امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۹:۵۸:۴۲  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ | کد خبر : 1268
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   در پی فراز و نشیبهای کنونی که گریبانگیر پینگ پنگ کشور شده است کم کم صدای کسانی که تاکنون در این مسائل سعی بر عدم دخالت وبی طرفی داشته هم در آمده است.مهرداد بابادیوند مربی تیم ملی وعضو کمیته فنی فدراسیون پینگ پنگ ونام آشنای پینگ پنگ که تاکنون خارج از این جنجالها ؛اعتراضات وطبیعتا خواسته های اکثریت…

     
    در پی فراز و نشیبهای کنونی که گریبانگیر پینگ پنگ کشور شده است کم کم صدای کسانی که تاکنون در این مسائل سعی بر عدم دخالت وبی طرفی داشته هم در آمده است.مهرداد بابادیوند مربی تیم ملی وعضو کمیته فنی فدراسیون پینگ پنگ ونام آشنای پینگ پنگ که تاکنون خارج از این جنجالها ؛اعتراضات وطبیعتا خواسته های اکثریت جامعه ورزشی کشور بدور از این مسائل بود بدلیل برخی بی مهری ها  اجبارا دست به قلم گردید ه و در باره اوضاع فعلی و برخی اتهامات و شایعات وحرف و حدیثها جوابیه ای کارشناسانه جهت اقناع افکار عمومی به رئیس فدراسیون نوشته است. مسلما خوزستانیها بابادی وند را بهتر از استانهای دیگر می شناسند وخوب میدانند که او نه دغدغه پست و سمت داردو نه مشکل یا کمبود مالی ونه اینکه نیازی به سفرهای خارجی در خود احساس می کند.بابادی وند صاحب و مدیر تشکیلات بسیار گسترده ای در خوزستان بوده که شاید بودجه و امکانات حوزه اختیارات او  از فدراسیون فعلی بالاتر و بیشتر باشد .
    با یک بررسی ساده  وگذرا نظر خوانندگان را به نکاتی در این باره جلب میکنیم هرچند احتمال دارد بابادیوند راضی به این نکات نباشند:
    فدراسیون پینگ پنگ ایران در حوزه خود تعداد انگشت شماری مربی دارد اما در زیر مجموعه آقای بابادی وند بیش از بیست مربی  زن ومرد فعالیت دارند. در حوزه ورزشی  در تمامی رده های سنی و جنسیتی از قبیل نونهالان ونوجوانان وجوانان وبزرگسالان وپیشکسوتان  تدارک واعزام  غالبااز مسیر هوایی و البسه و لوازمات؛  بودجه ای فراتر از بودجه فدراسیون میطلبد که بابادی وند بخوبی از عهده این  مسئولیت برآمده است. همچنین تعداد کارمندان وحقوق بگیران وپرسنل فدراسیون مشخص است اما زیر مجموعه بابادی وند چندین برابر کادر فدراسیون است .حقوق ماهیانه مربیان و بازیکنان در لیگ و غیره  را باید به این هزینه اظاف نمود.چنانچه  دوستان گرامی اطلاع دارند اصولا شاغلین وزارت نفت در سطح کشور جزء مرفه ترین و مستقل ترین  اقشار  بوده  که خوشبختانه نیاز مالی  در این سیستم معنایی ندارد.بابادی وند با مدرک کارشناسی ارشد  جزومدیران این وزارت خانه می باشد.اگر بخواهیم به پاکت حقوقی ایشان هم نیم نگاهی بیاندازیم بخوبی مشهود است که بهنگام  حضور در تیم های ملی و ورزش  مبلغ قابل توجهی ازحقوق ایشان کسر میگردد.لذا شایسته نیست که در این معرکه بوجود آمده تر و خشک با هم برابر شوند و بسوزند.همانگونه که در مطالب قبلی جامعه پینگ پنگ کشور را دعوت به تعدیل وتامل در نوشتار وگفتار وانصاف نموده بار دیگر خاضعانه از آنان درخواست مینمایم که روال میانه ونقد منصفانه  واصل پهلوانی را از بین نبرند. 
    اما نامه مهرداد بابادی وند به رئیس فدراسیون
    جناب آقای زارع پور
    رئیس محترم فدراسیون پینگ پنگ جمهوری اسلامی ایران
     
