امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۵۳:۲۳  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ | کد خبر : 13986
    ارسال خبر چاپ خبر
  • به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ، باشروع دوره مربیگری در روز شنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۲ یک هفته پر مشغله برای اوا یلر،مربی باتجربه آلمانی آغاز شد. سایت فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ در خصوص حضور این مربی آلمانی در ایران نوشت: این برنامه با سبک مربیگری وی در آلمان متفاوت بود. یلر بازیکنان را بر اساس مسئولیت…

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ، باشروع دوره مربیگری در روز شنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۲ یک هفته پر مشغله برای اوا یلر،مربی باتجربه آلمانی آغاز شد.
    سایت فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ در خصوص حضور این مربی آلمانی در ایران نوشت: این برنامه با سبک مربیگری وی در آلمان متفاوت بود. یلر بازیکنان را بر اساس مسئولیت همیشگی‌اش در آلمان راهنمایی نمی‌کرد؛ او در سرزمین دوری بود. اوا یلر مسئولیت رهبری دوره‌هایی را در شهر تهران، پایتخت ایران بر عهده گرفته بود.

    وی یک دوره مربیگری و یک دوره اردوی آمادگی را که به طور مشترک توسط اتحادیه پینگ‌پنگ آسیا و برنامه‌های توسعه‌ای فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ سازماندهی شده بود، رهبری کرد.

    دوره بانوان
    این دوره که در روز شنبه ۲۱ ژانویه خاتمه یافت، فقط مخصوص بانوان بود. طبق قوانین دولتی در ایران محل جداگانه‌ای برای ورزش زنان لازم است و داشتن مربی زن هم الزامی است.

    عناوین مختلف
    تعداد ۲۷ مربی از سراسر ایران در یک برنامه که از دو بخش تئوری و عملی تشکیل شده بود، شرکت کردند. طبق گفته فاطمه گودرزی، مسئول روابط بین الملل فدراسیون پینگ‌پنگ ایران، عناوین مختلفی در دوره تئوری بیان شد از جمله: زمان بندی صحیح اردو، برنامه‌های مختلف آمادگی جسمانی و موضوع مهم شناسایی بازیکنان جوان جدید، بخش عملی با اردوی آمادگی تیم بانوان هماهنگ شده بود.

    اردوی آمادگی
    اردوی آمادگی شامل ۱۳ بازیکن از تیم دانشجویان، نوجوانان و تیم ملی بانوان بود که در آکادمی بین المللی تنیس روی میز در تهران برگزار شد. محلی که اخیراً برای مسابقات انتخابی المپیک مردان مورد استفاده قرار گرفت و نوشاد عالمیان در آن قهرمان شد.
    موضوعاتی که بر روی آنها بیشتر کار شد، تمرین پا، سرویس و برگشت سرویس به علاوه مهارت‌های بعد از دریافت سرویس بود. بر طبق گفته گودرزی در برخی جلسات تمرین بانوانی که در دوره مربیگری شرکت کرده بودند، حضور داشتند. بدین ترتیب آنها می‌توانستند در پایان هر جلسه پس از ملاحظه روش‌های آموزش، با اوا یلر در مورد آن صحبت کنند.

    گروه با استعداد
    طبق گفته اوا یلر “دختران ایرانی بسیار با استعداد و سخت کوش هستند، به طرز حیرت‌انگیزی سریع و مشتاق یادگیری هستند و اگر فرصت پیشرفت برایشان فراهم شود، بسیار سریع می‌توانند پیشرفت کنند؛ این به معنی امکان تمرین روزانه داشتن و شرکت در تورنمت‌های بین المللی بیشتر است.

    مهمان نوازی عالی
    بی تردید موقعیت برای بازیکنانی که از دیگر کشورها برای شرکت در مسابقات به ایران می‌آیند این چنین است، همچنین ساختمان و ساختار یکسانی در ایران به ویژه در تهران وجود دارد؛ یک حقیقت، مسلم است و آن مهمان نوازی است.
    مهمان نوازی که اوا یلر تجربه کرده عالی است. با رهبری محمد زارع‌پور، فدراسیون پینگ‌پنگ ایران با آغوش باز به مهمانان خوش آمد می‌گوید، هیچ مشکلی وجود ندارد و خوش آمد گویی گرم و خالصانه است.

    آمادگی پذیرایی
    ایران در حال پیشرفت است و همیشه آمادگی یک پذیرایی صمیمی خالصانه از طرف محمد زارع پور وجود دارد.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اوا یلر در گفت‌و‌گو با سایت فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ: دختران ایرانی با استعداد و سخت کوش هستند"
    تازه ترین اخبار