امروز: جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۳:۱۱  آخرین بروزرسانی : فروردین ۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۱ | کد خبر : 14830
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در ابتدا لازم است درباره اصطلاحات پوش یا کات و چاپ صحبت کنیم به حرکتی که با پیچ زیرونزدیک میز اجرا می شود کات یا پوش(push or cut) گفته می شود و کاتی را که از راه دور اجرا می گردد چاپ(chop) می نامند.در مورد کات یا پوش وچاپ ونحوه اجرای آن در جای خود…

    در ابتدا لازم است درباره اصطلاحات پوش یا کات و چاپ صحبت کنیم
    به حرکتی که با پیچ زیرونزدیک میز اجرا می شود کات یا پوش(push or cut) گفته می شود و کاتی را که از راه دور اجرا می گردد چاپ(chop) می نامند.در مورد کات یا پوش وچاپ ونحوه اجرای آن در جای خود توضیح خواهیم داد.
    اما توضیحات مربوط به تصاویر:

    تصویر یک:

    حالت آماده:
    بازیکن در حالت آماده قراردارد ونگاهش به حریف معطوف است.وززن بدن روی هردوپا قرارداردودست راکت دار درجلوی بدن ودر میان بکهند وفورهند آماده حرکت به سمت راست یا چپ است.پاها به حدی باز است که علاوه بر ایجاد تعادل از میزان چابکی بازیکن نمی کاهد.

    تصویر دو، سه و چهار:
    چرخش به عقب:
    در این تصویر بازیکن نوع پیچ توپ و محل فرود توپ حریف را تشخیص داده است و برای اجرای فورهند تاپ اسپین تصمیم گیری می کند(تصویر دو).دست راکت دار به سمت عقب و پشت در حال حرکت است .بالاتنه به سمت راست می چرخد و وزن بدن روی پای راست منتقل می شود.زمانی که توپ روی میز خودی فرود می آید دست راکت دار درنزدیکی زانو قرارداردو زانوی پای چپ روبه زمین و زانوی یای راست در زاویه نود درجه قرار می گیرد(تصویر شماره سه).در تصویر شماره چهار دست راکت دار به نقطه ای پایین تر از محلی که قرار است در آنجا بازیکن توپ را مالش دهد حرکت کرده است(نقطه اوج مسیر حرکت توپ).زانوی پای چپ به زمین نزدیکتر شده است و پای راست در زاویه نود درجه قراردارد.مچ دست به سمت پایین متمایل است وزاویه راکت بسته است و صفحه راکت روبه زمین است.زاویه بین بازو وساعد بازتر شده است .
    باید دقت شود که میزان پایین رفتن بازیکن به وسیله پاهاوزاویه راکت بازیکن به میزان پیچ توپ ارسالی ، ارتفاع آن و همچنین محل فرود توپ روی میز خودی بستگی دارد.هرچه پیچ توپ بیشتر باشد زاویه راکت بازتر می گردد و برعکس هرچه پیچ توپ کمتر شود زاویه راکت بسته تر خواهد شد.بهرگیری از قدرت پاها برای اعمال نیروی قوی تر نقش مهمی را بازی میکند که اغلب نادیده گرفته می شود.بازهم باید دقت شود که زمانی که دست به عقب حرکت می کند حرکتی انفجاری و یکبارگی نیست بلکه به آرامی به عقب حرکت داده می شود.

    برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک فرمایید

    تصویر پنج:
    حرکت روبه جلو:
    دست راکت دار به سمت محل برخورد توپ وراکت شتاب می گیرد ووزن بدن در حال انتقال به روی پای چپ است وبازیکن نیروی حاصل از حرکت مچ دست،ساعد، بازو، پاها و بالاتنه رادر محل درست، به توپ اعمال می کند.به نحوه حفظ تعادل بدن وقرارگیری بردار مرکز ثقل در میان پاها و در محلی در داخل محدوده تکیه گاه بدن دقت شود به عبارتی دیگر بدن به عقب متمایل نیست .ایرادی که در اکثر بازیکنان ایرانی در زمان اجرای تاپ لسپین روی کات مشاهده می گردد. .زاویه راکت کاملاً باز است وحرکتی مالشی و روبه بالا را در حال اجرا می بینیم.نحوه تعیین میزان زاویه راکت قبلاً توضیح داده شده است.

