امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۸:۰۳  آخرین بروزرسانی : دی ۱۰ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12496
    ارسال خبر چاپ خبر
  • تمرینات پرتاب توپ این تمرینات اولین بار در آسیا و پس از آن توسط مر بیان و نیز بازیکنان در کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفت و دارای روشهای متنوعی است که بازیکنان در هر سطحی که باشند از مبتدی تا پیشرفته و بین‌المللی می‌تواند از آن استفاده کنند.  تمرین توپ زیاد از تمرینات پیشرفته…

    تمرینات پرتاب توپ
    این تمرینات اولین بار در آسیا و پس از آن توسط مر بیان و نیز بازیکنان در کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفت و دارای روشهای متنوعی است که بازیکنان در هر سطحی که باشند از مبتدی تا پیشرفته و بین‌المللی می‌تواند از آن استفاده کنند.
     تمرین توپ زیاد از تمرینات پیشرفته ایست که توسط آن می‌توان باعث تقویت تکنیک و تاکتیک ،حرکت پا و بهبود نقاط ضعف و تمرکز بازیکنان گردید. روشهایی که در این تمرینات استفاده می‌شود بسیار متنوع بوده و محدودیت نداشته و ضمن سادگی البته با شرایط مسابقه باید همخوانی داشته باشد.
    دو نوع تمرین ،ساختار کلی این تمرینات را تشکیل می‌دهد
    ۱- تمرینات مشخص (سرعت ، پیچ ، ارتفاع و نقطه فرود توپ مشخص باشد)
    ۲- تمرینات نامشخص (سرعت ، پیچ ، ارتفاع و نقطه فرود توپ مشخص نباشد)
    تمرینات نه آنقدر ساده که موجب پیشرفت و ترقی نگردیده و فشاری به بازیکن وارد نکند و نه آنقدر سخت که از توان بازیکن خارج بوده و باعث لطمه به سلامتی او گردد. ضمناً توپ‌های ارسالی با شرایط منطقی مسابقه‌ تطابق داشته باشد. یکی از بهترین نکاتی که باید بازیکنان توجه داشته باشند اینست که حالت آماده آنان نباید با حالت آماده هنگام مسابقه ، تفاوت داشته و تصور کنند که سرگرمی است بلکه باید آن را با شرایط مسابقه یکی بدانند.
    مربی می‌تواند تمرینات پرتاپ توپ را همزمان برای ۲ بازیکن طراحی کند بدینصورت که توپی را برای یک بازیکن ارسال نموده و از او بخواهد که حمله ای را انجام دهد و بازیکن دوم که در طرف دیگر میز است حمله متقابلی را انجام دهد.
    در واقع تمرین با ۳ ضربه انجام می گیرد. حتی مربی می‌تواند توپ اول را بصورت حمله‌ای ارسال و از بازیکن یا بازیکنان بخواهد حمله مجدد را در حمله اول داشته باشند. مربی می‌تواند برای بازیکنان مختلف با رویه راکتهای مختلف این کار انجام دهد . مربی میتواند با سرویس شروع کرده ، و در ادامه پاسخ دریافت کوتاه بازیکن را با یک ضربه برگشت داده و بازیکن ضربه چهارم را حمله کند.
    مربی هم می‌تواند پرتاب کننده و هم حمله کننده باشد و هم بازیکن میتواند چنین نقشی را در تمرینات داشته باشد لذا با توجه به تشخیص مربی در تقویت مهارتهای بازیکن ، تمرین صحیح را انجام خواهد داد.
    شرایط مربی برای پرتاب توپ
    ۱- داشتن راکت مناسب
    ۲- دارای احساس دست خوب
    نحوه پرتاب توپ و شرایط آن
    – ۱- توپ از ارتفاع کمتر از ۱۰ سانتی متری برروی میز رها شود. اگر از ارتفاع بالا رها شود ارسال توپها غیرطبیعی است و ریتم آنها متغیر خواهد بود.
    – ۲- زمانی با ارتفاع بالاتر، توپ را ارسال کنید که به میز خودتان اصابت نکرده باشد و توپ را مستقیم به طرف بازیکن ارسال نمایید.
    – ۳- مربی در ابتدا چند توپ در دست گرفته و شروع کند، و با رها کردن آخرین توپ ، و قبل از اصابت به میز خودش ( مهمترین نکته پرتاب توپ )، باید مربی مجددا چند توپ از سبد برداشته و به پرتابهای قبلی وصل نماید و با همین روند وقفه‌ای در ارسال توپ ایجاد نکند.
    – ۴- قبل از پرتاب، بازیکن باید کاملاً از نحوه تمرین توجیه گردد.
    – ۵- فاصله مربی به میز نزدیک باشد خصوصاً برای توپهای کوتاه
    – در جلسه آینده انواع تمرینات پرتاب توپ را برای علاقمندان ارائه خواهم نمود. انشااله مفید واقع شود. لطفا با نظرات خود در خصوص مطالب ارائه شده نقشی در ارتقائ پینگ پنگ ایفا نماییم.باشیم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تمرینات پرتاب توپ- قسمت اول (آموزش)"
    1. با سلام و وقت بخیر با تشکر از مطالب خوب و مفید مربیگری . خواهشمند است مقررات داوری و جداول مسابقات را در سایت به نمایش بذارید با تشکر

