امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۷:۰۶  آخرین بروزرسانی : دی ۱۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12498
    ارسال خبر چاپ خبر
  • امروز قصد دارم نمونه‌ای از تمرینات پرتاب توپ را خدمت عزیزان علاقمند ارائه نمایم. همانطور که قبلا نیز اشاره شد تمرینات پرتاب توپ هیچ حدو مرزی ندارند و فقط اینها نمونه ای بیش نیستند. لذا مربیان محترم با خلاقیت خویش می‌توانند صدها روش را استفاده نمایند. برای بازیکنان مبتدی پرتاب بصورت تکرار،تکرار، و تکرار باشد،…

    امروز قصد دارم نمونه‌ای از تمرینات پرتاب توپ را خدمت عزیزان علاقمند ارائه نمایم. همانطور که قبلا نیز اشاره شد تمرینات پرتاب توپ هیچ حدو مرزی ندارند و فقط اینها نمونه ای بیش نیستند. لذا مربیان محترم با خلاقیت خویش می‌توانند صدها روش را استفاده نمایند.
    برای بازیکنان مبتدی
    پرتاب بصورت تکرار،تکرار، و تکرار باشد، با سرعت ،ارتفاع، پیچ و نقطه فرود یکنواخت.بازیکن برای بادگیری تمام تکنیک ها ،ضربه مناسب را انجام دهد بتدریج تمرین را تغییر دهید مثلاً پیچ آن را تغییر دهید یا ارتفاع ،سرعت و نقطه فرود آن را. با اینکار ذهن بازیکن مبتدی را تحریک کرده و از او بخواهید که مثل یک ماشین عمل نکرده و به توپهایی که برای او ارسال میکنید توجه کند. با اینکار بازیکن یاد می‌گیرد که توجهش به صفحه راکت مربی باشد. این ویژگی موجب تقویت عکس العمل و تشخیص بهتر بازیکن می گردد.
    – برای بازیکنان حمله‌ای راست درست
    ۱- یک پیچ زیر کشیده در قست فورهند و یک پیچ زیر کشیده در قسمت بکهند در گوشه‌های میز .بازیکن حرکت وسیع کرده و هر دو توپ را در جایی که مربی مشخص کرده فورهند لوپ میزند.
    ۲- یک پیچ زیر کوتاه روی فورهند ، دریافت کوتاه قبل از اوج وسط میز،یک پیچ زیر کشیده در قسمت فورهند،بازیکن سریعا عقب رفته و لوپ فورهند بزند.
    ۳- یک پیچ زیر کوتاه روی فورهند،دریافت کوتاه قبل از اوج وسط میز، یک پیچ زیر کشیده در قسمت بکهند ،بازیکن سریعا تغییر موضع داده و بکهند لوپ بزند.
    ۴- یک پیچ زیر کوتاه روی فورهند، دریافت کوتاه قبل از اوج وسط میز، یک پیچ زیر کشیده در وسط میز، بازیکن سریعا عقب رفته و فورهند لوپ بزند.
    ۵- یک پیچ زیر کوتاه روی بکهند،دریافت با بکهند قبل از اوج کوتاه وسط میز،یک پیچ زیر کشیده روی بکهند. بازیکن چرخش کرده و فورهند لوپ ب‌زند.
    ۶- یک پیچ زیرکوتاه روی بکهند، دریافت با بکهند قبل از اوج کوتاه روی فورهند، یک پیچ زیرکشیده روی فورهند ،بازیکن حرکت کرده و فورهند لوپ بزند.
    ۷- یک پیچ زیر کوتاه روی فورهند، دریافت بصورت فیلیپ روی فورهند، ارسال یک توپ با پیچ رویی به فورهند، دریافت بصورت تاپ اسپین فورهند در وسط میز.
    ۸- یک پیچ زیر کوتاه روی فورهند ، دریافت بصورت فیلیپ روی بکهند.ارسال یک توپ با پیچ رویی به بکهند ، دریافت بصورت بکهند تاپ اسپین به بکهند.
    تمرین با یک توپ
    ۱- از تمرینات قبلی می‌توان از ۱ توپ استفاده کرد.
    ۲- ارسال توپ با پیچ زیر کشیده به فورهند. لوپ به بکهند. بلوک به بکهند توسط مربی،بازیکن حرکت کرده و بکهند تاپ اسپین بزند.
    ۳- ارسال توپ با پیچ زیر کشیده به فورهند. لوپ به بکهند. بلوک به وسط میز توسط مربی،بازیکن حرکت کرده و فورهند تاپ اسپین بزند.
    ۴- ارسال توپ با پیچ زیر کشیده در قسمت بکهند،لوپ بکهند به قسمت بکهند، بلوک روی فورهند، بازیکن حرکت کرده و فورهند تاپ اسپین بزند.
    مربی در کلیه تمرینات می‌تواند پیچ توپ اول را تغییر داده و دریافت متفاوتی از بازیکن بخواهد یا جابجایی را تغییر دهد.
    در جلسه بعد نمونه‌ای از پرتاب توپ برای بازیکنان پیشرفته و بین‌المللی ارائه خواهم نمود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "پرتاب توپ- قسمت دوم(آموزش)‎"
    1. بخشنده گفت:

      با سلام حضور جناب آقای محمود ساکیانی
      بنده افتخار داشتم تا از نزدیک شاهد توپ اندازی شما و چند تن از مربیان محترم باشم و این را قاطعیت می گویم در توپ اندازی خیلی عالی کار می کنید و به شما بابت این توپ اندازی تبریک می گویم مشخص است بابت این کار خیلی زحمت کشیده اید انشاالله دیگران هم به خودشان زحمت بدهند و یاد بگیرند . هیچکس از بدو تولد چیزی بلد نبوده است اگر دیگران هم تلاش کنند یاد می گیرند بجای سنگ اندازی جلوی انسانهای پر تلاشی همانند شما ، دیگران هم در جهت رسیدن به هدفشان (که هر چیزی ممکن است باشد) تلاش کنند البته بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم . مربی موفق کسی است که همیشه خودش را شاگرد بداند و در جهت بهتر شدن تلاش کند.
      آقا محمود زنده باشید

    2. پيشيار گفت:

      با سلام و تشکر.


    تازه ترین اخبار