    تصویر شش:
    نقطه تماس:
    بازیکن با راکتش در نقطه ای واقع در یک چهارم بالایی نزدیک سر راکت توپ را مالش می دهد.نقطه تماس توپ نقطه سه توپ است.زاویه راکت کاملاًعمودی است.نقطه اوج مسیر حرکت توپ محل مالش توپ است.این نقطه می تواند بعد از اوج نیز باشد.بسیار ی از بازیکنان دور از میز می ایستند و این حرکت را اجرا می کنند.اما به دلیل ماهیت پیچ زیر که پس از برخورد با میز تمایل دارد به سمت زننده آن برگردد به سمت بالا متمایل می گردد .به عبارتی دیگردر مقایسه با توپی که بدون پیچ است ، توپی که پیچ زیر دارد پس از برحورد با میز ارتفاعش بیشتر می گردد بنابراین باید تقریباً نزدیک به میز ایستاد و تاپ اسپین را اجرا کرد.

    تصویر هفت وهشت:
    ادامه حرکت:
    بازیکن توپ را مالش داده است و وزن بدن روی پای چپ منتقل شده است (تصویر شش).درپایان حرکت همان زاویه نود درجه بین بازو وساعد دراین حالت نیز مشاهده می گردد(مانند حالتی که این تکنیک در برابر هول اجرا می شود).سپس بازیکن باید به حالت آماده برگردد و برای اجرای تکنیکی بعدی آماده شود.
    در تصویر a مشاهده می شود که بازیکن به سمت عقب متمایل شده است و به اصطلاح وزن بدن روی پاشنه پاها است و توپ در بعد از اوج مالش داده می شود.نقطه تماس توپ وراکت در پایین تر از بالاتنه قراردارد که صحیح نیست زیرا حرکت دورانی مچ وساعد وبازو کامل نگردیده است ودرنتیجه نیروی اعمال شده به توپ کم است وباید مانند تصویر c در محدوده سینه به توپ مالش داده شود جایی که حرکت دورانی سه بخش گفته شده کامل است.باید دقت شود اگر ارتفاع توپ کم است بازیکن می بایست با استفاده از خم کردن زانوها به ارتفاع مناسب برسد نه با پایین آوردن دست راکت دار.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "فورهند تاپ اسپین دربرابر پیچ زیر (پوش-کات-چاپ)+تصویر"
    1. حسین گفت:

      با سلام
      ممنون از شما آقای علوی چقدر عکسها خوب و دقیق به نوشته ها کمک میکند با تشکر

    2. حسن گفت:

      نا سلام و عرض ادب.تصویر ۶-۷-۸و۳ تصویر سمت چپ پایین کاملا اشتباه و این بازیکن تاپ اسپین خوبی اجرا نکرده است.در این خالات بازیکن تعادل نداشته و جمع اوری نیرو و تخلیه ان با انتقال وزن خوب صورت نگرفته .بهترین تعادل و انتقال نیرو در صورتی خوب انجام می شود که حالت بدن حالت کمانی داشته و اگر زمین اینه باشد قفسه سینه را در ان ببینیم.شکستگی بیش از حد مچ دست کاملا مشهود در صورتی که مچ و ساعد در یک راستا و به طرف عفب و پایین که می اید مچ باندازه کافی در زمان ضربه گردش خود را داشته و نیازی به شکسته کردن ان نیست چرا که این مهم از قدرت ضربه خواهد کاست.انتقال وزن از کف پای راست به یک سوم انتهایی پای چپ در زمان ضربه و چرخش کمر جهت جمع اوری نیرو و داشتن میدانی بهتر برای زدن ضربه مستلزم ان است که پای راست کاملا عقب تر از پای چپ باشد که در این تصاویر رعایت نشده و نیاز به تعمق و بررسی دارد.پس از اتمام ضربه تقریبا بدن راست و این بازیکن نمی تواند به ضربه بعدی در صورت دریافت برسدو………با تشکر