    با سلام،
    در پاسخ به برخی مطالب چاپ شده در برخی از سایتهای خبری و روزنامه های کشور اینجانب در جهت دفاع از حقوق خود و سایر مربیان تیمهای ملی مطالب ذیل را ارائه نموده و خواهشمند است دستور فرمائید این نامه در سایت فدراسیون منعکس گردد .
    بنده تا کنون بدلیل احترام به دوستان و عدم ایجاد تشنج در وضعیت فعلی پینگ پنگ سکوت نموده ام ولی برخی بی احترامی ها را نمی توان بدون پاسخ گذاشت . اولاً آقا ثمری خلج چه سابقه ی درخشانی و کارنامه قابل قبولی در پینگ پنگ کشور دارند که اینگونه بی پروا در خصوص اینجانب قضاوت ناعادلانه می نمایند و آیا در جایگاهی هستند که بخود اجازه دهند در مورد مربیان زحمتکشی که بدون چشمداشت مالی با فدراسیون در جهت اعتلای پینگ پنگ همکاری نموده اند سخن پراکنی نمایند لذا لازم است به ایشان و سایر دوستانی که در سایتهای خبری مختلف مصاحبه می نمایند توصیه نمایم که در خصوص هر کلامی که از زبان آنان خارج می شود اول رضایت خداوند متعال ، دوم حق، سوم عدل و انصاف را رعایت نمایند.
    چگونه است که تا اسفند ۱۳۸۹ بنده و سایر مربیان در زمره خادمین به ورزش پینگ پنگ بوده ایم ولی حالا جزء خائنین می باشیم و آبروی خود را بر باد داده ایم؟ لذا موارد ذیل را باطلاع کلیه علاقمندان و دلسوزان به این رشته ورزشی می رسانم .
    الف) اینجانب در زمان مربیگری تیمهای ملی جوانان برنامه خود را تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به مدیر وقت تیمهای ملی و رئیس فدراسیون ارائه دادم و نه به ایشان که سوابق و مستندات آن نیز موجود است و این سمت را نیز در حالی قبول نموده که پس از خروج آقای نوشاد عالمیان از تیم ملی جوانان کلیه کارشناسان واقعی و صادق می دانستند که امکان تکرار مقام پنجمی بسیار اندک بوده و کسب مقام هفتم در سال ۱۳۸۹ نتیجه قابل قبولی بوده است .
    ب) تیم ملی نوجوانان در هیچیک از مسابقات آسیائی موفق به صعود از مرحله گروهی نگردیده است حتی در دوره هائی که آقایان افشین نوروزی و نوشاد عالمیان بعنوان تک ستاره در تیم ملی حضور داشتند .
    ج) در خصوص قضاوت عادلانه در مورد نتیجه تیم جوانان نیز باید عنوان نمود که دوستان چنانچه با حسن نیت به نتایج دوره های گذشته رجوع نمایند نتیجه نهم سال ۱۳۹۰ را بدترین نتیجه تاریخ مسابقات آسیائی نمی نامیدند بلکه باخت به سریلانکا در مسابقات آسیائی سال ۱۳۸۴هند و کسب مقام هشتم جوانان و همچنین کسب مقام نهم جوانان و باخت به ویتنام در مسابقات آسیائی کره جنوبی سال ۱۳۸۶ را نیز به یاد علاقمندان به این رشته ورزشی می انداختند .
    د) چگونه در زمانی که آقای ثمری خلج برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند ایشان توسط برخی از دوستان خواهش نمودند که جهت افزایش اعتبار و بیشتر شناخته شدن ایشان درجامعه پینگ پنگ نام بنده را درکادر پیشنهادی ایشان قرار گیرد حالا عنوان می نمایند که شخصی سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان بوده که ایشان هم در فدراسیون نبوده است . البته ایشان در آن زمان با حمایت جمعی از نمایندگان محترم مجلس می خواستند به ریاست فدراسیون دست یافته و به قدرتهای غیر ورزشی متکی بودند .