    2. هشیارکاشف گفت:

      جناب ساکیانی
      باسلام
      امیدوارم در این راهی که درپیش گرفته اید موفق باشید.
      بنده هم خیلی زحمت کشیدم تا مدرس بین المللی شدم.قرارگرفتن درجمع مدرسان بین المللی آن هم با رابطه کاری دشوار است.
      تانظرشماچه باشد.

    3. محمود ساكياني گفت:

      برادر بزرگوار جناب آقای هشیار کاشف
      با سلام و عرض ارادت
      اصراری ندارم که کسی حرفم را باور داشته باشد ولی همیشه دنبال بهانه ای هستم که به دیگران خوبی کنم و ایکاش اینرادر مورد من میتوانستید از کسی استعلام فرمائید چون متاسفانه من شمابرادر محترم را ،با این نام گرامی نمی شناسم، بنابراین خدا را شاهد میگیرم که راه خاصی را در پیش نگرفته ام و از من خواسته شده که در حد و توانم و با توجه به مشغله کاریم در خدمت این سایت و علاقمندان باشم و اگر صداقت مرا در اظهار این مطالب نپذیرید امکان زیاد دارد با این سایت خداحافظی کنم. باور کنید ابدا دنبال اثبات چیزی در مورد خودم نیستم که این را از رذائل اخلاقی میدانم،ضمن اینکه من مدرس بین المللی نیستم و هیچ جایی هم نگفته ام که کی هستم فقط یک مربی و محققم ،و مربی بودن از نظر من چیز کمی نیست چون ویژگیهای یک مربی کم نیستند.شما اشاره داشته اید قرارگرفتن درجمع مدرسان بین المللی آن هم با رابطه کاری دشوار است، ممکن است دشوار باشد، ولی من رسیدن به آن را برای خودم بسیار سهل میدانم تازه نه با رابطه ،که بدون رابطه و با ضابطه قوی و اگر از من شناخت بهتری می داشتید اینرا قطعا تایید مینمودید.انسانها آنقدر بزرگند که خودشان به آن واقفند و نه دیگران. جناب کاشف باور کنید خوشحال میشدم وقتی نقد شما را در خصوص نوشته هایم می خواندم احساس میکردم احتمالا آنقدر مطالبم ارزش داشته که یک مدرس بین المللی در حال پیگیریست لذا دوست دارم به این روند ادامه دهید نه بخاطر اینکه یکی از ما بر دیگری پیروز گردد بلکه بخاطر وظیفه ای که بر گردن داریم بخصوص جنابعالی که مدرس بین المللی هستید و مردم انتظار بیشتری از شما دارند.اصلا چنانچه پیشنهادی در مورد نحوه همکاری من با سایت دارید عنوان فرمایید.چه خوب است ما یاد بگیریم نکات مثبت همدیگر را بیاموزیم و از یکدیگر بهره مند شویم، نه اینکه از بیخ و بن همدیگر را قبول نداشته باشیم و بیاموزیم که همه اطلاعات ما مربوط به همین الآن است و علم در حال دگرگونی و تغییر و تحول. منتظر پاسخ صادقانه شما هستم.با تشکر محمود ساکیانی
      mahmoudsakiani@yahoo.com
      sakiani.m@nisoc.ir

    4. سید امید محفوظیان گفت:

      سلام.ممنون از اطلاعاتی که در خدمت ما گذاشتید ولی یکم هم از تاریخ جدید مسابقات اپن نوجوانان بگویید.
      هر بازیکنی میخواهد خودش را امده کند.