    3. یه بازیکن گفت:

      حسن آقا تاپ اسپین روی کات پرپیچ اجرا می شود.
      اگر بازیکن قرار است سینه اش را در آینه زمین ببیند باید سینه خیز برود نه تاپ اسپین بزند.همچنین بهتر است سینه خود را درآیینه زمان ببینیم نه زمین .
      اگر اولین تصویر را ببینید موقعیت بازیکن نسبت به میز مشخص است وپای چپ به میزان کافی عقب تر از پای راست است.موقعیت دوربین این اشتباه دید را باعث شده است.
      لطفاًدر مورد مثلث متساوی الساقین به طور واضح وشفاف نه سردرگم توضیح بفرمایید.
      با تشکر
      یه بازیکن

    4. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.افا چدا عصبانی شدید اصلا با خودم بودم.عرض کردم تصویر ۶و۷و۸-۳تصویر پایین سمت چپ اشتباه است راجع به تصویر ۱ صحبت نکردم.راجع به ضربه روی پیچ زیر هم صحبت کردم.ببینید هر چه گفتم را اعتراف می کنم و انچه نگفتم را اجازه بدهید رد کنم اگر اجازه ندهید انها را هم می گم من گفتم.واما در رابطه با مثلث بهترین شرایط استقرار توپ راس مثلثی است که قاعده ان قفسه سینه است یعنی موفع ضربه حالت بدن باید به صورتی باشد که سوار توپ برای ضربه باشیم- مسافت توپ تا بدن باندازه دو ضلع- همان انحنا و انجام چرخش کمر ودور نبودن توپ از بدن مناسب قد بازیکن و……اگر شما را عصبانی کردم معذرت می خواهم راجع به توضیحات جدید هم اگر اشتباه است است با خودم بودم.با تشکر

    5. حسن گفت:

      ببخشید.در رابطه با سینه اگر سینه خیز برویم سینه را در اینه زمین نمی بینیم اگر ببینیم تک تیر اندازها ما را زدند صورت را ممکن است اما در حالت اماده کمی که رو به جلو بدن حالت داشته با شد و شانه ها افتاده باشند و زمین اینه باشد قفسه سینه قابل رویت است.نام شریف شما را هم ننوشته بودید جسارتا این حقیر هم نامی نبردم.تشکر

    6. محمود ساكياني گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت همه علاقمندان
      در این مورد میتوانم مفصل بحث کارشناسی انجام دهم و راهنمایی فنی . منطقی و کاملا موجهی داشته باشم. ولی نظراتم را ترجیح میدهم بخاطر وجود افراد غیر منصفی که حقایق را نادیده میگیرند در اینجا بیان ننمایم. بازیکنان و علاقمندان زیادی هستند که تشنه یادگیری اند لذا چنانچه مایلند از طریق ایمیل در خدمتشان هستم.از افرادی که بی ادعا و شجاعانه اظهار نظر میکنند ممنونم.
      از مدیر محترم سایت بخاطر این اظهار نظرم پوزش میطلبم.
      mahmoudsakiani@yahoo.com
      sakiani.m@nisoc.ir

    7. محمدرضا گفت:

      با سلام خدمت آقای علوی و تشکر از مطلبتون. این بازیکنی که مشغول اجرای حرکت است ، دو نکته ی مهم را رعایت نکرده. ۱_ دست آزادش در مسیر حرکت دست راکت دار قرار دارد که این موضوع باعث عدم تعادل و اجرای نامناسب انتقال وزن فرد در اجرای تاپ اسپین میشود ۲_ مرکز ثقل بازیکن با توجه به تصاویر رو به عقب است ( در زمان ضربه ) و این مورد نیز باعث عدم تعادل و ضربه ای نامناسب میشود . درضمن در پایان ضربه اگر مشاهده کنید و ببینید که دست حامل راکت در کجای سر قرار دارد، خود گویای مشکلات دیگر است. در مورد مثلث هم باید بگم که منظورشان از قاعده مثلث همان قفسه ی سینه و توپ همان راس مثلث در هنگام ضربه است . با تشکر از شما و دوستان عزیز

