امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۴۲:۵۰  آخرین بروزرسانی : دی ۱۷ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12916
    ارسال خبر چاپ خبر
  • معاون امور بانوان و ورزش‌ همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگرش وزارتخانه به ورزش بانوان اخلاق گرایانه و ارزشمدارانه است، رشته‌های رینگی را مغایر با اصول بهداشتی و ارزش‌های اجتماعی دانست و افزود:رشته هایی که بانوان کشورمان در آن فعالیت می کنند باید مطابق چارچوب‌های فکری بوده و هیچ مغایرتی با شأن…

    معاون امور بانوان و ورزش‌ همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگرش وزارتخانه به ورزش بانوان اخلاق گرایانه و
    ارزشمدارانه است، رشته‌های رینگی را مغایر با اصول بهداشتی و ارزش‌های اجتماعی دانست و افزود:رشته هایی که بانوان کشورمان در آن فعالیت می کنند باید مطابق چارچوب‌های فکری بوده و هیچ مغایرتی با شأن وارزش ذاتی زن مسلمان نداشته باشد.
    به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مرضیه اکبرآبادی که در جمع نواب رییس فدراسیونهای ورزشی به میزبانی فدراسیون کوهنوردی سخن می گفت با اشاره به جایگاه زنان در جامعه و نقش محوری آنها در توسعه ورزش در ابعاد همگانی و ملی اظهار
    داشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به زن ورزشکار ارزشی و اخلاق مدارانه است.
    وی ارتقاء سطح سلامتی، ایجاد شادابی ، نشاط اجتماعی و تعالی ارزشهای اخلاقی را ویژگی های ذاتی ورزش عنوان کرد و درادامه با اشاره به بررسی های کارشناسان وزارت ورزش و جوانان دراین خصوص توضیح داد: موارد فنی و ضرباتی که وجود دارد و فرهنگ محیطی این رشته‌ها، همگی نشانگر مغایرت این رشته ها با ارزش‌های اجتماعی و بهداشت جسمانی ورزشکاران بانوی کشورمان است.
    وی افزود: بااین حال دستگاه ورزش به تمامی علاقمندان این رشته ها اعم از حرفه ای، آماتور و مخاطب حتی اگر یک نفر باشد احترام گذاشته و در تلاش است تا تسهیلات لازم را برای رشد و بهره گیری از پتانسیل آنها فراهم نماید.
    وی ادامه داد: دراین خصوص رایزنی هایی را با مسوولان رشته هایی مثل ووشو، تکواندو، کاراته و…داشته ایم تا انشاء الله ورزشکاران رشته های رینگی به سمت این رشته ها در حوزه های داوری، مربیگری و حرفه ای و ملی هدایت شوند .
    اکبرآبادی به تلاشهای بانوان کشورمان برای حضور در عرصه های بین المللی برای کسب افتخار برای ایران اشاره کرد و با تصریح براینکه پتانسیل بانوان ما بیش از چیزی است که هم اکنون در سطح ملی و قهرمانی وجود دارد اظهارداشت : برنامه هایی را وزارت ورزش برای ارتقاء جایگاه بانوان برای کسب سکوهای ملی در دست دارد که امیدوارم با همکاری بیشتر با نواب رییس
    بتوانیم سهم بیشتر از مدالهای ملی را از آن بانوان پرتلاش ومستعد کشورمان بنماییم .
    وی ضمن قدردانی از بانوانی که توانسته اند ۱۱ سهمیه المپیک لندن را کسب کنند گفت: ما براین باوریم پتانسلهای زیادی در سراسر ایران وجود دارد که می توانند در مسیر قهرمانی قرار بگیرند و این امر مهم منوط به شناسایی استعدادها و برنامه ریزی دقیق و ترسیم چشم انداز است .
    معاون امور بانوان و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از مسابقات ۲۰۱۴ کره جنوبی به عنوان یکی دیگر از رویدادهای مهم ورزشی پس از المپیک لندن نام برد و گفت: باید این فرصت را هم مغتنم شمرده و تمامی رشته ها برای کسب سهمیه ورود دراین مسابقات برنامه های خود را تدوین و برای حضور موفق تلاش کنند.
    وی در ادامه با مثبت خواندن حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی در رقابتها برون مرزی اظهار داست : با تلاشهای بسیار مسوولان ورزش بانوان در داخل و خارج از کشور هم اکنون پوشش بیش از ۴۰ رشته ورزشی به تصویب مجامع جهانی رسیده است اما این مصوبه های کافی نیست بلکه باید تلاش کنیم تا این لباسها را به سایر کشورهای مسلمان نیز عرضه کنیم چرا که این پوشش ها درمجامع آسیایی و جهانی به طور محدودی معرفی شده است .
    اکبرابادی از تدوین کتابچه‌ای از پوشش رشته‌های مختلف ورزشی و نحوه تثبیت، ابلاغ و کاربرد آن خبر داد و گفت: هدف ما این است که این کتابچه را دراختیار کشورهای اسلامی و ورزشکاران مسلمان سایر کشور ارائه کنیم .
    وی توضیح داد: ما قصد داشتیم که ۶ ماه اول سال ۹۰ این کتابچه را ارائه کنیم که به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات انجا م نشد . امامن از همین جا به شما می گویم امروز این وظیفه بزرگ برعهده ما و شما قرار داده شده است و می دانیم که ورزشکاران و علاقمندان بسیاری منتظر این کتاب هستند ومنتظران زیادی دارد.
    کبرآبادی در نشست نواب رئیس فدراسیون‌های ورزشی که به میزبانی فدراسیون کوهنوردی برگزار شد اظهار داشت: بیشتر از ۴۰ رشته ورزشی وجود دارند که پوشش آنها مصوب شده است.
    وی درادامه از نواب رئیس خواست تا اسامی ورزشکاران تیم ملی را دراختیار وی قرار داده تا در آینده‌ای نزدیک نشستی با ورزشکاران ملی‌پوش برگزار شود.
    معاون ورزش امور بانوان وزارت ورزش دراین نشست همچنین توضیحاتی را درخصوص برنامه های ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کردوبا مهم خواندن نقش نواب ریس بانوان فدراسیونهای ورزشی در هدایت ورزش همگانی گفت: در سیاستگذاری ها وبرنامه ریزی هایتان ؛ عمومی کردن رشته های ورزشی را در دستور کارخود قراردهید تا ضمن ارتقاء سطح سلامتی و توسعه رشته های ورزشی به طور تخصصی دربین آحاد مردم به ویژه بانوان سطح سلامتی و شادابی نیز در جامعه تسری یابد .
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اکبر آبادی: نگرش وزارتخانه به ورزش بانوان اخلاق گرایانه است"
    تازه ترین اخبار