امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۰:۳۹  آخرین بروزرسانی : دی ۷ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12355
    ارسال خبر چاپ خبر
  • معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یک ضرورت است نه تفریح بر فراهم نمودن زیر ساختهای نرم افزاری وسخت افزاری برای تمامی اقشار جامعه به ویژه روستاییان وعشایر تاکید کرد . به گزارش پایگاه  تخصصی پینگ پنگ کشور ؛مرضیه اکبر آبادی در مجمع عمومی فدراسیون روستایی…

    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یک ضرورت است نه تفریح بر فراهم نمودن زیر ساختهای نرم افزاری وسخت افزاری برای تمامی اقشار جامعه به ویژه روستاییان وعشایر تاکید کرد .
    به گزارش پایگاه  تخصصی پینگ پنگ کشور ؛مرضیه اکبر آبادی در مجمع عمومی فدراسیون روستایی و عشایری و گفت: در جمهوری اسلامی شهروند درجه یک و دو معنا ندارد و همگی ار حقوق شهروند ی برخوردار هستند .
    وی افزود : در دنیای امروز ورزش برای تمامی احاد جامعه با هدف ارتقاء سطح سلامتی با تبیین حرکات اصلاحی ، شادابی و نشاط عمومی تعریف و پیش بینی شده است بنابراین با توجه به باور دینی و تگرش مسوولان نظام به مقوله ورزش وسلامت ، ورزش کردن حق همه مردم است و مسوولان ورزش کشور باید به توسعه ورزش درتمامی سطوح اعم از جوامع شهری و روستایی به طوریکسان نگاه کنند.
    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به محرومیتهای روستاییان در بخشهای مختلف به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه ورزش در میان آحاد جامعه اشاره کرد و از آن به عنوان تکلیف نام برد .
    وی با بیان تفاوتهای برنامه ای وسیاستگذاری های ورزش شهری با روستایی افزود : طبق آمار هم اکنون روستاییان ۲۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند که از نظر تعداد و توانایی جمعیت بالایی است از این رو باید به تمامی درخواست های آنان درامورمختلف ازجمله ورزش رسیدگی شود.
    اکبرآبادی گفت: سازوکار های انگیزشی و مشارکت روستاییان در ورزش همگانی،برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت روستاییان ، احیاءورزش های بومی و محلی برنامه های کوتاه مدت ما برای توسعه ورزش های روستایی و مهم ترین اولویت های ما دراین حوزه است که دربازده زمانی کوتاه،‌میان و بلند مدت به آن خواهیم پرداخت.
    وی با بیان اینکه در توسعه و برنامه ریزی برای ترویج ورزش همگانی در روستاها می بایست ورزشهای سنتی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد خاطر نشان ساخت :‌البته نگاه صرف به این مقوله نباید ما را از شناسایی پتانسیل ها و نخبه های ورزشی که در روستاها هستند غافل نماید .
    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در وزارت ورزش و سیاست های کلان دولت نهم و دهم ،‌عدالت در تمامی امور مورد اهتمام برنامه ریزان قرار گرفته و با این تفکر که در جمهوری اسلامی ایران ، تمامی مردم در اقصی نقاط کشور بایکدیگر برابر هستند ، ما نیز تلاش کرده ایم تا در حوزه ورزش با سیاستگذاری های مدون و برنامه ای، تمامی اقشار را برای پرداختن به ورزش ترغیب نماییم .
    وی دراین ارتباط در خصوص نقش فدراسیون ها درتوسعه ورزش روستایی وعشایری گفت: متاسفانه این تفکر که فدراسیون ها تنها مسوول ورزش قهرمانی هستند هم اکنون غالب شده است در صورتی که آنها نیز باید در برنامه ریزی هایشان توسعه همگانی رشته ها خود را تا سطح روستاها گسترش دهند..
    اکبرآبادی تاکید کرد : باید سدها شکسته شود و این باور که ورزش برای تمامی آحاد جامعه از جمله روستاییان یک ضرورت است در کشور گسترش پیدا کنند و تمامی مسوولان و برنامه ریزان ورزش در هر حوزه ای ، ورزش روستایی را هم در برنامه هایشان بگنجانند.