    8. حسن گفت:

      یا سلام و عرض ادی.من یک اشتباه بزرگ کردم.از همه معذرت می خواهم.مثلثی که توپ در هنگام ضربه با قاعده ان که قفسه سینه هست می سازد.باید متساوی الاضلاع باشد نه متساوی الساقین.و این بهترین حالت اماده جهت ضربه است.با تشکر و عذز خواهی مجدد.

    9. یه بازیکن گفت:

      این خصلت شما که در صورت اشتباه به راحتی عذر خواهی می کنید و می پذیرید بسیار خصلت نیکویی است.دوستت دارم حسن آقا.مخصوصاً اون وقتایی که می نویسی متاسفم.

    10. احمدی گفت:

      با سلام و کسب اجازه از محضر بزرگان و اساتید، محمدرضای عزیز دست ازاد در این تصاویر دو نقش دارد ۱نقش رادار برای کمک به مرحله تشخیص و تصمیم گیری ۲ کمک جهت حرکت دورانی سینه حول محور عمودی (ورتیکال)بدن .اگر میبینید بازیکن مرکز ثقلش را پایین اورده ،بدلیل ان است که زمان ضربه اش دومین مرحله بعداز اوج انتخاب کرده است .با توجه به این امر استفاده از انتقال وزن و عضلات بزرگتر از لحاظ بیومکانیکی اجتناب ناپذیر است. تصاویر ارائه شده برای لوپ دور از میز با دامنه حرکتی بزرگ است .این بدان معنی نیست که ما این تصاویر را بعنوان مرجع برای لوپ در نظر بگیریم.باز هم توجه شما را به این امر معطوف میکنم کهفقط اجرا نباید مورد توجه باشد باید در کل رالی تکنیک را دید و شرایط قبل و بعد را دید تا بتوان تشخیص داد که چرا ان بازیکن نحوه اجرای مهارتش به ان صورت بوده است.

    11. amidi گفت:

      با سلام خدمت استاد ساکیانی عزیز،بنظرم شما نظرات خودتان را بنویسید از ۱۰۰۰ نفر که مطلب را میخوانندمسلما چند نفری مخالف هم پیدا میشوند و متاسفانه گاهی با ادبیات بد سعی در حذف او میکنند.باید بخاطر بقیه و به خاطر کمک به تنیس روی میز سعی کنیم گامی برداریم هر چند که عده ای ان گام را خیانت تلقی کنند.مهم نیت شماست که خداوند از ان اگاه است. موفق باشید

    12. احمدی گفت:

      با سلام وکسب اجازه از محضر اساتید و بزرگان.محمدرضای عزیزچند نکته را عرض میکنم شاید مفید باشد.۱ نقش دست ازاد در این تصاویر دو چیز است الف) بعنوان هدایت کننده و رادار جهت کمک به فاز تشخیص و تصمیم گیری و ب)بعنوان کمک جهت چرخش سینه حول محور عمودی بدن(ورتیکال)و مالا کمک عضلات بالا تنه به اجرای تکنیک.۲ در بحث مرکز ثقل چون توپ در دومین مرحله بعد از اوج زده شده پس دور از میز است و براساس قوانین بیومکانیک باید با استفاده از عضلات بزرگتر و با دامنه حرکت بزرگتر ارسال شود در این حالت استفاده از وزن ،پاها ،عضلات کمر و بالاتنه وشانه و بازویی اهمیت بیشتر می یابد تا عضلات دست و ساعد را کمک نمایند

    13. احمدی گفت:

      ذکر یک نکته دیگر برای همه عزیزان ضروری است .یک تکنیک را بصورت جدا از سایر تکنیکها و منتزع از کل رالی تجزیه و تحلیل کردن ممکن است شما را به بیراهه ببرد. این تکنیک را باید در کل رالی ذیذ و دلایل اجرای در مرحله دوم بعد از اوج را دید و گرنه در تنیس روی میز فعلی و بعد از توپ ۴۰ میلی متری ردن اینگونه توپها توجیه مناسبی ندارد .

