امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۶:۲۶:۴۸  آخرین بروزرسانی : اسفند ۶ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ | کد خبر : 12988
    ارسال خبر چاپ خبر
  • آثار و مستندات زیادی درباره انتخابات هیات‌های ورزشی در استان‌ها وجود دارد که در پاره‌ای اوقات اشکالاتی در مجامع آنها دیده شده است. در قانون موجود ورزش کشور به رغم آن که انتخابات هیئت های استانی کاملا بومی و به صورت جداگانه در هر منطقه ای برگزار می شود، اما ریاست مجامع به عهده ریاست…

    آثار و مستندات زیادی درباره انتخابات هیات‌های ورزشی در استان‌ها وجود دارد که در پاره‌ای اوقات اشکالاتی در مجامع آنها دیده شده است.
    در قانون موجود ورزش کشور به رغم آن که انتخابات هیئت های استانی کاملا بومی و به صورت جداگانه در هر منطقه ای برگزار می شود، اما ریاست مجامع به عهده ریاست فدراسیون هاست.
    یعنی زمانی که قرار است مثلا در فلان استان برای خود رئیسی انتخاب کند، در قانون آمده است که رئیس این مجمع حتما باید رئیس این فدراسیون و یا نماینده وی باشد.
    عملا در بسیاری اوقات دیده شده که روسای فدراسیون ها خود به دلیل مشکلات کاری و دلایل دیگر نمی توانند حضوری موثر و مستقیم در انتخابات داشته باشند و به همین دلیل نمایندگانی از سوی خود را می فرستند که متاسفانه تبعات خاص خود را دارد.
    به نظر می رسد که باید ریاست مجامع انتخاباتی هیئت های استان ها به عهده  مدیر کل های استان ها باشد و علاوه بر آن از روسای فدراسیون های ورزشی این اختیار نیز گرفته شود که آنها برای روسای هیئت های ورزشی افراد غیربومی را معرفی کنند. وطبق آخرین آمار بسیاری از غیر پینگ پنگیها به این شکل پا گرفته اند.
    اسناد و مدارک باقی مانده در این زمینه نشان می دهد که در پاره ای اوقات به هنگام برگزاری مجامع انتخاباتی در استان ها، حرکت ها و اعمال مشکوکی نیز دیده شده که عمده آنها متوجه فدراسیون نشین های پایتخت بوده است.
    در چرخه کنونی به دلیل نفوذ مستقیم روسای فدراسیون ها در انتخابات استانی، همواره این شایعات وجود دارد که افراد منتخب در هیئت ها گوش به فرمان مدیران بالادستی خود در فدراسیون ها هستند و از مدیران ارشد استانی خود تمکین نمی کنند. حتی دیده می شود که در جنگ و گریزهای پنهانی میان طرفین انرژی فراوانی از ورزش کشور هدر می رود.
    مراجعه مدیران مسئول در وزارت ورزش به پرونده های موجود در این زمینه می تواند شروع خوبی برای بررسی واقعیت های شکل گرفته و سوءاستفاده های احتمالی در کنار آن باشد. پرونده هایی که مراجعه مجدد به آنها شاید ماهیت واقعی خیلی ها را آشکار کند.
    امیدواریم که با تغییرات لازم  هرچه زودتر نتیجه لازم را در این باره بدست آوریم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ماهیت روشن انتخابات هیئتهای استانها!!!"
    1. ترکان گفت:

      با سلام و عرض ادب.
      اقای علوی عزیز به نکته بسیار مهمی اشاره کردید.این مورد حربه ای است برای رئیس فدراسیونها جهت بدست اوردن رای در انتخابات.در دوره اول سزپزستی را از معاونت ورزش قهرمانی یا از طریق لابی گری را کادو گرفتند و شروع می کنند به باج دادنها و تعاملات ناجور با افرادی سوداگر و دادن قولهای کذب که رای بیاورند و پس از مسئول شدن در فدراسیون به جای برنامه ریزی برای پیشرفت به فکر ان هستند که مهره های خود را در راس هیاتهای استانها قرار دهند و امور فدراسیون را به افرادی می دهند که در دوره بعدی براحتی انتخاب شوند. این گونه برخوردها یعنی نابودی ورزش و انچه مشاهده می کنید و با ان مواجه هستیم.شایسته سالاری نابود و افراد ضعیف و بله بله چی بجای متخصصین و متعهدین به ورزش و ارزشها انتخاب و این معضلات گریبان گیر ورزش می شود.جالب انجاست که اینگونه افراد که در حد این جایگاهها نبودند هر موقع برکنار شدند مدعی سر قفلی پست از دست داده شان که از ان اول هم در حد ان نبوده اند هستند.با تشکر ترکان.

    2. amidi گفت:

      fبا سلام اگر ریاست فدراسیون در مجمع شرکت نمایند رییس مجمع خواهند بود ودر صورت حضور دبیر فدراسیون ،رییس مجمع مدیر کل تربیت بدنی است.


    تازه ترین اخبار