امروز: شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۱:۱۷  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ | کد خبر : 14823
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در سال‌های اخیر شاهد ظهور ستارگان جدید در تیم ملی پینگ‌پنگ بوده‌ایم. نیما و نوشاد عالمیان، محمدرضا اخلاق پسند، پوریا عمرانی و ندا شهسواری که همگی جوان هستند، می‌توانند تا سال‌ها در عرصه بین‌المللی برای ایران افتخارآفرینی کنند. با این حال موفقیت پینگ‌پنگ در پروتورهای آسیایی و انتخابی المپیک در گرو استعدادیابی و معرفی بازیکنان…

    در سال‌های اخیر شاهد ظهور ستارگان جدید در تیم ملی پینگ‌پنگ بوده‌ایم. نیما و نوشاد عالمیان، محمدرضا اخلاق پسند، پوریا عمرانی و ندا شهسواری که همگی جوان هستند، می‌توانند تا سال‌ها در عرصه بین‌المللی برای ایران افتخارآفرینی کنند. با این حال موفقیت پینگ‌پنگ در پروتورهای آسیایی و انتخابی المپیک در گرو استعدادیابی و معرفی بازیکنان جدید به تیم‌های ملی است.

     

    برای بررسی وضعیت استعدادیابی در ورزش تنیس روی میز، خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفت و گو با محمد زارع پور رییس فدراسیون تنیس روی میز نشست.

     

    * آیا استعدادیابی اساسا جزو وظایف فدراسیون است و یا سایر نهادها باید این کار را انجام دهند؟

     

    استعدادیابی در حوزه وظایف فدراسیون است، اما به نظر من اصل این موضوع را باید در آموزش و پرورش جست‌و‌جو کرد. در تمام دنیا استاندارد این است که بازیکن در رشته‌های ورزشی در سطوح سنی ۶ تا ۱۲ سال ساخته شود، چون بعد از این سن شاخصه‌های دیگر شکل می‌گیرد، به همین دلیل فدراسیون آقای کوکبی، کارشناسی ارشد تربیت بدنی را مسئول استعدادیابی کرده است تا استعدادیابی را با جدیت پیگیری کند و در همین راستا تعامل سازنده‌ای را هم با آموزش و پرورش داشته باشد. ما یک پیش نویس به آموزش و پرورش دادیم که خوشبختانه مورد تایید هم قرار گرفته است، به طوری که در پایه دوم دبستان پینگ‌پنگ و ژیمناستیک به عنوان ورزش‌های اجباری تعیین شود.
    استفاده از اماکن آموزش و پرورش هم باید برای فدراسیون میسر باشد، همچنین استفاده و اعزام مدرس به نقاط مختلف نیز از برنامه‌های مورد نظر ما است. علاوه بر این در حال راه‌اندازی یک کمیته‌ دانش‌آموزی هستیم تا علاقمندان به این رشته ورزشی با فدراسیون تعامل داشته باشند. در مجموع باید بگویم که سیاست گذار ورزش پینگ‌پنگ در کشور فدراسیون است، اما مجری آن ممکن است آموزش و پرورش در بعد ورزش همگانی شهرداری‌ها و فدراسیون‌ جانبازان و معلولین و … باشد.

     

    * راهکار عملی فدراسیون برای استعدادیابی چیست و یک بازیکن برای راهیابی به تیم‌های ملی دقیقا باید چه مراحلی را طی کند؟
    در حال حاضر بر اساس شناسایی و معرفی هیات‌های استانی که بازوان اجرایی فدراسیون‌ها هستند استعدادیابی صورت می‌گیرد. ما در کمیته‌ فنی هم برنامه‌ریزی کردیم که مجموعا هزار نفر را با استعدادیابی جذب کنیم تا برای هر استان ۳۰ نفر و برای تهران ۵۰ نفر را مورد ارزیابی قرار دهیم. قرار بود از ابتدای سال ۹۰ این طرح را انجام دهیم که خوشبختانه تا حدود زیادی پیشرفت کرده است. امیدوارم بتوانیم این استعدادها را شناسایی کنیم و مربیان با صلاحیت را برای تربیت آن‌ها به کار گیریم. در تلاش هستیم تا سطح فنی استان‌ها را با اعزام مربیان مطرح به نقاط مختلف ارتقا دهیم. خوشبختانه در استان‌های مختلف، علاقه‌مند و استعداد در رشته ورزشی پینگ‌پنگ وجود دارد و ما باید زمینه شناسایی آن‌ها را با برگزاری مسابقات مختلف فراهم کنیم. از نظر من لازمه استعدادیابی حضور همگانی فعال است. در ورزش پینگ‌پنگ قطعا استعدادهای جدید هم کشف می‌شوند.