    14. محمدرضا گفت:

      با سلام . با تشکر از آقای عمیدی . نکات خوبی بود

    15. محمدرضا گفت:

      از آقای احمدی هم بخاطر لطفشون تشکر میکنم. امیدوارم نظراتمان را در راستای توصیه ی آقای عمیدی پیش ببریم که در بالا ذکر شده

    16. اکبر گفت:

      آقای ساکیانی از فرد تحصیل کرده ومربی و مدرس آگاهی مانند حضرتعالی خواهشمندیم برای تنویر افکار عمومی و نصیب بردن دیگران ازعلوم وفنون به روز خود ما وآنان را از این دریای بی انتها بی بهره نگذارید.
      مخلص شما اکبر

    17. اکبر گفت:

      با سلام خدمت آقای احمدی این فرد دانشمند وفرهیخته
      دست چپ چگونه نقش رادار دارد ؟آیا تمرینات ویژه ای برای تقویت این دست برای استفاده از آن در امر خطیر تشخیص وجود دارد؟
      اجرای تاپ اسپین دردومین مرحله بعد از اوج را چگونه تشخیص دادید آیا این بازیکن از دست چپش برای تشخیص استفاده کرده یا خیر؟لطفاًشرح دهید.
      مخلص شما هم هستیم اکبر جوجه

    18. محمدرضا گفت:

      باسلام خدمت آقای احمدی. توضیحاتتان کاملا درست اما من هنوز براین باورم که دست این بازیکن بنابر تصاویر در اجرای حرکت مزاحم است. لااقل این تصاویر که این را به واضح نشان میدهد. حالا فکرکنیم که او تاپ اسپین را به درستی اجرا کرده. دریافت حریف باید به صورت هول یا ضربات حمله ای باشد. با توجه به مکان دست در پایان ضربه به این نتیجه میرسم که بازیکن به حمله ی بعدی تاپ اسپین نمیرسد. همچنین اگر به تصویر c نگاه کنیم و به زوایای پاها دقت کنیم خواهیم دانست که در هنگام ضربه ، هنوز وزن بازیکن تا حدودی روی پای راست است و این با اعمال تمامی نیروهادر هنگام ضربه مغایرت دارد. یک سوالی که حتما ذهن بسیاری از مربیان را مشغول میکند این است که چگونه این نکات ریز را به بازیکنانمان بیاموزیم؟. فکر میکنم جهت بحث به این سمت و سو باشد مناسب تر و آموزنده تر است. تشکر از تمامی عزیزان

    19. محمود ساکیانی گفت:

      جناب آقای عمیدی و دوستان گرامیم
      با سلام
      چقدر خوب است بیاموزیم که بدیهی ترین نظرات ما نمی توانند کامل ترین و بی عیب ونقص ترین دیدگاهها باشند حتی اگرمثل روز روشن باشد. تمام نظراتی که تا بحال من دراختیار این سایت در موضوعات مختلف قرار داده ام هرگز بخودم اجازه نداده ام که بخواهم فکر کنم صد در صد کامل است ولی اینکه کسی در پاسخ من بگوید که نظر من اشتباه و نظر خودش درست است را جاه طلبی و غرور محض میدانم. اینکه دیدگاه کسی با همه متفاوت باشد آیا احتمالی وجود نخواهد داشت که ممکن است دیدگاه آن یک نفر بر دیدگاه دیگران بچربد؟ اگر قرار باشد در همه زمینه ها همه ما نظراتمان یکی باشد چه کسی دنبال موشکافی مطالب میرود؟ آیاپیشرفتی حاصل میشود؟ بهر حال به حرمت جنابعالی که حق استادی بر گردن من دارید و نیز عزیزانی که واقعا مشتاق هستند نظر خود را ارائه خواهم داد.
      ارادتمند ساکیانی

