امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۶:۵۳  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ | کد خبر : 1372
    ارسال خبر چاپ خبر
  • تهران – فدراسیون تنیس روی میز این روزها حال وهوای خوبی ندارد،تعطیلی مسابقات آنهم در حالیکه تیم ملی شهریورماه باید دررقابت های قهرمانی اسیا شرکت کند،این فدراسیون را با چالش جدی دیگری درعرصه رقابت های برون مرزی روبه رو خواهد کرد. به گزارش شنبه ایرنا؛همه چیز از نخستین تور حرفه ای تنیس روی میز شروع…

    تهرانفدراسیون تنیس روی میز این روزها حال وهوای خوبی ندارد،تعطیلی مسابقات آنهم در حالیکه تیم ملی شهریورماه باید دررقابت های قهرمانی اسیا شرکت کند،این فدراسیون را با چالش جدی دیگری درعرصه رقابت های برون مرزی روبه رو خواهد کرد.
    به گزارش شنبه ایرنا؛همه چیز از نخستین تور حرفه ای تنیس روی میز شروع شد جایی که بغض چندین ماهه بازیکنان ملی پوش و دسته برتر شکست و این رقابت ها نیمه کاره رها شد.
    بازیکنان معترض به دلیل مساعد نبودن شرایط میزبانی سالن چند منظوره پنجم مرداد اراک این سالن را ترک و شبانه به خانه های خود بازگشتند این موضوع برای برگزارکنندگان بسیار گران تمام شد و مسوولان فدراسیون که تا آن زمان و به لحاظ برخی ملاحظات ازرویارویی با بازیکنان برحذر بودند این بار و بدون هیچ ملاحظه ای وارد میدان شدند.
    آنان شمشیر را برای بازیکنان از رو بسته و به مقابله با این بازیکنان پرداختند البته این تمام ماجرا نبود این برخوردها همچنان ادامه یافت و روز به روز بیشتر شد در این میان برخی بزرگان ورزش کشور و تنیس روی میز پادرمیانی کردند اما هیچ کدام به سرانجام نرسید، کدورتی که همچنان به قوت خود باقی است.
    به اعتقاد مسوول کمیته آموزش فدراسیون که خود از پیشکسوتان این رشته ورزشی است دامن زدن به این مسایل به هیچ وجه به سود خانواده تنیس روی میز نیست و دودش تنها به چشم اهالی این ورزش خواهد رفت.
    امیر عمیدی افزود: این روزها همه دست به اعتصاب زده اند رقابت های انتخابی تیم ملی بزرگسالان دربخش آقایان به دنبال برگزار نشدن تورحرفه ای و سایر رقابت ها و اردوهایی که مقرر بود برای آمادگی ملی پوشان در طی این مدت برگزار شود، لغو شده است.
    وی تصریح کرد: به درستی نمی دانم دلیل این ناهماهنگی ها چیست؟بالاخره رییس فدراسیون با انتخاب قاطع اعضای مجمع این فدراسیون انتخاب و کار خود را دراین فدراسیون شروع کرده است و ما باید وی را دردستیابی به اهدافش یاری کنیم.
    رییس کمیته آموزش فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته ورزشی خواسته های غیرمعقولی از روسای فدراسیون دارند،افزود: تا آنجا که من شاهد هستم مسوولان فدراسیون برای جلب رضایت ورزشکاران و تعامل با کارشناسان و پیشکسوتان برنامه های خوبی طراحی و با آنان در میان گذاشته اند.
    عمیدی اظهار داشت: اما دراین میان برخی چهره ها با نواختن ساز مخالف دیگران را نیز تحریک و با مسوولان این فدراسیون به طور دایم درگیرند.
    وی دراین رابطه به روش های پیشنهادی انتخابی تیم ملی اشاره کرد وافزود:در دوره مدیریت جدید نحوه برگزاری انتخابی های تیم ملی که حق طبیعی فدراسیون است وباهدف رضایتمندی بیشتربازیکنان و باشگاه ها در میان گذاشته شد.
    به گفته وی متاسفانه بازیکنان و نمایندگان باشگاه ها اصل را بر مخالفت گذاشته و تمامی راه های پیشنهادی را ناکارآمد دانستند و در اجرای آنان مشارکت نکردند.
    رییس کمیته آموزش فدراسیون یاد آور شد: با این اوضاع آیا برگزاری مسابقات شدنی است و آیا این حق مسوولان فدراسیون نیست که تصمیم جدیدی بگیرند؟
    وی تصریح کرد: شرکت نکردن بازیکنان در رقابت های انتخابی ، مسوولان را به واکنش وا می دارد تا با تعداد دیگری از ورزشکاران رقابت های انتخابی را برگزار و نفرات جدید را جایگزین نفرات اول کنند.