     

    * فدراسیون برای استعدادیابی چقدر از پیکرسنجی استفاده می‌کند؟

     

    در حال حاضر ما در این بعد خیلی حرفه‌ای وارد نشده‌ایم، ولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با سیاستگذاری صحیح این اصل را به کمک آموزش و پرورش ایجاد کنیم. با توجه به حضور هاشمی که معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش است و در گذشته نیز معاون ورزش قهرمانی تربیت بدنی بوده، دیدگاه تخصصی در ورزش آموزش و پرورش وجود دارد. فدراسیون هم برنامه دارد که بحث استعدادیابی علمی باشد و در این حوزه حاضر به سرمایه‌گذاری است. ما خوب می‌دانیم ورزش‌هایی که به موفقیت تک ستاره‌ها امید دارند معمولا شکننده هستند و به همین دلیل برنامه‌ریزی فدراسیون، توجه خاص به تیم‌های پایه است. اعزام به مسابقات برون مرزی، استفاده از مربیان کار بلد و اعزام تیم‌های مختلف با ترکیب جوان و نوجوان همه و همه در راستای توجه فدراسیون به جوانگرایی صورت می پذیرد.

     

    * مهم‌ترین چالش پیش روی فدراسیون در بحث استعدادیابی چیست؟

     

    معمولا شیوه استعدادیابی در اروپا با کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا متفاوت است. چیزی که به عنوان استعدادیابی در اروپا مطرح می‌شود، متفاوت است. در حوزه کشورهای بالکان معمولا در بحث آموزش و پرورش در بسیاری از رشته‌ها به ویژه‌ پینگ‌پنگ این بحث با جدیت دنبال می‌شود. ما در صدد هستیم تا ارتباط را با آن حوزه پررنگ‌تر کنیم. ما بارها در فدراسیون جهانی بحث کردیم که اگر راهکار مدونی برای استعدادیابی وجود دارد به ایران ارائه شود که ما بتوانیم برنامه‌ریزی را بر اساس اصول و معیار جهانی تدوین کنیم. در بحث توسعه، فدراسیون جهانی برنامه مدون دارد اما در بحث استعدادیابی هنوز تعامل موثری صورت نگرفته است. به هر حال با برنامه چهار ساله ای که داریم باید هزار نفر کشف شود و از این تعداد ۱۰۰ نفر وارد عرصه ملی شوند و در میان آنان اگر ۱۰ نفر هم در رده بانوان و آقایان موفق به افتخارآفرینی شوند نتیجه‌ تلاش فدراسیون محقق می‌شود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز:در برنامه‌ای ۴ ساله، هزار استعداد را کشف خواهیم کرد"
    1. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.هدف بسیار عالی است جهت رسیدن به ان تجدید نظر در سبک اموزش ضروری است.مسئول محترم چند ماه پیش صحبت زیبایی کرد و ان این مهم بود که ما نایب رئیس اسیا داریم .نایب رئیس غرب اسیا هم داریم مدعی ریاست و مسئولیت ارکان فدراسیون هم زیاد داریم اما مربی واقعی نداریم .واقعا در این مرحله جهت اموزش صحیح و زود بازده از نظر مربی در مزیقه ایم در صورتی که در اموزش مربیان تجدید نظر نشود اگر ۱۰۰۰۰۰۰ استعداد یابی شوند نتیجه مثبت نخواهد بود.کمیته فنی که امد کمیته مربیان محو شد کار فنی تبدیل به انتصابها و تقسیم مزایا شد.ارسال جزوات اموزشی و cd در کشورو زیر نظر گرفتن مربیان و ارتفا فنی انها و اهمیت به این قشر مهم تبدیل به اوانی دادن به بله بله چیها گردید و عملا کمیته داوران ما اموزش مربی را هم بعهده گرفتند و ۱۵ سال این مهم ادامه پیدا کرده و متخصصین مه گوشه نشین و مدعی پروری رواج .باید تعمق کرد . با تشکر.