    20. محمود ساکیانی گفت:

      آقای اکبر جوجه سلام
      نام اکبر جوجه های بسیار زیادی را دیده و شنیده ام ولی نمیدانم دقیقا شما کدامشان هستید. اکر واقعا دنبال ارتقای معلوماتتان هستید آیا این نام برازنده شما هست؟ توضیحات کامل من در خصوص مطلب فوق آماده است ولی در شان خود ندیدم در پاسخ نام شما ارایه نمایم.
      با تشکر

    21. محمود ساکیانی گفت:

      با سلام مجدد خدمت تمام عزیزان و علاقمندان
      نگارنده این مطلب هرکسی که هست من از او تشکرمیکنم و اگر در مواردی دیدگاه من در این خصوص بااو یکی نیست ، عذر می خواهم و شاید من اشتباه میکنم. بهر حال من نظرم را میدهم.
      سوال من اینست که قرار است من در مورد اجرای تاپ اسپین روی پیچ زیر،بر اساس تصاویر ارائه شده نظر بدهم ،یا اینکه کلا نظرم را در مورد اجرای تاپ اسپین در برابر پیچ زیر ،بیان کنم.اگر مورد اول باشد، فکر کنم وقت تلف کردن است و تصاویری دهها برابر ،بهتر از این هست که بتوان روی آنان مطلب را تشریح کرد. تصاویر فوق بسیار بسیار قدیمی و فاقد کیفیت فنی است و مربوط به سطح دانش ۲ دهه پیش است. لذا با پوزش ،من نظرم را در مورد زدن تاپ اسپین روی پیچ زیر بیان میکنم.
      پیچ زیری که حریف برای ما ارسال میکند پس از برخورد به میز ما قصد دارد مجددا به سمت حریف برگردد یعنی به خودی خود برای حریف یک توپ پیچ رویی و یا یک تاپ اسپین است لذا هرچه ما توپ را زودتر و سریعتر در نقطه قبل از اوج و یا دراوج مالش دهیم بسیار بهتر عمل نموده ایم .هر چه توپ را بعد از اوج مالش بدهیم توپ دارای وزن بیشتری میشود و لذا انرژی بیشتری باید صرف کردو مجبوریم به توپ ارتفاع بیشتری هم بدهیم که در نتیجه فرصتی برای حمله حریف ایجاد کرده ایم. اگرسرعت و بهتر ازآن، شتاب دست ما در زمان اجرای تاپ اسپین روی پیچ زیر ،بیشتر باشد براحتی میتوان قبل از اوج و یا در اوج تاپ اسپین موفق زد ودیگر نیازی نیست طبق تصویر فوق راکت را تا حدود ۲۰ سانتی زمین پایین آورد و یا تا این اندازه مرکز ثقل را پایین بیاوریم ، یا زانوها را بدین شکل خم کرده و به زمین نزدیک کنیم که بسیار آسیب پذیر و خطرناک خواهد بود. نقطه تماس به توپ حتما حداقل باید ۲.۵ باشد که اگر شتاب دست ما زیاد باشد در نقطه ۲ و حتی کمتر هم میتوان اجرا نمود. در مورد نقطه تماس با راکت هم با عرض پوزش من نظرم متفاوت است . هر چه بخواهیم سرعت و پیچ همزمان ارائه نماییم با وسط بالای راکت میزنیم و هر چه بخواهیم پیچ بیشتر بدهیم با بالای پایین راکت باید مالش داد و امکان مالش با بالای جلوی راکت (فورهند تاپ اسپین) نیست و یا بسیار کم است چون اگر اصابت کند تاپ اسپین موفقی نخواهیم داشت چون نمی تواند توپ داخل رویه راکت فرو رود وتوپ پیچ خوبی نخواهد داشت. نظر من در مورد تماس توپ به نقطه مورد نظر روی صفحه راکت ، همان نقطه ایست که اشاره کردم (برای فورهند تاپ اسپین). از دوستان علاقمند و پیگیر که من همه آنها را تحسین نموده ، خواهش میکنم چنانچه برایشان امکان پذیر باشد فورهندتاپ اسپین برخر بازیکنان رده جهانی را بصورت حرکت آهسته ملاحظه فرمایند.

