امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۰:۵۹:۳۲  آخرین بروزرسانی : دی ۲۲ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 13250
    ارسال خبر چاپ خبر
  • ندا شهسواری برای دست یابی به سهمیه المپیک توجهات را از نوشاد عالمیان به سمت خود کشاند بازیکن برتر ودوست داشتنی تیم ملی کشور میزبان نوشاد عالمیان در مسابقات انتخابی المپیک در تهران در روز چهارشنبه ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۲ برنده شد اما درنهایت ندا شهسواری ۲۵ ساله بود که همه توجه ها را به…

    ندا شهسواری برای دست یابی به سهمیه المپیک توجهات را از نوشاد عالمیان به سمت خود کشاند
    بازیکن برتر ودوست داشتنی تیم ملی کشور میزبان نوشاد عالمیان در مسابقات انتخابی المپیک در تهران در روز چهارشنبه ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۲ برنده شد اما درنهایت ندا شهسواری ۲۵ ساله بود که همه توجه ها را به خود جلب کرد.

    انتظار می رفت که نوشاد عالمیان موفق شود.در سالهای اخیر از یک نوجوان جاه طلب تا یک بازیکن بین المللی پیشرفت کرد.
    در طول سه روز بازی در تهران هیچ گاه با خطر شکست روبرو نبود و وقتی که مسئله ای غیرعادی اتفاق می افتاد , مثلا یک گیم را از دست  می داد، با انگشت اشاره یک ضربه به سر می زد و به خودش یادآوری می کرد تا فکر کند، تمرکز کند وکار را تمام کند.
    هدف سخت
    اما جایگاه اول برای ندا شهسواری در رقابت زنان در روز پایانی مسابقات هدف راحتی نبود. وی مجبور بود تا در بهترین وضعیت خودش باشد و همینطور هم بود ولیاقت خود را نشان داد.
    حضور در روز بدون شکست
     نوشاد عالمیان و رقیبش محمدرضا اخلاق پسند  هر دو بدون شکست وارد  آخرین روز بدون شکست مسابقات  شدند.
    در این دوئل ماقبل نهایی، نوشاد عالمیان بطور شایسته برادر کوچکترش نیما عالمیان را با نتایج ۹-۱۱. ۱۲-۱۰.۱۰-۱۲ .۱۱-۷ .۶-۱۱. ۵-۱۱    شکست داد، همچنین محمدرضا اخلاق پسند, سید پوریا عمرانی را با نتایج ۵-۱۱. ۱۱-۹. ۱۲-۱۴. ۱۱-۵. ۳-۱۱. ۴-۱۱ شکست داد.
    بازی سرنوشت ساز
    بنابراین بازی نهایی که در آن دو ستاره ایرانی با یکدیگر به رقابت پرداختند مشخص کرد که چه کسی سهمیه باارزش را در بازی المپیک کسب می کند.
    قرعه به نفع نوشاد عالمیان بود،  وی پنج گیم را برنده شد (۷-۱۱. ۱۲-۱۱. ۶-۱۱. ۱۱-۴. ۶-۱۱ ) .
    تمرکز کامل
    نوشاد عالمیان گفت :”این اولین بار است که به المپیک می روم.قبل از بازی با محمدرضا مطمئن بودم  اما البته می دانم که او بازیکن خوبی است ، او بازی را خوب کنترل می کند و وقتی با او بازی می کنید کاملا باید تمرکزکنید.
    “سعی کردم به این فکر نکنم که این یک تورنمنت ویژه است  ، یکی مثل بقیه تورنمتهاست ” ، نوشاد عالمیان اضافه کرد “وقتی آخرین امتیاز را بدست آوردم  ، آرامش پیدا کردم   ، به هدفم رسیدم.
    تماس تلفنی
    وقتی که برای چشن آماده می شدند، محمد زارع پور یک تماس از طرف فاطمه گودرزی، مسئول روابط بین الملل، که خیلی خوب  و بدون خستگی کار میکند تا مطمئن باشد همه چیز مرتب است، دریافت کرد.
    “ندا برنده شد، ندا برنده شد. یلنا شاگاروا را شکست داد. اینها کلمات محمد زارع پور بودند.
    موسیقی بلند
    موسیقی بلندی  فضا را پر کرده بودو تبریکات به رئیس گفته میشد.
    در روز گذشته یلنا شاگاروا شکستی نداشت، اما ندا شهسواری یک شکست داشت. در دومین مرحله از مسابقات , با نتایج ۸-۱۱. ۱۱-۷ .۹-۱۱ . ۱۰-۱۲ .۹-۱۱ مغلوب  سایدا خوسوا شده بود. اما ازآن لحظه به بعد بدون شکست باقی ماند.
    سناریو
    سناریوی روز آخر مسابقات برای ندا شهسواری این بود که یلنا شاگاروا را شکست دهد و برای خود یک رکورد بدون شکست ثبت کند، هر دو کار را انجام داد.
    پس ازواگذار کردن  اولین گیم , خودش را دوباره بدست آورد و بازیکن قزاقستان را با نتایج  ۹-۱۱ . ۹-۱۱ . ۷-۱۱. ۹-۱۱ .۱۱-۵ پشت سر گذاشت و قبل از این بازی , هم تیمی خود محجوبه عمرانی را با نتایج ۹-۱۱ . ۴-۱۱. ۸-۱۱و ۵-۱۱ .۱۱-۸ شکست داده بود.
      پیروزی حیاتی
    یلنا شاگاروا نیز سفر خود را با یک پیروزی تمام کرد ، وی هموطن خود  گلچهره خوسینوا  را با نتایج  ۳-۱۱ . ۴-۱۱ .۱۳-۱۱ . ۹-۱۱ . ۷-۱۱ . ۶ -۱۱ شکست داد. بدین ترتیب ندا شهسواری و یلنا شاگاروا هر کدام شش پیروزی را به ثبت رساندند.
    این حقیقت که ندا شهسواری یلنا شاگاروا را شکست داده، جایگاه اول و بلیط لندن را برای وی به حفظ کرده  است.
    استرس
    ندا شهسواری اظهار داشته است که ” دیروز خیلی مضطرب بودم  چون اولین باری بود که با سایدا خوسووا بازی می کردم. امروز صبح خیلی اضطراب داشتم اما وقتی بازی یلنا را تماشا کردم، فیلم بازیهای وی را دیده بودم , آماده بودم وتمرکز کردم اما با این وجود گیم اول را از دست دادم.
    گیم اول برعکس شد اما سپس جریان تغییر کرد.
     