    2. باسلام اکر فدراسیو ن بتواند سطح مربیان این رشته را بالا ببرد یعنی کلاسهای مربیکری باکیفیت بالا برکزار نماید ومسابقات آزاد درسراسرکشور برکزار نماید وامکانت این رشته رادرشهرستانها افزایش بده فدراسیون کامهای اساسی در این مورد برداشته.

    3. amidi گفت:

      با سلام جناب اقای غفاری بنده نمیدانم شما تا چه حد از کلاسهی اخیر فدراسیون اطلاع دارید.نمونه کارهای شرکت کنندگان در کلاسها را روی این سایت و سایت فدراسیون زده ایم .اما بی صبرانه مشتاق اظهار نظرهای کارشناسی و تدوین سرفصل مطالب شما هستیم .فعلا برنامه های فدراسیون بر اساس مطالب کتاب مانول ۱ و کتاب مانول ۲ و کتاب ادوانس منتشر شده از فدراسیون جهانی است.حالا اگر بنظر اصلاحاتی لازم دارد بفرمایید کوتاهی نخواهد شد.صد البته افرادی بلافاصله مطالبی را خواهند نوشت ولی لااقل یکبار شده به جای تخریب صد در صد گذشتهو سفید و سیاه دیدن کمی تحقیق نموده و بعد نظر اصلاحی و ارشادی خود را بیان فرمایید

    4. شاعر گفت:

      یکی مرد جنگی
      به از صد هزار

    5. amidi گفت:

      با سلام کسانی میتوانند در مورد اموزش اظهار نظر بفرمایند که در ده سال اخیر یک کلاس شرکت کرده باشند و گرنه از کجا میدانند در این کلاسها چه مطالبی ارائه میشود. امار بالای تقاضاهای کلاسها در استانها موید استقبال هیاتهای استانها از مطالب است و اینکار شما توهین به تمام مدرسین فعلی کشور است اگر حرفی برای گفتن دارید حداقل پیشنهاد بدهید نه فقط تخریب گذشته

    6. کمال ساکت گفت:

      اینهمه کلاس چه بازدهی ای از لحاظ عملی داشته است؟استقبال ممکن است زیاد باشد اما نتیجه مهم است.

    7. amidi گفت:

      با سلام ساکت عزیز برای دیدن بازده عملی لطفا در کلاسی شرکت فرمایید.مگر نه این است که کل سرمایه های تنیس روی میز فعلی ایران در زمینه مربیگری در همین کلاس های مربیگری بعد از انقلاب شرکت کرده و مطالبی را اموخته و پس از کار تجربی علم و عمل خود را افزایش داده اند

    8. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.بهترین کلاسهای اموزشی دنیا زیر نطر سرپرست دبیری و رئیس کمیته اموزش فدراسیون در ۲۰ سال اخیر که ایشان بوده اند.افا والله بحث شخص نیست چقدر اصرار که فقط این درست بوده .اب هم زیاد که ماند می گندد.ازسال ۷۰ تا کنون.بایرامپور احدی عالمیانها فواد جمیل نوروزی اخلاق پسند زمان ملا شیروانی فرجی مالمیر فرقدانی نوشاد نیما پوریا میدیا و دهه تن دیگر که با عرض معذرت هم اکنون حضور ذهن ندارم خودشان یا مربیانشان فقط یک نفر بیایند در همین سایت اعلام کنند تاثیر این کلاسهای ۲۰ ساله اخیر که اکثرا توسط داوران برگزار شده در ارتقا انهاموثر بوده یا یک نفر مربی موثر در کشوراین مهم را اعلام کند.بحثی نیست .اقا با حلوا حلوا کردن دهن ادم شیرین نمی شود ترا به خدا رحم کنید به این رشته و جوانان و نوجوانانی که انرزی و وقت خود را تلف کرده و می کنند به تخصصتان که داوری است بپردازید و بیش از این ضربه و تاوان را این رشته متحمل نشود.این حقیر مدعی نیستم بر اساس دین صحبت کرده و بحث شخص نیست همه به تخصصشان بپردازند و انتظارات و ادعاها را اندازه خودشان و توانایی که دارند لااقل وبخدا عیب نیست نردبان را پله پله طی کنید انچه می ماند مهم است نه انچه به هر قیمتی انسان دارد.برای اینکه بدانید خدمت در هر قسمتی قابل تفدیر و عیب نیست این حقیر چون افا سید را در امجدیه فبو دارم ادعای وظیفه ایشان را نمی کنم ولی اگر او نبود من توانایی وظیفه او را دارمو بدین وسیله خدمت می کردم چه اشکالی دارد دنبال چه هستیم بخدا ارزش ایشان کم از من و شما نیست بلکه بالاتر.با تشکر

