امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۶:۲۸:۴۴  آخرین بروزرسانی : دی ۲۰ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 13109
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مردان فوق العاده ایرانی در روز اول بازیهای انتخابی المپیک در خانه   بازیکنان در حال پیشرفت ایران در صحنه جهانی ، درروز آغازین تورنمنت انتخابی بازیهای المپیک آسیای میانه , دوشنبه نهم ژانویه سال ۲۰۱۲, در مسابقات مردان بر سایر رقبای خود غلبه کردند . روزی بود که بازیکنان ایرانی در خانه بسیار آماده…

    مردان فوق العاده ایرانی در روز اول بازیهای انتخابی المپیک در خانه

     
    بازیکنان در حال پیشرفت ایران در صحنه جهانی ، درروز آغازین تورنمنت انتخابی بازیهای المپیک آسیای میانه , دوشنبه نهم ژانویه سال ۲۰۱۲, در مسابقات مردان بر سایر رقبای خود غلبه کردند .

    روزی بود که بازیکنان ایرانی در خانه بسیار آماده بودند.

    نه تنها مسابقات درپایتخت کشورشان  شهر تهران برگزار می شود بلکه محل برگزاری مسابقات  همان مرکز اردوی آمادگی تیم های ملی در مجموعه باشکوه  انقلاب و در کنار کمیته ملی المپیک قرار دارد.

    در آغاز رقابت ها چهار بازیکن از ایران وارد مسابقات شدند ودر پایان روز نخست, تمامی آنها بدون شکست به کار خود پایان دادند و بدین ترتیب جایگاه اول را در گروه به خود اختصاص دادند.

    ایجاد الگو

    یک شروع بسیارعالی در مسابقات سال جدید برای نوشاد عالمیان و برادر کوچکترش نیما همچنین محمد رضا اخلاق بسند و پوریا عمرانی.

    نوشاد عالمیان و محمدرضا اخلاق پسند دو نفرنخست در مسابقاتی که در دو مرحله و سه روز انجام میشود الگویی را ایجاد میکنند.

    نحوه یرگزاری مسابقات

    روز اول مرحله اول مسابقات به پایان رسید .بازیکنان به چهارگروه تقسیم شدند که بازیکنان اول و دوم در هر گروه به مرحله دوم راه یافتند.

    در مرحله دوم رقابت ها سخت تر می شود و تمامی هشت بازیکن بایکدیگر به رقابت می پردازند وبرنده بلیط بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن را در بخش انفرادی مردان می شوند

     

    تنظیم آهنگ بازی

    محمدرضا اخلاق پسند به نحو مطلوبی آهنگ مسابقه را تنظیم کرد. وی روز اول را بدون از دست دادن یک گیمبه پایان رساند.در حالیکه نوشاد عالمیان یک گیم را واگذار کرد. وی با آلبرت شیریف ازبکستانی ۶ گیم بازی کرد (۸-۱۱ .۴-۱۱ .۱۱-۹ . ۵-۱۱ . ۹-۱۱ )

    وضعیت مشابه

    در وضیعت مشابه ای سید پوریا عمرانی ۱۶ ساله  فقط یک گیم را از دست داد .فقط ۵ گیم لازم داشت تا یرمک بکنازاروف قزاقستانی را شکست دهد.(۱۲-۱۴ . ۱۲-۱۱ . ۱۱-۷ . ۱۵-۱۷ . ۴-۱۱  )

    آزمایش بیشتر

    برای نیما عالمیان ۱۹ ساله رقابت سخت تر بود. بازیکن باسابقه شماره ۳ ,به شش گیم نیاز داشت تا زهید کنجااوف ازبکستانی را با نتایج ۲-۱۱. ۸-۱۱ .۹-۱۱. ۱۱-۶. ۱۶-۱۳ . ۸-۱۱ و آست  باباسوف را با نتایج ۸-۱۱ . ۱۱-۸. ۱۱-۸ . ۵-۱۱. ۷-۱۱ . ۹-۱۱  شکست دهد.

    دو مسابقه سخت اما موفقیت آمیز , و در هر چهار گروه ایران در صدر بود,  بدون  اینکه  هیچ یک از چهار نفر به گیم  هفتم برسند.

    فریادهای پایانی

    سفر نسبتا راحتی است اما این شرایط در رقابت برای جایگاه دوم و گذرنامه ای برای مرحله نهایی نبود. زندگی محل آزمایش های بیشتری است.

