امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۷:۳۷  آخرین بروزرسانی : دی ۶ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12221
    ارسال خبر چاپ خبر
  • بازیکنان تنیس روی میز در سراسر جهان از روشهای و راکتهای متفاوتی را استفاده می کنند و همین امر باعث میشود ، برای مقابله با آنان تاکتیک های متفاوتی را بدانیم. در این جلسه روشها و تاکتیک های مسابقه ای برای مقابله با بازیکنان دارای رویه های ضد پیچ (دانه بلند) را ارائه می نمایم….

    بازیکنان تنیس روی میز در سراسر جهان از روشهای و راکتهای متفاوتی را استفاده می کنند و همین امر باعث میشود ، برای مقابله با آنان تاکتیک های متفاوتی را بدانیم. در این جلسه روشها و تاکتیک های مسابقه ای برای مقابله با بازیکنان دارای رویه های ضد پیچ (دانه بلند) را ارائه می نمایم. امید است مورد استفاده واقع گردد.
    تاکتیک هایی جهت مسابقه با :
    ۱-بازیکنان دارای رویه های ضد پیچ (دانه بلند)
    حوصله اینگونه بازیکنان کاملاً بیانگر ویژگیهای شخصیتی آنان است. افراد پرجنب و جوش و چابک معمولاً از اینگونه رویه ها استفاده نمی کنند. در مقابل اینگونه بازیکنان دانستن کافی نیست و حتماً باید تمرین کرد. ابتدا رنگ رویه دانه دار او را تشخیص دهید. بازی کردن با اینگونه بازیکنان با بقیه متفاوت است چون برگشت توپها توسط آنان در واقع ادامه و تکمیل کننده پیچ توپی است که شما برای او ارسال نموده اید.
    لذا برگشت توپ توسط حریف کاملاً عکس برگشت توپی است که توسط بازیکنان حمله ای که از رویه هی حمله ای استفاده می کنند خواهد بود. مثلاً اگر شما یک کات با پیچ زیر بفرستید توپ پس از برخورد به میز حریف قصد بازگشت به میز شما را دارد یعنی اینکه توپ با پیچ رویی برای شما بر می گردد. حالا وقتی برای یک بازیکن که از رویه های دانه دار نرم و بلند استفاده می کند یک کات با پیچ زیر می زنید او عمل حرکت کات با پیچ زیر را انجام می دهد ولی در واقع هیچ تغییری روی توپی که شما برای او ارسال کرده اید نمی گذارد و با پیچ رویی به طرف میز شما برخواهد گشت و برای شما پیچ رویی است در صورتی که چنانچه یک بازیکن حمله ای با رویه صاف همان حرکت کات را برای شما انجام دهد در واقع پیچ شما را کاملاً عکس کرده و مجدداً پیچ زیر برای شما ارسال خواهد شد. پس حرکات مشابه حریف، پیچهای مخالف برای شما خواهند داشت.
    در مقابل اینگونه بازیکنان توپهای کم پیچ و پوش استفاده شود. سرویس کم پیچ و گاهاً کشیده و ناگهانی بسیار موثرند. اولین حمله باید قوی ترین حمله شما باشد اگر توپ اول را نرم بزنید حریف مشکلات زیادی را در ادامه رالی برای شما ایجاد می کند. لوپ پرپیچ در انتهای میز ارسال نمایید. آنها حملات تاپ اسپین بسیار ضعیفی دارند چون راکت را بگونه ای در دست می گیرند که بیشتر قصد جابجایی با بکهند را دارند و لذا در هنگام حمله مجبورند راکت گیری خود را تغییر دهند و همین تغییر دلیل اصلی ضعف در حملات قوی آنهاست.
    توضیحاتی که در خصوص بازیکنان مختلف ارائه شد عمومی است. برای مقابله و مسابقه با هر بازیکن حتماً لازم است اطلاعات جامعی داشت و لذا توضیحاتی که ارایه کردید قطعاً برای همه بازیکنان بطور یکسان صدق نمی کند چون مهارتهای افراد متفاوت است باید از نقاط قوت و ضعف حریفان اطلاع داشت. اگر هیچ اطلاعی از مهارتهای یک بازیکن نداشتید و برای اولین بار با او بازی می کنید این بهترین راهنمایی است پس از گیم اول میزان تأثیرپذیری و نتیجه گیری شما مشخص خواهد شد. امیدوارم توضیحات کافی بوده باشد. عزیزانی که احتیاج به راهنمایی بیشری دارند در خدمت هستم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تاکتیک هایی جهت مسابقه با …(آموزش)"
    1. لركي پور گفت:

      سلام، آموزش و طراحی بازی با بازیکنان فینتی بصورت جالب وساده اشاره نمودید بسیار عالی بود ، بازی وتمرین در حالتی که هر ۲ بازیکن فینتی باشند چگونه است ؟

    2. محمود ساكياني گفت:

      جناب آقای لرکی عزیز
      با سلام. از تمرینات بسیار ضروری و آموزنده که باعث پیشرفت سریع بازیکنان با هر نوع سبکی میگردد میتوان از تمرینات (با توپ زیاد) نام برد که در حال نوشتن مطلب جامع و مفیدی در این زمینه هستم که هم میتواند نیاز شما را به بهترین نحو برطرف نماید وهم برای همه بازیکنان ومربیان گرامی قابل استفاده است و انشاالله فکر کنم تا ۲ روز آینده تقدیم مدیر محترم سایت شده و برای حضرتعالی و سایر علاقمندان مورد استفاده قرار گیرد.

    3. لركي پور گفت:

      با سلام از اینکه قابل دانستید ودر حال تهیه مطالب آموزنده برای عموم علاقه مندان آموزش از طریق سایت جناب آقای سید منصور علوی می باشیدسپاسگذارم .


    تازه ترین اخبار