    9. رهنما خلوت گزیده گفت:

      من با سخنان آقای حسن موافقم.مگر حضور دریک دوره سه چهار روزه می تواند تا این حد مفید باشد که شما می فرمایید؟
      چند نفر از همین مربیانی که شما می فرمایید می توانند امر خطیر استعدادپروری را که رئیستان می خواهد هزارتای این استعدادها را کشف کند برعهده بگیرد؟
      اگر این راهی که شما رفته اید خوب بود الان می بایست چندین وچند مربی کارآزموده ودر حد تیم ملی داشتیم.یک نگاه به مربیانتان بندازید وخودتان قضاوت کنید.اول از مربیان ملی شروع کنید.

    10. پیشیار گفت:

      با سلا م واحترام
      با تمام احترامی که برای نظرات دوستان قائلم مخصوصا آقای حسن ولی اینجا با نظرشون مخالفم.مگه میشه یه نفر سر یه کلاس که مطالب اون علمی و فنی و مباحثه ای باشه شرکت کنه و هیچ تأثیری در ارتقاء دانشش نداشته باشه؟ اگر هم مربی جوان و با دانشی که در کلاسها شرکت کرده می شناسید که تا کنون موفق به تربیت بازیکن نشده, حتماً مجال این کار بهش داده نشده.مربیانی که نام بردید (و مربی اون بازیکنانی که نام بردید) چند ساله اجازه خودنمایی به یه مربی جوان توی سالنها ندادند؟

    11. اکبر گفت:

      آقا شما که فرصت خودنمایی بسیار داشتید چرا بازیکنی نساختید؟

    12. فرید مصلح گفت:

      ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
      عرض خود می بری و زحمت ما می داری

    13. محمد اصلانی گفت:

      این سایت هم جایگاهی شده برای کسانی که هیچ نام ونشانی ندارندواز این طریق می خواهند خودی مطرح کنند.چپ می آیندوراست میروند اظهار وجود میکنند چه در بحث فنی چه در بحث غیرفنی .گاهی هم فدایی می شوند ودر حمایت از افرادی به خصوص به اظهار نظر می پردازند.
      به پرو پاچه بزرگان می پیچند که بزرگ شوند غافلند که کوچکند وکوچک خواهند ماند مگرآنکه مانند بزرگان این رشته برای پینگ پنگ کاری بزرگ کنند واز ریزه خواری سفره بزرگان دست بکشندوبه جای خرج کردن از کیسه این شرکت وآن شرکت و راست وریست کردن یک تیم از بازیکنان دیگران ،خود آستینی بالا بزنند و یاعلی بگویندو….
      باعذر خواهی از تمامی دوستان

    14. خسرو عبدی گفت:

      آقای وکیل وصی
      شما کجا بودی که درموردمربیان جوان سراسرایران اینجوری با قاطعیت حکم میدی؟
      علم غیب داری یاجام جهان بین؟مطمئنم کسی مسخت کرده والا اینجوری نظر نمی دادی.
      ای که درشیشه مسکنت باشد
      سنگ بر خانه کسی منداز
      خانه بر سر همی فروریزد
      تاکه پاسخ دهد کلوخ انداز

    15. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.اقای علوی از زحمات شما متشکرم.و رسالت رسانه های ارتباط جمعی اولین رسالتشان فرهنگ سازی است که جدا از هر گونه ملاحظه و دسته بندی به ان میپردازند .این حقیر راضی نیستم شما ضرر روحی داشته و ….عزیزانی که از روی طمع به پست مقام خدای نا کرده عکس العملی نشان می دهند به مرور زمان فرهنگ والای این سایت بر ان غلیه و از غقلت خارج حواهند شد.لذا صبر و حوصله کار ساز و بهتر است به این موارد به دیده اغماض نگریسته شود چرا که هدف بالاتر از این حرفها و کمک به توسعه این ورزش از نظر فنی و اخلاقی است.با تشکر.

