امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۶:۳۵  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12207
    ارسال خبر چاپ خبر
  • پینگ پنگ ایران اگرچه در ماه های اخیر به خاطر مشکلاتی که بین فدراسیون و ملی پوشان به وجود آمده بود، بسیار پرحاشیه بوده و به همین خاطر بیش از هر زمان دیگری سوژه رسانه ای لقب گرفت، اما در کنار این اتفاقات می توان به رخدادهای فنی درون اردویی هم نگاهی مثبت داشت که…

    پینگ پنگ ایران اگرچه در ماه های اخیر به خاطر مشکلاتی که بین فدراسیون و ملی پوشان به وجود آمده بود، بسیار پرحاشیه بوده و به همین خاطر بیش از هر زمان دیگری سوژه رسانه ای لقب گرفت، اما در کنار این اتفاقات می توان به رخدادهای فنی درون اردویی هم نگاهی مثبت داشت که جالب توجه هستند.
    از جمله این ماجراها جهش نیما عالمیان، جوان آینده دار مازندرانی و نزدیک تر شدن او به برادرش نوشاد است. نیما در آخرین دوره مسابقات انتخابی نیز که برای مشخص شدن ۴ بازیکن ایران جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیای میانه که حکم انتخابی تنها سهمیه المپیک لندن از این منطقه را داشت، به مقام دوم رسید و زنگ خطر را بار دیگر برای نوشاد به صدا درآورد. او می گوید اگر تمرینات خوبی زیر نظر مربی خارجی داشته باشد، می تواند از برادر بزرگ ترش سبقت بگیرد و به نفر اول تیم ملی ایران تبدیل شود. این بازیکن که تلاش می کند از زیرسایه برادرش خارج شود، پاسخگوی سوالات ما بود.
    مدت هاست بدون سرمربی در اردوی تیم ملی تمرین می کنید، این روند تاثیری در پیشرفت تیم دارد؟
    راستش را بخواهید وضعیت اردو بد نبوده و طبیعی به نظر می رسد، هرچند قبول دارم که خیلی هم خوب نیست. یعنی بدون حضور سرمربی تمرین می کنیم. در حقیقت همین طوری خودمان هر روز زیرنظر شیشه گرها، تدبیری و جعفرپور تمرین می کنیم.
    بازیکنان از فدراسیون نخواستند زودتر تکلیف سرمربی را مشخص کند؟
    من نمی دانم در فدارسیون چه خبر است. ما بدون سرمربی باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم. به هر حال روابط بین بازیکنان و فدراسیون کمی بهتر شده، اما نه مثل سابق! این طوری بگویم که فعلافقط با شرایط موجود سر می کنیم و در آکادمی هستیم. زارع پورهم بعضی وقت ها می آید؛ اما مشکل ما فقط این نیست.
    پس کدام است؟
    نرفتن به مسابقات خارجی. ما اصلابرنامه های خوبی دراین زمینه نداشتیم. مسابقات مجارستان را از دست دادیم. پروتور اتریش را هم همین طور. چند مسابقه خوب خارجی دیگر هم بود که نرفتیم. سال های قبل این طور نبود و اعزام می شدیم.
    ولی خود ملی پوشان هم اعتصاب کرده بودند و حاضر نبودند در مسابقه ای شرکت کنند؟
    این درست که ما مشکل داشتیم، ولی بعدا که برگشتیم می توانستند ما را به مسابقات خارجی اعزام کنند. مسابقات مجارستان را خیلی راحت از دست دادیم، بعد هم که به فدراسیون گفتیم عنوان کردند دیر شده بود و نمی توانستند اسامی را رد کنند.
    به نظرت تیم ملی بعد از جریانات ماه های اخیر افت نکرده است؟
    چرا، باید بپذیریم تاثیرگذار بوده و تیم ملی افت کرده است. تمرینات تیم ملی خوب نیست، اگر تمرینات بهتر شود شاید بتوان به شرایط گذشته نزدیک شد. باید واقعیت ها را گفت، کیفیت تمرینات تیم ملی خیلی پایین است و این طوری پیشرفتی نداریم. حریف تمرینی هم نداریم و کمپ اشلاگر هم که نشد برویم. فعلااز برون مرزی خبری نیست و باید با همین تمرینات کنار بیاییم!
    با این تمرینات باید تنها سهمیه انتخابی المپیک در آسیای میانه را هم کسب کنیم؟
    نا امید نیستیم، چاره ای نداریم. این سهمیه خیلی مهم است. البته به احتمال فراوان این مسابقات در کیش برگزار می شود که باید از میزبانی ایران استفاده کنیم. سرمربی هم بیاورند دراین فرصت کم باقیمانده که کاری نمی تواند بکند. ما بعد از مسابقات آسیای میانه ۲ تورنمنت مهم دیگر هم داریم. یکی در قطر و دیگری در هنگ کنگ. قرار است از این دو تورنمنت ۱۰ نفر سهمیه المپیک بگیرند که اگر خوب تمرین کنیم می توانیم یک سهمیه دیگر هم برای ایران کسب کنیم.
    شانس نوشاد را برای کسب سهمیه بیشتر می بینی یا خودت؟
    من ناامید نیستم و باانگیزه فراوان در این مسابقات حاضر خواهم شد، ولی نمی توان شانس نوشاد را نادیده گرفت. او دارای رنک بالایی است و خیلی قوی عمل می کند. ما یک سال اختلاف سنی داریم. او متولد ۷۰ است و من ۷۱، اما نوشاد خیلی زود شروع کرد و استعداد بالایی هم دارد.
    ظاهرا قصد دارید راه پدر و عموی خود را ادامه بدهید؟
    فکر کنم همین طور هم شده، پدرم از بچگی مربی ام بوده است. نوشاد هم از چهار پنج سالگی تمرین را شروع کرد و بعد من هم گفتم بیایم پینگ پنگ. با هم خیلی تمرین می کردیم، یک دفعه نوشاد کشید بالا. نوشاد به من خیلی کمک کرد، اما فکر می کنم مربی کره ای که ۴ سال ایران بود بزرگ ترین عامل پیشرفت من بوده است. ما نیاز به چنین مربیانی داریم که بیایند ایران و بمانند نه این که در کمپ اتریش فقط یک مربی آنجا باشد که وقتی به آنجا رفتیم بگویند سرمربی تیم ملی است. فدراسیون باید یک مربی بیاورد که ۲ سال بماند و یک کار اساسی انجام دهد.
    فکر می کنی چه زمانی بتوانی نوشاد را کنار بزنی؟
    فعلاکه مهم ترین رقیبم است. نوشاد کلاس بالایی دارد. رنک ۱۴۰ جهان را دارد. اگر مربی خارجی خوب بیاورند و تمرین ها این جوری نباشد، می توانم او را بگیرم. قول می دهم نوشاد را کنار بزنم، اما با این تمرین ها نه.
    پدرتان بیشتر طرف کدام یک را می گیرد؟
    به هر دو کمک می کند، ولی بیشتر هوای نوشاد را دارد. از بچگی نوشاد با پدرم کار کرده و در سطح آسیا و دنیا تقریبا شناخته شده است و پدرم هم بیشتر با او کار می کند.

