امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۶:۲۶  آخرین بروزرسانی : دی ۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12194
    ارسال خبر چاپ خبر
  • بازیکنان تنیس روی میز در سراسر جهان از روشها و راکتهای متفاوتی استفاده می کنند و همین امر باعث میشود ، برای مقابله با آنان تاکتیک های متفاوتی را بدانیم. در این جلسه روشها و تاکتیک های مسابقه ای برای مقابله با بازیکنان بلوکر و توپ پخش کن ونیز دوجناحه درایولوپ زن را ارائه می…

    بازیکنان تنیس روی میز در سراسر جهان از روشها و راکتهای متفاوتی استفاده می کنند و همین امر باعث میشود ، برای مقابله با آنان تاکتیک های متفاوتی را بدانیم. در این جلسه روشها و تاکتیک های مسابقه ای برای مقابله با بازیکنان بلوکر و توپ پخش کن ونیز دوجناحه درایولوپ زن را ارائه می نمایم. امید است مورد استفاده واقع گردد.
    تاکتیک هایی جهت مسابقه با :
    ۱-بازیکنان بلوکر و توپ پخش کن
    مانند بازیکنان دفاعی صبورند و هدفمند کارشان را دنبال می کنند تا در فرصتی مناسب حمله کنند ولی حمله خوبی ندارند بخصوص در حمله اول، چون تمرکزشان در پخش کردن و سرعت بخشیدن به توپ و جابجا کردن شما ست. اجازه ندهید جریان بازی را تعیین کنند و اجرای تکنیک ها را تغییر دهید. لوپهای با پیچ رویی کم و زیاد ،و لوپهای پرپیچ و بلند، خیلی موثرتر از لوپهای سریع و کم ارتفاعند. اگر حمله اول شما را خوب پاسخ داد ضربه دوم را نرم تر بزنید. در برگشت ضربات قوی و متوالی مهارت دارند و منتظر اقدام عجولانه شما هستند ضمن اینکه خودشان دارای حمله ضعیفی هستند. حتی اجازه دهید حمله کنند. از آنجائیکه در آغاز حمله بد عمل می کنند با اینکار آنها را وادار به تحمل ضعف هایشان خواهید کرد. چنانچه با اینگونه بازیکنان عاقلانه بازی نکنید بیشتر امتیازات را خود از دست خواهید داد تا حریف از شما بگیرد. هوشیار باشید. سرویس کشیده با پیچ زیر ،می تواند شروع خوبی برای مقابله با آنها باشد ،چون در ابتدا معمولاً حمله نمی کنند.
    ۲-بازیکنان دوجناحه درایولوپ زن
    این بازیکنان معمولاً بیشتر متمایل به وسط میز هستند،حرکت پای وسیعی ندارند و از حملات تاپ اسپین فورهند و بکهند استفاده می کنند و دارای تک حمله های قوی هستند. هرگز وارد رالی های تاپ روتاپ با آنها نشوید چون به منطقه قوت آنها وارد شده اید.
    وقتی نزدیک میز هستند از ضربات قوی استفاده کنید و ریتم بازی را تغییر دهید مثلاً در طول رالی ، اگر توانستید از کات استفاده کنید ،او را آرام کرده و نسبت به حملات مداوم او را تحریک نکنید، چون این خواسته اوست .از وسط میز در هنگام حمله حتماً استفاده کنید. از سرویسهای پیچ زیر کوتاه استفاده کرده که هم جلو حمله او را بگیرد و یا اگر سرویس شما به خارج از میز رفت حمله سریع نتواند انجام دهد. ابتکار حمله و اولویت حمله باید با شما باشد اگر حریف از فاصله متوسط شروع به حملات تاپ اسپین می کند شدت بلوکها را کم و زیاد کنید تا مجبور به جلو و عقب شدن بکند و موجب برهم خوردن و ریتم بازی او گردد. فاصله گرفتن از میز برابر است با بازنده شدن شما، لذا به هیچ وجه از میز فاصله نگیرید تا هم بتوانید جلو فشار حریف را بگیرید و هم بتوانید به حریف فشار آورید.سرویسهای متغیر و کم پیچ کوتاه باعث میشود نتواند در دریافت حمله مطلوبی داشته باشد.
    توضیحاتی که در خصوص بازیکنان مختلف ارائه شد عمومی است. برای مقابله و مسابقه با هر بازیکن حتماً لازم است اطلاعات جامعی داشت و لذا توضیحاتی که ارایه کردید قطعاً برای همه بازیکنان بطور یکسان صدق نمی کند چون مهارتهای افراد متفاوت است باید از نقاط قوت و ضعف حریفان اطلاع داشت. اگر هیچ اطلاعی از مهارتهای یک بازیکن نداشتید و برای اولین بار با او بازی می کنید این بهترین راهنمایی است پس از گیم اول میزان تأثیرپذیری و نتیجه گیری شما مشخص خواهد شد. امیدوارم توضیحات کافی بوده باشد. عزیزانی که احتیاج به راهنمایی بیشری دارند در خدمت هستم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آموزش پینگ پنگ"
    1. هشیار کاشف گفت:

      لطفاً منبع این ترجمه را ذکر کنید.