    16. دلیر محمدی گفت:

      با سلام خدمت خانواده تنیس روی میز
      به نظر بنده کاری که فدراسیون در حال انجام اون هست بسیار کار خوبیه ولی کامل نیست.
      برای کشف بازیکن با استعداد در تنیس روی میز عوامل زیادی دخیل است که متأسفانه ما فقط به صورت کلی میخواهیم این مسأله رو اجرا کنیم.
      به نظر من اصلی ترین جز اینمورد ساختن مربیان جوان بر اساس تفکرات جدید و کاملا حرفه ای روز دنیا به صورتی که مثل ساختن بازیکن که باید از سنین ۶ تا ۸ سال این کار صورت بگیره ما هم مربیان با استعداد رو با توجه به اصول حرفه ای روز دنیا ببار بیاریم که این مربیان بتوونن با توجه به برنامه کلی که سرمربی اصلی تعیین میکنه بدنبال بازیکن سازی برن.
      بطور کلی بازیکن سازی یصورت هرمی با استفاده از مربیان با تجربه و مربیان جوان در تمام کشورهای حرفه ای از جمله چین اجرا میشه که نتیجه آن بجلو رفتن سریع تفکر حرفه ای در تمام کشور میباشد.
      با تشکر از مدیریت سایت

    17. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.اقای مدیر محترم سایت .ضمن عرض ادب.همانطور که مستحضرید تبادل نظری در رابطه با رزومه ومسئله اموزش در این رشته و همین طور دیگر ارکان فدراسیون بسیار مستدل اعلام که دلسوزان محترم چاده اندیشی کنند.جوابیه ای دو ستان از جمله افای شماره ۱۰ اعلام و در پارگراف اخر به نکتهای اشاره کردند که مربوط به اصل موضوع نبوده و شاید مسئله ای شخصی که منظور مشخص نیست .علی ایهال ورزش اولین اموزشی که دارد صداقت و شفافیت است لطفا با توجه باینکه ۱۱و۱۲و۱۳و۱۴ عکس العملی داشته اند و مشخص نیست مخاطب چه گسی است صادقانه اول پارگراف اعلام نمایند جوابیه مربوط به چه کسی است شاید ایشان جوابی داشته باشند و فرهنگ گفتمان رعایت شود ممنون و منتظرم با عرض تشکر.

    18. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.برای انکه از مرحله پرت نشویم این حقیر منتظرم پیرو تقاضای بالا یک بازیکن ملی و یا یک مربی موثر و دارای بازیکن سطح بالا در این سایت اعلام فرمایند این خدمتشان به کشور عزیز ایران اسلامی حاصل فعالیت اموزشی ۲۰ سال اخیر بوده است.با تشکر

    19. amidi گفت:

      برای حسن اقا متاسفم

    20. با درود خدمت دوستان
      تا زمانی که موضوع حرفه ای بودن ورزش در کشور،بلاتکلیف است!استعداد یابی امری کم نتیجه و پر هزینه برای خانواده ها و ورزشکاران می باشد.
      وقتی قرارداد قهرمان و المپیکی ایران، یک میلیون تومان هست!وقتی کاپیتان تیم ملی با مشکل های بسیار تیم دار میشود!پس استعداد یابی با چه هدفی می خواهد انجام شود؟کدام نهاد و ارگان آینده این استعداد ها را تامین می کند؟
      پس بهتر آن است که قبل از استعداد یابی، تکلیف حرفه ای بودن ورزش مشخص شود تا ورزشکار و خانواده با آرامش خاطر به سمت ورزش مورد علاقه خود بروند.

    21. سرآمد گفت:

      باسلام

      آقای محترم دراستان خودتان شخصا کدام بازیکن راتربیت وبه سطح تیم ملی رسانده ایدمعرفی فرمایید جنابعالی چون درفدراسیون مسئولیت دارید حرفی نمی زنید به همه کاستیها واقف هستیداما …. فقط به ترجمه ها وسرفصل کلاسها توجه میکنید هر کجا میرسید میفرمایید سرفصلها را پیشنهاد دهید شما لطفا سرفصلهای مورد نظر را شفاف در سایت فدراسیون قرار دهید وبه استانها دانشگاهها و.. بفرستید تا نظرات داده شود دیکته نانوشته غلط ندارد که بلکه به خروجیها که همان بازیکنان هستند بنگرید قصدم تخریب نیست واینکه شما نیز ازصاحبنظران هستید شکی نیست ولی انصاف چیزخوبی است عالمیانها عمرانیهاوعلوی ها و… بازیکنانی هستند که همگی والدینشان پینگ پنگی است چرا قبول نمیکنیداگر انها نبودند میدانید اکنون وضعیت به چه صورتی بود این همه اعتراض شد تازه آقای رییس یادش افتاد که بایستی استعداد یابی شعاری بدون مشخص شدن برنامه وپشتوانه مالی بایستی انجام پذیرد دل آدم آتش میگیرد از این همه شعار ایشان نمی دانند اکنون پیکر سنجی مانند گذشته نقش اساسی در استعداد یابی نداردلطفا اگر چیزی یاد میدهید به روز باشد استانها را به امان خدا رها کرده اید آقای رییس کجا پیشرفت کرده است من نمی دانم منظورتان چیست آقاشما که چندین سال مسول آموزش فدراسیون بودید اگر برنامه های آموزشی درست بود دست آوردهای کلاسها را بفرماییدآگر نبودچرا استعفا ندادید که بقولی فدراسیون به آموزش اهمیت نمی دهد

