امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۱:۴۳  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ | کد خبر : 14812
    ارسال خبر چاپ خبر
  • سهم ورزش از بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۱ مشخص شد. امیدوار رضایی، رییس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس  عنوان کرد دولت در لایحه بودجه سال آینده ۴۷۶میلیارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده است.  این در حالی است که پیش از این گفته رضایی، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو…

    سهم ورزش از بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۱ مشخص شد.
    امیدوار رضایی، رییس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس  عنوان کرد دولت در لایحه بودجه سال آینده ۴۷۶میلیارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده است.
     این در حالی است که پیش از این گفته رضایی، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با این خبرگزاری بودجه وزارتخانه‌اش را ۱۴۰میلیارد تومان اعلام کرده بود.
     رییس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس درباره بودجه وزارت ورزش در سال آینده گفت: «دولت در لایحه بودجه سال آینده ۴۷۶‌میلیارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده است که از این رقم ۲۳۴میلیارد آن مربوط به انجام کارهای عمرانی و توسعه اماکن ورزشی در کشور است.» البته این بودجه تنها در بخش ورزش صرف نخواهد شد و به هر دو بخش ورزش و جوانان اختصاص دارد.
     رضایی در ادامه درباره بودجه کمیته المپیک که جدا از بودجه وزارت ورزش و جوانان است هم توضیح داد: «کمیته ملی المپیک از سال آینده به صورت مستقل فعالیت خواهد کرد و بودجه آن هیچ ارتباطی با وزارت ورزش ندارد، دولت ۵/۲۵میلیارد تومان برای کمک به کمیته ملی المپیک در بودجه سال ۹۱ پیش‌بینی کرده است.»
    پس از عنوان این مطلب از سوی رییس فراکسیون ورزش و جوانان، بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با مهر اختصاص یافتن چنین بودجه‌ای به کمیته را در سالی که المپیک برگزار می‌شود کم دانست: «افزایش بودجه کمیته ملی المپیک برای سال آینده طبیعی است اما انتظار داشتیم این افزایش بیشتر از ۵/۱میلیارد تومان باشد چون سال ۹۱ به لحاظ برگزاری المپیک سالی پرهزینه است.» افشارزاده تاکید کرد بودجه مورد نیاز کمیته برای سال ۹۱، پنجاه میلیارد تومان بوده است: «کمیته ملی المپیک درخواست خود را برای تصویب این رقم بودجه براساس هزینه‎هایی که باید سال آینده صرف تیم‎های المپیکی و آماده‌سازی کند، ارایه کرد.
    از ابتدای سال آینده تا زمان برگزاری المپیک همه ورزشکاران و تیم‎هایی که موفق به کسب سهمیه شده‎اند حداقل باید در دو سه اردو و تورنمنت برون مرزی شرکت کنند تا با آمادگی کامل در کاروان ورزش ایران قرار بگیرند. ضمن اینکه باید هزینه‎های لازم برای تامین نیازهای ورزشکاران المپیکی و رسیدگی به مسایل مرتبط با آنها را در مجموع هزینه‎هایی که باید داشته باشیم، لحاظ کنیم.»
    با این حال به نظر می‌رسد کمیته ملی المپیک از راه‌های دیگر هم می‌تواند بودجه ۵/۲۵میلیاردتومانی خود را افزایش دهد. افشارزاده در این‌باره گفت: «البته مانند سال گذشته از ردیف بودجه متفرقه، ۱۰میلیارد تومان در اختیار کمیته ملی المپیک قرار خواهد گرفت که به طور قطع بخش بیشتر آن صرف کاروان اعزامی به بازی‎های المپیک خواهد شد.»
    دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد درخواست ۱۵میلیارد تومانی این کمیته از وزارت ورزش و جوانان گفت: «درخواست کمک مالی ما برای رسیدگی به تجهیز و تعمیر آکادمی ملی المپیک، راه‌اندازی موزه و کمک به فدراسیون‎های المپیکی صورت گرفت اما هنوز موافقتی با آن نشده است.» افشارزاده همچنین یکی از دغدغه‌های کمیته المپیک را زمان اختصاص یافتن بودجه دانست: «المپیک مردادماه سال آینده برگزار می‌شود و اعزام‏های آماده‎سازی تیم‎های المپیکی‎مان هم از فروردین‌ماه آغاز می‎شود.
    بنابراین باید پرداخت بودجه مصوب از اواخر سال‌جاری آغاز شود تا برای پیشبرد برنامه‎ها دچار مشکلات مالی نشویم. تا پیش از برگزاری بازی‎های المپیک ۲۰۱۲ لندن باید سه چهارم بودجه مصوب خود را دریافت کنیم. دراین صورت است که دغدغه‎ای بابت داشتن کاروانی آماده نخواهیم داشت.» همچنین دولت برای کمک به آماده‌سازی و شرکت در مسابقات ورزشی منطقه‌ای، جهانی و باشگاه‌ها ۳۰میلیارد تومان در نظر گرفته که این رقم نسبت به بودجه امسال سه‌برابر رشد داشته است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "افشارزاده: سهم کمیته المپیک کافی نیست"
    تازه ترین اخبار