، حداقل در ظاهر با روزهایی که حمید سجادی راهی ساختمان سفید میدان بهارستان شده بود تفاوت‌های زیادی کرده است. از چند روز قبل روزشمار آغاز المپیک لندن به حرکت درآمده و تابلوی آن نشان می‌دهد که کمتر از یک سال دیگر این رویداد عظیم به جریان خواهد افتاد.
    آنچنان که همه علاقه‌مندان ورزش می‌دانند روزهای باقیمانده تا المپیک نیز عموما در راه اردوهای آماده‌سازی تیم‌ها و مسابقات مربوط به کسب سهمیه ورزشکاران سپری می‌شود.
    باید نگرانی فدراسیون‌های ورزشی را درباره برنامه‌ریزی بین‌المللی نیز در نظر گرفت، چرا که این وزارتخانه، تنها متولی امر ورزش نیست و فردی که وزیر آن می شود، خود متولی امور جوانان هم می باشد.
    در چنین فضایی طبیعتا بلاتکلیف بودن وزارت ورزش و جوانان و زیرشاخه‌های آن مثل فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری را به بدنه ورزش ایران تحمیل کند. بی‌تردید نمایندگان ملت در مجلس نیز به حساسیت و میزان توجه عمومی به مقوله ورزش آشنایی دارند و تجربه نشان داده که کمیسیون‌ها و فراکسیون مرتبط با موضوع تربیت بدنی نیز در این زمینه دلسوز هستند و عواقب کار را می‌دانند. نمایندگان مجلس در ادوار گذشته نیز نشان داده‌اند که در حوزه ورزش، وسواس و دقت بسیاری دارند و حتی در مواقعی سختگیری می‌کنند اما به نظر می‌رسد این‌بار سختگیری و مته به خشخاش گذاشتن بسیار، ممکن است تبعات وخیمی را در المپیک بر جای بگذارد و اصل موضوع به حاشیه رانده شود.
    به هر حال بزرگ‌ترین دلیل تاسیس وزارت ورزش همانطور که مردان قانون در مجلس به آن اشاره داشته‌اند پاسخگو کردن این دستگاه به مجلس با شرایط آسان‌تر بود. بنا‌بر‌این در شرایط فعلی بهتر است که چرخ وزارت ورزش و جوانان در ابتدا به جریان بیفتد و در صورت بروز مشکلات می‌توان وزیر را برای ارائه توضیح فراخواند.از سوی دیگر به نظر می‌آید محمد عباسی گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان نیز سابقه آشنایی با شماری از نماینگان مجلس را دارد و مسیر هموارتری را برای تصاحب رای اعتماد در پیش خواهد داشت.
    همچنین بلاتکلیفی سیستم مدیریتی، عدم جذب امکانات لازم در بخش ورزش و نبود متولی قانونی برای دفاع از مواضع ورزش ایران در عرصه جهانی مشکلات و پیامدهای ناشی از تشکیل نشدن وزارت ورزش و جوانان است.
    هر فرد یا نهادی که در اجرای قانون و تشکیل وزارت ورزش و جوانان کوتاهی کرده است، مسئول تبعات و مشکلات جاری ورزش کشور است و باید در برابر مردم پاسخگو باشد.

    به هر حال، همه مسئولان باید لجبازی را کنار بگذارند و منافع ملی و مصالح مردم را بر نظر و سلیقه شخصی خود ترجیح دهند و تنها پیرو قانون باشند، چرا که اجرای قانون حتی اگر اشکالاتی داشته باشد، بهتر از بی قانونی و بلاتکلیفی است.

    در هر صورت با در نظر گرفتن این نکته که وزیر پیشنهادی قبلا یکبار از مجلس رای اعتماد گرفته است پیش بینی میشود که اینبار نیز موفق به رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحلیلی بر انتخاب وزیر ورزش وجوانان"
    تازه ترین اخبار