امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۰:۴۶  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ | کد خبر : 14851
    ارسال خبر چاپ خبر
  • گفتگو با نخستین زن ایرانی که در پینگ پنگ سهمیه گرفت؛ شهسواری: نمی خواهم در المپیک زنگ تفریح باشم   سهیل خمسه – مدتی قبل اتفاقی مهم در ورزش بانوان کشور رخ داد. ندا شهسواری پینگ پنگ باز کرمانشاهی تیم ملی ایران توانست سهمیه المپیک بگیرد. او اولین زن ایرانی است که توانسته در رشته…

    گفتگو با نخستین زن ایرانی که در پینگ پنگ سهمیه گرفت؛
    شهسواری: نمی خواهم در المپیک زنگ تفریح باشم

     

    سهیل خمسه – مدتی قبل اتفاقی مهم در ورزش بانوان کشور رخ داد. ندا شهسواری پینگ پنگ باز کرمانشاهی تیم ملی ایران توانست سهمیه المپیک بگیرد.
    او اولین زن ایرانی است که توانسته در رشته پینگ پنگ سهمیه المپیک بگیرد. شهسواری برای گرفتن سهمیه المپیک، پینگ پنگ بازی را شکست داد که مدتی قبل به او باخته بود. اما او با تمرین مداوم توانست سطح فنی خود را ارتقا بدهد و به حدی پیشرفت کند که اولین زن المپیکی پینگ پنگ ایران باشد. شهسواری در گفتگو با قدس از شرایط خودش و شرایط پینگ پنگ بانوان در ایران صحبت می کند.
    * حضور شما در المپیک موفقیتی برای ورزش بانوان محسوب می شود.
    ** خیلی خوشحالم که توانسته ام مجوز حضور در المپیک را بگیرم. دقیقاً همین طور است که شما می گویید. حضور من در المپیک موفقیتی است برای ورزش بانوان ایران.
    * می دانی که اولین زن ایرانی هستی که در پینگ پنگ مجوز حضور در المپیک را گرفته؟
    **اتفاقاً خوشحالی من بابت همین موضوع است. پینگ پنگ بانوان در ایران خیلی قدرتمند نیست و من توانسته ام مجوز حضور در المپیک را بگیرم. شاید المپیکی شدن من تلنگری باشد به پینگ پنگ بانوان در ایران و باعث پیشرفت این رشته شود.
    *حتما برای المپیکی شدن سختی های زیادی کشیده ای؟
    ** بدون سختی کشیدن که نمی شود وارد المپیک شد. هر کسی که می خواهد وارد المپیک شود باید سختی بکشد و تمرینهای زیادی انجام دهد. من هم به اندازه خودم سختی کشیده ام و تمرین کرده ام.
    * چند سال است که در این رشته فعالیت می کنی؟
    ** من از ۱۰ سالگی پینگ پنگ بازی می کنم.
    *از ۱۰ سالگی؟
    ** بله.
    * چند سال است وارد تیم ملی شده ای؟
    ** حدود ۱۰ سال می شود. ۱۵ سال می شود که پینگ پنگ بازی می کنم. ۵ سال اول عضو تیم ملی نبودم و حتی آن اوایل تفریحی بازی می کردم. اما بعداً علاقه ام بیشتر شد و پینگ پنگ را حرفه ای دنبال کردم. از ۱۰ سال قبل هم عضو تیم ملی بوده ام.
    * پس خیلی وقت است که دنبال سهمیه المپیک هستی؟
    ** بله. همان طور که گفتم، من هم به اندازه خودم برای گرفتن سهمیه المپیک سختی کشیده ام و تمرین کرده ام.
    *الان در رنکینگ جهانی در چه رده ای هستی؟
    ** الان در رنکینگ در جایگاه ۶۰۹ هستم.
    * پس با این حساب شانسی برای کسب مدال المپیک نداری.
    مدال المپیک که نه. ولی می توانم تلاش کنم که نتایج خوبی بگیرم. برای من همین که به المپیک رسیده ام، خیلی خوب است. البته نمی خواهم از زیر بار مسؤولیت فرار کنم، اما کسی از من انتظار مدال المپیک ندارد. تمام پینگ پنگ بازان برتر دنیا در المپیک هستند و من قطعاً شانسی برای مدال ندارم.
    * بنابراین از پیش بازنده هستی.
    ** نمی خواهم حریفانم فکر کنند حتماً من را شکست می دهند. من مدال نمی گیرم، اما می توانم تلاش کنم که زنگ تفریح نباشم. همین که من اولین زن پینگ پنگ باز ایرانی هستم که سهمیه المپیک گرفته نشان می دهد پینگ پنگ بانوان در ایران خیلی قدرتمند نیست. با این حال می خواهم با تمام قدرت در المپیک شرکت کنم.
    * چه عواملی باعث شد بتوانی سهمیه المپیک بگیری؟
    ** فدراسیون پینگ پنگ حمایتهای زیادی از من کرد. کارهای خوبی انجام دادند. من را به تورنمنت بین المللی مجارستان اعزام کردند که این برایم تجربه خوبی بود.
    * ظاهراً برای گرفتن سهمیه المپیک، ورزشکاری را شکست داده ای که چند وقت پیش به او باخته بودی.
    ** من در جام فجر در شهر گرگان به «یلینا شاگارووا» باخته بودم. در مسابقات انتخابی المپیک هم باید با او رقابت می کردم. گیم اول را هم باختم. استرس داشتم. اما مربی ام با من صحبت کرد و به من روحیه داد. کاری کرد که روحیه گرفتم و در نهایت حریفم را با نتیجه چهار بر یک شکست دادم. این حریف قزاقستانی رتبه ۴۲۴ جهانی را در اختیار دارد و از نظر رنکینگ جهانی شرایطش خیلی بهتر از من بود. اما خدا کمک کرد و توانستم با شکست دادن او، مجوز حضور در المپیک را بگیرم.
    * پینگ پنگ بانوان در ایران چه شرایطی دارد؟
    ** رو به رشد است. اما هنوز خیلی جای کار دارد. باید بیشتر از اینها روی آن کار شود و سرمایه گذاری بیشتری را هم می طلبد. الان در خیلی از استانهای کشور مدارس پینگ پنگ داریم. اما باید توجه بیشتری به پینگ پنگ بانوان شود. ما استعدادهای زیادی داریم که خیلی از آن ها سوخت می شوند. در حالی که اگر به آن ها توجه بیشتری شود، می توانند برای ما افتخارآفرینی کنند.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گفتگوی ندا شهسواری با پایگاه خبری قدس آنلاین"
    1. رنجبر گفت:

      باسلام.برای دوست خوبم نداارزوی موفقیت میکنم ومطمین هستم نماینده ی شایسته ای برای ایران در المپیک خواهد بود.

    2. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.کسی از بانوان ایان انتظار نداشت المپیکی شوند ولی مربی گفت می شویم و شد.این بانوی محترم بداند اول راه است نه انتهای ان .مطمئن باشند که انتظار مدال هست چون زن مسلمان ایرانی توانایی ان را دارد.پس هدف را بالا برده و ابتدا خود باور کنیم که شدنی است و برنامه های تمرینی را و تمرکز را جهت رسیدن به این هدف الگو و گذشته را فراموش و ابتدای راه دانسته و به فکر اینده و ان هدف بزرگ باشیم خدا بزرگ است و هر نشدی -شد خواهد شد.از شما حرکت درست و علمی و از خداوند قادر متعال برکت.تشکر

    3. خوش مرام گفت:

      با سلام نداجان انشاءالله روزی هم برای بدست آوردن مدال وارد صحنه های جهانی و المپیک میشوی

    4. ساية گفت:

      باسلام خدمت ندا جان, خیلی خوشحالم که توانسته اید سهمیه المپیک را ازان خود کنید امیدوارم در این رقابت ها موفق باشید!و الگوی خوبی برای هستید

    5. عبدالله مظفری گفت:

      باسلام خدمت همه دوستان و علاقهمندان پینگ پنگ
      آقا مهدی خوش مرام ندا خانم وارد صحنه های بازی در مسابقات جهانی و المپیک شدن انشاالله در لندن نماینده شایسته ای برای ایران خواهند بود که یک بار دیگر ذهن و افکار ملت ایران را به خود و رشته پینگ پنگ جلب خواهند کرد.
      در پایان از خانواده ندا تشکر میکنم که از این دختر خانوم شان به نحوه احسن حمایت می کنند.
      عبدالله مظفری
      رئیس هیئت پینگ پنگ شهرستان روانسر


    تازه ترین اخبار