    آلبرت شیریوف که در پنج گیم از نوشاد عالمیان شکست خوردجایگاه دوم را در گروه به خود اختصاص داد که امیدی را ایجاد کرد, وی  تیمور کلبوگانوف قزاقستانی با نتایج (۵-۱۱ .۱۱-۱۳. ۱۴-۱۶. ۱۱-۷. ۱۱-۷. ۱۱-۵. ۷-۱۱ ) را پشت سر گذاشت .

     

    شکست مضطربانه

     در گروهی که نیما عالمیان شکست ناپذیر باقی ماند زهید کنجوف در نسبت گیم ها به مرحله دوم راه یافت.

    او افضل خان محمودف تاجیکستانی را در پنج گیم با نتایج (۵-۱۱ .۱۱-۶ .۹-۱۱. ۸-۱۱ .۹-۱۱ ) شکست داد اما به طور مضطرابانه ای در مقابل آصت باباسوف قزاقستانی با نتایج (۱۲-۱۴ . ۸-۱۱ .۹-۱۱ .۷-۱۱. ۱۱-۹ .۱۱-۴ .۱۱-۵ ) متحمل شکست شد.  

    برای افضل خان محمودف ناامید کننده  بود اما با پیروزی بر آصت باباسوف با نتایج(۷-۱۱ . ۸-۱۱. ۱۱-۸. ۹-۱۱. ۷-۱۱. ۱۱-۱۹.۱۱-۸ ) مردی از ازبکستان بدنبال آصت باباسوف و افضل خان محمودف  جایگاه دوم را بدست آورد.

     

    قزاق ها جایگاه ها را رزرو کردند

    دو بازیکن از ازبکستان و دو بازیکن از قزاقستان به مرحله دوم راه یافتند.

    صمد بیسنوف پس از محمد رضا اخلاق پسند در جای دوم قرار گرفت.رقابت سخت وی در مقابل الموراد هالیکوف در شش گیم  با نتایج ( ۸-۱۱ .۱۱-۶ .۹-۱۱ . ۱۱-۲. ۶- ۱۱ .۵-۱۱ ) به پیروزی منجر شد .در حالیکه یرمک بکنازاروف بعد از سید پوریا عمرانی درجای دوم قرار گرفت . وی با شکست خلیل زخیری تاجیکستانی  با نتایج (۷-۱۱. ۸-۱۱ . ۷-۱۱. ۳-۱۱ .۱۴-۱۲ )جای دوم را به خود اختصاص داد.

    موفقیت برای بانوان قزاقستانی و ایرانی

    موفقیت برای قزاقستان و ایران در مرحله ی اول مسابقات  مردان بسیار مشابه سناریوی رقابت زنان بود که مسابقات با همان قوانین مسابقات مردان برگزار شد.

     یولیا گاتز , گلچیناکاسینوف و یلنا شاگاروا ی قزاقستانی همه جایگاه اول را در گروه خود همانند محجوبه عمرانی از ایران بدست آوردند.

    چند مشکل

    در همین حال،هموطنان  محجوبه عمرانی ،ندا شهسواری و مریم ثامت به همراه ناتالیا اسلادکوا از قزاقستان و خسوفا سایدا از قرقیزستان در مکان دوم قرار گرفتند ودر نتیجه به مرحله ی دوم راه یافتند.

    تیم سه نفره قزاستان که عبارتند از یولیا گاتز, گلچیناخوسینوا و یلنا شاگارووا سختی های کوچکی را تجربه کردند. هیچ یک از آنها در فاصله هفت گیمی با نفرات دوم گروها ی ندا شهسواری .مریم صامت و خسوا اسایدا  قرار ندارند اما در مقابل حریفان دیگر در سبک کار موفقند.

     

    محک زدن دوئل

    با این حال شرایط برای محجوبه عمرانی  خیلی راحت نبود. او به هفتگیم برای شکست  بازیکن چهارم باتجربه ازبکستان  ریما گورونوا با نتایج (۶-۱۱.۱۰-۱۲. ۶-۱۱. ۱۱-۷ . ۹-۱۱ . ۱۱-۹ .۱۱-۸ ) و برای شکست ناتالیا اسلادکوا  با نتایج ( ۱۰-۱۲ . ۱۱-۷ .۹- ۱۱ .۱۴-۱۲. ۹-۱۱ .۱۱-۹. ۶-۱۱ ) نیاز داشت .

    نبرد برای کسب مقام دوم به همان اندازه سخت بود ناتالیا اسلادکوا با غلبه بر ریما گورانوا در شش گیم با نتایج  ۶-۱۱. ۵-۱۱ .۹-۱۱. ۱۱-۸ .۱۱-۴. ۱۲-۱۱  امید به المپیک را در خود زنده نگه داشت.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز از ایران"
    تازه ترین اخبار