امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۱۳:۱۴  آخرین بروزرسانی : دی ۱۷ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 12967
    ارسال خبر چاپ خبر
  • چهلمین سالگرد دیپلماسی پینگ‌پنگ در دو کشور به عنوان اولین گام از ابتکار جدید برگزار شد. این مراسم با رقابت‌هایی در «میلواکی» آغاز شد و با بازی‌های برگشت هشتم دسامبر در «سالن بزرگ مردمان» شهر پکن به اوج خود رسید. در سال ۱۹۷۱، ۹ بازیکن تنیس روی میز آمریکایی به پکن دعوت شدند تا با…

    چهلمین سالگرد دیپلماسی پینگ‌پنگ در دو کشور به عنوان اولین گام از ابتکار جدید برگزار شد. این مراسم با رقابت‌هایی در «میلواکی» آغاز شد و با بازی‌های برگشت هشتم دسامبر در «سالن بزرگ مردمان» شهر پکن به اوج خود رسید.
    در سال ۱۹۷۱، ۹ بازیکن تنیس روی میز آمریکایی به پکن دعوت شدند تا با همتایان چینی خود بازی کنند، یخ روابط میان چین و آمریکا شکسته شود و کارهای اساسی برای ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور انجام گردد.
     در بازی دوستانه‌ای که روز نهم جولای در کتابخانه و موزه رئیس جمهور نیکسون در «یوربا لیندا» کالیفرنیا برگزار شد، «لیانگ گلیانگ» که در بازی‌های سال ۱۹۷۱ شرکت کرده بود، با «جرج بریتویت»، رقیب آمریکاییش در ۴۰ سال پیش بازی کرد.
    این دو بازیکن بازنشسته حرفه‌ای بار دیگر رقابت شدیدی را که سال‌ها پیش بین آن دو جریان داشت، احیا کرده و در نهایت بریتویت به آسانی بر لیانگ غلبه کرد. هر دوی این بازیکنان این رقابت پینگ‌پنگ را تحسین کرده و گفتند که این مسئله منجر به توسعه روابط دوجانبه‌شان می‌شود.
     وی افزود: «معتقدم روابط به شدت توسعه خواهد یافت.» بریتویت نیز اظهار داشت: «بدون چنین سیاستی وضعیت کنونی روابط غیرقابل تصور خواهد بود.»
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "چین با دیپلماسی فرهنگی، قدرت نرم خود در آمریکا را افزایش می‌دهد"
    تازه ترین اخبار