امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۱۷:۳۳  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12748
    ارسال خبر چاپ خبر
  • کارشناس پینگ‌پنگ معتقد است با وجود کارهای مثبتی انجام شده، اما هنوز موارد بسیاری باید اصلاح شود. وی البته شانس ملی‌پوشان ایران برای گرفتن سهمیه‌ی المپیک لندن را زیاد می‌داند. مهران احدی ، با اشاره به برگزاری رقابت‌های پینگ‌پنگ کاپ فجر در تهران گفت: کیفیت مسابقات خوب بود و دو تیم مجارستان و بلاروس با…

    کارشناس پینگ‌پنگ معتقد است با وجود کارهای مثبتی انجام شده، اما هنوز موارد بسیاری باید اصلاح شود. وی البته شانس ملی‌پوشان ایران برای گرفتن سهمیه‌ی المپیک لندن را زیاد می‌داند.
    مهران احدی ، با اشاره به برگزاری رقابت‌های پینگ‌پنگ کاپ فجر در تهران گفت: کیفیت مسابقات خوب بود و دو تیم مجارستان و بلاروس با بازیکنان خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند، اما تیم‌های دیگر نسبتا سطح بالایی در پینگ‌پنگ نداشتند. در مجموع بازیکنان ایران خیلی خوب کار کردند و نتایج مطلوبی را به دست آوردند. من شخصا انتظار داشتم تا تیم ملی ایران بهتر از این نتیجه‌ می‌گرفت، اما نباید فراموش کنیم که مسابقات کاپ فجر چند سالی تعطیل شده بود و در شروع دوباره، شرایط برگزاری و نتایج به دست آمده رضایت بخش بود.
    وی با اشاره به رقابت‌ ملی‌پوشان برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ گفت: خوشبختانه وضعیت تیم ملی مطلوب است، ملی‌پوشان ایران تمرین‌های سختی را پشت سر گذاشتند. رقابت‌های کاپ فجر نشان داد که تیم ایران در آسیای میانه حریف سرسختی ندارد و شانس کسب سهمیه المپیک برای ملی‌پوشان ایران بالا است. به هر حال برای خانواده پینگ‌پنگ فرقی نمی‌کند که کدام جوان ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک شود، بلکه برای ما مهم است که ایران این افتخار را به دست آورد.
    کاپیتان سابق تیم ملی ایران در ارزیابی‌اش از عملکرد فدراسیون در چند ماه اخیر گفت: انصافا کارهای خوبی انجام شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از روانشناس در کنار تیم ملی بوده است. قبلا هم گاهی شاهد حضور روانشناس در کنار ورزشکاران پینگ‌پنگ بودیم، اما فکر می‌کنم در رقابت‌های کاپ فجر تداوم حضور کارشناسان روانشناسی، تاثیر بسیار خوبی بر عملکرد تیم ایران داشت. با این حال هنوز کارهای زیادی انجام نشده و موارد مهمی باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها برگزاری مسابقات باشگاهی در سطح کشور است که خیلی به آن توجه نمی‌شود. در سال جاری تیم های باشگاهی خیلی کم از رقابت‌های تنیس روی میز استقبال کردند و همین موضوع موجب شد تا بسیاری از ملی‌پوشان و نفرات برتر پینگ‌پنگ ایران تیم باشگاهی نداشته باشند.
    وی افزود: همان طور که می دانید تمام هزینه‌های یک ورزشکار توسط باشگاه تامین می‌شود و تیم ملی منفعت مالی برای بازیکن ندارد. وقتی بهترین رتبه‌های پینگ‌پنگ ایران تیم نداشته باشند، مجبور می‌شوند برای تامین هزینه‌های خود به کارهای دیگر روی آورند و از تمرینات پینگ‌پنگ بازمانند.
    احدی در پایان با انتقاد از چگونگی انتخاب بازیکنان تیم ملی خاطر نشان کرد: به نظر من آیین‌نامه‌ای کردن همه تصمیمات در فدراسیون می‌تواند بسیاری از مشکلات حل کند. متاسفانه در بسیاری از موارد ضابطه وجود ندارد. یکی از آن‌ها چگونگی انتخابی تیم ملی است که برای مثال مسابقات انتخابی برگزار می‌شود، اما در پایان بر اساس سلیقه تصمیم می‌گیرند که چه کسی در تیم ملی حاضر شود. باید این موارد اصلاح شود تا بسیاری از سوء تفاهم‌ها برطرف شود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مهران احدی: شانس المپیکی شدن‌ پینگ پنگ زیاد است"
    1. سلام آقا مهران خوشحال شدم که دوباره اسمتونو تو رنکینک جهانی دیدم بینک بنک ایران به مربیان علمی همجون شما احتیاج دارد حرفاتون کاملا منطقیه انشالاه که مسئولین محترم فدراسیون به این حرفها عمل کنند.


    تازه ترین اخبار