امروز: شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۷:۳۴  آخرین بروزرسانی : مهر ۱۲ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ | کد خبر : 13507
    ارسال خبر چاپ خبر
  • صحبت از سید رسول صالح پور است که با توجه به ۷۸ سال سن و دوبار سکته در نهایت سلامت حدود ۶۵ سال است که بصورت مداوم مشغول به فعالیت تنیس روی میز است.     آقای صالح پور لطفا خودتان را برای طرفداران پرو پا قرص سایت ما معرفی کنید: سید رسول صالح پور…

    صحبت از سید رسول صالح پور است که با توجه به ۷۸ سال سن و دوبار سکته در نهایت سلامت حدود ۶۵ سال است که بصورت مداوم مشغول به فعالیت تنیس روی میز است.

     

     

    آقای صالح پور لطفا خودتان را برای طرفداران پرو پا قرص سایت ما معرفی کنید:
    سید رسول صالح پور هستم متولد ۱۳۱۳ صادره از مسجد سلیمان.
    آقای صالح پور چند سال است که مشغول پینگ پنگ بازی کردن هستید؟
    بنده تا الان ۶۵ سال است که پینگ پنگ را شروع کرده ام و به لطف خدا و مردم هنوز مشغول فعالیت هستم.

    تنیس روی میز را از کجا وچگونه شروع کردید؟
    دقیقا ۶۵ سال پیش تنیس روی میز را از مسجد سلیمان و از باشگاه نفتون این شهر آغاز کردم.یادم می آید که دقیقا ۱۲ ساله بودم که شروع به بازی پینگ پنگ نمودم.
    جناب صالح پورآیا یادتان هست اولین مسابقه ای که شرکت کردید چه زمانی ودر کجا بود؟
    بله دقیقا .اولین بار که در مسابقات قهرمانی کشور بصورت رسمی شرکت نمودم در سال ۱۳۳۲ ودر تهران بود.
    آقای صالح پور آیا از آخرین مسابقه رسمی خود که شرکت کردید هم یادی میکنید؟
    بله حتما .البته من هنوز در حال شرکت در رقابتهای قهرمانی در رده های پیشکسوتان هستم .اما آخرین باری که بصورت رسمی عضو تیم خوزستان بودم وبه مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدم در سال ۱۳۵۲ در تبریز بودکه به همراه احمد خطیب زاده وآقای تهرانی و رسول جابری در این مسابقات شرکت کرده بودیم.

    جناب آقای صالح پور از مقامها و عنوانهای ورزشی خود برای ما بگوید:
    در سالهای ۱۳۴۰ و۴۱ و۴۲ در رقابتهای دوبل قهرمانی کشور به همراه یار دوبل بسیار خوبم آقای ایرج طهماسبی اول کشور شدم.
    در مسابقات بزرگسالان کشور ۲۵ سال متوالی در رقابتهای قهرمانی کشور حضور داشتم وهمه ساله موفق به کسب حکم انفرادی و تیمی می شدیم و این خود یک رکورد تاریخی برای خوزستان و کشور محسوب می شود.
    آقای صالح پور از رقابتها و عناوین خود در مسابقات پیشکسوتان کشور بگوید:
    در رقابتهای پیشکسوتان از اولین دوره آن شرکت فعال داشته ام البته دقیق نمی دانم که چند دوره در این رقابتها شرکت داشته ام وچندین بار قهرمان پیشکسوتان کشور بوده ام.آخرین بار که قهرمان کشور شدم در سال گذشته بود که هم در رده تیمی و هم در رده انفرادی توانستم قهرمان کشور بشوم.
    آقای صالح پور آیا تعداد احکام خود را می دانید؟
    بله اتفاقا بخوبی میدانم که ۴۵ حکم قهرمانی در کشور یعنی روی سکو را دارم و خدا را شکر روسفید و سربلند در این رشته می باشم.
    جناب صالح پور با ۷۸ سال سن که هنوز مشغول رقابت هستید چه لقبی باید به شما بدهیم؟
    به نظر من واذعان کارشناسان اینجانب پدر تنیس روی میز کشور لقب دارم ویا باید لقب داده شوم.