    5. مربی گفت:

      با سلام
      با تشکر از مطالب آموزنده و مفیدتون.
      متاسفم از اینکه بعداز مدت ها رسانه ای پیدا شده که مطالب مفید و جدید تنیس روی میز رو مرتبا تهیه می کنه و با زحمت روی سایت می گذاره و بعضی افراد چشم دیدنش رو ندارن و به جای استفاده و افزایش اطلاعات دنبال تخریبش هستن.

    6. هشیارکاشف گفت:

      برادرعزیز جناب ساکیانی ضمن عرض سلام وخسته نباشید حضور حضرتعالی باید عرض کنم که بنده چنین منظوری ندارم که شما می خواهید مدرس بین المللی شویدآن هم با رابطه بلکه فقط سخنان شما را درخصوص صحبتهای آقای عمیدی که اسامی تعدادی از کسانی را که درخارج تدریس کرده بودند ذکر کرده ام.قصد بنده تخریب ویا خدایی ناکرده اذیت و آزار کسی نیست.آیا ایرادی دارد مطالب پخته ترگردد؟
      بنده دیگر سعی می کنم نظر خودم وسایرمدرسین بین المللی را ارائه نکنم.
      تانظر شما چه باشد.
      در هر صورت موفق باشید

    7. محمود ساكياني گفت:

      جناب آقای هشیار کاشف سلام
      من منظور شما را متواضعانه درک کردم.مثالی میزنم. من شعورم نمیرسد و به جای بنزین توی باک ماشین نفت میریزم. اگر شما هزاران بار هم به من بگوئید که نفت فایده ای ندارد و باید چیزی در باک بریزید که عدد اکتانش بیشتر بوده و قابلیت انفجار و احتراق بیشتر را داشته باشد من باز هم از نفت استفاده میکنم چون از بنزین چیزی نمیدانم. حالا من چه موقع می توانم اصل بنزین را درک کنم . زمانیست که شما بنزین را به من نشان بدهید.لذا اصرار من و تاکید استاد عمیدی هم این بود که جناب آقای هشیار کاشف نیز مطلب و یا فرمی ارائه فرمایند تا ضعفهای فرم قبلی پوشش داده شوند.اینکه حضرتعالی فقط بفرمائید که نظر شما و سایر مدرسین بین المللی و جهانی این نیست من مفهوم آنرا درک نمیکنم همانطور که نتوانستم مفهوم بنزین را بفهمم.من که شما را نشناخته و خدمتتان نرسیده ام و نمیدانم مدرکتان چیست با این حال به استناد فرمایش خودتان بابت مدرس بین المللی بودنتان. بشما تبریک عرض کرده بودم. بنابراین برادرانه پیشنهاد میکنم اگر ایرادی را در مطالب من مشاهده می نمائید رفع کرده و خدمت خود را عملی نمائید و این خیلی بهتر است تا اینکه روی ضعف انگشت بگذارید و راه حلی ارائه ندهید. لذا ایراد گرفتن مشکل را حل نکرده و به بیراهه میرویم پس راه حل اقدام منطقی تر و موثرتریست.ضمنا من ایمیل خود را هم برای شما و دیگر دوستان نوشته ام و چنانچه تلفن هم لازم باشد تقدیم میکنم. بابت مزاحمت پوزش می خواهم.
      موفق باشید.

    8. دلیر از سنندج گفت:

      با تشکر از آقای ساکیانی بخاطر مطالب آموزندشون.
      به نظر من بغیر از ۳ شرط بالا یه نکته مهم میمونه و اون اینکه مربی باید در پرتاب توپ دارای هماهنگی عصبی _عضلانی بالایی باشد.

    9. محمود ساكياني گفت:

      جناب آقای دلیر با سلام
      حتما همینطور است که شما می فرمائید. توپ اندازی و مهارت در آن، یک هنر است لذا ممکن است یک مربی خوب، توپ اندازی خوبی بلد نباشد و یا اینکه یک پرتاب کننده توپ ، مربی واردی نباشد. بنابراین ما فرض را بر این قرار می دهیم که ،کسی که پرتاب کننده خوبی باشد لازم است که هم راکت مناسبی داشته باشد و هم احساسی قوی. در هر حال نظر شما بسیار بجاست. متشکرم

    10. بهنوش زنديان گفت:

      با سلام وتشکر از مطالب مفید و کاربردی شما


    تازه ترین اخبار