امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۶:۲۸  آخرین بروزرسانی : دی ۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12219
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مشکل مالی بوجود آمده برای باشگاه تحت پوشش این شرکت از سوی وزارت ورزش و امور جوانان قابل حل است. ‘مجتبی فریدونی’ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: روز گذشته بخشنامه معاون اول رییس جمهور به دستگاه های ذیربط ابلاغ…

    مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مشکل مالی بوجود آمده برای باشگاه تحت پوشش این شرکت از سوی وزارت ورزش و امور جوانان قابل حل است.
    ‘مجتبی فریدونی’ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: روز گذشته بخشنامه معاون اول رییس جمهور به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد که براساس آن یک درصد از حساب شرکت های دولتی به اعتبارات وزارت ورزش و جوانان اضافه شود.
    فریدونی اضافه کرد: این بخشنامه بر اساس ماده ۱۲۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم به دستگاه های ذیربط صادر شد که براساس آن ۵۴۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات دستگاه ها و شرکت های دولتی به وزارت ورزش و امور جوانان تخصیص یافت.
    مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: براساس قانون ۴۵ درصد از مبلغ یاد شده اخیر که چیزی در حدود ۲۴۳ میلیارد تومان است، با صلاحدید وزیر ورزش و امور جوانان در بخش های مختلف هزینه خواهد شد.
    فریدونی به ماده هشت قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره و تاکید کرد: براساس این قانون، وزیر ورزش و جوانان، میزان اعتباری که برای شرکت ها، ارگان ها و تشکیلاتی که در قالب گروه دوم در نظر می گیرد باید یکسان باشد و هرگونه تبعیض در این راستا خلاف قانون است.
    وی اظهار داشت: باشگاه های استقلال و پرسپولیس تهران شامل تشکیلات گروه دوم هستند و هر میزان اعتباری که وزارت ورزش و جوانان برای آنها در نظر می گیرد، به طول کامل باید به باشگاه های دیگر پرداخت شود.
    مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز به دلیل منع شرکت های دولتی برای هزینه کردن در ورزش حرفه ای با مشکل شدید مالی مواجه است.
    وی افزود: باشگاه ذوب آهن اصفهان مشمول ماده هشت قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است و وزیر ورزش و امور جوانان باید همانگونه که به تیم های استقلال و پیروزی تهران کمک می کند، به باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز کمک کند.
    فریدونی تاکید کرد: تنها راهکار قانونی که برای برون رفت مشکلات مالی باشگاه ذوب آهن اصفهان در شرایط فعلی وجود دارد، کمک مالی وزیر ورزش و امور جوانان بر اساس قانون یاد شده است.
    وی در باره ورود شرکت ذوب آهن اصفهان به بورس نیز گفت: به
    رغم اقدامات انجام شده که از سال ۸۷ تا کنون انجام شده است، این شرکت به فرا بورس راه نیافته است و ورود به این عرصه مستلزم شرایط خاص است.
    مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط خاص به زمان نیاز دارد، اظهار داشت: ابتدا ۱۰ درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه خواهد شد در حالیکه برای اینکه باشگاه ذوب آهن اصفهان بتواند از این موضوع استفاده کند، نیاز است تا ۵۱ درصد از سهام شرکت فروخته شود.
    وی افزود: بنابر این مشکلات مالی بوجود آمده برای باشگاه ذوب آهن اصفهان در شرایط فعلی قابل حل نیست مگر آنکه قانونگذاران ، در قانون منع سرمایه گذاری شرکت های دولتی در ورزش حرفه ای تجدید نظر کنند
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مدیر سهام ذوب آهن اصفهان: مشکل مالی باشگاه از طریق وزارت ورزش قابل حل است"
    تازه ترین اخبار