    فریاد شادی
     ندا شهسواری گفت: شروع کردم سرویسهای بلندی را بزنم و با استفاده از این تکنیک امتیازات زیادی را بدست آوردم . وقتی که به گیم دوم رسیدم و یک گیم جلو بودم احساس اعتماد به نفس بیشتری کردم و وقتی آخرین امتیاز را بدست آوردم  از خوشحالی فریاد زدم.
    احساسات و هیجان در میان طرفداران ندا شهسواری فوران کرد.
    اشک شادی
    سیما لیموچی مربی تیم ملی بانوان ایران گفت: همه گریه می کردند , ندا قبلا  در بازیهای جام فجر با یلنا بازی کرده بود و باخته بود و امروز اولین بار است که یلنا را شکست می دهد.
    موفقیت نصیب ندا شهسواری شد که یکی از چهار بانوی ایرانی شرکت کننده در المپیک لندن می باشد که قبلا در ورزشهای تکواندو، تیراندازی و قایقرانی انتخاب شده اند .
    یک پاداش عالی برای محمدزارع پور
    بدین ترتیب دو بازیکن از ایران برای بازیهای المپیک انتخاب شدند. لبخند  بر روی صورتهای تمامی افراد مرکز اردوی ملی جایی که مسابقات مردان برگزار می شد نقش بسته بود و خانمها هم برای سهیم شدن در این شادی به آنجا آمدند که یک شادی دیدنی بود.
    ورزش بخصوص تنیس روی میز بر مشکلات سیاسی غلبه کرد. دوستی و مهمان نوازی که به من نشان دادند در سطح خیلی بالایی بود. تنها مشکل برای برگشت به خانه اضافه شدن چمدانها به خاطر هدایایی که دریافت کردم و  ۵ کیلو اضافه وزن به خاطر غذاهای سنتی است.
    پاداش
    موفقیت مسابقات پاداشی برای محمد زارع پور و تمامی افراد مربوط به فدراسیون تنیس روی میز است اما بیشترین پاداش نصیب نوشاد عالمیان و ندا شهسواری شده است .
    هر کدام ۷۰ میلیون ریال تقریبا معادل ۷۰۰۰ دلار برای آماده شدن برای مسابقات المپیک لندن دریافت کردند. پاداشی عالی اما بهترین نیست .
    بهترین پاداش قیمت ندارد. بهترین پاداش حضور در مسابقات المپیک۲۰۱۲  لندن است .
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش سایت فدراسیون جهانی پینگ پنگ :ندا شهسواری توجهات را از نوشاد عالمیان به سمت خود کشاند"
    1. ملیحه گفت:

      به تنیس روی میز ایران تبریک میگم


    تازه ترین اخبار