امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۶:۵۸  آخرین بروزرسانی : دی ۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12132
    ارسال خبر چاپ خبر
  • بازیکنان تنیس روی میز در سراسر جهان از روشها و راکتهای متفاوتی استفاده می کنند و همین امر باعث میشود ، برای مقابله با آنان تاکتیک های متفاوتی را بدانیم. در این جلسه روشها و تاکتیک های مسابقه ای برای مقابله با بازیکنان دفاعی (کات کش) و نیز لوپ زن را ارائه می نمایم. امید…

    بازیکنان تنیس روی میز در سراسر جهان از روشها و راکتهای متفاوتی استفاده می کنند و همین امر باعث میشود ، برای مقابله با آنان تاکتیک های متفاوتی را بدانیم. در این جلسه روشها و تاکتیک های مسابقه ای برای مقابله با بازیکنان دفاعی (کات کش) و نیز لوپ زن را ارائه می نمایم. امید است مورد استفاده واقع گردد.
    تاکتیک هایی جهت مسابقه با :
    ۱. بازیکنان دفاعی(کات کش)
    بازیکنان کات کش افراد پرحوصله ای هستند که در طول رالی دنبال موقعیتی بوده که حمله ای داشته باشند ولی معمولاً قدرت حمله شان ضعیفتر از دفاعشان است. در مقابل اینگونه بازیکنان، استفاده از لوپهای پرپیچ جلو و عقب ودر طول میز ، و نه در عرض میز ،همراه با دراپ شات ،بسیار اهمیت دارد. با اینکار شما می توانید ریتم بازی او را تغییر دهید جلو و عقب کردن او باعث برهم خوردن نظم بازی او خواهد شد.
    وقتی توپی با ارتفاع مناسب بدست آمد حمله کشنده ای را باید انجام دهید. در مقابل اینگونه بازیکنان باید قادر بود حمله احتمالی آنها را نیز بخوبی برگرداند که به او تفهیم نمایید قادرید حتی حمله او را هم کنترل کنید. اگر دفاع خوبی نداشته باشد به این باور می رسد که هم در دفاع می تواند از شما امتیاز بگیرد وهم در زمان حمله خودش، که این احساس برتری داشتن از طرف او، بسیار خطرناک بوده و بار مثبت برای او خواهد داشت. سرویسی که برای آنها زده می شود نباید دائماً کشیده باشد چون کار او را ساده کرده اید و معمولاً زمانی که خود آنها سرویس می زنند بگونه ای سرویس می زنند که شما را وادار کنند حمله ای داشته باشید که باز کار آنها را ساده تر از زمانی خواهد کرد که سرویس کوتاهی ارایه نماید. البته این قاعده کلی است و در طول بازی باید مواظف تغییرات تاکتیکی حریف بود.
    ۲. بازیکنان لوپ زن
    بازی کردن با اینگونه بازیکنان مشکل است چون پیچ زیادی به توپ می دهند لذا توپ با سرعت کمتری به طرف آنها برگشت خواهد شد و مجدداً می توانند حملات پرپیچ خود را استمرا دهند. باید آنها را از کنترل مسابقه خارج کرد و اولویت حمله از طرف شما، می تواند حملات آنها را خنثی کند. شما آغازگر حمله باشید. اگر حمله شما خیلی قوی نبود اشکال ندارد ولی فقط سعی کنید شما حمله را آغاز کنیدتا آنها در موضع دفاع برآیند. توپ ها را به گوشه های میز بفرستید.با بلوکهای حمله ای و نه ساده، و تاپ رو تاپ نزدیک به میز و به گوشه های میز، استمرار حمله را از حریف قطع کنید. سرویس کوتاه کم پیچ و حمله سوم انجام دهید هرچند ضربه سوم شما قوی نباشد ولی انجام دهید. این احساس باید در او ایجاد شود که شما فرصتی برای حمله به او نخواهید داد.فشار بر حریف را رها نکنید. حمله در وسط میز حریف فراموش نشود.
    توضیحاتی که در خصوص بازیکنان مختلف ارائه شد عمومی است. برای مقابله و مسابقه با هر بازیکن حتماً لازم است اطلاعات جامعی داشت و لذا توضیحاتی که ارایه کردید قطعاً برای همه بازیکنان بطور یکسان صدق نمی کند چون مهارتهای افراد متفاوت است باید از نقاط قوت و ضعف حریفان اطلاع داشت. اگر هیچ اطلاعی از مهارتهای یک بازیکن نداشتید و برای اولین بار با او بازی می کنید این بهترین راهنمایی است پس از گیم اول میزان تأثیرپذیری و نتیجه گیری شما مشخص خواهد شد. امیدوارم توضیحات کافی بوده باشد. عزیزانی که احتیاج به راهنمایی بیشری دارند در خدمت هستم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تاکتیک هایی جهت مسابقه"
    1. هشیارکاشف گفت:

      منبع این ترجمه را ذکربفرمایید.

    2. لركي پور گفت:

      جناب آقای ساکیانی برای بنده مهم نیست که منبع مطالب فوق از کجاست ،همینکه زحمت میکشید ومطالب کاربردی واجرایی را تفسیر میفرمایید سپاسگذارم ما منتظر ارائه دیگر مطالب جدید هستیم انشاءالله که تداوم داشته باشد .

    3. صادق گفت:

      با سلام آقای ساکیانی تقاضا داریم در جهت رشد بازیکنان آنتی مطالب علمی وکاربردی ارائه نمایید درست است که آنتی بازها اعصاب بازیکنان را خورد میکنند اما بازی با آنان باعث رشد وافزایش سرعت تفکر وعکس العمل بازیکن مقابل میشود گرچه پیشنهاد من این است که رویه های آنتی را ممنوع کنند ولی بدلیل اینکه فعلأ رویه آنتی مورد تأیید فدراسیون جهانی است پس نباید به دیده تنفر به آنان بنگریم اگر امکان دارد به درخواست اینجانب توجه واقدام فرمایید .

    4. محمود ساكياني گفت:

      برادر بزرگوار جناب آقای صادق عزیز خدمت شما سلام عرض میکنم
      مطلبی به درخواست جنابعالی . قابل درک و بسیار کاربردی به زبان بسیار ساده در خصوص بازیکنان آنتی که از رویه های دانه بلند نرم استفاده میکنند امروز خدمت مدیر محترم سایت ارائه دادم و فکر کنم فردا در سایت قابل رویت و احیانا نقد باشد . خوشحال میشوم بتوانم خدمتی ولو بسیار ناچیز ارائه نمایم. لطفا پس از ملاحظه از نظرات خود اگر مایل بودید مرا مطلع فرمائید.
      متشکرم

    5. لركي پور گفت:

      با تشکر از جناب آقای ساکیانی از اقدامی که فرمودید من وصادق ودیگر عزیزان در انتظار روئیت مطالب جناب عالی هستیم .


    تازه ترین اخبار