    ذ) جناب آقای ثمری خلج چنانچه به تاریخ ابلاغ اینجانب جهت تقبل مربیگری تیمهای ملی نوجوانان توجه می نمودند متوجه می شدند که این ابلاغ اواخر اسفند ماه ۱۳۸۸ صادر گردید و اولین فرصت نیز جهت تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی پس از تعطیلات نوروزی بود که دقیقاً از تاریخ ۵/۱/۱۳۸۹ تمرینات و اردوی تدارکاتی تشکیل گردید وجهت اطلاع ایشان جامعه پینگ پنگ و سایر دوستانی که احتمالاً حافظه آنها یاری خواهد نمود بنده این سمت را جهت کمک به پینگ پنگ کشور تقبل نموده تا پایان مسابقات آسیائی نیز به صورت مستمر و با برنامه ریزی بکار خود ادامه دادم و اگر بعد از آن و تاکنون به همکاری ادامه داده ام با درخواست فدراسیون و در جهت کمک به پینگ پنگ کشور بوده و نه به جهت کسب منافع مادی ، شهرت و یا اعزام به مسافرتهای خارجی و این مسئله را نیز باید عنوان نمایم که بنده در سال ۱۳۷۷ مربی تیم ملی جوانان و امید بوده ام و در زمان فدراسیون قبلی نیز سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان همراه با مزایای کافی از قبیل انتقال به تهران و دریافت حقوق به اینجانب پیشنهاد گردید و در فدراسیون فعلی نیز قبل از جنابعالی پیشنهاد تقبل دبیری فدراسیون به اینجانب صورت گرفت، حال پذیرفتن سرمربیگری نوجوانان و جوانان پس از گذشت ۱۲ سال از مربیگری تیم ملی جوانان و امید چه افتخاری برای بنده دارد که جنابعالی فرموده اید مربی برای خوشگذرانی به تهران آمده بود البته نمی دانم شاید برای جنابعالی مسافرت از شهرستان به تهران حالت خوشگذرانی داشته باشد ؟!
    ر) در پاسخ به کارشناسانی که عنوان نموده اند این بازیکنان دست پرورده فدراسیون قبلی بوده اند اینجانب نیز این نکته را قبول دارم ولی در دورانی که اردوهای مستمر و شبانه روزی با هدایت مربیان دیگر برگزار گردید چرا چندین و چند نوشاد عالمیان نساختید که در حال حاضر کشور با کمبود بازیکن نخبه روبرو نگردد و مطالب ذیل نیز بعنوان ختم کلام در جهت تکمیل بحث کارشناسی بعرض می رسد .
    ۱- کلیه کارشناسان واقف و آگاهند که ساخت قهرمان طراز اول در رشته پینگ پنگ به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و مشخص است که به زمان بسیاربیشتری بیش از عمر فدراسیون فعلی نیاز می باشد.
    ۲- ستاره های پینگ پنگ کشور در دهه اخیر آقایان افشین نوروزی و نوشاد عالمیان بوده اند که یکی زحمت تلاش مربیان استان خوزستان (آقایان حسین چهارلنگ ، علی سلیمانی و نعمت خاکسار…) بوده و دیگری نیز زحمت و تلاش شبانه روزی وبی وقفه آقای رحمت عالمیان پدر ایشان بوده که با زحمت سایر مربیان به مرحله رشد بیشتری رسیده اند و چنانچه مربی دیگری ادعا نماید چنین بازیکنانی را تربیت نموده بنده نیز می گویم آیا فرزندان و برادران ،بازیکنان شهر خودتان و سایر بازیکنان تیم ملی را در اردوهای شبانه روزی در اختیار نداشتید که چندین افشین و نوشاد بسازید تا ادعایتان ثابت شود .
    ۳- اگر مقام پنجم آسیا در دوره های گذشته کسب گردید، دروحله اول بدلیل حضور آقای نوشاد عالمیان بود که استعداد درخشانی در این رشته داشته اند و در وحله بعدی زحمت مربیان بومی ایشان ، حال می شود به دوره ای اشاره نمود که مقام پنجم آسیا بدون حضور آنان ایشان کسب گردیده است؟
    پس سعی نکنید موفقیتهای کسب شده را که حاصل زحمات دیگران بوده تمام و کمال به حساب خودمان بنویسیم .
     
    مهرداد بابادی وند
    عضو کمیته فنی
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "انتشارجوابیه مهرداد بابادی وند به برخی مسائل اخیر"
    1. بابک حمیدیان گفت:

      باسلام خدمت رییس فدراسیون

      باشناختی که از اقای بابادی وندداریم نیازاست حرمت ایشان حفظ شود.در ضمن میتوان یاداور شد که ایشان دارای مدیریت خوب وقوی در ورزش میباشند
      وحیف است در حیطه ورزش بخصوص تنیس روی میز از ان بهره نبرد لازم بذکر است
      ایشان باعث غنای این ورزش در استان خوزستان شدند حالا امروزه خیلی ها مدعی انداین خوبه اما ازریشه های ان نباید فاصله گرفت واقای بابادی وند یکی از انان میباشد


    تازه ترین اخبار