      کامل ترین دیدگاهها مربوط به سطح فعلی پینگ پنگ جهان است لذا من شک ندارم در سالهای آتی با پیشرفت علوم و فناوری ، شاهد تغییرات اساسی در تکنیکها و تاکتیکهای پینگ پنگ خواهیم بود.
      در انتها از دوستانی که با اسامی جعلی ، مستعار و نا مشخص در این مباحثات شرکت میکنند خواهش میکنم به حرمت وقت و زمانی ، که خودشان و بقیه صرف بازآموزی مطالب میکنند ، حریم ها را حفظ نمایند.

    22. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.استفاده کردیم ممنون. توجه به چند نکته لازم است.
      ۱-تمام توپهای ارسالی با هر تکنیکی دارای نیروئی است که با سرعت کم یا زیاد باعث طی کردن مسافت طول میز میشود در این سرعتی که توپ بر اثر نیروی وارده بخود میگیرد پیچ کمتر یا زیادتری ممکن است وجود داشته باشد و به همین دلیل است که توپ با پیچ زیر که تمایل به برگشت دارد این مهم انجام نشده و نیروی سرعت دهنده غالب است
      ۲-کات ارسالی تاپ اسپین یا پیچ رویی برای حریف هست ولی با نیروی وارد شده مخالف برای او پس از نظر پیچ شاید این درست باشد ولی از نظر نیرو و این نکته بسیار مهم که به مانعی مثل میز هم برخورد کرده و این برخورد با مانع باعث جهش توپ هم شده و نیرو را مضاعف کرده نباید فقط پیچ زیر به ان نگریسته شود.
      ۳-بهترین موفع ضربه همانطور که اشاره کردند قبل از اوج میباشد.چون از نیروی مضاعف شده طبق قانون عمل و عکس العمل مساوی و مخالف جهت می توان استفاده کرد.در اوج کار مشگلتر چرا که تا موقعی که در توپ نیرو ی انتقال بر پیچ غلبه کند توپ به طرف حریف و به سمت بالا حرکت داشته و جایی که توپ به نقطه اوج برسد و به سمت پایین بیاید نیروی جاذبه غلبه بر هر دو نیرو کرده و بعد از اوج توپ سبک و با پیچ کمتر و قادر نخوایم بود از تاپ اسپین پر قدرت بهره ببریم و از طرفی ضربه در اوج و بعد از اوج سرعت بازی را کم و حریف اماده تر خواهد بود که در علم روز این ورزش این مهم رد است.
      ۴-قبل از دیدن هر گونه فیلمی در این رابطه که پیشنهاد بسیار خوبی این عزیز کردهاند بازیکن حتما باید تئوری چرخشهای مختلف توپ و طریقه تفابل را کاملا اموخته باشد و پیشنهاد می کنم این مبحث کار اموزشی جدید این سایت جهت عزیزان علاقه مند باشد چرا که حتی در سطح بازیکنان تیم ملی از این مهم و اطلاعات صد در صد ضروری ان عزیزان در مسابقات بصورت مستدل و علمی استفاده نمی کنندو ان اندک استفاده هم مربوط به بازی عادتی و تجربه ایست که به مدور زمان بدست اورده اند نه اگاهی علمی و به همین دلیل است که اگر مدتی تمرین نداشته باشند در مسابفه بیش از اندازه افت می کنند.با تشکر از اقای ساکیانی و همه عزیزان

    23. فریبرز برومند گفت:

      آقای ساکیانی
      باز هم اصرار می کنید.این تصاویر را بنده در مجلات باترفلای سال های نه چندان دور دیده ام.

    24. علی بشیری گفت:

      آقای احمدی
      تصاویری که از پشت حرکت را نمایش می دهند نظر۱۳ شما را رد می کنند.خواهشمند است بهتر در تصاویر دقت فرمایید.از شما بعید است.

