امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۷:۰۳  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 13667
    ارسال خبر چاپ خبر
  • زمانی که زارع‌پور به‌عنوان سرپرست فدراسیون تنیس روی میز انتخاب شد، حاشیه‌ها در این فدراسیون به اوج رسید و حتی برای مدتی پینگ‌پنگ‌بازان ملی‌پوش مسابقات مختلف را تحریم کردند. این تحریم باعث شد تا ملی‌پوشان و فدراسیون به‌شدت با یکدیگر درگیر شوند اما برای مسابقات گزینشی المپیک هر دو گروه درگیر ماجرا با یکدیگر به…

    زمانی که زارع‌پور به‌عنوان سرپرست فدراسیون تنیس روی میز انتخاب شد، حاشیه‌ها در این فدراسیون به اوج رسید و حتی برای مدتی پینگ‌پنگ‌بازان ملی‌پوش مسابقات مختلف را تحریم کردند. این تحریم باعث شد تا ملی‌پوشان و فدراسیون به‌شدت با یکدیگر درگیر شوند اما برای مسابقات گزینشی المپیک هر دو گروه درگیر ماجرا با یکدیگر به توافق رسیدند تا مدتی سکوت کنند. با زارع‌پور رییس فدراسیون صحبت کردیم.
    مشکلاتی که با ورزشکاران داشتید، حل شد؟
    اگر مشکلات حل نمی‌شد که در مسابقات گزینشی المپیک شرکت نمی‌کردند. ما سعی کردیم به یک تفاهم کلی برسیم، اما مسایل را باید به طور ریز و طی جلسات متعدد حل کنیم اما فعلا قضایا مسکوت مانده است. ما همه به موفقیت این رشته امیدوار هستیم و می‌دانم که ورزشکاران هم همین‌گونه هستند. این سهمیه المپیکی شاید تا حدودی باعث کم‌شدن این اختلافات شود.
    به کسب سهمیه المپیک چقدر امیدوار بودید؟
    در بخش آقایان با توجه به قدرت ما در منطقه آسیای میانه رقابت اصلی بین بازیکنان خودمان بود و روی سکو هم هر سه ورزشکار ایرانی رفتند. در بخش بانوان اما شرایط فرق می‌کرد، قزاقستان رقیب سرسختی برای ماست و بارها در رقابت‌های مختلف بازی را به آنها واگذار کردیم. مانند رقابت‌های فجر که در گلستان برگزار شد و بانوان ما در فینال مغلوب حریف خود شدند اما در مسابقات انتخابی المپیک تمام دغدغه ما این بود که بانوی ایرانی بتواند، حریف قزاق خود را شکست دهد که خوشبختانه موفق هم شد.
    نوشاد عالمیان یک استعداد ویژه است، برای او چه برنامه‌ای دارید؟
    همان‌طور که می‌دانید نوشاد در حال‌‌حاضر در رنکینگ ۱۱۲ جهان است. اولین برنامه ما این است که او را به رنکینگ بین ۵۰ تا ۱۰۰ برسانیم که موفقیت بزرگی است. ما برای این امر، مسابقات مختلفی را درنظر گرفتیم که امتیازات زیادی دارند و رنکینگ را به شدت بالا می‌برد. از سوی دیگر کمپ اتریشی را برای ورزشکاران‌مان درنظر گرفتیم که کمپ بسیار خوبی است و پنج مربی و مدرس سطح بالای جهان در آن حضور دارند. باتوجه به اینکه سبک بازی بازیکنان ایرانی، شبیه اروپایی‌هاست، این اردوها می‌تواند بسیار مفید باشد.
    برای گرفتن دیگر سهمیه‌ها چه برنامه‌ای دارید؟
    حتما اردوهای برون‌مرزی خواهیم داشت و در تورهای مختلف شرکت می‌کنیم. مسابقات قطر و هنگ‌کنگ بسیار حیاتی است و ما اطمینان داریم، بازیکنانی مانند اخلاق‌پسند و عمرانی می‌توانند سهمیه را به‌دست بیاورند.
    یکی از مشکلات فعلی، اعزام تیم‌های ایرانی به مسابقات بین‌المللی است، این مشکل چه زمانی برطرف می‌شود؟
    مشکل خاصی نیست، ما با شورای برون‌مرزی وزارت ورزش همکاری خوبی داریم و شما مطمئن باشید که ما در تورهای مختلف شرکت خواهیم کرد تا در المپیک نتایج خوبی بگیریم.
    درحال‌حاضر نقطه ضعف این رشته در ایران چیست؟
    یک مساله این است که ما در قاره‌ای قرار گرفته‌ایم که هر سه قدرت اول جهان در این قاره حضور دارند. چین، کره‌جنوبی و ژاپن از بهترین‌های دنیا هستند. این باعث می‌شود کارهای خوب ما زیاد به چشم نیاید. حتی ما دو بازی آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ را به علت اینکه احتمال مدال وجود ندارد، نرفتیم. همین کار باعث شد تا در این رشته خیلی عقب بیفتیم، ما حالا باید کار کنیم تا به سال ۲۰۰۶ برگردیم و بعد پیشرفت را شروع کنیم. برنامه این است که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ روی سکو برویم که این افتخار بزرگی است و این آرزویی است که سال‌ها منتظرش هستیم. باتوجه به حمایت خوبی که از نظر مالی، وزارت ورزش از ما انجام می‌دهد، مطمئن هستم که به این آرزو می‌رسیم.
    شما چه برنامه‌هایی تا المپیک دارید؟
    به غیر از مسابقات قطر و هنگ‌کنگ که برای سهمیه المپیک هم هست، ما در مسابقات کویت و مجارستان هم شرکت خواهیم کرد و با آمادگی کامل به مسابقات المپیک می‌رویم
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گفت‌وگوی روزنامه شرق با زارع‌پور رییس فدارسیون تنیس روی میز"
    1. منوچهر ادیب گفت:

      درحال حاضر بزرگترین نقطه ضعف این رشته درایران همین خود خودم هستم.

    2. منوچهر ادیب گفت:

      باسلام خدمت مدیر قوی این سایت
      من از زبان رئیس ،جملات بالا را گفته ام.

    3. اصغر ذوالفنون گفت:

      مارا نبوددلی که کارآیداز او
      جزناله که هردمی هزارآیدازاو


    تازه ترین اخبار