امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۶:۴۳:۵۱  آخرین بروزرسانی : دی ۲۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 13196
    ارسال خبر چاپ خبر
  • بازیکنان المپیکی در آسیای میانه در آستانه انتخاب شدن روز دوم بازیها دربخش آقایان در مسابقات انتخابی المپیک در آسیای میانه در تهران بدون شکست برای نوشاد عالمیان و محمدرضا اخلاق پسند ادامه یافت ورویاهای خود را برای مسابقات المپیک زنده نگه داشتند. در حالیکه در قسمت بانوان یلنا شاگارووا از قزاقستان به عنوان یک…

    بازیکنان المپیکی در آسیای میانه در آستانه انتخاب شدن

    روز دوم بازیها دربخش آقایان در مسابقات انتخابی المپیک در آسیای میانه در تهران بدون شکست برای نوشاد عالمیان و محمدرضا اخلاق پسند ادامه یافت ورویاهای خود را برای مسابقات المپیک زنده نگه داشتند.

    در حالیکه در قسمت بانوان یلنا شاگارووا از قزاقستان به عنوان یک بازیکن زن که روز را با یک رکورد بدون شکست به پایان رساند ظاهر شد.

    هر سه بازیکن دو مسابقه دیگر دارند که نمی توانند در جای خود آرام باشند. فقط بازیکنی که در جایگاه اول قرار بگیرد می تواند بلیط بازیهای المپیک را بدست آورد.

    مجوز تایید شده

    با قرار گرفتن نوشاد عالمیان در رده ۱۵ جوانان جهان در رنکینگ اخیر جهانی وی از ابتدای بازیها مجوز خود را برای بازیهای المپیک امضا شده می دانست.

    هیچ کدام از بازیهایش طولانی نشد و به گیم هفتم نرسید و در حقیقت فقط یک گیم را در طول روز از دست داد. در مقابل آلبرت شیریف به پنج گیم نیاز داشت (۱۱-۱۳. ۴-۱۱ . ۱۱-۶. ۶-۱۱ . ۴-۱۱ ) .زمانی که نشانه ای از مشکل بروز می کرد قادر بود تا کنترل بازی را بدست گیرد تا پیروزی خود را حتمی کند.

    داستانی متفاوت

    اما برای محمدرضا اخلاق پسند داستان متفاوت بود . برادر کوچکتر نوشاد عالمیان ، نیما ۱۷ ساله برای رویاهای هم وطنش مشکل ایجاد کرد.

    یک زنگ خطری را به صدا درآورد ، با از دست ندادن فرصتها این نوجوان ابتدا سه گیم را بدست آورد. مشکل تا همان جا باقی ماند .

    تجربه حرف اول را می زند

    تجربه حرف اول را می زند بتدریج مرد ۳۱ ساله دوباره بازی را بدست گرفت.

    وی با فریاد هایی از ته حلق ، گویی که دچار دل درد است ، خودش را وادار به جلو رفتن کرد .به خودش انگیزه داد و بدون شک در بازی که “بازی روز” بود یک پیروزی هیجانی با هفت گیم را با نتایج ۹-۱۱ . ۹-۱۱. ۸-۱۱. ۹-۱۱ .۱۲-۱۰ . ۱۱-۷. ۱۶-۱۴ بدست آورد .

    دومین شکست در مقابل همکار

    دومین روز برای نیما عالمیان با دومین شکست در مقابل یک هم تیمی ، روز شکست بود.

    در اوایل روز با نتایج ۴-۱۱. ۱۱-۵. ۱۱-۱۳. ۱۲-۱۴. ۱۱-۹. ۱۱-۵.۵-۱۱ از سید پویا عمرانی شکست خورده بود.

    نامی که باید به آن توجه کرد

    دو شکست برای نیما عالمیان و به همین ترتیب برای سید پوریا عمرانی ۱۷ ساله بود.

    سید پوریا عمرانی با نتایج ۸-۱۱ . ۸-۱۱ .۱۳-۱۵ . ۵-۱۱ از نوشاد عالمیان وبا نتایج ۴-۱۱.۱۱-۶. ۱۱-۳ .۸-۱۱. ۹-۱۱ در مقابل آلبرت شیریف شکست خورد. علارغم اینها باید به نام این نوجوان توجه کرد.

    از نظر فیزیکی قوی است ، تعادل و کنترل عالی را تمرین می کند ، بطور قابل توجهی سریع می شود و بک هند مطمئنی دارد.

    جایگاه سوم

    نیما عالمیان و سید پوریا عمرانی مشترکا جای سوم در پایان روز دوم بدست آوردند.

    بازیکنان زن ایرانی شگفتی آفریدند

    عملکرد خوب از بازیکنان مرد ایرانی در روز دوم بازیها و بازیکنان زن ایرانی هم، بویژه خواهر بزرگتر سید پوریا عمرانی ، محجوبه عمرانی و بازیکن زن برجسته کشور ، ندا شهسواری بطور تحسین برانگیزی بازی کردند.

    محجوبه عمرانی در مقابل یلنا شاگارووا بازی را به گیم ششم کشاند (۶-۱۱ .۱-۱۱ .۱۱-۸. ۱۱-۹ .۷-۱۱ .۹-۱۱ ).تنها بازیکن دیگری که برای بانوی جوان قزاقستان مشکل ایجاد کرد سایدا خسوا از قرقیزستان بود. یک بازی با هفت گیم کامل لازم بود تا به نتیجه برسد(۶-۱۱. ۹-۱۱. ۱۱-۹ .۱۲-۱۰ . ۱۱-۴. ۹-۱۱. ۹-۱۱).

    نزدیکترین رقیب

    نزدیکترین رقیب یلنا شاگاروا ی بدون شکست ندا شهسواری است ، وی فقط یک شکست را در روز دوم بازیها در مقابل سایدا خوسوا (۱۱-۱۳. ۱۴-۱۶. ۷-۱۱. ۶-۱۱. ۱۶-۱۴ ) متحمل شد.

    هنوز امید وجود دارد

    با وجود شکست ندا شهسواری هنوز امیدوار است .هنوز دو بازی برای هر دو بازیکن وجود دارد و در بازی ماقبل نهایی یلنا شاگاروا با ندا شهسواری روبرو می شود.نزدیکترین رقیب آنها ناتالیا اسلادکوا و سایدا خوسوا از قزاقستان هر کدام با دو شکست هستند.

    بنابراین رقابت بین یلنا شاگاروا و ندا شهسواری، بدون شک بازیکنی که سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را بدست می آورد را مشخص می کند.

    هیجان انگیز

    این رقابت می تواند خیلی جالب باشد حقیقتا خیلی جالب می باشد!

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش فدراسیون جهانی از مسابقات انتخابی المپیک در ایران"
    تازه ترین اخبار