    وی گفت: وظیفه ذاتی ما به عنوان متولی در وزارت ورزش توسعه ورزش همگانی ، انجام حرکات اصلاحی ، ارتقاء سطح سلامتی و ایجاد مشارکت عمومی است و بالطبع اگر قابلیتی هم در جمع ورزشکاران همگانی وجود دارد باید به سمت ورزش حرفه ای و قهرمانی سوق داده شود .
    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود : برای احیای حق روستاییان در امر ورزش باید شفاف سازی شود و تمامی برنامه باید تعریف و به دقت مورد بررسی قرار بگیرد ، روستاییان و عشایر کشور حق دارند تا از امکانات ورزشی کشور بهره بگیرند و ما باید این زیرساختها را در بخش های‌نرم افزاری وسخت افزاری فراهم کنیم .
    معاون ورزش بانوان با طرح پیشنهاد راه اندازی هیات ورزش روستایی گفت:‌این هیات این امکان را در اختیار وزارت ورزش ، فدراسیونها و هیاتها استانی ، ادارات کل قرار می دهد تا ورزش به جای جای کشور منقل شود.
    مرضیه اکبرآبادی تصریح کرد : از تمامی طرحهایی که زمینه گسترش ورزش در میان روستاییان و عشایر کشور را فراهم می کند استقبال می کنیم .
    درادامه این نشست’برانوش نیک بین’ نیز گفت: روابط عمومی ها پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند و وظیفه انعکاس فعالیت ها را بر عهده دارند، از این رو باید به عنوان یکی از حساس ترین بخش های هر نهاد یا ارگان مورد توجه ویژه قرار گیرند.
    وی با استقبال از انتقادات سازنده کارشناسان تصریح کرد: نقد منصفانه سبب پیشرفت می شود، از این رو از تجربیات و توانایی های افراد مختلف برای پیشبرد اهداف فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری استقبال می کنیم.
    سرپرست فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری، هدف از برگزاری مجمع فوق العاده این فدراسیون را هماهنگی و هم اندیشی بیشتر با روسای هیات های استانی برای برنامه ریزی فعالیت های سه ماهه سوم امسال و پیش بینی برنامه های سال آینده عنوان کرد و افزود: در این مجمع فعالیت های سالجاری هیات های استانی نیز مورد بررسی فنی و تخصصی قرار می گیرد.
    نیک بین خاطر نشان کرد: در پایان سالجاری نیز پس از ارزیابی دقیق عملکرد هیات ها بر اساس شاخص های اعلام شده، روسای هیات های برتر مشخص و تجلیل خواهند شد.
    وی با اشاره به برنامه های فدراسیون در سالجاری آنها را مناسبی توصیف کرد و افزود :‌برنامه هایی که در سه ماه باقی مانده امسال در تقویم فدراسیون روستایی و عشایری گنجانده شده است به خوبی اجرا و برای سال آینده نیز تقویم مناسبی تهیه و تدوین شود.
    در ادامه مجمع فوق العاده فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری، دبیر این فدراسیون گزارشی از فعالیت های انجام شده در ۹ ماهه امسال ارایه کرد و سپس روسای هیات های استانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
    شایان ذکر است درحاشیه این نشست مسوولان هیات های ورزش های روستایی عشایری نقطه نظرات خودرا با معاون وزیر ورزش در میان گذاشتند و خواستار حمایت وزرات ورزش از ورزش های روستایی وهمگانی شدند.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اکبرآبادی: ورزش برای همه اقشار یک ضرورت است نه تفریح"
    1. لركي پور گفت:

      با سلام چه خوب است مسئولین محترم از برنامه های مصوب ودر حال اجرا در زمینه حمایت از ورزشهای روستایی وهمگانی وتوسعه ورزش بانوان محترم که کمترین توجه به آنان میشود را مطالبی عرض می نمودند .
      پیشنهاد می کنم که برنامه ریزیها بیشر به تقویت ورشد ورزش ،از سن پایه مورد بررسی قرار گیرد بدیهی اعتبار لازم برای هر برنامه بطور مشخص ودر قالب برنامه های کوتاه مدت وبلند مدت ارایه شود .


    تازه ترین اخبار