    22. سرآمد گفت:

      ضمنا آقای رییس شما منتظرید تا فدراسیون جهانی نسخه به شما بدهند تا اجرا کنید اگر ندادند تکلیف چیست مگر سایر فدراسیونها والیبال بسکتبال ژیمناستیک و…. منتظر فدراسیون جهانی بودند

    23. تکابی گفت:

      از دوستان عزیز خواهشمندم از فضای رسانه ای بوجود امده در جهت ارتقا فنی استفاده شود و باتوجه به اینکه دبیر فدراسیون نیز در این بحثها شرکت میکنند فرصت خوبی برای طرح نظرات سازنده میباشد لطفا همدیگر را تخریب نکنید و شخصیت جامعه تنیس روی میز را حفظ کنید

    24. علی محمدنبی گفت:

      به نظر بنده فدراسیون کنونی استعدادهای موجود را حفظ کند استعدادهای جدید پیشکش !!!

    25. باسلام به خدمت دوستان درباسخ به مطالب آقای amidi باید بکم که منظور بنده سیاه یا سفید نشان دادن کلاسهای برکزارشده نیست یا خدای نکرده تخریب اذهان ورزشی تنیس روی میز نیست هدف ما هم ارشاد نیست ولی اکه بخواهیم صورت مسله راباک کنیم و مسئله رو حل کنیم که نمیشه. مبحث آموزش خیلی مهمه البته با کیفیت، درمورد برنامه های که کفتید واقعا خوشحال شدم که برنامه ریزی ما براساس استاندارهای جهانی است باید منتظر بمونیم تا عملکرد وکیفیت این برنامه های تدوین شده را ببینیم‎ ‎‏ یه بشنهاد هم دارم هرکز اظهار نظر کسی رو به عنوان تخریب نبینیم زود قضاوت نکنیم باورکنید این حرفها درد دلهای جامعه زحمت کش ومظلوم تنیس روی میز است.

    26. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب. از ماست که بر ماست. متاسفم جزو ادبیات این حقیر بود که بجا مصرف می شدمرا از متاسفم گقتن محروم کردید حالا نا بجا متاسفم استفاده می شود.متاسفم که از گفتن متاسفم توسط مدیر سایت محروم شدم انهم بدون تشکیل هیچ گونه کمیته انظباطی سایتی و متاسفم مدت محرومیت مرا هم اعلام نکرده اند.واقعا م ت ا س ف م.که م ت ا س ف ی د. از شوخی که بگذریم شخص اقای عمیدی جدای از کم و کاستیها که طبیعی است و مطلق همه چیز فقط خداوند قادر است برای این حقیر قابل احترام و موارد اعلام شده بر اساس دین و در رابطه با جایگاه مقدس دبیری و کمیته اموزش بوده است.با تشکر

    27. پيشيار گفت:

      با سلام و احترام
      خدمت دوست بند ۱۱ عرض کنم که حامد باشت باوی محصول باشگاهی است که من هم یکی از مربیانش هستم.ایشون رو که می شناسید احیاناً؟
      دوست عزیز بند ۱۴، علم غیب نمی خواهد یه کم علم حاضر هم داشته باشی اینو می فهمی، به جای جام جهان بین هم داشتن یه چشم بدون بغض کفایت میکنه.درضمن اسمش نظر دادنه نه حکم.
      من از همه تقاضا می کنم به جای توجه به نام اشخاص به مطلب توجه کنند و ارزش خانواده تنیس روی میز رو حفظ کنند.غرور و بغض، دشمن اندیشه است.


    تازه ترین اخبار