    جناب صالح پور یک خاطره شیرین از خودتان برای ما تعریف میکنید؟
    در سال ۱۳۳۸ در مقابل تیم ملی هند در ارنج قرار گرفتم وهم در قسمت تیمی آنان را شکست دادیم و هم من توانستم بردهای خودم را بدست بیاورم و این یکی از شیرین ترین و اولین خاطرات شیرین و به یاد ماندنی من بود.
    البته یکی دیگر از خاطرات خوب من این است که در سن ۱۲ سالگی بدون سرمربی پینگ پنگ را شروع کردم و درعرض مدت بسیار کوتاهی توانستم قهرمان مسجد سلیمان و استان خوزستان و کشور بشوم واین برای من خیلی خوشایند است.
    حرف یا گفته جالبی دارید تا بینندگان از آن لذت ببرند؟
    بله فکر میکنم باید به این نکته اشاره کنم که بنده بنیانگذار تنیس روی میز در کشور هستم وحقیقتا من را بعنوان پدر این رشته در ایران می شناسند.وفکر میکنم این یک افتخار بزرگ و ارزشمند است.
    جناب صالح پور به پینگ پنگ بازان امروزی چه توصیه ای دارید؟
    به همه توصیه میکنم که دست یابی به قهرمانی دور نیست وخواستن توانستن است .در زمان ما مربی و امکانات این چنینی وجود نداشت اما ما توانستیم در این رشته قهرمان شویم .اما الان امکانات بسیار عالی است هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ تغذیه و هم مالی همه چیز برای این رشته وورز ش کردن مفید است.تلاش کنید برای مراحل بالاتر ؛تلاش کنید برای سلامتی؛تلاش کنید برای کسب افتخار برای شهرستان و استان و کشور خودتان.

    آقای صالح پور در خاتمه اگر حرفی برای گفتن دارید برای ما بفرمایید:
    اول از هر چیز دوست داشتم از شما جناب علوی که خود از قهرمانان استان خوزستان و کشور بوده اید وعین فرزندان خودم شما را می پرستم تشکر اختصاصی و اساسی کنم که با اخلاق مثال زدنی و دوست داشتنی خودتان ما را از یاد نبرده و با من یک مصاحبه اختصاصی انجام دادید.
    دوم اینکه برای همه آرزوی موفقیت وسلامتی و طول عمر دارم ودوست دارم تا زنده هستم خبرهای خوب وخوشی از این رشته ورزشی در حال رشد به گوشم برسد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مصاحبه اختصاصی با سید رسول صالح پور پیشکسوت ماندگارپینگ پنگ ایران"
    1. masoud mirab گفت:

      با سلام. برای پدر پینگ پنگ ایران ارزوی سلامتی و طول عمر ارزومندم.. ایشان هنوز هم مثل یک جوان ۲۰ ساله در مسابقات حاضر می شوند.

    2. مهرداد بابادیوند گفت:

      با سلام و عرض احترم خدمت این عزیز بزرگوار که در عین قهرمانی اسوه اخلاق و براستی جوانمردی بی مانند است که بنده به وجود ایشان افتخار میکنم و دست ایشان را می بوسم و بسیاری از نکات اخلاقی را از ایشان اموخته ام

    3. جمال فتاحی گفت:

      با سلام .حضور حاج رسول صالحپور همیشه واسه ما قوت قلب بوده و هست واز خداوند میخوام حاجی رو همیشه سرحال واسه دوست دارانش نگه داره.

    4. لرکی پور گفت:

      باسلام خدمت بزرگ مرد تنیس روی میز ایران مرد اخلاق ومعرفت جناب آقای صالح پور ،الگوی تمامی رده های سنی تنیس روی میز ، ایشان مرد مقاومت وصبوری هستند چون وقتی در چند سال پیش که دچار ناراحتی جسمی شدند فقط عشق به خدا وتنیس روی میز بود که توانستند بالحمدالله سلامتی کامل خود رابدست آورند وبه همه نشان دادند که در همه وقت ودر همه جا انسان نباید ناامید باشد ،ایشان عزیز همه ماتنیسورها می باشند انشاءالله سایه پر مهرش بر سرمان مستطام باد