    روزنامه جام جم

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "عالمیان: پینگ پنگ نیاز به مسابقات خارجی دارد"
    1. محمود ساكياني گفت:

      با سلام
      خدمت خانواده بزرگ عالمیان
      آقا نوشاد و آقا نیما از نوادر پینگ پنگ و از استعدادهای کم نظیر کشور ما هستند وحیف است که فقط یک نفر اجبارا به المپیک اعزام میگردد. من برای هر دوی آنها و همچنین همبازی و همشهری متینشان آقا پوریا،آرزوی موفقیت در زندگی، درس و نهایتا پینگ پنگ را دارم.به اعتقاد من یکی از مهمترین نقاط قوت نیما که میتواند سرتر از آقا نوشاد باشد مکانیزم حرکتی بسیار روان و عالی ایشان در اجرای تکنیکها و نیز ترکیب تکنیکهاست و همین امر باعث گردید در سال گذشته نه تنها اختلافش را با بازیکنان هم رده و تیم ملی کاهش دهد بلکه از آنها بمراتب بهتر هم شود لذا با ادامه این روند،شاهد موفقیتهای آتی وی خواهیم بود.نوشاد علاوه بر اینکه برترین بازیکن ایران است،نامش هم برای حریفانش سنگینی کرده که این امر موجب بالا رفتن روحیه او گردیده است.اعتماد به نفس فوق العاده در کنار استعداد کم نظیر و تلاش بی وقفه و تمرینات حرفه ای از رموز موفقیت ایشان محسوب میگردند.در آخر از والدین گرامیشان که سالهاست پا به پای آنان متحمل زحمات فراوانی شده اند تشکر کرده و امیدوارم بخاطر اظهار نظرم در مورد آنان موجبات رنجش آنان را فراهم نکرده باشم.

    2. مهرداد بابادیوند گفت:

      با عرض سلام و تبریک خدمت نیما و پدر زحمتکش و قهرمان پرور ایشان مصاحبه را خواندم و از اینکه زحمات مربیان حاضر در اردوی تیم ملی کم ارزش تلقی گردیده بسیار مکدر و ازرده خاطر گردیدم هر کدام از مربیان حاضر خصوصا جناب اقای جعفرپور و بنده سابقه مربیگری و بازیگری ما از سن کلیه حاضرین بیشتر بوده و حداقل در سنین جوانان و امید بسیاری از عزیزان حاضر مربی انان در اردوی تیم ملی بوده ایم که خیلی بی انصافی است که اینگونه قضاوت شود در هر صورت خود بازیکنان مقصر هستند که به اردوی اتریش و مسابقات سوشو چین نرفتند و اعزامها بین المللی و برنامه ریزی فدراسیون جهت کسب سهمیه المپیک و اعزام به مسابقات اسیایی و جهانی بسیار کارشناسی و دقیق است که البته خود بازیکنان و والدین انها نیز نگران مسابقات باشگاهی که منبع درامد انان میباشد نیز هستند و چنانچه وقفه ای در اردوها وجود دارد به دلیل حضور ورزشکاران در مسابقات باشگاهی است تا خطر انحلال باشگاهها و قطع درامد مالی بازیکنان و مربیان مرتفع گردد که پس ۲ دور مسابقات باشگاهی در تاریخ ۱۳ دیماه اردوی کیش اغاز میگردد ولی ظاهرا بازیکنان فقط مربیان کره ای و المانی و روسی و اتریشی را قبول دارند و مربیان ایر انی را قابل نمی دانند