    25. با درود خدمت جناب ساکیانی و قدر دانی از زحمات شما
      لطفا تمریناتی در مورد تقویت هاف وال نزدیک میز،و سرویس با روکش دون ارائه فرمایید.
      با سپاس

    26. پيشيار گفت:

      با سلام و احترام و تشکر از استاد بزرگوار آقای ساکیانی

    27. محمود ساكياني گفت:

      جناب آقای برومند سلام میکنم ، و از علاقه و پیگیری شما ممنونم .کار شما هر چقدر هم که باشد خدمت است به این رشته. حتما علاقمند بوده اید که خودتان را به زحمت انداخته اید.ما همگی در حال یادگیری و ارتقائ دانشمان هستیم تا به یک وحدت علمی رسیده و بتوانیم برای این نسل و نسل بعدی خدمت کنیم. مهم نیست چه کسی بیشتر نظراتش موثر تر بوده و یا کمتر.همه باید تلاش کنیم و انصافا سپاسگزار مدیر محترم سایت باشیم که مشوق همه هستند و بانی این ابداع بزرگ. ما اگر بتوانیم ، این احساس را در همه علاقمندان ایجاد کنیم که دوست هم هستیم و نه رقیب هم، آنوقت میتوانیم تاثیر بیشتری روی هم داشته باشیم .البته ابدا منظورم این نیست که بخاطر این دوستی تعارف کرده و یا اگر مطلبی غیر منطقی است بپذیریم بلکه حسن ظن داشته باشیم. باور بفرمائید وقتی نظرات موافق و یا مخالف دیدگاههای خودم را ملاحظه میکنم ، چندین و چند بار آنها را مرور میکنم تا اگر کسی حتی موافق نظر من است هم اشتباها موافق نشده باشد.در پایان ضمن تشکر مجدداز شما ،اضافه کنم این تصاویر، با سطح پینگ پنگ فعلی جهان ،دهه ها فاصله دارد، و شکی هم در این ندارم. ولی تصاویر بسیار به روزتری هست که در صورت تمایل در خدمت خواهم بود.از جناب استاد عمیدی هم که با توصیه این بزرگوار، مجددا ارائه نظر میدهم ، سپاسگزارم و بدون اغراق مفتخر به دوستی با ایشان هستم.
      ارادتمند همه
      محمود ساکیانی

    28. محمود ساكياني گفت:

      با سلام
      به دوستانم پیشنهاد میکنم ، فرا تر از این تصاویر را متصور شده و افق بهتری را مجسم کنیم. به عقیده من ، اگر اصول اجرای تاپ اسپین را در مقابل پیچ زیر مورد ملاحظه قرار دهیم ، میتوانیم نتیجه گیری بهتری داشته باشیم تا اینکه خودمان را محدود به این تصاویر کرده و تمام فکر و ذهن و دانش خود را معطوف به این تصاویر بکنیم.

    29. احمدي گفت:

      با سلام نظر شماره ۱۳ را مجددا خواندم با این وجود با این دامنه حرکت دست و استفاده از اهرمهای بزرگ حتما ضربه را در اوج و قبل ان اجرا نکرده است .البته من گفته ام تکنیک را در کل رالی ارزیابی کنید چون بسته به شرایط ممکن است که زمان ضربه متفاوت باشد.البته مهم نیست ممکن است من اشتباه کرده باشم و شما بهتر متوجه تصاویر شده باشید.

    30. محمود ساكياني گفت:

      جناب آقای علوی مدیر محترم سایت ، با سلام وتشکر از همت والای شما
      ایکاش میشد به یک نتیجه همگانی میرسیدیم . در غیر این صورت هر کسی برای خودش یک تفسیر برداشت خواهد نمود.

    31. سید حسن موسوی گفت:

      باسلام خدمت شما
      یه سؤال داشتم اینکه اگر حریف درجواب ضربه حریف به توپ ضربه پیچ دار بزند وحریف بدون تماس به توپی که به زمینش خورده به زمین من برگرده امتیاز آن چگونه است؟


    تازه ترین اخبار