    5. بخشنده گفت:

      با سلام حضور پدر تنیس روی میز ایران حاج آقا صالح پور عزیز استاد اخلاق
      یکی از بهترین روزهای عمر من امروز است که می بینم از مردی یاد می شود که نمونه بسیار خوبی از مردی و جوانمردی در استان و کشور است ، جناب آقای صالح پور بنده با افتخار دست جنابعالی را میبوسم و شما را همانند پدر خودم دوست داشتم و خواهم داشت و از خداوند بزرگ سلامتی روز افزون برایتان آرزومندم . خداوند همیشه به شما مثل گذشته عمر باعزت عطا کند .

    6. محمود ساكياني گفت:

      خدمت جناب آقای صالحپور بزرگ مرد قهرمان و پهلوان پینگ پنگ کشور و یادگار باقیمانده از اولین نسل پینگ پنگ ایران سلامی به بلندای آسمان دارم. کیست که دستی به راکت زده باشد و حاج آقا صالح پور را نشناسد ، از اخلاق والای این عزیز همین بس که همیشه ما را به رعایت اخلاق و داشتن منش پهلوانی و متانت سفارش نموده اند. از خدا وند بزرگ از صمیم قلب برای ایشان و خانواده بزرگوارشان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

    7. علیرضا راشدیان گفت:

      با سلام و درود خدمت پدر رشته تنیس روی میز خوزستان

    8. فریدون آرامش گفت:

      استاد عزیز سید رسول صالحپور با سلام
      دوستان همگی از خصوصیات شما بخوبی یاد کردند که در خور شان وشخصیت شما میباشد. از خداوند بزرگ سلامتی شماوخانواده محترم را آرزومندم.
      فرصت را غنیمت شمرده و توجه مسولین محترم تنیس روی میز کشور را به این نکته جلب میکنم که آقای صالحپور با ۷۸ سال سن و حدود ۶۵ سال سابقه بازی تنیس روی واینکه هنوز ایشان در صحنه هستند. آیامیتواند الگویی برای جذب بیشتر مردم به ورزش و مخصوصا تنیس روی میز باشند؟
      لذا خواهشمندم به هر ترتیبی که در خور شخصیتشان است،از ایشان قدردانی شود.
      در پایان از مدیریت محترم سایت آقای منصور علوی به خاطر اختصاص صفحه ی به پیشکسوتان تشکر می نمایم.

    9. فریبا قوام زاده گفت:

      باز هم سلامی از سر مهر به کرانمایه ای از تنیس روی میز…و سپاسکزار حضور سبز ایشان هستیم. بودنشان امید و سلامتی ایشان ارزو است…تاریخ زنده پینک پنک هستند..خوب است خاطرات ایشان حفظ شود..این دوران خاطرات بخشی از تاریخ است..

    10. نجمه صالح پور گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما
      من سیده نجمه صالح پور فرزندسید ایرج صالح پور فوق لیسانس زبان فرانسه دانشگاه شهید چمران هستم.خیلی مفتخر شدم که اسم شما را در اینجا دیدم پدرم همیشه از شما تعریف میکردند.امیدوارم که شاهد موفقیتهای بیشتر شما باشم.

      باتشکر

    11. داریوش فروغی گفت:

      اینجانب داریوش فروغی چندین سال مسئولیت اداره تربیت بدنی شهرستان مسجدسلیمان را عهده دار بودم واز نزدیک با آرسول صالحپور آشنا هستم ، خیلی نگران شدم از وضعیت ایشان ، فقط آرزوی سلامتی وطول عمر بیشتر برای ایشان دارم .