    2. محمود ساكياني گفت:

      سلام. به به جناب آقای هشیار کاشف
      یکروزی بود ما را توی خماری گذاشته بودی و خبری از شما نبود.
      شما به عنوان یکی از مدرسان جهانی حتما باید منبع آنرا بدانید. بی ادبیست من منبع آنرا خدمتتان عرض نمایم.به اعتقاد بنده و سایر مربیان و مدرسین معمولی میتوان از تجارب و نوشته ها هم استفاده برد.ممنونم

    3. لركي پور گفت:

      با سلام ابتدااز جناب آقای سید منصور علوی بابت راه اندازی سایت سپاسگذارم چون تواننستم از مطالب بسیار ارزنده استادعلم واخلاق جناب آقای ساکیانی بهره مند شوم، امیدوارم کماکان شاهد ارائه مطالب آموزشی از طرف ایشان باشیم.

    4. محمود ساكياني گفت:

      برادر عزیزم جناب آقای لرکی پور
      در خصوص بزرگی. متانت و اخلاق حسنه ای که از شما یک الگوی بی بدیل ساخته چیزی برای گفتن ندارم . ایکاش دوستانی که نظریات را مطالعه میکنند از شما شناختی ولو نسبی می داشتند که بدانند کوچکترین اغراقی در معرفی شما نداشته ام شما ابتدا انسانی بزرگ هستید سپس یک مربی که صادقانه مدارج پیشرفت را سپری میکند.انشاالله از توضیحاتی که از حقیر در خصوص مطالب ارسالی به سایت خواهید داشت بتوانیم در جهت پیشرفت علمی گامی موثر برداریم.

    5. هشیارکاشف گفت:

      آقای ساکیانی موفق وصادق باشید.

    6. رضا گفت:

      با سلام
      خدمت استاد بزرگوارم آقای ساکیانی عزیز از اینکه اطلاعات مفید وجامعی در اختیار ما قرار میدهید سپاسگذارم امید است بتوانیم به بهترین نحو از آنها استفاده نمائیم . همچنین از مدیر سایت بابت گذاشتن اطلاعات اینچنینی در اختیار عموم ممنونم

    7. بخشنده گفت:

      با سلام حضور برادر عزیزم آقای محمود ساکیانی
      با تشکر از جنابعالی در خصوص درج مطالب آموزنده جهت مربیان و ورزشکاران ، جا دارد از کلیه مربیان زحمتکشی که مقاله و یا مطالبی دارند در این سایت با ارزش در معرض عموم قرار دهند و قطعاً این ورزشکاران و مربیان ارجمند هستند که در نهایت تشخیص خواهند داد که چه مطلبی بدرد آنها می خورد و چه مطلبی بدرد آنها نمی خورد و جا دارد جناب آقای هوشیار کاشف هم مطالبی از خودشان در این سایت درج نمایند تا همه بتوانند از دانش این برادر یا خواهر بزرگوار استفاده نمایند ضمناً با درج مطلب است که دانش و هنر هر کسی مشخص میشود پس بیائیم و شهامت داشته باشیم مطالب خودمان را جهت درج در سایت آقای علوی ارسال نمائیم تا همه بتوانیم از نظریات همدیگر استفاده ببریم ضمناً این را هم باید گفت احتمال اشتباه هم وجود دارد اگر جائی هم اشتباه کردیم عذر خواهی کنیم زیرا عذر خواهی کاری که از آدم های بزرگ بر می آید.
      امروز صبح که بنده داشتم به اداره می آمدم در رادیو اعلام شد ادیسون بیش از ۱۷۰۰۰ بار در کشفیات خود مرتکب اشتباه شد ولی زمانی که فوت کرد بیش از ۱۱۰۰ اختراع را بنام خود به ثبت رسانده بود . با تشکر عبدالامیر بخشنده

    8. لركي پور گفت:

      با سلام جناب آقای بخشنده شما هر چه بفرمایید ما بدون تأمل تأیید ومیپذیریم من هر چه دارم از خصوصیات اخلاقی جناب عالی وآنچه که از تنیس روی میز دارم ،از تلاش وجدییت وپشتکار حضرتعالی است موفق باشید .


    تازه ترین اخبار