    3. بخشنده گفت:

      با سلام حضور آقا نیمای عزیز و آقای رحمت عالمیان مربی توانمند مازندران و کشور
      آقا نیما نمی دانم خاطرت هست یا نه حدود ۴ سال پیش زمانی که در مسابقه دوستانه با امیر چراغیانی در اهواز بازی میکردید به جنابعالی گفتم از لحاظ تکنیک در حال عالی شدن هستید فقط بدنسازی را فراموش نکنید آن زمان شما در بزرگسالان در حال مطرح شدن بودید و بنده مطمئن بودم با تلاشی که شما دارید و با درایت خوب آقا رحمت پله های ترقی را خیلی زود طی خواهید کرد الان هم می گویم اگر برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تری داشته باشید با توجه به تکنیک بالائی که دارید میتوانید از خیلی از بازیکنان ایرانی در خارج از کشور مطرح تر شوید و بیش از اینها باعث آبروی خود و کشور باشید و چون ارادت خاصی به خانواده عالمیان دارم این نکته را خدمتتان عرض کنم که باید روی سرویس های خودت تمرکز بیشتری داشته باشید چون سرویس نقش بسیار بسیار مهمی را در تنیس روی میز ایفا میکند و در اینجا به فدراسیون محترم هم پیشنهاد میکنم در خصوص مربی مخصوص سرویس حتماً فکری بکنند زیرا خیلی از بازیکنان طراز اول کشور ما علیرغم داشتن تکنیک بسیار مناسب سرویس متناسب با بازی و بعضاً سرویس زهر داری ندارند هر چند بازیکنان بسیار خوبی همچون آقای افشین نوروزی ، نوشاد عالمیان ، واحد مالمیری از سرویس های بسیار خوب و خطرناک برخوردار هستند ولی تعداد افرادی که سرویس های کشنده دارند در سطح کشور کم هستند . برای آقا نیما و آقا نوشاد که از لحاظ اخلاقی هم بچه های بسیار موفقی هستند در تمام ابعاد زندگی آرزوی موفقیت میکنم . ارادتمند شما بخشنده

    4. برهان منطقی گفت:

      جناب مربیان
      حتماً یک جای کار می لنگد.بهتر نیست به جای خورده گیری به بازیکنان دلیل را در کادر مربیگری جستجو کنید؟
      مربی ای که نتوانداعتماد بازیکنانش را جلب کند موفق نخواهدشد.این اعتماد با میل باطنی حاصل می شود نه با ….
      بهتر آن بود که این گله گزاری را حضوری با خود بازیکنان مطرح می فرمودید همچنانکه جامعه پینگ پنگ ازشمابسیار گله مندند اما تاکنون چیزی نگفته اند.ضمناً اردوهای شما یک هفته ای است که دراین زمان کوتاه فرصتی برای جلب اعتماد بازیکنان نیست.
      موفق باشید

    5. صادق راستگو گفت:

      درسخنان این بازیکن آینده دار کشورمان چیزی است که خیلی موردپسندمن است اما به مذاق کسانی خوش نیامده وآن صداقت وصراحت در کلام است.
      نیماجان آفرین بر تو که مصامحه نمی کنی وآنچه را که به نفع پینگ پنگ است بیان می کنی گرچه ممکن است به ضررخودت تمام شود.نخواستی با دروغ مردم را گول بزنی و در منظر بعضی ها خوش آیندجلوه کنی که خصلتی خداپسندانه است.در یک کلام وباصراحت گفته ای که مربیان و اردوها خوب نیستند.
      جناب مربی سعدی می فرماید:
      “چرخ کجرو نیست تو کج بینی ای دور ازحقیقت
      گرهمه کس را نکو خواهی برو خود را نکو کن”.
      بنده حقیر هیچگاه درجایی که مقبولیت ندارم نمی مانم.زیرا نمی توانم منشاءپیشرفت باشم.این منش من است اما شاید دیگران اینگونه نباشند.ملالی نیست .کسی را نمی توان با زور وادار به انجام دادن کاری کرد .همینگونه ادامه بدهید تا ببینیم به کجا می رسید.
      اینکه موفق باشید یا نباشید را به خدا واگذار می کنیم که ازهمه ما بهتر به نیاتمان واقف است.


    تازه ترین اخبار