    12. محمود رهیده گفت:

      سلام.درجامعه تنیس روی میزافرادی هستندکه الگوی بسیارخوبی میتوانندباشندبرای نوجوانان وجوانان.الگوی اخلاق رفتارواستقامت وشورزندگی .ویکی ازاین بزرگواران اقای سیدرسول صالحپورمردی با۷۸سال سن ولی کوشاوپرتلاش مثل یک جوان قهرمان.امیداست همه مامثل این عزیزپیشکسوت درمسئولیتهای محوله پرتلاش ونشاط باشیم.انشااله

    13. پهلوان گفت:

      سلام به همه عزیزان
      خدا حفظشان کند و به ایشان قوت و سلامتی عنایت کند
      قدر این گوهر های اصلی ورزش را باید دانست
      ارادت خالصانه ما را بپذیرید

    14. محمدرضا از مهریز(یزد) گفت:

      با سلام و عرض ادب. ماشاالله. نیاز به تعدادی تخته است تا سمفونی از ضربات به تخته برای ایشان اجرا کنیم. آرزوی طول عمری دوباره برای ایشان دارم
      با احترام

    15. باسلام خدمت بزرگ مرد تنیس روی میز ایران مرد اخلاق ومعرفت جناب آقای صالح پور واقعا قوم بزرگ بختیاری به داشتن اینچنین رادمردانی افتخار می کند چون ایشان بسیار انسانی خونگرم و مهربان است ان شاء الله همیشه تندرست باشند

    16. الیاس قنبری گفت:

      باسلام خدمت جناب آقای صالحپور ودوستان عزیز

      آقای صالحپور نه تنها در ورزش بلکه در دوستی و صداقت نیز سرآمد میباشند.

    17. ارزو عرجون گفت:

      سلام به پدر تنیس روی میز ایران شما افتخار مایید کاش میشد از تجربیات شما استفاده کرد همیشه جاوید باشید

    18. محمد جان نثاری گفت:

      باسلام
      بنده از مسابقات پیش کسوتان استانی با این چهره بنام افتخار آشنائی داشتم و همت و تلاش ایشان سرمشقی بود برای تداوم و کوشش و امید واری
      انشا.. که همیشه سایه ایشان بالای سر ورزش تنیس روی میز مستدام باشد

    19. امین طهماسبی گفت:

      با سلام خدمت آقای صالحپور برای شما آرزوی سلامتی و سر بلندی را از درگاه خداوند خواستاریم.

    20. مجید حقدین گفت:

      باسلام من هم به نوبه خودبه ایشان پس از عمری تلاش و کوشش خسته نباشید و خدا قوت می گویم و امیدوارم در پرتو عنایات خداوندی همیشه موفق باشند و پیروز.

    21. […] سیدرسول صالح‌پور، پدر تنیس روی میز ایران است و با سابقه ترین پینگ پنگ باز ایران به شمار می‌رود. […]

    22. ونوس گفت:

      درود بر شما جناب صالح پور

    23. سید هادی اسدی گفت:

      سلام و عرض ادب
      واستون موفقیتهای روز افزون و سلامتی آرزومندم
      نمی دونم منو یادتو ن هست یا نه و ولیکن خیلی مخلصیم

    24. سینا صالحیان پور گفت:

      سلام به پدر تنیس روی میز ایران شما افتخار مایید

    25. فرخنده سلیمانی گفت:

      با سلام و ادب
      جناب آقای صالحپور شمانه تنها از افتخارات بزرگ این استان و کشور هستید بلکه الگوی بسیار بزرگ اخلاقی و پشتوانه ارزشمند معنوی ما نیز هستید. در پناه قادر متعال برایتان آرزوی سلامتی داریم.

    26. سینا گفت:

      با عرض ارادت خدمت استاد بزرگوار آقای صالحپور و مربی خودم و واقعا افتخار میکنم که شاگرد همچین شخصی بودم

    27. ناهید طاهری گفت:

      با سلام آرزوی طول عمر با عزت برای پدر پنگ پنگ ایران،مارا از تجارب ارزنده خود بی نصیب نزارند.

    28. سيدمحمودعلوي گفت:

      عرض سلام وادب و احترام خدمت بزرگ مرد تنیس روی میز ایران استاد صالحپورعزیز براستی که لقب پدر تنیس روی میز ایران برازنده شماست. سلامتی و شادکامی شمارا آرزو دارم .

    29. اسماعيل نمازي گفت:

      با عرض سلام وادب. ارزوی تندرستی و شاد کأ می را برای شما از خداوند منان خواهانم موفق و مؤید باشید

    30. seoarzan.ir گفت:

      سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون


    تازه ترین اخبار