    به گفته عمیدی درست است که شاید نتوانیم دررقابت های مهم آسیایی و بین المللی که در کسب رده بندی جهانی به بازیکنان ما کمک می کند بهترین نفرات خود را اعزام کنیم اما درعوض این فرصت را به دست خواهیم آورد که تا سرمایه های جدیدی را به خانواده این ورزش معرفی کنیم.
    رییس کمیته آموزش فدراسیون تنیس روی میز با ابراز تاسف از اینکه امثال نوشاد و نیما عالمیان درحال حاضر با این فدراسیون همکاری لازم را ندارند، افزود: برای تربیت و آموزش این ورزشکاران برجسته سال های زیادی زحمت کشیده شده و خواهد شد از این رو نباید به این راحتی این سرمایه ها را از دست داد.
    به هر حال با حضور نیافتن آنان چاره ای جز جایگزین کردن بازیکنان دیگر نداریم تا این تنیس روی میز بیش از این آسیب نبیند.
    وی درعین حال گفت: نمی خواستم این را بگویم اما رتبه ایران در آسیا همواره بین هفتم تا دهم متغیر است ما به هر حال با این ورزشکاران و یا با نفرات دوم، سوم و یا پایین تر به روی سکو نخواهیم رفت با این همه معتقدیم بهترین ها را باید به این رقابت ها اعزام کنیم تا برای کشور افتخار آفرینی کنند.
    عمیدی با اشاره به افت ۲ پله ای تیم های جوانان و نوجوانان کشورمان در رقابت های آسیایی دهلی نو افزود: در تازه ترین رقابت های تنیس روی میز آسیایی ۲ پله صعودکردیم اما آیا اتفاقی افتاد به هرحال ما برای حفظ جایگاه و منزلت خود باید در این رقابت ها شرکت می کردیم حال اگر با نفرات بهتری حضور می یافتیم شاید رتبه بهتری کسب می کردیم.
    به اعتقاد وی بازیکنان نباید تیشه به ریشه تنیس روی میز زده آینده ورزشی خود را خراب کنند درحال حاضر ۲ ماه را بدون دلیل از دست دادیم، لیگ برگزار نشد و اردوهای تیم ملی منتفی است.
    بازیکنان باید ازهمین امروز به فکر خود و این رشته ورزشی باشند خوشبختانه با آمدن ابراهیم علیدخت و وقت بیشتری که وی درتیم ملی می گذارند به طور یقین آینده خوبی برای این رشته می توان متصور شد اما باید بازیکنان با وی هماهنگی لازم را داشته باشند تا درکارش موفق شود.
    وی ادامه این روند را به هیچ وجه به صلاح این ورزش نمی داند و معتقد است باید هر چه سریع تر این سوءتفاهم ها برطرف شود چرا که ادامه این روند به ضررطرفین است.
    صحبت های عمیدی در حالی عنوان می شود که همچنان بازیکنان و پیشکسوتان در خصوص ساده ترین مسایل خود با فدراسیون مشکل دارند درهمین خصوص مسوول کمیته مسابقات این فدراسیون نیز به تازگی از مسوولیت خود استعفا و این فدراسیون یکی از ارکان مهم خود را به دنبال دبیری فدراسیون از دست داد ،علیرضا حجازیان رییس مستعفی کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز در این خصوص گفت:با توجه به شرایط حاکم دیگر نمی‌توانستم با این فدراسیون همکاری داشته باشم.
    وی ادامه داد: به علت شرایط حاکم در فدراسیون و اینکه بازیکنان حاضر نمی‌شوند در هیچ مسابقه ای شرکت کنند تصمیم گرفتم از این مجموعه جدا شوم.
    به گفته وی این درحالی است که هیچ استانی نیز به راحتی میزبانی مسابقات را قبول نمی‌کند برهمین اساس بهتر دیدم که فعلا کنار بکشم.
    به اعتقاد وی در حال حاضر در فدراسیون کاری برای انجام نیست از این رو لزومی نداشت درفدراسیون بمانم به هرحال به مسوولان فدراسیون یادآور شدم در صورت مساعد شدن شرایط حاضرم دراین مسوولیت فعالیت خود را ادامه دهم.
    با این شرایط باید ماند و دید درماه های آتی چه برسر این فدراسیون خواهد آمد امیدواریم با انتخاب محمد عباسی به عنوان نخستین وزیر ورزش وامورجوانان هر چه سریع تر مشکلات این رشته پرطرفدار برطرف شده و خانواده بزرگ تنیس روی میز باردیگر روی آرامش را به خود ببیند
     
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "عمیدی در گفتگو با ایرنا:ادامه درگیری ورزشکاران و فدراسیون تنیس روی میز به صلاح نیست"
    تازه ترین اخبار